Dnes je tomu přesně 70 let od prvního oficiálního závodu pod pravidly Formula 1. A prvním „dárkem“ k tomuto výročí je včera představený gameplay trailer F1 2020 z dalšího ročníku série Formule 1, který ukázal několik novinek. Krom toho bylo oznámeno, že si hráči budou moci zvolit, zda chtějí v rámci kariéry zajet plnou sezónu F2, poloviční, či zkrácenou na tři závody. Stejně jako loni, aktuální sezóna F2 2020 bude přidána dodatečně patchem. Bohužel zároveň ze hry mizí staré formule ze sedmdesátých let.
Jak jsem popisoval ve článku o novinkách v této hře, několik pilotů skutečných F1 tuto hru zná a dlouhodobě ji za mnohé kritizuje. A když se teď dokonce v této hře jezdí oficiální virtuální závody, které mají živé přenosy do televize, Codemasters si vzali kritiku k srdci a zapracovali na spoustě drobností, které celkově hru zlepšují.
Na konci dubna nám studio ukázalo průjezd novou tratí Zandvoort a již bylo z jejich strany přislíbeno, že brzy uvidíme průjezd druhou novou tratí v F1 – vietnamské Hanoji. Ale novinky lze vidět i na již známých tratích, jak ukázal průjezd španělským okruhem v Katalánsku zveřejněný před pár dny.
Zkušení fanoušci Formule 1 si hned všimli přepracovaného třetí sektoru, kde došlo k rozšíření některých částí, úpravě zešikmení tratě i okolí a změnám barev jak vozovky, tak obrubníků. Velmi podrobně se tomu věnuje YouTuber aarava. V diskuzi pak zástupce Codemasters potvrdil, že k tomu došlo na základě odezvy od hráčů a že pro F1 2020 taktéž zapracovali na tvaru trati v japonské Suzuce. Hra totiž na rozdíl od Assetto Corsa nepoužívá laserem skenované povrchy. Krom toho se dočkáme změn v systému ERS (tlačítko Overtake), jak napovídají záběry na volant ve videu. Zda se nějak změní Spectator mode, který schytává kritiku ve spojitosti s živými přenosy, zatím není známo.
Hra F1 2020 vyjde 10. července 2020 pro PC (DVD i Steam), PlayStation 4, Xbox One a Google Stadia v základní edici a v limitované F1 Seventy Edition s různými obaly pro různé země a nejdražší F1 2020 Deluxe Schumacher Edition (obsah naleznete v minulém článku). U nás se bude prodávat mezinárodní verze s Hamiltonem a Vettlem, zatímco v Polsku budou mít obal s Kimi Räikkönenem a Danielem Ricciardem. Piloti Carlos Sainz a Sergio Perez budou na obalech F1 2020 pro Španělsko a Mexiko, kdežto Max Verstappen a Charles Leclerc ozdobí obaly ve Francii, Itálii, Beneluxu a Japonsku.
Hra nám při vydání krom monopostů F1 2020 a F2 2019 nabídne mnoho dalších klasických aut. Oproti loňsku navíc, krom 4 vozů ze Schumacher edice, dostaneme 2010 Ferrari F10 a 2010 McLaren MP4-25. Naopak oproti F1 2019 zmizí šest nejstarších vozů: 1982 McLaren MP4/1B, 1979 Ferrari 312 T4, 1978 Lotus 79, 1976 Ferrari 312 T2, 1976 McLaren M23D a 1972 Lotus 72D. Loňský ročník pro změnu přišel o 1995 Ferrari 412 T2 a Ferrari F2002 (tady to bylo asi kvůli „krádeže“ modelu od modera Assetto Corsa).
Pokud máte chuť si zahrát multiplayer, ale nejste tak dobří, abyste stačili ostatním hráčům se spoustou zkušeností, můžete vyzkoušet novou českou ligu pro začátečníky.
To odstranění těch 6 historických formulí je docela masakr. Že by se po vzoru GRID a Dirt Rally 2.0 chystaly nějaké další placené DLC „Legend cars“ a podobně?
Tohle, myslím, udělali v F1 2013, přidali tratě (Jeréz a Imola) a dva vozy, od té doby nic takového, snad jen „upgrade“ na speciální edice. Příplatky budou letos spíš zas za kosmetiku a nově i juchání na bedně.
Odstranili šest vozů a nabízejí čtyři nové v Schumi Ed., není to tak velká ztráta. Vloni jsem zkusil jen jednou McLaren M23, takže jim to nemám za zlé, že to odstraní… A třeba se zas vrátí, můžou ty modely jen točit
P.S. ten nápis „Overtake“ nejspíš bude jen popis aktuálního režimu ERS. Asi se tam budou točit Off, Low, Medium, High, Overtake a Hotlap. Aarava vidí nulu, já vidím písmeno O (znak se hodně podobá písmenu „O“ v Overtake). Jen „posun“ v rozhraní volantu od ukázky Zandvoortu. Moc vychytávek bych v tom nehledal.
Protože po poměrně kvalitním F1 2012 už v Codemasters nevěděli, co ještě přidat, přišli do F1 2013 s režimem Classic. Ten komentuje legendární Murray Walker, používá stylovou grafiku z 90. let a přinesl dva balíčky: 80. léta (5 aut a okruhy Brands Hatch a Jerez), který byl součástí základní hry, a 90. léta (6 aut, Imola a Estoril), které ovšem byly jako DLC (součást Classic a Complete edice). Jenže kvůli vypršení nějaké licence už tato hra není od ledna 2017 v prodeji. Právě kvůli licencí pak Classic mode vypustili z další hry F1 2014. Některé z klasických aut se pak vrátily v F1 2017.
Já také s auty ze 70. let prakticky nejezdil a dávám přednost těm z přelomu 90. let a počátku 21. století. Nicméně zamrzí, že už není ta možnost (a strašně mě štve, že zmizelo mé oblíbené F2002). A máte pravdu, že 6 aut odebrali a 6 jich přidali (z toho 4 jsou extra placené v rámci Schumacher edice). Loni jsme přišli o 2 auta. Dvě byla přidaná pouze v rámci Anniversary Edition DLC a další dvě pak byla v Legends Edition DLC. Všechny 4 loňské auta jsou součástí základní F1 2020.
Ano, také tam vidím O jako Overtake. Ale tlačítko pro zapnutí a vypnutí toho režimu by bylo fajn. Při jízdě listovat v tom menu je pro mě komplikované.
Tak koukám na nové video od Aarava, dostal pre-release verzi / betu a zjednodusili ERS na tři režimy a mýlil jsem se, opravdu bude overtake button
Kdyby tak jeste u KT Racingu jezdci vylepsili WRC, taky bych se vubec nezlobil. Tak jako ted u F1 od Codies.
Tak Codies by mělo konečně použít laserem scanované tratě (alespoň něco) a přepracovat Spectator mode, aby se z toho konečně dát dělat solidní vysílání. Fyzika není špatná, ale ještě tomu něco chybí. Ostatně pokud sami piloti říkají, že se museli přeučit některé naučené věci, protože to, co v reálu zpomaluje, ve hře nemá na rychlost vliv.