Epic Games odhalil v přímém přenosu Unreal Engine 5, fotorealistický herní engine, který má za cíl se vyrovnat filmovým efektům, skutečnému světu, ale hlavně nabídnout všem vývojářům, malých i velkých týmů, kvalitní nástroje a knihovny s hromadou obsahu. Zveřejněno bylo i demo běžící na next-gen konzoli PlayStation 5.
Prvním hlavním lákadlem nového Unreal Engine je „Nanite“ geometrie skládající se z mikropolygonů, jenž umožňuje vývojářům tvořit veškeré detaily, které dokáže lidské oko vidět. Tou druhou zajímavou technologií je „Lumen“, plně dynamické řešení globálního osvětlení, které rychle reaguje na změny scény a světla.
Unreal Engine 5 bude k dispozici v preview verzi začátkem roku 2021. Plně vyjde až koncem roku 2021, přičemž bude podporovat konzole nové generace, konzole aktuální generace, PC, Mac, iOS a Android. Hra Fortnite na Unreal Engine 5 přesedlá v polovině roku 2021.
jo. maj to pekny. nejvic se tesim ovsem na chaos. Unreal ma dobry fyz engine. Da se to rychle i nastavit. Kazdopadne multiplayer se skutecnyma destrukcema je problem, protoze to musi clovek dodelat sam, aby to nejelo jen lokalne stejne jako auta, protoze je to na PHysxu od Nvidie. Bavim se treba o hrouticim se domu. Takovej ten klasickej BF model je easy, kde se neco prepne, prehraje dost efektu na zakryti, ale destrukce, kde se sesype treba kus baraku a AI si prepocita cesty, aby mohlo chodit po dynamickych troskach tu zatim nebyl. Treba i novej Borderlands mel vyborny destrukce, predpokladam i Mafia bude mit jako trojka, ale normalne si toho hrac nevsimne a kolikrat o tom ani nevi, protoze je to negamepleyova kosmetika a pilire ty hratelnosti jsou uplne nekde jinde.
Já myslím že je to super ale přidal bych tam spolupráci třeba s kámošem jako to má Unity nebo Roblox Studio protože já to nemůžu zvládat úplně všechno sám a navíc přes GitHub je to složité :/
Oooo tomu říkám next gen a konečně je tam správné nasvícení! Doposud Unreal Engine byl opravdu unreal naleštěný shit
Ale Unreal Engine 5? Whoa. I’m impressed.
To je samej next-gen, ale aby se konečně začal využívat v pořádných FPS hrách, tak to ne.
Nevidím v tom teda žádný speciální efekty.
Myslím si, že Crytek nám s Crysis Remaster předvedou, jak má vypadat next-gen.
ten konec dema mě rozesmutnil
protože bych chtěl vidět hru ze světa Star gate v tomhle grafickém kabátku. mít default základu a chodit skrz bránu na neprobádané světy… že ani rip off nikoho nenapadl 
Já mam strašně rád Stargate. Ta myšlenka, ten universe, ve kterym se to odehrává je fantastickej. Miluju SG-1, SGA i SGU. Z mýho pohledu má ta značka neskutečnej potenciál. Obrovská škoda, že s tou značkou prakticky nikdo nic nedělá. Stargate Origins nepočítám, to je hrozná sračka. Stejně tak má tahle značka obrovskej herní potenciál jako nějaká forma střílečky. A nejen střílečky. Nechápu, že se toho ještě nikdo nechopil.
Přesně, tým 4 lidí, střílečka/ adventura/ scifi, velká fan base, velký lore, možnost pokračování v různých galaxiích. A žádná hra? když by se to mělo psát skoro samo ? such a shame
Je to divné, že každé hry byly zrušeny a mi byly tak donuceni hrát jen nějaké módy, že? SGC Dialing Simulator byla jedna z top flash her co jsem hrál
Jak to bylo ta hra? Stargate Network co zrušili? Opravdu velká škoda nebo ten seriál byl naprosto bombastický.
Můj „herní“ počítač s RX 5700XT a R9 3900X právě dostal záchvat paniky, že ho pošlu na vedlejší kolej
Je mi jedno, že ty hry budou mít 30fps, protože 30fps na konzoli je ovladatelnosti rovno 60fps na PC…. Vím co píšu, mám i PS4 Pro a ty hry ve 30 fps se mi kolikrát hrajou líp, než hry na PC – Třeba Uncharted, Horizon…. Jak je stálé časování snímku a plynulost, tak to dělá hodně a konzole toto mají docela promakané už teď. Na PC jsme třeba ze srandy zkoušel Far Cry 5 locknout na 30 fps a to se nedá hrát….
Bez urazky, ale nemas neco s ocima…? Ja teda rozdil mezi 60fps pc a 30fps ps4 vidim na prvni pohled. Obzvlast u HZD nebo RDR2 je to znat jako prase. Jako ono to hrat jde v pohode i na tech 30 konzolivych fps, ale to jak je to spomaleny me celkem stve. Tim myslim, kdyz provedu nejakou interakci tak hra na to nereaguje okamzite, ale treba s pulvterinovym spozdenim. Priklad – vystrel, zamireni, skok atd…
Osobne v 30fps taky nevidim problem, radeji stabilni framerate, nez rozkolisanych 60-40 fps.
Samozrejme je to hra od hry, ale u pomalejsi hry je 30 fps uplne v pohode. Osobne mam taky radeji 60 , ale nebudu si kvuli tomu horekovat a rvat chlupy.
Ale já nepíšu, že rozdíl vidět nejde, sám hraju na 120hz televizi a už rozdíl mezi 60 a 80fps je značný, ale píšu, že díky skvělé optimalizaci (časování snímků , motion blur, pohyby kamery) je těch 30 fps na konzoli mnohem, mnohem pocitově hratelnější, než 30 fps na PC.
Vůbec bych se nebál. Tvůj PC je více než dostatečný, pokud nehraješ ve 4K, to by jsi potom mohl i naskočit na 144Hz, a tyhle nové technologie dorazí za rok a do her kdo ví kdy.
S těmi framy jde o optimalizaci. Především o časování snímků, které na konzolích je minimální, a proto zde 30fps vypadá plynuleji než na PC.

Také tomu napomáhají efekty jako motion blur nebo i samotný ovladač, na kterém neděláš prudké pohyby, a proto si těch špatných snímků málokdy všimneš.
Tak samo může hrát roli i vzdálenost od televize a monitoru. Čím blíže sedíš tím více si budeš všímat problémů včetně i takového vyhlazování.



Co taky může být faktorem je samotný limiter fps. Některé hry, které mají možnost v nastavení limitovat fps, nemají dobře vytvořený limiter, a proto může docházet k výkyvům. Ale když použiješ třeba program třetí strany, například RTSS, tak ten by mohl zařídit ještě plynulejší časování.
Každá hra má jiné časování snímků na PC. Myslím, že třeba takový Assassín Odyssey, se pohybuje okolo 10-50ms což je celkem dost velké rozpětí.
Můžeš mít 60fps, klidně stálých 60fps, ale kvůli nestálému časování dosahující vysokých čísel ti může připadat, že ti hra na 60 vůbec neběží.
Ale určitě bych neřekl, že 30 na konzoli je jako 60 na PC. Spíš se to tak pohybuje okolo 40 na PC, ale jak jsem řekl, záleží na hře.
Jsem to komentoval a nevšiml jsem si, že si to vlastně popsal tady!
Přesně tak.
Sorry ale sám mám PS4 Pro a RTX 2070 se 144Hz monitorem. Na konzoli s 30 fps jeto naprostej bolehlav. To se fakt nedá hrát. Třeba Assassins Creed Odyssey nebo Horizon Zero Down atp. Někdo to vůbec asi nepostřehne, ale to sekání kamerou je otřesné a bolí z toho oči. Když pak sednu k PC, tak je to úplně balzám na oči jak kamera jede naprosto plynule bez nějakého screen tearing. RDR2 to samé .. 30fps je vážně dost nehratelné. Ale jak říkám spousta lidí to nevidí nebo jim to nevadí. Asi mám citlivější oči.
3O FPS = NEHRATELNÉ
Citlivko 
PS4 Pro máte připojený k monitoru a sedíte přímo u něj nebo standardně k TV s dostatečnou vzdáleností?
Pankrác: Mě to celou dobu nevadilo, ale jak jsem si postavil PC, tak mi vadí to sekání když otáčím kamerou
Zmrd: Já to měl k monitoru, ale teď to mám na 4K TV a je pravda, že to není poslední model, takže hádám, že na novější by to mohlo vypadat lépe. Tv mám tak 2,5m od sebe a je 65 palcová
Mezi dnem, kdy vyšlo tohle demo a dnem, kdy takhle bude vypadat nový Tomb Raider uplyne ještě hodně dlouhá doba.
Vypadá to pěkně,jen to mohlo jet na 60 FPS aspoň,ale jinak fakt dobrá práce a těším se na ty hry,co v tom budou
Tvl to má aspon 4násobně víc polygonu než dnešní hry.
Zatím nevím jak ten Nanite funguje, ale podle všeho to vypadá na daleko více polygonů než 4 násobně (Možná i víc než 1000 násobně, ano tisíc.). U těch soch mluví o tom, že zde ani nepoužívají normal mapping a všechno jsou to čistý polygony což je podle mě celkem šílený, ale musím si o tom prvně něco načíst jestli to není tak trochu „smoke and mirrors“.
Koukal sem na to live a vypadá to fantasticky.
Jak by řekl you know who: „Najs bejbéé stříkačka!!“.
žjou bráško jen dávaj mu možnost vyniknout bejbéé
je to o PS5 ty moc často nekomentuje 