V březnu roku 2018 přesedlala populární tanková onlinovka World of Tanks na nový engine zvaný Core, jenž markantně vylepšil její vizuální stránku. Ovšem společnost Wargaming v žádném případě neusnula na vavřínech a stále pokračuje v rozvíjení svého enginu, aby hra vypadala co možná nejlépe. Tato slova podtrhuje i fakt, že se chystá nová verze tohoto enginu, která bude podporovat vysoce realistické stíny, jenž byly vytvořeny pomocí technologie ray tracing.
Tato technika je zvaná Ray-Traced Shadows a byla vytvořena ve spolupráci s týmem z Intel Advanced Rendering. Technika umožňuje procesoru rychleji realizovat operace a GPU pak může provádět ray tracing pomocí shaderů, což má za následek to, že není vyžadován žádný speciální hardware podporující ray tracing, nýbrž si vystačíte s jakoukoli grafickou kartou podporující DirectX 11 a vyšší.
Vedoucí týmu World of Tanks Render Bronislav Sviglo, přitom říká –„Ray tracing je skutečnou revolucí v grafice videoher, která se děje před našimi očima – a my ve společnosti Wargaming jsme mezi revolucionáři.“ a že „„Vývoj technologie Ray-Traced Shadows s pomocí našich partnerů od společnosti Intel je teprve začátek.“.
A vy již nyní můžete náhlednout pod pokličku této změny, jelikož Wargaming uvolnil demoverzi nazvanou World of Tanks enCore RT, která tyto změny představuje a jíž si může stáhnout kdokoliv z vás.
No a pokud vás více do hloubky zajímá, jak ray tracing ve World of Tanks funguje, můžete zhlédnout následující video, které tuto technologii zevrubně popisuje.
já to už odinstaloval a nesmí to do počítače, jsem odinstalovával mod a odinstalovalo mi to půlku disku je to pěkná sračka
pěkně no… z 200 fps na ultra, mám přesně polovinu… takže díky nechci
Blbina člověk to stejně ani nezjistí jestli jsou nějaké stíny kolikrát se ani nestačí rozhlédnout a je tuhej.
Po zapnutí DXR na RTX 2080 a 1440P zhruba o 50FPS méně,než s vypnutým.
Tady je moje srovnání se zapnutým a vypnutým: https://www.youtube.com/watch?v=OxcmsUl4q30&feature=youtu.be
Paradne spracovane video. Jen jsem mel celou dobu pocit jako bych koukal na video pro 3D bryle, protoze rozdily = nula 😀 ale jo, budu uprimnej, asi ctyrikrat se mi zdalo, ze je to trosku jiny, ale vzdy tak maximalne po dobu jedny vteriny 😀 Za ten drasticky ubytek fps to nestoji. Jako jo, jsou hry vyvijeny primo s touto technologii, ze. Treba Control ma krasny odrazy ve sklech. Ale zase, stoji to za ty mizerny efpeeska…? No ja Vam teda nevim. Pro me osobne je hranice 60fps. Niz hrat proste nemuzu. A to uz jsem fakt na hrane kdy vidim, ze je ten obraz pomalejsi. Ideal 100+… ale s RTX tezko… treba jednou za par let. Snad se toho jeste doziju 😀
Pokud se chceš podívat, jak to chodí v ostatních hrách, tak to na kanále najdeš https://www.youtube.com/watch?v=__Tj8PEsP4g&list=PLHY_oacWiJ7pk_8SqsJZqvTdkg9RqxZrt
Todle me zajima takze urcite zkouknu. Diky… :))
Super, zrovna stíny jsou něco co si stáhnu na medium/low, když potřebuju nahnat fps.
¨
Neříkám že je to zbytečnost, určitě ne, grafika se potřebuje posouvat dopředu, ale pro mě tohle bude k ničemu, dokud se to pořádně neimplementuje a neoptimalizuje. Což pár let potrvá.
Nevim me raytracing nepripada jako neco co se posouva dopredu spis jen marketing na technologii, ktera pocita stiny jinym zpusobem nez se delalo ve hrach do ted.
Co sem koukal na demo z metra tak tam me to stinovani prislo odpornejsi nez to normalni.
Spíš než optický posun bych to viděla na technologický posun, jelikož RT zvládne nádherné stíny za zlomek času potřebného k implementování dosavadní technologie stínů. Tzn. více času stráveného na jiných aspechtech hry.
Vice casu straveneho na jinych aspektech tezko. Stejne do hry musi implementovat i normalni stiny kdyz je RT jen volitelna vec.
Ale můžou se na ně patřičně vysrat jako tomu bylo například u odrazů a stínů různých her co mají RT a bez RT to má horší úroveň než některé hry co jsou o X let starší
Technologie mila k vyvojarum, ne k hracum. Prozatim. Snad.
mno hlavne to prozatim dopadlo tak ze nvidia prisla s necim co ma udajne fungovat jen na nvidii, a o chvilu pozdeji prislo amd s free verzi ktera bezela vsem (physx, gsync-freesync, vulcan) a urcite by se naslo par dalsich veci