Po dvou odkladech a po více než ročním zpoždění je to již jistota. Dnes vychází oceňované fantasy RPG Pillars of Eternity II: Deadfire i na konzolích, konkrétně na PS4 a X1. Konzolovky totiž byly dříve hozeny na vedlejší kolej, pročež se oproti PC originálu opozdily o 1,5 roku. A to hlavně z důvodu široké podpory originální PC verze, jež vyšla v polovině roku 2018, ale také z důvodu vyšší náročnosti vývoje a portování pro konzole. Ze stejného důvodu se vývoj na Switch také pozdržuje, takže tato poslední platforma se dočká nejdříve za rok.
Konzolové porty pro tvůrce PC originálu z kalifornského studia Obsidian Entertainment (mimo jiných autoři vynikajících The Outer Worlds – naše recenze 9/10) dělá malé české studio Grip Digital z Prahy, jež se na konzolové předělávky (např. Mothergunship a Subnautica) v poslední době specializuje. Hra na konzolích vychází v ultimátní edici, která zahrnuje úplně všechny updaty a stahovatelné přídavky, jaké doposud pro PC vyšly. Deadfire je pro konzole dostupný v digitální i v krabicové verzi, kterou si pro obě konzole zakoupíte na Xzone:
Zadarmo si také můžete stáhnout deskovou RPG hru Pillars of Eternity: Tabletop Role-Playing Game v PDF.
Nevíte jak jsou na tom ty loading times? Jedničku jsem kvůli ukrutně dlouhým načítáním ani nedohrál (ps4)
Hraji to na PS4 s normálním HDD a nahrávací časy mi přijdou ok (jakože do minuty, což je pokrok ve srovnání s jedničkou, nicméně i tam se to nejvíc zhoršovalo až ke konci hry).
Ještě jsem se ale nedostal pořádně k volnému cestování otevřeným světem, tak nevím jistě, jestli se to tam třeba nebude chovat jinak. Dám případně vědět.