Ochranné známky kdysi tak slavné arkádové závodní série Test Drive totiž vlastní francouzský vydavatel Nacon (dřívější Big Ben Interactive) jako dědictví po odkoupení portfolia Atari. A nyní máte vysvětlení střídmějšího obsahu aktuálního druhého dílu TT Isle of Man 2 – Ride on the Edge (moje recenze zde). Pařížské studio KT Racing (dřívější Kylotonn), totiž jako dvorní dodavatel závodních her pro Nacon, jež ho vlastní, pracuje na novém třetím dějství Test Drive Unlimited 3 pod pracovním názvem Project Sunrise. Pro tohoto stále se lepšícího vývojáře to má být absolutně největší herní projekt jeho osmnáctileté historie.
Proto se vývoji dvojky TT Isle of Man v KT Racing nijak extra nevěnovali (je to prakticky jen kosmeticky vylepšený první díl na shodném základě), nýbrž prakticky všichni zaměstnanci studia pracují na velmi ambiciózní hře Test Drive, kterou se chtějí posunout mezi závodní smetánku. Pouze část vývojářů z menší pobočky v Lyonu dokončuje WRC 9. KT Racing totiž nikdy závodní hru s otevřeným světem nevytvořili, až nyní si vytvořili malé cvičení v podobě režimu Free Roam pro TT Isle of Man 2, v němž můžete svobodně jezdit po anglickém venkově a plnit různé minihry a výzvy. Jeho účelem bylo otestovat menší verzi otevřeného světa, na kterém bude trojka Test Drive postavena.
První titul Test Drive vyšel již v roce 1987 pro domácí počítače Apple II, Atari ST, Commodore 64/Amiga, MS-DOS a NEC PC-9800. Test Drive je tedy mnohem starší než konkurenční Need for Speed (počátek v roce 1994). Největší slávu série Test Drive prožívala po celá devadesátá léta minulého století, kdy vyšlo 8 dílů, jež se skvěle prodávaly hlavně na první PlayStation. Vzpomínku na Test Drive 4 najdete zde a na Test Drive 5 a 6 zase tady.
Posledním titulem se značkou Test Drive je méně povedená Test Drive: Ferrari Racing Legends od londýnského studia Slightly Mad jako kulatý dvacátý díl z roku 2012, zatímco poslední Test Drive Unlimited 2 s otevřeným světem ostrovů Havaje a Ibizy vyšel v roce 2011.
První (prosáknuté) neoficiální informace o Test Drive Unlimited 3 mluví o obří zcela otevřené mapě Jižní Ameriky (konkrétně Brazílie), která má být ještě větší než Amerika v obou hrách The Crew, přičemž právě u této série se tvůrci inspirují. The Crew 2 má mapu o rozloze přibližně 1900 km². Prý bylo zpočátku úmyslem přiblížit se závodní hře The Fuel jako rekordmanu v rozloze herního světa, který zabírá obří plochu přes 14.000 km². Je docela možné, že si KT Racing chce z marketingových důvodů přivlastnit rekordní rozlohu pro zápis do Guinessovy herní knihy rekordů. Nicméně modelování tak obří lokace zabere moře času a lidí, takže si spíše myslím, že rozloha bude někde na úrovni, nebo lehce za rozlohou v The Crew 2.
Test Drive Unlimited 3 má jinak nabídnout ke stovce licencovaných automobilů a zřejmě i motocyklů (na této části hry mají pracovat i v italském studiu Raceward), načež by měla vyjít předběžně ke konci tohoto roku, nebo na začátku příštího, a to na PC (roční exkluzivita na Epic Games Store), PS4/5, SW a X1/X. TDU3 by měl podporovat v online režimu i funkci cross-play. Fyzický model má být upravený ze současného WRC 8. Základem poslouží modifikovaný interně vyvíjený KT Engine, na jehož práci jsem v TDU3 fakt dost zvědavý, protože v minulých hrách studia tento méně výkonný nástroj většinou nedokáže počítat více vozidel na trati, aniž by snímkování nekleslo hluboko pod 60 FPS.
Aby to nedopadlo jako Flatout 4, i když tu pořád nedáváte na NFS Heat, pořád to má svoji kvalitu o Forzr Horizon nemluvě.
Trochu se obávám… Dle mého top série bylo TDU, které mělo asi nejvěrnější simulaci a přišlo mi nejzábavnější. Dvojka byla spíše sociální, setkal jsem se tam s plno zajímavými lidmi z celého světa – člověk si mohl i sednout na sedadlo spolujezdce a koukat, jak někdo řídí. Ale hru zabila nereálnost, kterou hráči očekávali po veleúspěšné jedničce. Práce spojky žádná, start nebo vypnutí motoru nic, zatáčení na Logitechu G25? Katastrofa, volant reagoval vždy až po nějakém natočení volantu. Blinkry které blikaly ale nevydávaly zvuk? To byl výsměch. Ani grafika už na svou dobu nebyla kdovíjak oslnivá, rozhodně se mi Oahu líbilo více v TDU než ve dvojce. Ale i tak rád na dvojku vzpomínám, bylo to prostě zase trochu něco jiného, hlavně už auta neskákala na silnici nebo AI se nechovalo nepředvídatelně. Pamatuji si však, že výhradně v jedničce se jezdily obrovské výlety okolo ostrova, a dělali jsme si společné fotky z akcí. Budu naivně doufat, že se budou snažit přiblížit skalním fanouškům a nebudou se snažit udělat mix NFS, FH a jiných k sobě se nehodící závodních her, jenom aby se zalíbili.
Mě třeba NFS nebaví, ale super, že můžeš pořád vypnout/zapnout motor. Forza Horizon je ok, ale nejvíc se mi líbila asi jednička a pak možná 2ka co se týče prostředí a taky to není můj šálek kávy. Za to Test Drive Unlimited bylo vždy u mě něco jiného. Volného bez ptákovin a notifikací. Prostě jen závody, projíždění se auty, vybavování domu. Tohle byla hra která tu chybí.
Tak už je to oficiální
Bohužel se potvrdilo kdo na tom pracuje takže to může jít rovnou na mobily 
Už jsem si říkal, jak to zní skvěle a najednou roční exkluzivka na epic. Tak nic no, to si zase nekoupím
TDU2 byla výborná hra. Od trojky čekám maximálně průměr, protože takhle rozsáhlá hra je naprosto mimo schopnosti tohohle studia.
Epic exkluzivitka
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
:D:D
Epic exkluzivitka
Budu držet palce, ať to klapne. Forza Horizon je super, ale už se mi omrzela. Snad to bude minimálně kvalitou na úrovni The Crew.
Nevím jak tady někdo muže říct RIP NFS. Zaprvý NFS už je dávno mrtvý a zabila ho sama EA. A za druhý, zatím sem nehrál od Kylotonnu žádnou hru který bych dal víc jak 6/10. Tohle studio rozhodně neudělá Test Drive Unlimited takovej jakej si všichni přejem. U WRC co dělají každoročně teda jdou poslední dobou vidět nějaký zlepšení od minulejch dílů ale s WRC serií už mají aspoň nějaký zkušenosti, TDU je pro ně nový + tohle sou zároveň lidi co udělali Flatout 4.. Nic bych od toho neočekával. Stejně ikdyby se jim to povedlo tak si to nezahraju kvůli jejich oblíbený exklusivitě na Fortnite Launcher.
TDU serie je konkurence pro FH a ne pro NFS
FH má docela malé mapy. Mě to vždy přišlo v TDU větší a NFS nekomentuju. To je každý rok úplně něco jiného.
TDU bylo velikostně… alespoň pocitově mnohem větší než FH4 nebo NFS Shity, ale zase bylo menší než The Crew. Svět TDU je dle mého jeden z nejkrásnějších závodních světů, The Crew se snad ani nedá srovnávat, pěknější mi přijde snad už jen FH4.
FH4 je ok, ale ty rozplizlé textury na ultimate settings jsou divné a taky špatná vykreslující vzdálenost. Tak ono je to nějaký pátek co to člověk hrál, ale mapa byla skvělá i to prostředí. Tohle žádná jiná hra prostě nemá zatím. FH4 a FH3 mi přijde trošku opruz nebo pořád jezdit vlevo je fakt dost už únavné a teď ještě WD Legion a opět dementní UK. No leze mi to na nervy.
hmm, kéž by si už někdo troufl na otevřený svět v Evropě, pěkně si projet Alpy,Francouzskou riviéru,Německé dalnice, CZ teréní trasy D1 apod….
Taky jsem o tom přemýšlel a říkal si jak by to bylo super. Takový The Crew 3 v Evropě se všema těma vozidlama bych si nechal líbit.
tak tak, všude jen furt amerika apod. (ještě kdyby tu Evropu udělal někdo jako Codies, nebo Slightly Mad, to by byla bomba)
Radši Reiza nebo Kunos
Tak tohle je bombastická zpráva! Nemůžu se dočkat! Doufám, že zase budeme kupovat a vybavovat domy někde na Hawaii a létat na jiné ostrovy! RIP NFS
Jakmile tohle vyjde, serie NFS konci
TDU je top pro me mei automobilovymi zavody