Zahraniční herní web VideoGamesChronicle přišel s novými informacemi týkající se pokračování hry Horizon Zero Dawn. Několik zdrojů prý potvrdilo ambiciózní plány, které si Sony do budoucna připravilo.
Od VGC se tedy dozvídáme, že na druhém díle se začalo pracovat brzy po vydání dílu prvního. Pokračování hry mělo původně v plánu vyjít ještě na PlayStation 4, což již neplatí a hra se vyvíjí pro next-gen. Na Twitteru Guerrilla Jobs se například před nějakou dobou objevila nabídka pozice programátora umělé inteligence pro titul vycházející na PlayStation 5. Teď ale v tomto příspěvku zmínku o PS5 nenajdete.
We're looking for a Senior AI Programmer, who can make a difference in the design and implementation of the systems that make our NPCs come to life! https://t.co/ekByON8aNJ#guerrilla #ai #aiprogramming #playstation #ps #sony #amsterdam #Iamsterdam #gameprogramming #programming pic.twitter.com/LOcN5ZT70r
— Guerrilla Jobs (@guerrilla_jobs) April 21, 2020
Dle zdrojů VGC, Horizon Zero Dawn 2 je považován za „gigantický“ v rozsahu herního světa a větší svobody jej prozkoumat, než nabídl předchozí díl. Lidé spojení s vývojem hry také prý naznačili zahrnutí kooperace, ale není jasné, zda by měla být implementována do hlavního příběhu anebo se má jednat o jiný, samostatný režim.
Guerrilla také prý plánovala vydat demoverzi co-op režimu, z kterého by se potom dal přesunout postup do plné hry Horizon Zero Dawn 2. Pro teď není jasné zda z tohoto kroku sešlo nebo ne.
Spoluzakladatel Guerrilla Games a bývalý prezident PlayStationu již kdysi v minulosti tvrdili, že mají pro sérii Horizon dlouhodobé plány a že se jedná o jednu z vlajkových lodí konzole. Můžeme se tak i v budoucnu dočkat celé trilogie.
Letos v létě se první díl objeví i na PC, což ale neznačí, že se zde objeví celá série. Ať jsou plány Sony jakékoliv a ať se některým lidem líbí nebo ne, je dobré vidět tyto nezapomenutelné herní značky na vícero platformách, pro více lidí.
Pokud nějaký coop bude, tak odděleně.
Mám rád menší mapy, na kterých je herní svět logicky uspořádaný, takže se jej lze naučit nazpaměť a člověk nemusí tolik sledovat minimapu a/nebo kompas. Rychlé cestování by mělo být občasnou příjemnou možností, ne neustálou obtěžující nutností. Obří svět s sebou také nese riziko obří repetitivnosti, ať už jde o čištění nepřátelských táborů, zlézání rozhledem či sbírání čehokoli. A právě Horizon byl v tomhle ohledu v posledních letech malý zázrak, takové Far Cry na dlani- rozhleden stačilo 5, ale o to byly propracovanější, počet campů se namísto obligátních 40 zastavil tuším na 10, zkrátka všech aktivit bylo tak akorát, aby vás nepřestaly bavit až do samého konce. Takže upřímně doufám, že „větší“ v této novince znamená větší pouze oproti jedničce a že to s tou rozlohou nepřeženou.
Stran již tak parádního gameplaye a světa bych si snad akorát přál, abychom se tentokrát prolétli na mechanickém pteranodovi a abychom se podívali pod vodu, třeba na hřbetě mecha-mosasaura.
To letani mi v prvnim dile docela chybelo. Tak snad bude v druhem dile 😁 a s tou vodou to neni spatny napad. Krome tech aligatoru, tam nebyl tusim zadny jiny vodni robot
Hlavně to nepřehánět s tou rozlohou. Jenom to ne. Jednička rozhodně nebyla malá. Vím, tvářila se ,že je větší než doopravdy byla, ale rozhodně nebyla malá. O kousek větší mapu eště jo, ale když ji nazývají gigantickou? To se bojím, že to bude prostě přehnaná hrůza.
Přesně tak, radši menší ale propracovanější mapu než jednu masivní prázdnou planinu bez duše
Já doufám, že dvojka bude taky na PC. A docela s tím počítám, když už se obtěžovali s jedničkou. Snad jen kdyby byly špatný prodeje.
S prichodem PS6 ji dost mozna na PCuvolni
Jestli to bude stejná bída s příběhem z pera desetiletého dítěte jako jednička tak si to můžou nechat
Odkud se vzaly roboti? Když Teda mluvíš o pribehu
Já bych ti to přál, Geralte, jenže vydat od každé série na PC přesně jeden díl je výborný donucovací prostředek ke koupi konzole, a tím pádem i dalších her. Dokud totiž k nějaké sérii člověk nepřičichne vůbec, celkem se bez ní obejde- jakmile si ale zahraje jeden díl, nemožnost zahrát si i další díly pak vyloženě hlodá a štve.
A příště to bude ještě větší, 100+ hodin herní doby, milión otazníků na mapě! Paráda.
Doufejme že časem miliony otazníků na mapě zmizí z gamingu. Protože aktuálně je to jen filler který většinu času je jen nudná lokace kde člověk ztratí hromadu času pro nic
Něco jako Fallout 76 multiplayer bych si dal líbit (vlastně skoro v každé hře). Prostě aby to byla singleplayerová hra ve světě s dalšími hráči se kterými se můžu spojit a hrát dohromady příběh, aktivity, raidy atd.
Myslím si, že by tohle v době live service her měl být u singleplayer her standart. Prostě když chci, tak se s někým domluvit a hrát ve dvou, třech, čtyřech atd.
(A nikoho nezajímá, že jste chataři nebo máte pomalý internet. Je rok 2020)
hehe
Jsem si vědom, že je to kontroverzní názor. Rád prostě ale hraju s lidma a je spoustu SP her, který by v coopu byly fajn.
Nejsou lepsi zivi kamaradi a behat s nima venku?
To, jakože ti kámoši, s kterými bych hrál kooperaci, jsou Androidi nebo jak jste to myslel? Nebo že bych hrál se zombie kamarády? Hmm, to mi hlava nebere…
to je ta nejvetsi rakovina her, ktera se posledni dobou rozmaha, rozhodne nemam zajem pri hrani singleplayeru pobihat po svete s nejakejma random hracema, naprosto to kazi zazitek ze hry
Já si myslím že live service mechanika a všechny tyhle coop funkce akorát ničí průmysl. Vyjde hra kde je obsahu poskromnu a pak se půl roku čeká na něco většího co se přidá, ale to už většina lidí ztratila zájem, pak po roce nebo dvou vyjde něco mega velkýho do hry a je konečně kompletní, jenže to původní hráči už většinou hrají něco jiného nebo v porovnání s tím co dělaly do teď je to zábava jen na pár desítek hodin.
Coop je skvělá věc, jenže když máme hru která v solo režimu zajišťuje jen polovinu zábavy než se 3 kamarády je to špatně, protože když chcete hrát s pubs tak 90% lidí stojí za nic. Chybí mi časy kdy jsem nepotřeboval 3 lidi co mají naprosto stejný vkus a přístup ke hrám, abych si určitou hru užil naplno
Rozumím ti s první polovinou, taky tuhle praktiku nemám rád.
Co se týče toho coopu, tak asi taky souhlasím. Jde ale prostě o to, jak moc dobře je provedený. Pokud se celá hra, příběh a mechaniky točí kolem coopu, tak to je samozřejmě v tomhle připadě chyba. Proto jsem udělal přirovnání k F76, kterej je dobrej jako hra pro jednoho, ale když chci s někým hrát, tak můžu pokračovat tam kde jsem skončil sám, nebo dělat vedlejší aktivity, které už pro coop jsou dělané.
Nikdo tě nenutí s těma lidma hrát. Nemusíš svoji sobeckostí a samotářstvím kazit zábavu ostatním
Určitě jsi i proti easy modu v soulslike hrách, že ano?
Easy mode v soulslike hrách ? Nevidím důvod proč ho nemít ve hře. Když někdo chce hrát kvůli příběhu nebo exploraci například, ale nechce se mu učit a snažit se v combatu nevidím v tom žádný problém.
Nepochopil jsi jak jsem to myslel s tím coopem. Já mám rád coop hry co dělají coop dobře, ale nemám rád hry kde je coop s přáteli ta jediná a správná cesta za maximálním úspěchem.
Příklad dvou coop her – Payday 2 a Division 2. Payday 2 se dá i na nejtěžší obtížnost hrát s random lidma bez jakékoliv komunikace bez toho aniž bys byl v nějaké extra nevýhodě. V Division 2 ten nejsložitější kontent – raidy nemůžeš hrát s randomákama bez komunikace protože je to zbytečně překombinovaně složité. Mám rád když v coop hrách dokáže jeden člověk když je schopný a zná svou roli a situaci ve které je stále vrátit v prospěch teamu narozdíl od her kde ve chvíly kdy už je to jen na jednom členu teamu zvrátit situaci se hra rozhodne že na něj hodí vše čemu se nemůže bránit z důvodu jistých mechanik i přesto že má třeba tisíce hodin v dané hře. Hry by neměly kašlat na solo hráče protože zrovna na určitou hru nemá partu. Na Anthem, Payday 2, Left 4 Dead jsem měl partu lidí (kamarádů) se kterýma jsem si hru náramně užíval, ale například takové The Crew1/2 nebo Division 2 nebo Destiny 2 nebo Vermintide 2 jsem partu kamarádů neměl protože je tyhle hry zrovna nebavily takže jsem byl ve značné nevýhodě. Coop s kamarády by měl být bonus a ne to hlavní.
Kdysi jsem věřil že každá hra do které by se zakomponoval coop by byla desetkrát lepší, dnes věřím tomu že je jen málo her kde coop prospívá a je hodně her kde je mu dáno přílíš mnoho pozornosti a škodí samotné hře.
Já bych si klidně vsadil na to že takhle bude stavěné nové GTA. V RDR2 už toho je znatelný „nástřel“. Navíc to bude umožňovat prakticky neomezeně rozšiřovat příběh takže téměř no-endgame.
Soustredte se na singleplayer a kvalitni pribeh a neztracejte cas s nejakou kooperaci ci nejedboze multilplayerem. Na to je je tu pobihani v Doom a Battlefieldu.
V Doomu je coop ? Multiplayer je tam jen jako bokovka kterou stejně nikdo nehraje
NE … prosím ne. Žádnou kooperaci.