Aktualizováno dle oficiálního oznámení
DOOM Eternal se nezastavitelně blíží. Vychází již 20. března na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Na Steam stránce hry se objevily HW požadavky, ale vypadá to, že nechtěně, jelikož po pár hodinách byly smazány. Ani tentokrát se nestalo, že by si toho nějací všímavci nevšimli, a tak se na ně můžeme s klidem podívat. Nejde o žádný přepal a požadavky pro DOOM Eternal jdou s dnešními standardy. Zároveň níže přikládám 15 minutový gameplay z verze pro PlayStation 4.
Minimální HW požadavky (1080p / 60 FPS / Minimální nastavení kvality)
- OS: Windows 7/10 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i5 @ 3.3 GHz / AMD Ryzen 3 @ 3.1 GHz
- Grafická karta: NVIDIA GeForce 1050Ti (4GB), GTX 1060 (3GB), GTX 1650 (4GB) nebo AMD Radeon R9 280 (3GB), AMD Radeon R9 290 (4GB) nebo RX 470 (4GB)
- Operační paměť: 8 GB RAM
- Místo na disku: 50 GB
Doporučené HW požadavky (1440p / 60 FPS / Vyšší nastavení kvality)
- OS: Windows 10 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i7-6700K / AMD Ryzen 7 1800X
- Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (8GB) / AMD Radeon RX Vega56 (8GB)
- NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (6GB) nebo AMD Radeon RX Vega56 (8GB) / NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB), NVIDIA GeForce 970 (4GB), AMD RX 480 (8GB)
- Operační paměť: 8 GB RAM
- Místo na disku: 50 GB
Ultra-Nightmare požadavky (2160p / 60 FPS / Ultra-Nightmare nastavení) nebo (1440p / 120 FPS / Ultra-Nightmare nastavení)
- OS: 64-bit Windows 10
- Procesor: Intel Core i9-9900K nebo lepší, nebo AMD Ryzen 7 3700X nebo lepší
- Grafická karta: NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (11GB) nebo AMD Radeon VII (16GB)
- Operační paměť: 16 GB RAM
- Místo na disku: 50 GB
https://bethesda.net/en/article/5Wx9QeorMSfMZCwLg6VpoS/doom-eternal-launch-details prosím aktualizovat jsou tam upřesněny pro jaké rozlišení/fps požadavky jsou + přidány ultra-nightmare specs a info o podpoře HDR na PC
Děkujeme, článek je aktualizovaný
Mám rtx 2070, i5 4690k a 16gb RAM
Myslim si si ze by to melo bejt v klidu na vysoké ve 1440p a 60fps
Ano, ale osobně nevím proč nevyměníte i ten procesor. Mě příjdou 4 jádra na tyhle kartu už málo.
Tak to je pohoda i na doporučené.
Jinak v požadavcích je chyba. RTX 2060 nemá 8 GB VRAM, ale 6 GB. Pokud se nebavíme o Super verzi (podle výkonu ostatních karet je na mysli určitě původní 2060).
Nooo…. jak pánové… já tedy nevím, ale mě připadá, že se toho na obrazovce děje asi tak o 50% víc, než u předchozího dílu. To se na mě tedy nezlobte. Ostatně i ty lokace mi přijdou také mnohem otevřenější a celkově tedy graficky minimálně o úroveň výš než 4 roky starý díl. Ale to je čistě subjektivní dojem (aby někomu zase nepraskla žilka).
Jinak s požadavky jsem OK. CPU mám sice pradědka, ale jinak jsem někde nad průměrem, takže předpopkládám, že to bude v pohodě. Musím napsat, že se fakt těším. Narozdíl od určitých lidí mi aktuální podoba Dooma opravdu sedla. Muzika, rozhraní, ikonky, zbraně, podoba démonů, platforming mě naprosto neuráží… Dokonce se přiznám, že například v Quake 3 Arena mě nejvíc bavily mapy, kde se dalo skákat, takže různé jumpy, běhání po zdech a celkově „pohyblivější“ ráz Dooma mi vůbec nevadí. A tím myslím i ty parkourové prvky. Proč ne? Přece nevydají 1:1 to co v roce 2016.
V Quake 3 Arena parkourove prvky a behani po zdech…? To si asi s necim pletete nebo jsem hral jiny Quake 3 Arena nez vy.
„Dokonce se přiznám, že například v Quake 3 Arena mě nejvíc bavily mapy, kde se dalo skákat.
Takže různé jumpy, běhání po zdech a celkově „pohyblivější“ ráz Dooma mi vůbec nevadí.“
Hádám, že to mělo být takhle.
Přesně tak. Nevím, proč si Vietrak spojuje parkourové prvky s Quake 3 Arena. Jasně jsem u Quakea uvedl pouze jumpy. Platforming obecně u Dooma Eternal.
Zminil jsem parkour, protoze sam o nem pisete. Staci si prispevek po sobe poradne precist. V Quake 3 Arena se pouzivaly skoky v kombinaci s urcitymi pohybovymi klavesami (w a s d) a tahy mysi k akceleraci pohybu postavy. Stejne tak by tomu mohlo byt i u Dooma. Ovsem to co bylo k videni v Q3A si myslim, ze ma do parkouru hodne daleko. Pokud vim tak v Q3A nebylo behani po zdech, splhani a ja nevim co jeste co se s parkourem spojuje. Postava v Q3A nic z toho neumela. Umela jen skocit po stisku dane klavesy. Ale asi chapu co tim myslite. Az nasledne mi doslo, ze v novem Doomu jsou urcite skakaci pasaze, ktere je nutne projit pro dalsi postup ve hre. Tak to by se asi za ty “parkour” pasaze dalo povazovat. Jen mi to z pocatku prislo jako zvlastni prirovnani, protoze v obou hrach skoky sice jsou, ale kazda z techto her ma pro ne svoje specificke vyuziti. V Q3A to bude urcite zvyhodneni pred protihracem, ktery tyto pohyby neovlada. U Dooma projiti urcite casti hry. Ted uz si snad rozumime.
Ne, vy prostě neustále spojujete Quake s parkourem, ale já psal ohledně Quaka POUZE o jumpech. Dál už jsem psal o Doomovi. Dejte si za Jumpy tečku a možná vám to bude jasnější.
V každém případě kdo si chce Dooma pořádně užít, ten si ho také užije.
Osobně si myslím, že nebudou potřeba tak silné karty, protože oproti 2016 tam není zase až takový znatelný nárust v grafice.
Tohle jsou podle mě specifikace, tak aby ta hra dokázala pěkně lítat na slušný fps..
Doporučené HW požadavky:
Grafika: GTX 1080 nebo RTX 2060?
Tomu trochu nerozumím, vypadá to o trochu lépe než 2016 a hned chcou také grafiky? Však 2016 měla v doporučení GTX 970 nebo R9 290. Bez urážky, ale obrovský nárůst kvality po grafické stránce tam moc nevidím.
je to nova hra tak tam musi nacpat novy grafiky aby podporovali prodej novyho zeleza
To by dávalo smysl. Je pravda, že mít v dnešní době 970 či 290 není nejlepší nápad, aspon mít RX 580 od AMD nebo 1660 od NVIDIE.
Obrovský nárust kvality grafiky tam ani vidět nemůžeš, protože to vypadá dokonce ještě hůř jak předchozí díl. Tvrdí to Agraelus kterej měl možnost si to v Polsku zahrát a to je největší fanoušek. Takže s tou grafickou kartou buď v klidu pokud si rozjel 2016 tak rozjedeš i tohle.
Už je to zaparkované v knihovně na Steamu, moc se těším.
Asi tak