Epidemie řádí v plném proudu a vlády po celém světě doporučují nevycházet z domu. Lidé tak tráví více času hraním her, což vedlo k následujícím novým rekordům a dalším úspěchům v herní branži. Pokud jste jedni z těch, kteří do práce i přesto musí, dávejte na sebe pozor.
Nedávno vydaná battle-royale hra Call of Duty: Warzone překonala v růstu zájmu Apex Legends. Během tří dnů si tuto Free to Play hru zahrálo přes 15 miliónů hráčů. Apex Legends dokázal za takovou dobu nalákat „pouze“ 10 miliónů, ale i to stačilo v té době ze hry udělat nejrychleji rostoucí titul v počtu zájmu, který ještě není na mobilních zařízeních. Dnes se Apex Legends může pyšnit 70ti milióny hráči.
Video-herní analytik Daniel Ahmad zveřejnil na svém Twitteru podrobnější čísla a informace k porovnání.
V několika dalších příspěvcích tvrdí, že Fortnite Battle-Royale dosáhl 50ti miliónů hráčů těsně před vydáním mobilní verze hry, která poté pomohla titulu dosáhnout až na dnešních 300 miliónů.
Daniel Ahmad také zmínil hru PlayerUnknown’s Battlegrounds, která na konzolích a počítačích prodala přes 50 miliónů kopií a celkově byla stažena přes 600 miliónkrát včetně mobilních verzí hry.
Steam 14. března také zaznamenal největší počet uživatelů používající tuto platformu v jednu dobu. 19 728 027 bylo ale překonáno následující den, kdy Steam okolo 15. hodiny najednou používalo až 20 313 476 uživatelů. Je možné, že s ohledem na současnou situaci v následujících dnech dojde k jeho dalšímu překonání.
Dalšími rekordmany jsou Rainbow Six: Siege a Counter Strike: Global Offensive, jenž se stal třetí hrou na Steamu, kterou v jednu dobu hrálo přes 1 000 000 hráčů. O těchto titulech jsme již ale psali v neděli, tak akorát přihodím žebříček deseti her na Steamu, kde můžete vidět co takový milión pro hru může znamenat. Na vrcholu je, a pravděpodobně dlouho bude, hra PlayerUnknown’s Battlegrounds, která není ani zdarma, a tak 3 257 248 současně hrajících hráčů je velmi obdivuhodné.
K závěru si možná položíte otázku: „Proč je v top 10 Postal a Kathy Rain?“, tak odpověď je jednoduchá. Tyto hry byly nějakou dobu zdarma a Valve jim zapomnělo zablokovat příjem sběratelských kartiček, což vedlo k vytvoření statisíc botů, kteří kartičky „farmili“. Tyto sběratelské kartičky se dají na Steamu prodat za skutečné peníze, ale jejich ceny jsou velmi nízké, pohybující se mezi desetinami a setinami euro. Záleží ale na jejich raritě. S velkým počtem se i tak dá vydělat pár euro.
Například před dvěma lety tuto skutečnost zaznamenala karetní hra Prismata, která byla jeden víkend zdarma a překvapivě se v té době tato drobná indie hra stala čtvrtou nejpopulárnější hrou na Steamu. Až později vývojáři zjistili, že z více než 100 000 hráčů, kteří údajně hráli hru, ji skutečně hrálo pouze 20 000. Přes 50% „hráčů“ v té době prý pocházelo z ruských teritorií a vývojáři prý dokonce objevili zdroj těchto „parazitů“.
Co tohle způsobilo bylo, že Valve místo toho, aby hru o víkendu vydalo jako Free to Play titul, hru vydalo jakoby se 100% slevou, což zanechalo příjem sběratelských kartiček stále aktivní.