Jeden z kvarteta zakladatelů současných Rockstar Games a jeden z nejvlivnějších vývojářů současnosti, Angličan Dan Houser, po pětadvaceti letech v branži z tohoto velkého vývojářského a distribučního domu odejde. Podle prohlášení mateřské společnosti Take-Two Interactive měl Dan od jara 2019 pracovní pauzu, přičemž k 11. březnu 2020 z Rockstaru odejde nadobro.
Dan Houser se narodil v roce 1974 v anglickém hlavním městě Londýně a vystudoval slavnou univerzitu v Oxfordu. V roce 1995 nastoupil jako testér do tehdejšího britského vydavatele BMG Interactive, pod něhož patřilo slavné studio DMA Design, autoři Lemmings či prvních dvou Grand Theft Auto. Nicméně se rychle etabloval a záhy začal hry vydávané BMG Interactive produkovat.
Když BMG Interactive odkoupila americká společnost Take-Two Interactive, Dan se spolu se svým bratrem Samem přesunuli za oceán do nově založené vývojářské a producentské firmy Rockstar Games v New Yorku, kde oba působili dodnes. Sam na pozici výkonného producenta a nyní i prezidenta, zatímco Dan nejdříve jako scénárista, poté kreativní ředitel a nakonec i jako viceprezident Rockstaru, který napsal příběhy do všech nejdůležitějších her Rockstaru za posledních dvacet let.

Prakticky všechny slavné hry řady Grand Theft Auto od datadisku Grand Theft Auto: London 1969 z roku 1999 až po Grand Theft Auto V z roku 2013 nesou Danův rukopis. Dan Houser díky své fantazii a nenapodobitelnému černému humoru, kdy si neváhal dělat legraci z kohokoliv a čehokoliv, patří mezi vůbec nejlepší herní scénáristy současnosti, ne-li není úplně tím nejlepším. Jeho odchodem Rockstar ztrácí svoji velkou hvězdu a trochu se obávám, že v jeho scenáristické genialitě ho tam nemá kdo nahradit.
Scénáře Bully (Canis Canes Edit) či Max Payne 3 jsou také z jeho pera, zatímco z poslední doby napsal příběhy i do dvojice westernovek Red Dead Redemption. A právě dvojka Red Dead Redemption z roku 2018 je jeho posledním vydaným titulem jako zaměstnance Rockstaru. Kam jeho kroky nyní povedou, jestli do jiného velkého studia (ty by se o takového fachmana jistě popraly), do nového vlastního soukromého, nebo úplně mimo obor, to se zatím neví, každopádně jeho bratr v Rockstaru nadále zůstává.
Je možné, že Dan byl po tolika velkých hrách notně unavený, protože si vzal dlouhou dovolenou po dokončení Red Dead Redemption 2. Práce v Rockstaru je velice časově i psychicky náročná, však není tajemstvím, že se na dokončování dvojky Red Dead Redemption v týmu kvarteta scénáristů, jež vedl právě Dan, několik týdnů za sebou pracovalo i přes 100 hodin týdně, což je 14 hodin každý den! A internet už žije tím, že se hráči bojí o kvalitu příběhu Grand Theft Auto VI, jež je zřejmě ve vývoji, protože hlavní autor všech řádně úchylných příběhů v této sérii se na ní již nepodílí.
taková pijavice dalorů nenažraná už má dost? nevěřim
Nevím co stojí za jeho odchodem. Hry od R* sou supr, ale jejich struktura je pořád stejná (Od GTA 3 pořád stejný styl vyprávění příběhu, provádění misí atd.) tzn hráči vždy ví co od jejich titulů čekat. Myslím že člověka (Designéra, scénáristu) to může po těch letech už omrzet pokud má v hlavě svý nápady, který by rád realizoval a o kterých vydavatel nechce ani slyšet.
Leslie, a teď Dan… jsem zvědav kam to spěje
Zaslechl jsem, že ten Benziesův odchod Dan dost těžce nesl, protože jsou velcí kámoši, a od té doby asi měl zaječí úmysly.
Tak to můžeme čekat politicky korektní GTAVI kde budeme hrát za gender bender postavu která bude bojovat za prosazení práv a uznání všech 5673 typů pohlaví, odstraní všechny rasové stereotypy, značky typu Pißwasser, lifeinvader, Dewbauchee, Pfister a další humor na hraně… No prostě další Watch dogs. Každopádně mu ale přeju hodně štěstí a hlavně jestli bude zakládat své vlastní studio ať nevymýšlý hovadiny typu PPL kurýra nebo podobný „Fetch Quest: The game“.
Zas tak černě bych to neviděl. Jistě za sebe najde patřičnou náhradu a zbylí dva hlavní scénáristé R* a další klíčoví lidé zůstávají (prozatím). Navíc scénář na další GTA bude touhle dobou už pravděpodobně hotový. Samozřejmě nastává otázka, jakou měrou se na něm Houser podílel, pokud měl od loňského roku dovolenou.
No musíme doufat že tak velká vydavatelská společnost si rozhodně poradí s absenci jednoho ač vyjmečného scénáristy. Vždy je to škoda ale když neodešel od rozdělané práce tak by to negativní vliv mít nemělo .
Tak to jsem zvědav jak tohle ovlivní následující hry Rockstaru. A taky jestli Houser nastoupí do jiného studia.
Ten má tolik peněz že už pracovat nemusí.
To je sice pravda, ale za jakou cenu? Pracovní zápřah v Rockstaru musí být enormní a vyčerpávající. Ten stres ti pěkně zkrátí život.
Si tak říkám, že jestli jeho odchod nemůže znamenat že už je hotový GTA VI, teda aspoň z jeho strany.
Ktovie či mu nevadilo, že TakeTwo ich nútiť dojiť skrz makrotranzakcie mulťák a nový projekt povolí raz za X rokov…
Zajímavé! No, tak to vidím na nové herní studio