Nikoho nejspíš nepřekvapí, že B3 se stala nejprodávanější hrou minulého týdne (ostatně, sami jste pro ni hlasovali jako pro vaši nejočekávanější hru v září – a my se s vámi plně shodujeme). Mohlo by vás ale překvapit, že jde o doposud nejprodávanější letošní hru v Anglii (bráno podle fyzických kopií za první týden), čímž z pomyslného trůnu B3 sesadila dosavadního vítěze, Days Gone (a vsadil bych se, že na trůnu bude hra sedět, dokud nepřijde letošní Call of Duty). Zajímavé přitom je i to, že B3 prodala pouze polovinu fyzických kusů oproti dvojce – zcela určitě na tom má hlavní zásluhu stále větší obliba digitálních verzí her (podle některých údajů tak hry nakupuje už dobrých 60% hráčů).
Na druhém místě najdete další předvídatelný úspěch v podobě dalšího úspěšného návratu velké a oblíbené série. Gears 5 přitom prodala dokonce pouhou čtvrtinu oproti předchozímu dílu, jenže hra je k dispozici v rámci Xbox Game Pass, což je těžko odhadnutelná veličina, která pravděpodobně tato čísla drasticky ovlivnila. Od Microsoftu bylo každopádně odvážně svoji největší letošní hru do tohoto programu vložit.
Na třetím místě najdete silný návrat fotbalové série od Konami, eFootball PES 2020 naopak prodal skoro o čtvrtinu více, než minulý ročník a s ohledem na pozitivní ohlasy se budeme muset tomuto oblíbenému fotbálku podívat na zuby i my v redakci.
Radost fanouškům RPG jinak udělá Greedfall na pátém místě a naopak zklamaní mohou být třeba fanoušci hororu, protože Man of Medan po skvělých dvou týdnech vypadl z první desítky (ale straší její současné osazenstvo alespoň ze zákeřného jedenáctého místa žebříčku). Zajímavé jsou držáky v podobě rodinných her (Mario Kart, Spyro, Crash Team Racing, Super Mario Maker 2). Pokud jde o stálici jménem GTA5, nějak už mi docházejí nápady, jak to vtipně komentovat. Ta hra se prostě bude prodávat jako rohlíky až do konce světa (nebo do vydání GTA6).
- Borderlands 3
- Gears 5
- eFootball PES 2020
- NBA 2K20
- Greedfall
- Mario Kart 8: Deluxe
- Spyro Reignited Trilogy
- Grand Theft Auto V
- Crash Team Racing: Nitro-Fueled
- Super Mario Maker 2
Však nic pořádného nevyšlo tak jaké trhání. Pro mě slabý rok.
Je pravda že letos to nebylo nic extra. Já už letos čekám jen na DOOMA a nové Call of Duty.
Je mi líto Remedy. Takovou pecku vyrobili a nikdo to nekupuje.
Nápodobně… ta hra je tak MOC dobrá. Asi si koupím alespoň dvě.
Ty digitální prodeje vypadají děsivě. Aby se v budoucnu opravdu nestalo to, že i konzole přejdou pouze na digitál a mechaniky a bazarové prodeje skončí.
S čím by pak v UK počítali. Digitální prodeje většinou zjistíme tak ze Steam Spy nebo od samotného vývojáře či vydavatele, což se taky nestává často.
Trend je jasný, ale fyzické prodeje podle mého názoru úplně nezmizí nikdy – podobně jako weby totálně převýšily čtenost papírových magazínů, ale přesto tisk stále vychází, byť v mnohem menším nákladu. Bude z toho holt nákladnější zábava pouze pro fajnšmekry a sběratele (:
Já spíš nikdy nepochopil, proč je digitální vydání hry třeba o 20% dražší než vydání na disku. Vždyť náklady na fyzickou kopii musí být mnohem vyšší. Může mi to někdo vysvětlit?
Nejspíš to bude tím, že si účtuje nějaké procenta steam, sony a další za to, že může být na jejich store.
Mě naprosto děsí, že jsem už nějaký ten čas neviděl krabicovku PC verze. Tedy alespoň ne u nás.
S nimi se krucipísek stalo co?
PC hráči podle všeho přešli na digitální verze takovým způsobem, že kromě určitých cool sběratelských balení se už v ČR PC krabicovky skoro nevyplatí prodávat
já bych si ty fyzické kopie i kupoval dál,ale to by tam nesměl být jen kód ke stažení launcheru anebo rovnou celé hry takže jsem byl donucen je přestat kupovat
Asi tak, fyzické kopie jsou k smíchu, často to fyzické kopie ve skutečnosti nejsou, Cyperpunk snad ty fyzické kopie trochu nakopne.
Přiznám se že moje poslední hra kterou jsem koupil ve fyzické podobě byl Titanfall 1. Od té doby vše digitálně. Jednak nemám mechaniku a hlavně nevím kde to mám skladovat.
Ja jsem po dlouhe dobe koupil krabicovku WRC 8 a to jen z toho duvodu, ze na Epicu chteji za digitalku 50 ecek, ani nahodou.