Oficiální oznámení PlayStationu 5 je sice zatím stále v nedohlednu, avšak společnost Sony Interactive Entertainment si v nedávné době zaregistrovala dva velmi zajímavé patenty, které jsou nějakým způsobem spojeny s touto očekávanou konzolí.
První z nich naznačuje jistou formu biometrických senzorů, které jsou umístěny na úchytech Dualshocku 5. Ty by měly snímat vaši elektrodermální aktivitu (hladinu vylučování potu) a tepovou frekvenci. Tyto informace jsou následně sbírány a posílány do PlayStationu 5, jenž je vyhodnotí a podle toho poupraví váš herní zážitek. Přesné informace o tom, k jakým úpravám dojde, sice nejsou součástí patentu, nicméně se podle mého dá očekávat například zvýšení frekvence děsivých momentů v hororové hře.
Cílem této funkce je podle dokumentu zajištění „imerzivního a vysoce interaktivního zážitku pro hráče„. Patent taktéž prozrazuje, že by tato funkce měla nějakým způsobem spolupracovat s virtuální realitou. Rozhodně se ale jedná o velmi zajímavou záležitost, která by skutečně mohla samotný požitek z hraní posunout na úplně novou úroveň.
Druhý nedávno zaregistrovaný patent se nazývá „In-game resource surfacing platform“ a ve své podstatě se jedná o zakomponovaného chytrého asistenta v podobě umělé inteligence, která během hraní sleduje, jak se hráči daří plnit úkoly či porážet nepřátele. Jakmile by se následně někde na delší dobu zasekl, může požádat samotnou konzoli o pomoc. Ta mu na základě dat složených z jeho a online (různé internetové návody či data od ostatních hráčů) informací nabídne radu či přímo prostředky, jak se s problémem vypořádat. Ve výsledku to tedy vypadá jako pokročilejší verze dřívějšího PlayStation Assist.
Na povrch se to tedy může jevit jako příjemný způsob, jak se konečně zbavit otravného hledání na internetu během toho, kdy si ve hře nevíte rady. Jenomže právě slovíčko „prostředky“ zvedá poměrně nemalé obavy z toho, že Sony tímto dává možnost videoherním autorům do hry umístit další různé mikrotransakce, které by vás přes onen problém s lehkostí mohly přenést. Jen bude třeba sáhnout do peněženky. Jinými slovy by vznikly zcela nové, uživatelsky zaměřené mikrotransakce, což už rozhodně příliš pozitivně nezní.
Nicméně je třeba podotknout, že se stále jedná pouze o patenty, které v reálném světě vůbec nemusí spatřit světlo světa. A pokud ano, jejich konečná podoba může fungovat znatelně odlišně.
Každopádně jaký je váš názor? Líbila by se vám tato biometrická zpětná vazba? A jak se stavíte k takovémuto hernímu asistentu? Dejte nám vědět v komentářích.
Zdroj: CCN a RespawnFirst
Nevím jak mi lítá tep u hraní ale ruce se mi potí snad furt. Takže kdybych vzal ovladač a zapl hru, tak už vidím, jak mi to lupne obtížnost megamaxilehká a pustí mi to jen závěrečné titulky.
To stejne zas zustane nevyuzity az na par titulu stejne jako funkce na DS4 nebo na Vite, ale inovace dobra.
Sony řekli že to co zatím oznámili ohledně PS5 a novýho DualShocku ještě ani zdaleka nebylo všechno a to nejlepší plánují oznámit později. Ale doufám že tohle není to co plánují oznámit, protože mi to přijde dost zbytečný. Haptická odezva ok, ta může být zajímavá. Adaptivní triggery proč ne. Ale ať z toho ovladače proboha nedělají smartphone.
Biometrická zpětná vazba? Pokud půjde vypnout, tak mi vadit nebude. Pokud vypnout nepůjde tak prostě přelepím senzory. A ten asistent, pokud to nebude přes microtransakce tak asi proč ne. Ale stejně bych brala návrat offline hraní když hraju singl.
Jen aby to neskoncilo jako ALEXA od Amazonu, a nezacal nas Playstation sledovani a shromazdovat data v podobe zvuku obrazu a internetove aktivity a nezacalo pripadne vnucovani nejake reklamy nebo neceho podobneho ???
První zní zajímavě, ale já to fakt používat nebudu protože když už se odhodlám k hororovce, tak k nečemu mírnějšímu.
A pokud bude ten druhý zpoplatněn, tak na to z vysoka prdím, ale přijde mi to zvláštní, že by chtěli zpoplatnit něco co si člověk najde na netu většinou do minuty.
U toho zpoplatněný jde spíše o to, že vývojáři ve svých hrách přímo nabídnou třeba možnost toho, že daného bosse zabijete na jednu ránu, případně získáte lepší meč, s kterým bude daný souboj triviálnější. Nemyslím si, že by se ty mikrotransakce přímo vztahovali na ty návody a rady.
Samozřejmě je to ale čistě teoretická domněnka.
Jinak si docela dokážu představit ten biofeedback i někde jinde než jen u hororovek. Třeba takové závodní hry by s ním mohly poměrně hezky pracovat, kdy by se s měřením třeba měnil jezdcův pohled (simulace únavy a s ním i nějaké rozmlžení pohledu).
Tak takhle jsem o tom zpoplatnění nepřemýšlel, ale i tak mi to přijde trochu bizarní. Aby se Sony nerozhodlo polovinu svých her na úroveň Souls her a výše a pak se těšili kolik hráčů si nechá pomoci.
A ten biofeedback asi není nic pro mě. Závody nehraju, horory chci mít tak jak jsou a nechci aby mi to udělalo hru nějak ztížilo jen kvůli tomu, že senzor špatně měří protože nevím jak moc dobře to bude, když to bude snímat dlaně. 
Pokud jsem to pochopil správně, tak jak se dostaneš ve hře do úzkých tak se zeptaš „Ej more, co mám robit?“
A konzole ti řekne „Dle získaných dat, nejběžnější způsob, jak překonat tuto překážku, je bla, bla, bla.“
Když bude nejběžnější způsob koupě extra skill pointu, tak ti doporučí koupit extra skill point. Tohle prý záleží jak ostatní hráči překonají překážku.
Ale klidně bych viděl tyhle „nejběžnější způsoby“ rigged, tak jak to dneska je, když hra s mikrotransakcema ještě ani nevyšla, ale už má napsané, že 5000bodíků za 20$ je nejvíce kupováno hráči.
Takže si to shrňme… PS5 bude umět vše krom léčení rakoviny…
Myslím si, že tu to taky nějak na pozadí zvládne ošéfit.
Mě bude stačit úplně obyčejný dualshock, ani vibrace nepotřebuji.
Asi tak
To je divné. Takové sledování a kontrola hry. Jak FIFA lol.
„Tyto informace jsou následně sbírány a posílány do PlayStationu 5, jenž je vyhodnotí a podle toho poupraví váš herních zážitek.“
Jak ale? To by muselo záležet na vývojářích hry jestli mi tam přihodí nebo odeberou enemáka, protože je v místnosti horko a potím se jak prase, ne?
Co když budu mít na rukou něco jiného než pot? Třeba čokoládu ( ͡° ͜ʖ ͡°) z množství obsaženého cukru mě to pošle ještě ven.
No a ten druhý patent… díky za to, že hraji na PC.
Samozřejmě zakomponování reakcí na tu biometrickou odezvu bude pravděpodobně záležet na tvůrcích, jestli něco podobného do své hry vůbec implementují.
Tak to normalne nefunguje. Pokusy na podobne bazi uz byly (biofeedback). Funguje to tak, ze ti to meri momentalni zmeny. Pokud se potis jak prase, nic se nedeje, pac se z dlouhodobejsiho hlediska nic nemeni a nemeri to jak moc se potis. Ale nahla zmena uz dulezita – je to podobny schema jako detektor lzi.
Jinak nevim jak to ma Sony, ale bezne se doslova meri zmeny ve vodivosti kuze. Nikoli jak se kdo poti.
Ps: jinak jsem to mel pred cca deseti leti doma. V ty dobe to stalo zhruba 15 tis. Dnes jsou cidla levnejsi. Fungovalo to dobre. Jen se to muselo asi pul minuty kalibrovat v klidovym stavu. Samozrejme, nic neni neprustrelny
Samozřejmě že by to bylo na vývojářích. Pokud by to bylo integrované přímo v ovladači co mají všichni tak by to šlo jednoduše řešit přes proměnné a upravit tak množství nebo agresi enemáků podle tvého vstupu. Určitě by to šlo v menu hry vypnout a potom by to možná za trochu času u vývoje stálo. Pokud by to ale bylo jako dokoupitelné příslušenství tak by se na to myslím že většina vývojářů prostě vyflákla pokud by nedostala dotaci od Sony. Třeba jako touchpad na ovladači PS4. Mají ho všichni a stejně to většině vývojářů nestálo ani za minimální integraci do her a slouží tak převážně jen jako tlačítko.
Když budeš mít ruce od čokolády tak ti to nabídne nějaký lokální candyshop.
S tím potem se tu o tom psalo zhruba před rokem a znělo mně to jak scifi
And yet…here we are.

Takže když budete hrát Dark Souls 3 a budete pořád chcípat, tak Vám PS vypne DS a zapne Dreams.
Úžasnej patent. 
🤦♂️
Pro inteligenčně indisponované je samozřejmě připraven Fortnite.
Nemáš se čeho bát, myslí se i na tebe. 
Spíš aktivuje airbagy na dualshocku
.
😂😂