Všichni jsme tak nějak doufali a tušili, že po obrovském úspěchu prvního (lokalizovaného) dílu hry se tahle vysoce příběhová a filmová záležitost dočká lokalizace i v pokračování. Nuže, nyní to máme potvrzeno oficiálně.
Hra vychází 21. února 2020. Předobjednat můžete na Xzone.cz a GameExpress.sk.
Původní tisková zpráva:
PRAHA, 25. září 2019 – Společnost Sony Interactive Entertainment (SIE) oznamuje, že dnes startují předobjednávky na očekávaný exkluzivní PS4 titul The Last of Us part II, který obsahuje českou textovou lokalizaci. Čeští a slovenští hráči se tak mohou těšit na plnohodnotný zážitek z dlouho očekávaného pokračování legendárního příběhu Ellie a Joela.
PlayStation 4 exkluzivní titul The Last of Us part II je akční hra se survival prvky, která vychází 21. února 2020. O vývoj hry se postaralo Naughty Dog a vydavatelem je Sony Interactive Entertainment.
https://www.youtube.com/watch?v=izzgMYxvVEE rozhovor s úryvkama gameplaye. Z prvních ukázek se mi zdál velkej grafickej skok ale je to na podobný úrovni jak Uncharted 4 nebo GoW.
Tady se, koukám, rozjely fóry ve velkém! Naughty Dog, kteří jsou pro Sony studiem číslo jedna, do nichž rve Sony nejvíc prachů a kterým absolutně do ničeho nekecá, protože vědí, že jejich projekt vždycky bude trefa do černého, parádní hra a s ní spojený finanční úspěch, tihle Naughty Dog, že prý se mají u Sony špatně. Že prý by jim mělo být líto, když nedělají multiplatformovky- sice mohou psát programy pro konkrétní procesor, nemusí se zabývat optimalizací pro tisíce a tisíce různých komponent a sestav, dělají hry pro jeden systém a jeden hardware, o kterém vědí první poslední, ale měli by si zoufat. No dobře. Tak to můžou z fleku přejít pod EA a nechat se zavřít.
K češtině- jsem za všechny Čechy i Slováky rád, že bude, nejspíš mám ale rád svoje peníze do té míry, že hru pořídím o 600,- levněji v angličtině. Ale úplně nejspíš počkám až na PS5 a vychutnám si pak hru v mnohem lepší kvalitě, obrazové i plynulostní.
Já kupuji v češtině, jsem rád že konečně u nás vychází čím dál více her v českém jazyce a i když angličtinu celkem dávám , tak koupím CZ verzi.
Beru hned na Ps4 a pak samozřejmě i na Ps5, stejně jako jsem dříve kupoval na Ps3. Můj první Ps3 jsem tenkrát kupoval pouze kvůli této hře
Teď už jenom stačí oznámit PC verzi a jdu do toho.
Škoda že tady není smajlík klepající si na čelo, teď by byla skvělá příležitost ho použít.
Taky bych ho použil, ale směrem k Naughty Dog. Upřímně nechápu, jak tak talentované studio může být raději pouhým vazalem Sony místo toho, aby bylo samo sobě pánem a dokázalo svůj talent zpeněžit. Neříkám, že zrovna dřou bídu, ale jejich tituly by se kvalitou mohly srovnávat s Rockstarem, který je v prodejích díky multiplatformnímu zaměření někde úplně jinde..
A ty si jako myslíš, že se maj u Sony špatně? Jsou královsky placený a maj tu obrovskiu výhodu, že dělaj hru jen na jednu platformu.
Mají u Sony volnou ruku tak nemají potřebu dělat multiplatformní hry!
A prodeje jejich her zas až tak jinde oproti Rockstaru nejsou 😊
No já nevím, ale k TLOU jsem našel prodeje cca 17 mil. kusů. Ok je to z roku 2018, dnes to třeba bude o trochu víc. Ale GTA V má prodeje 110 mil. kusů. Zkus v nějaké korporaci říct, že si vedeme „podobně jako konkurence, vždyť oni prodávají jen 6 x víc než my “ Rockstar je prodeji úplně ale úplně někde jinde. A já věřím, že kdyby Naughty Dog šli tou samou cestou, mohli by prodat třeba 40 – 50 mil. kusů. Bohatě by se jim vyplatilo nevzít „úplatek“ od Sony. Ten byl musel být řádově v nižších desítkách miliard, aby se Naugty Dog vyplatilo u nich zůstat a prodávat jen na PS.
Jenže konkurence musí najmout 2-3x víc lidí aby hru mohla vydat na třech odlišných platformách. Jsou tu tisíce dalších nákladů spojených s distribucí, schvalovaním hry, registračními známkami atd. Tohle vše pro Naughty Dog dělá Sony, nebo alespoň majoritu. Navíc pro exkluzivní studia není prodej kopií až tak důležitý. Důležitý je prodej konzolí spojený s vydáním takovéhle exkluzivity. Už jenom to, že se tyhle 6 let starý konzole stále prodávají, je přesně důvod, proč Sony a Naughty Dog vědí co dělají.
Sorry ale tohle je přece naprostá hloupost. Je to přesně naopak – když už mají hotový kód, logicky by měla přijít snaha jej zužitkovat na co nejvíc platformách. Rozhodně neplatí, že potřebuju 3 x tolik lidí, abych tu samou hru mohl vydat na 3 platformách. Naopak – 90 % práce je společná a vydat tak hru na co nejvíc platformách a zpřístupnit ji tak co největšímu počtu zákazníku je naprosto logická. Proto to taky většina nezávislých vývojářů tak dělá. Pokud to dělá někdo jinak, tak je to jen z toho důvodu, že jim to někdo zakázal (tzn. majitel), nebo jim někdo zaplatil, aby to tak nedělali..
Nemyslím. Taky to jasně píšu. Jen mi prostě nesedí tak malé ambice ke studiu, co dělá tak skvělé hry a mohlo by s nimi „zbořit“ svět.
Tady pořád dochází k určitému nedorozumění. Zjednodušeně Naughty Dog je Sony. Nejsou žádný vazal na smlouvu, od roku 2001 jsou studio, které vlastní Sony.
Aha díky za info No v tom případě bych čekal, že tu hru vydají na PS a PC. Chápu, že by to nepustili na XBOX kvůli konkurenci, ale těch pár miliard, které by jim PC verze vydělala, by je zajímat mohly? Zřejmě nějaký chytrolín spočítal, že se víc vyplatí držet jen PS verzi, protože si PC hráči kvůli jedné hře koupí PS, ale takových je přece naprosté minimum..
No vývoj na PC je asi nejdražší ze všech. Vem si, že každý má doma úplně jiný železo. Takže hru musíš testovat na více strojích a kde přidáš tam zase ubereš, čti = když zlepšíš grafiku aby hra vypadala líp, x lidí bude nadávat, protože hru nerozjede. Pamatuješ éru kdy hry vycházeli s předstihem na konzole a PC byla taková černá ovce rodiny ? Bylo to taky dáno tím, že Pckaři hry stahovali a ta hra pak mnohdy byla ráda, že pokryla náklady. Dneska už to tak není, ale pro Sony je nejdůležitější udržet si jméno svojí konzole jako tý, s nejlepšíma exkluzivitama (samozřejmě je to subjektivní – kromě xbox, tam si snad ani xboxaři nemůžou myslet, že mají nejlepší exkluzivity).
Tak to neznám. Každá hra má x úrovní nastavení grafiky a každý si bez problémů vybere tu, kterou jeho sestava utáhne… Není nutné tu hru nějak speciálně konfigurovat pro každou jednotlivou konfiguraci..
JInak co se týče lidí co má Pc a PS už dnes taky není miminum. Vem si, že každý youtuber, twitch streamer, dneska vlastní oboje. Nikdo nechce propásnout možný views na nový hře. A díky těmhle “influencerům“ si to lidi skočí koupit do krámu taky. Navíc pro američany není problém dát za konzoly 500-600 dolarů, když je tam minimální mzda 170 Kč na hodinu.
Mně třeba nejde ani tak o peníze, ale o to, že to je další krám do domu, který nepotřebuju a který mi tam překáží. Mám slušné herní PC v pracovně, kde mám na hraní klid. Nevidím důvod, proč bych si měl k tomu samému účelu ještě kupovat něco dalšího. Auto mám taky jedno. Nepotřebuju jedno pro radost a jedno na dlouhé cesty. Koupil jsem si jedno, které je kompromisem a důstojně zvládne obojí, Mohl bych si koupit dvě, ale zadek mám stejně jen jeden, tak proč má jedno stát v garáži..
Vondry: RockStar má dnes velkou část zisků z (mikro)transakcí do GTA:Online, a hlavně, pokud jde o hry, dnes už dlouhou dobu platí, že drtivá většina jejich zisků pochází z konzolí- zrovna u GTA V to byly dokonce dvě generace konzolí. Vezmi to podle RDR, klidně obou dílů- na PC vůbec nejsou a obou se prodala spousta milionů. A v rámci příběhovek, v nichž je stěžejní kampaň pro jednoho hráče, už zkrátka nelze dosáhnout lepšího výsledku. Nebýt online složky, i GTA V by se zastavilo možná ani ne na polovině prodaných kusů, co teď má. A tím spíš na PC, kde chuť po příběhových hrách zase není až tak velká, zatímco od Sony jejich příznivci tyto hry tak nějak očekávají.
Já jsem uváděl počet prodaných kopii tzn. srovnávám srovatelné. Ano celkovými zisky je GTA úplně někde jinde, ale to do toho nepletu. Ano RDR se prodala spousta milionů. Ale GTA se prodalo ještě podstatně víc. Nemám teď čas hledat čísla, ale přesně o tom to je.. stačí ti několik milionů? To je super úspěch.. ale když je tu potenciál jich mít ještě jednou tolik, proč ne? Sony prostě vyhovuje mít tu značku spojenou s jejich jménem. Sami moc dobře ví, že by vydělali podstatně víc peněz, kdyby TLOU pustili i na PC, ale korporace prostě někdy uvažují trochu jinak a marketing je pro ně důležitější než zisk.
Možná později, kdy budou všichni už PSko mít. Třeba potom se Sony rozhodne hledat příjem jinde. Teď to dělá proto, aby se prodaly konzole. Určitě se jim to vyplatí více.
Nevím ale, jestli bych používal GTA V jako příklad. Jde o to, že hra vyšla na PC se zpožděním. Dvouletým dokonce. Spousta lidí už mělo hru dohranou na bazarové konzoli třeba.
Proto bych třeba kouknul spíše na Witcher 3, který vyšel na všech platformách současně, prodeje nebyly tak rozdílné až teda v následujících letech kdy PC teď zaujímá přes 45% všech kopií. Celkem bomba. Stačí prostě udělat dobrou hru. I to The Last of Us by na PC mělo podobný úspěch kdyby se vydařila optimalizace, žádné DRM a další blbůstky. I takové příběhové hry by si zde našly hráče.
Ale myslím si, že by se to Sony teď tak moc nevyplatilo. Zaprvé by nejpravděpodobněji došlo ke zhoršení grafiky kvůli rozdílných sestavách PC. Zadruhé PS4 se pořád prodává, pak vyjde PS5 a to se taky bude prodávat, záleží ale jak v budoucnu. A zatřetí optimalizace taky něco stojí. Vyplatila by se? Těžko říct.
Prostě co se týká prodejů hry, tak si myslím že s tím by na PC problém nebyl. Ale Sony by mělo daleko vyšší příjem z prodejů samotných konzolí takže… tak.
Vondry: Srovnáváš právě nesrovnatelné. Korporace nevydělávají, nýbrž investují. V konečném důsledku je důležitý pouze zisk; to, cos napsal o marketingu je holý nesmysl. Jde ovšem o zisk dlouhodobý, resp. dlouhodobě udržitelný, nikoli okamžitý, a tyhle dva zisky jdou často proti sobě. Kdyby Naughty Dog vydávali hry pro PC, jen na tom prodělají- zvýší se jim práce (optimalizace, engine), nutně se sníží kvalita (nejen grafická, protože vytvořit grafickou špičku pro všechny platformy současně je mírně řečeno nanejvýš obtížné, ale i hry jako takové, protože se budou muset věnovat mnohem více než doposud testování a jiným technickým záležitostem, na úkor kreativní práce), přijdou o peníze od Sony, přijdou o hráče, kterým se nebude líbit pokles kvality, přijdou o tvůrčí svobodu, protože si najednou sami budou platit a obstarávat marketing a jejich hry začnou být sázka na jistotu, protože jakékoli finanční škobrtnutí bez Sony za zády by pro studio znamenalo smrt. Za všechno tohle prodají na PC o pár procent víc kopií. Jestli si myslíš, že se jim takový krok vyplatí, nemám, co bych dodal. Proč Sony nevydává svoje hry na PC, to je snad jasné: hry prodají konzole a konzole prodají obří kopici dalších her, a připravit se o tenhle řetěz by bylo přinejmenším hloupé.
Srovnávám srovnatelné a moc dobře vím, jak korporace fungují, protože se v nich celý život pohybuju. Asi jsem to mohl formulovat líp, ale i tak si myslím, že je zřejmé, jak jsem to myslel a do slovíčkaření se tu pouštět nebudu. Jediným faktem je, že dohady nad tim ,jestli se Sony vyplatí či nevyplatí držet Naughty Dog u PS exkluzivity, jsou nesmyslné. Je to v podstatě věštění z křišťálové koule. Já si myslím, že by se jim finančně podstatně víc vyplatilo tu hru pustit i na PC, ale Sony si víc cení toho brandu jako takového, který má samozřejmě taky svou cenu. Kolik konzolí se prodá čistě kvůli TLOU prostě nikdo z principu nemůže vědět a proto nemá smysl se snažit tu obhajovat, že se jim ty peníze vrátí z prodeje konzolí. To oni tvrdit můžou, aby uspokojili akcionáře, dokázat to ale už z principu samozřejmě není možné, Jinak ty tebou zmíněné vícepráce jsou prostě malichernosti v porovnání s celým vývojem hry. Já se pohybuju ve farmacii a to je asi jako kdybychom vyzkoumali nový lék a pak si řekli.. do Čech ho vozit nebudeme, to bychom museli nechat přeložit příbalové letáky, nechat ho složitě registrovat a hádat se s pojišťovnama. Ale.. ten lék už byl pracně vyzkoumán, což je ta nejdražší část. Takže zainvestujeme několik milionů do přípravy, abychom se dostali na další trh a vydělali další desítky či stovky milionů? Jasně že jo. A tohle je to samé. A kdyby Naughty Dog měli možnost volby, vsadil bych jmění na to, že by to vydali i na ostatní platformy.
Proboha.. 18 let ND dělají hry pod Sony.
Mimochodem už první Crash z roku 96 byl Sony exkluzivita. Od té doby, jsou považováni za jedny z nejlepších v oboru, od té doby nevydali špatnou hru, od té doby pomáhají Sony prodávat konzole a budovat „kult“.
To nejsou jen oni, Sony (konkrétně SIE) dle wikipedie vlastní 15 studií, z toho jich tak deset pravidelně přispívá těmi nejlepšími hrami na trhu. A to tu konzoli prostě prodá, ať se Vám to pane od farmacie líbí, nebo ne. Takže ano, exluzivity prodávají konzole. Proč prodávají konzole? Zpravidla se jedná o ty nejkvalitnější tituly na trhu.
Proč se jedná o ty nejkvalitnější tituly na trhu? Protože daná studia jsou pod správou Sony, mají peníze na vývoj, tvůrčí svobodu a možnost spolupráce v rámci SIE která soustředí talent a um. Kruh se uzavírá. Dělají to tak už pár let, někdo by pomyslel, že jim to snad i funguje.
Možná ale, že nefunguje. Možná, že čekají na nějakého osvíceného manažera a ekonoma z ČR, co prodává prášky a obecně tak nějak všechno ví.
Business plán a Ibalgin k tomu, v Sony by byli debilní, kdyby to nevzali.
Vy a spousta dalších lidí žijete v utkvělé představě, že korporace dělají všechno správně, jinak by přece nemohly být na špičce oboru. Já vím, že nikoho z vás o opaku nepřesvědčím, k tomu je potřeba vlastní zkušenost. Korporace jsou tak obrovské, že ta patra, ve kterých se o podobných věcech rozhoduje, jsou tak vzdálená od reálného světa, že to rozhodování, když to zjednoduším, lze připodobnit k hození si mincí. V tomto světě vysokých pozic „za odměnu“ se totiž žije ve virtuálním světě tabulek. Do toho vstupují další faktory jako tlak akcionářů či (bohužel) osobní zájmy jednotlivců. Pracoval jsem v opravdu top global firmách v oboru a samotného mě nikdy nepřestalo překvapovat, jak často vedení plodila a plodí nesmyslná rozhodnutí, která firmám neustále ubližovala a vedla k četným odchodům a finančním ztrátám. Rozhodnutí, o kterých 90 % obyčejných zaměstnanců od začátku věděla, že jsou špatná, protože se týkají právě toho reálného světa, se kterým vedení ztratilo kontakt a neví o něm nic. Často se tato rozhodnutí v tichosti po čase revertují, protože ta škoda jimi napáchaná je vskutku obrovská. Bohužel vedení nikdy nenese za podobná rozhodnutí odpovědnost a firma je takovým zaběhnutým gigantem, že si přes to všechno vede pořád dobře. Protože potopit takový zaběhnutý kolos v podstatě ani nejde. V Sony to bude jistě stejné. Že se jim daří ještě neznamená, že se rozhodují správně. Naštěstí pro ně má většina zákazníků (a i akcionářů) tento typ ovcovitého smýšlení, kdy všemu nadšeně tleskají bez ohledu na okolnosti či souvislosti. Vždyť vydělali několik mega, tak asi ví, co dělaj, že jo??
Třeba se dočkáte skrze PS now
Super, jsem rád, že tomu budou i čeští plejskaři rozumět a hru si užijí.
V roce 2021 na Epic store.
Ten byl dobrý
to nee, to by se plejskaři zbláznili:D
Ty musíš být hodně zamindrákovanej, že všechno kolem toho tak jízlivě komentuješ chápu tě, kdybych si to nemohl zahrát tak by mě to taky štvalo
Pár měsíců zpátky, by někdo s takovým nickem měl dávno ban. No neříkám nic…
Už to snad ani nemůže být lepší!
Může! Ellie vzkazuje, že se dneska večer staví!
Tak to ji hlavně nenas**t
To zní spíš jako noční můra, mám svoje vnitřnosti rád .
Co mi to děláš, Martine, já dvojku ještě nehrál, pamatuju si Ellie jen jako dvanáctiletou.