Na českém fóru PCTuning promluvil o remaku Mafie insider pod přezdívkou „Sobo“, což je shodou okolností stejná přezdívka, jakou dlouhodobě používá i jeden z vývojářů Mafia série. Přinesl několik velmi zajímavých informací o hře Mafia: Definitive Edition, které spousty z vás určitě potěší. Přesto je prosím zatím berte pouze jako spekulace, oficiální informace se dozvíme až během plánovaného úterního odhalení.
- Hra bude kompletně v češtině včetně dabingu, který bude ale nově nahraný a zaslechneme i úplně nové herce, kteří se podíleli i na motion capture.
- Mafia: Definitive Edition poběží na upraveném a vylepšeném enginu z Mafie III.
- Vývojáři přišli i s vlastním řešením připomínající ray tracing, které nahradí Screen Space Reflection (SSR). Nepůjde ale o technologii využívající Tensor jádra.
- Dynamická změna dne a noci nebude, jako tomu bylo v původní hře, součástí příběhového módu.
- Nově přidaný bude systém krytí podobný tomu v Mafii II a III.
- Soundtrack hry se prý nezmění, byl ale znovu nahrán ve vysoké kvalitě.
Sobo také tvrdí, že nemáme čekat velké vylepšení u upravených verzí Mafie II a III.
V souvislosti s oznámením vylepšené trilogie Mafia se spousta hráčů tázala, zda Daniel Vávra, stojící za režií, scénářem a designem prvního dílu a scénářem dílu druhého, pracoval i na remaku/remasteru první Mafie. Na tyto dotazy odpověděl v noci na svém Twitteru.
Since everybody asks me about it all day – I didn work on it. I dont expect much from it. Nobody told me anything about it. I dont know anything about it. Nobody paid me anything for it. My involvement is 0. I just wrote and directed the original.
— Daniel Vávra ⚔ (@DanielVavra) May 13, 2020
„Každý se mě na to celý den ptá – ne, nepracoval jsem na tom. Moc od toho neočekávám. Nikdo mi o tom nic neřekl. Nic o tom nevím. Nikdo mi za to nezaplatil. Má účast na hře je nulová. Pouze jsem napsal a režíroval původní hru.“
Mafia: Definitive Edition vychází pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Předobjednat si ji můžete prozatím jako součást celé trilogie na Xzone.cz.
Jestli bude dabing, kupuju za plnou cenu a rád i připlatím. Když se kvalita příběhu a dabingu buď blížit jedničce, neváhal ani vteřinu. 😉
Ten článek ohledně vývoje her či jejich problémů při vývoji bych si rád určitě přečet a bylo by to dost zajímavý téma. Martin by mohl něco takovýho sepsat třeba časem to by bylo super. Mě osobně tyto věci zajímají a jako hráč i fanoušek bych rád pochopil určitý příčiny problémů ve vývoji, který v důsledku toho vedly k produktům,který prostě dopadly špatně – Mafia III například. Každopádně ať jsou přičíny jakýkoliv, výsledek produktu to určitě neomlouvá. Stačí se podívat na produkty, který dopadly skvěle a zcela určitě překonaly taky spousty problémů třeba Witcher III či hry od Rockstaru.
Pokud opravdu bude CZ dabing, tak mi spadne brada. Pro mě by to skvělá nostalgie, sice se bude jednat o jiné herce, ale i tak. Moc se těším na odhalení a nějaký ten gameplay (ehm myslím gameplay jako gameplay ne, co předvedl Ubisoft :D).
To by bylo trochu zvláštní, kdyby motion capture dělali český herci, ne?
Je možné, že to bude mít 60 FPS i na tom M3 engine na aktuálních konzolích? Jednička byla skvělá, mám i speciální edici, ale pokud to bude mít 30 FPS, tak si nebudu kazit vzpomínky.
Sakra počkejte na toho 19.
Martin vám to tu vše nevybalí předem 
Tady jde o Mafii! Málo lepších her kdy vyšlo. Myslím 1 a 2, tam není čekání na místě. Mám speciálku jedničky, speciálku dvojky a deluxe trojky, tak to tu vše teď prohlížím
Sdílím tvé nadšení, hlavně z remaku prvního dílu jsem neskutečně šťastný, ale ty čtyři dny se už dají vydržet
pak stejně asi budeme čekat další měsíce na samotné vydání prvního dílu.
Osobně pochybuju, že to poběží na 60fps. To by zvládl možná tak One X v 1080p, PS4 Pro určitě ne a nevěřím, že by tvůrci dali na každou konzoli jiný fps lock.
Přesně tak to také vidím. M3 měla lock a dál ji nikdo neřešil. Zase tady by byl čas, tak možná? Nebudu v roce 2020 hrát na 30 FPS, když už před 10 lety jsem hrál na 100+
Tak 100fps na konzoli je utopie i pro next gen. Tam bude muset být hodně kompromisů už i u těch 60fps při 4K.
Asi ne když má Dirt 5 na XSeX běžet i ve 120fps.
Jo, ale jenom díky grafickým ústupkům. Se stejnou grafikou by to na PC běželo mnohem, mnohem líp. A nejde srovnávat koridorovku, kde je jenom pár objektu s open world hrou…
Asi tak, jak to bude mít dabing, tak předobjednávám klidně i za těch 60€! Jako, koupím to sice asi i když to bude mít jenom titulky, ale s tím dabingem bych neváhal ani vteřinu.
Mě by strašně zajímal názor Martina Zavřela, který v 2K pracoval: Myslíte, že po 3. díle jsou opravdu schopní udělat kvalitní remake prvního dílu? Ty screeny vypadaly až moc dobře. Mám pocit Déjà vu, kdy se opakovala stejná situace před vydáním Mafie II. kdy vydávali bombastické první screenshoty, případně M3 a potom přišlo zklamání.
Asi je moc brzy cokoli predikovat. Dále cena, jaká může být? Plná AAA? Na místě by byla sleva, pro ty, co už původní hry mají.
Nyní jako by to vypadalo, že svítá na lepší časy v podobě českého webu ale v plný dabing nedoufám.. Pokud by opravdu zainvestovali do kvality, mohl by to být trhák roku, remake opravdu povedený a získali by si obrovské renomé a nové finance a nebo.. to bude prostě propadák, stejně, jak se jim nepovedl zmiňovaný III. díl ? Toť otázka..
První screenshoty, stejně jako první videa, se skoro vždycky dělají v době, kdy hra (nejen modely nebo textury, ale často ani speciální efekty apod.) ještě není hotová. Takže je tvůrci často musejí nějak „simulovat“ a tudíž někdy mohou vypadat lépe, než výsledná optimalizovaná hra.
Na druhou stranu, pokud má hra skutečně vyjít na konci léta, čekal bych, že je z větší části hotová.
Uvidíme v úterý.
Hra pravděpodobně bude za plnou cenu, je viditelně znovu postavená od základů a vypadá myslím naprosto srovnatelně s ostatními současnými krabicovými hrami za 60 USD. Je to stejný model jako Resident Evil 2 Remake, tam si myslím nikdo nikde na světě nestěžoval, že nedostal slevu, protože už má původní hru z roku 1998.
Dabing ve hře skutečně má dobrou šanci být a to hned z několika důvodů – hra není tak rozsáhlá jako nelineární open world RPG Assassin´s Creed Valhalla, Mafia 1 myslím dodnes drží rekord nejprodávanější hry všech dob v ČR (z velké míry právě díky na svou dobu nevídanému dabingu) a navíc vydavatel hry (2K Games) zaměstnává v ČR zhruba dvě stovky autorů hry a samozřejmě mu záleží i na tom, aby mohli být na hru ve své domovině hrdí (nedělám si legraci, 2K tyhle věci opravdu řeší).
Což mě vede k závěrečné myšlence: některé české herní novináře jsem dnes slyšel mluvit o 2K Czech jako o nějakých „pohrobcích“ bývalých Illusion Softworks, ale to je velká křivda. Česká pobočka má dodnes skoro dvě stě lidí a někteří (klíčoví) z nich jsou veteráni, kteří tam jsou od prvního dílu Mafie. Jejich rukopis – například na filmečcích – je myslím nezaměnitelný a spíše se s každou hrou zlepšuje, než naopak. Veřejnost by se myslím hodně divila, kolik obsahu Mafie 3 bylo vytvořeno tady, v ČR. V 2K Czech (nebo české pobočce Hangar 13, pokud chcete) je zkrátka velmi šikovná parta a neměli bychom je podceňovat.
To ale neznamená, že Mafia remake bude dokonalý – určitě některé věci nesednou všem, obzvláště kovaným pamětníkům. Osobně se ale na hru upřímně těším.
P.S. Propadák to celkem určitě nebude, reakce ve světě na oznámení hry jsou zhruba v tom duchu, že jde o jednu z top tří odhalených letošních her. Pokud z nějakého specifického lokálního důvodu bude mít špatné prodeje v ČR, ovlivní to do budoucna zřejmě jen přítomnost dabingu/lokalizace v podobných hrách u nás. Pro světové prodeje hry je ČR mizivé procento.
Když už tady je možnost, rád bych ji využil (Pokud tedy pořád není platné silné NDA), a zeptal se:
Jak to tehdy bylo s tou trojkou?
Pamatuju si, že už cca. 2012 některé weby vydaly články, kde její vývoj označily za značně problematický, s tím, že se restartovalo, mohutně vyhazovaly a zase přidávaly věci apod.
Pak zase přišly zvěsti o tom, že se měla oznámit na nějakém PAX v roce 2013, ale na poslední chvíli to nevyšlo.
A pak samozřejmě onen slavný přesun do Hangaru – jednalo se skutečně o rázné rozhodnutí 2K, anebo spíše o výsledek dialogu a dohody mezi 2K Games a 2K Czech?
Stejně jako někteří kritizují Lincolna a příběh jeho postavy, kdy to hned označují za „americkou splácaninu“ apod., přitom na několika uniklých concept artech z roku 2013 s jeho osobou a prostředími, co se do hry nikdy nedostaly (např. Havana) je ještě znatelně vidět logo 2K Czech,
A asi poslední otázka je Vávra – využily se vůbec nějaké prvky (zasazení, mechaniky, postavy) z toho jeho údajného náčrtu trojky, anebo bylo všechno originální?
Předem děkuji za možné odpovědi a zároveň chápu, pokud by smlouva zakazovala o tom mluvit, jen mě tohle jako fanouška značky zajímalo posledních několik let.
Samozřejmě mám podepsanou NDA, takže nemohu skoro o ničem konkrétním vyprávět.
Nicméně na obecné úrovni Je pravda, že vývoj Mafie 3 trval déle, než je obvyklé, takže tam zřejmě nějaké komplikace byly.
Zároveň lze docela logicky dospět k úvaze, že 2K Games do toho studia i herní série investovali hodně prostředků, takže měli maximální zájem, aby vše fungovalo a hra se zdárně dokončila.
Není proto překvapení, že po všemožných komplikacích a průtazích přidali zahraniční posily a vývoj se tak rozrostl do více lokací. Mělo to své pozitivní následky a samozřejmě i nějaké ty negativní, např. zaučování nových lidí do technologií studia mohlo přibrzdit některé aspekty hry apod., ale ve výsledku jsem si jistý, že to byla správná cesta, jak projekt udržet naživu a zdárně dokončit. Upřímně si myslím, že málo lidí tady v ČR má představu, co výroba takovéto hry obnáší a jak málo je na to zkušených lidí v regionu, obzvláště pokud jde o designéry nebo manažery. Talentovaných umělců i inženýrů z jiných oborů zde naštěstí máme relativně hodně, ale ti zase často dají přednost práci mimo videohry. A je bezva, že zde vzniká čím dál víc herních studií, ale vedlejší efekt je, že skoro každé z nich zoufale bojuje s nedostatkem kvalifikované pracovní síly.
Jinak vstup amerických spisovatelů samozřejmě ledaco ovlivnil, ale podle mě byl správný nápad místo třetího příběhu s dalším hrdinou stoupajícím v řadách tradiční Mafie vyprávět pro změnu příběh někoho výrazně jiného, kdo naopak s Mafií od začátku bojuje. Mafie tak byla ve hře přítomná od začátku do konce hry, ale z jiného úhlu pohledu, což mě osobně připadalo zajímavější, než třetí opakování toho samého.
Dan myslím sám někde potvrdil, že se z jeho vize M3 moc nepoužilo, ale na druhou stranu zastávám názor, že celá série je jeho původní vizí ovlivněná a do značné míry se jí drží. Taky je ale potřeba zopakovat, že i první Mafie byla výsledek práce mnoha kvalitních lidí, nikoliv jedince. Sám jsem měl tu čest většinu času na firmě pracovat hlavně s jejími filmaři a ti jsou skutečně světová špička a třeba i zahraniční kolegové s nimi jednají s velkým, velkým respektem.
Hlavní problém M3 jako hry byl v těch „vycpávkách uprostřed“, kdy po skvělém „skoro-filmovém“ úvodu s tradičními lineárními misemi plnými filmečků a zvratů najednou přišla největší, prostřední část hry, kde hráč musel zdlouhavě a opakovaně obsazovat jednotlivé části města. Jedním z důvodů pro přítomnost těchto vycpávek byla největší kritika Mafie 2, totiž že herní svět byl příliš prázdný a nebylo v něm co dělat, kromě hlavních příběhových misí. Navíc ale v USA funguje půjčování i bazar s hrami na úplně jiné úrovni, než u nás, takže většina podobných (= velmi drahých na vývoj) her má nějakou „nařízenou“ délku, aby ji hráči nestihli dohrát příliš rychle a měli tedy zájem si ji koupit vlastní a nějakou dobu jim ležela doma. Takže se pak může stát, že je hra nafouknutá zbytečnými vycpávkami, aby požadované délky dosáhla. Naštěstí se tenhle trend pomaličku mění díky digitálním prodejům her.
Přesto je podle mě nosný příběh M3 skvělý a jsou v něm kromě jiného parádní zvraty i filmové momenty, které drží pohromadě slušná akční hratelnost a vysoce kvalitní soundtrack i herecké výkony. Třeba celá příběhová linka se zestárlým Vitem je podle mého vynikající, od začátku do konce (obzvlášť toho „špatného“ konce).
Když to tak všechno píšu, dostal jsem chuť si sjet celou trilogii znovu.
Tak tak, hlavní příběhová linka je skvělá, ale tu hru neskutečně zhoršuje to natahování těmi vedlejšáky.
Na tenhle ironický článek jsem dostal kdysi dávno odkaz od jednoho člověka. A i když tam není nikdo konkretně jmenován, údajně popisuje stav v 2K Czech v době vývoje M2 a začátku M3.
https://uloz.to/file/yuqV1XrirA8t/jak-jsem-se-odnaucil-delat-pocitacove-hry-pdf?_fid=7lvq
Vůbec bych se nezlobil za další takový komentáře a klidně 10x delší, děkuji
Ako vazne engine z Mafie III tak to si este rozmyslim ci to kupim
Engine M3 je ten samý, co dvojky, jen byl modifikovaný, a ne zrovna dobře.
Pokud se u remaku používá jiná, vylepšená a lépe optimalizovaná verze, tak není třeba propadat panice.
No dufam ze budes mat pravdu lebo ta grafika na mna posobila strasne oproti dvojke
A co tam jako mají dát? Engine ze dvojky? Nechápu proč se vůbec na diskuze pod novinkama na Zingu dívám, protože toto je vážně extrém.
To není jen na Zingu a ani jen v ČR. Hodně současných hráčů má slabé povědomí o skutečném stavu nebo příčinách v herním průmyslu. Posměšná reakce myslím nikam nevede, lepší je zkusit jim to po dobrém vysvětlit, protože jinak se jako „hráčstvo“ nikam neposuneme.
A na rovinu: tvůrci mohli použít Unreal (podobně jako se k tomu po dlouhých letech překvapivě odhodlala Bohemia Interactive a výsledkem je nádherná hra, která skvěle šlape na konzolích), nejspíš by i sami chtěli, ale vývoj by se tím pravděpodobně protáhl, protože by se v Unrealu museli naučit dělat ty věci, které v tom jejich engine už umí.
Engine v ktorom vedia pracovat nakolko ako pise Ardis engine je z dvojky a bolo vidiet ze to studiom ktore sa ujalo tretej casti s nim ocividne nevie narabat ako by sa patrilo
Problém snad všech vlastních enginů, se kterými jsem kdy přišel do styku, je ten, že jde o nabalovanou kouli, na které v průběhu let dělaly desítky nebo klidně i stovky programátorů a často tam byla období nebo jedinci, kdy se nedodržovala pravidla sepisování podpůrné dokumentace, takže se pak jejich nástupci museli potýkat s částmi neznámého kódu a všelijak to obcházet, záplatovat apod.
Vlastní engine sice umožňuje dosáhnout unikátních věcí ve hře a tvůrce na něm ušetří za licence, uchová si nezávislost apod., ale cena za to je také většinou vysoká.
To sice je vysoká.. na druhou stranu IS (historicky) má s využiváním cizích enginů špatnou zkušenost (mluvím o původním licencovaném enginu pro MII), ne?
Byl to specifický problém, kdy jsme měli hru z velké části vyrobenou na licencovaném Renderware engine, jenže ten najednou koupili EA a přestali ho podporovat, takže jsme museli začít znovu od nuly.
V tomhle je ta nezávislost vlastní technologie velmi cenná. Jenže je také mnohem dražší a složitější na výrobu a udržování.
Jojo, o tom zakoupení EA vím.. je škoda, že se to tehdy nedalo řešit alespoň tak, aby hra mohla být dodělaná (i bez podpory ze strany EA na enginu), ale je mi jasné, že bylo uděláno, co bylo třeba. Jen si tak říkám, že je to škoda, že se to takhle blbě sešlo – kdoví, kde by série Mafia byla nebýt tohoto. Každopádně díky za Vaše info
PS: myslíte, že je nějaká šance, že se v MII remasteru dočkáme obsahu, který měl ve hře původně být ale kvůli uspíšení vydání se odstranil?
Byla by to příjemná pocta pamětníkům, ale obávám se, že s tím nemůžeme počítat. Budu jedině rád, pokud se pletu.
Na druhou stranu jsem ale velmi zvědavý na ta rozšíření prvního dílu
Díky za odpověď.. taky jsem spíš v tomto ohledu skepitcký. Každopádně remake zatím vypadá báječně. Jinak už to tady někdo zmiňoval, ale tady ty informace ze zákulisí mají pro fanoušky cenu zlata. Mafia se dá s nadsázkou označit za “národní poklad”, takže kdybyste někdy měl tendenci sepsat něco více ohledně “historek z natáčení”, tak by to bylo super. Jo a díky za skvělou práci
Taky děkuju, určitě se časem chystám sepsat něco většího, ale s ohledem na NDA to nebudou nějaké zákulisní informace o konkrétních hrách, lidech nebo firmách, ale spíš moje obecné zkušenosti s herním vývojem i herním průmyslem jako takovým.
no jestli to dopadne jak Mafia 3, tak to si to nekoupím, strašně moc bych si přála, aby se jim to povedlo, zahrát si první díl v lepší kvalitě atd by byla slast, ale jsem trošku skeptická
Bojím se toho enginu z Mafie III
Ta hra byla totální trash…
Mám na M2 přes 60 hodin a na M3 necelých 20
Příjde mi to jako moc snahy na remaster 18 let staré hry, která je kultovní převážné v Česku a na Slovensku.
To je pecka!! To si pak dám první díl po tolika letech znovu.
Vávrovi neodpírám jeho úspěchy a kvality, ale z toho komentáře přímo srší ješitnost.
On už je holt takovej (aspoň co sem vypozoroval z různejch rozhovorů atd.). Buď ho můžeš brát s nadhledem a milovat, nebo nenávidět
.
U nas litaji komare a motyle, na mafii jedna se tesim, ale tak nak tusim ze to bude stejna sracka jako trojka :), vzpomente si na awrtworky nebo jak se to pise u mafie 3, taky to byla nadhera, trailer nedhera, nez ukazali gameplay, ted nevim jaky yi ukazaly, mam neco upito tak cus
V dabing nevěřím. Je fakt že by ho museli znovu nahrát protože použít původní by bylo nemožný a vzhledem k tomu že podobně velkému Ubi se nevyplatí ani české texty pro jejich nejdůležitější hry tak to tomu moc nepřidá. Na druhou stranu… Ta hra je bezesporu kultovka stará 18 let. Nespočet dabérů a herců na ní vyrůstalo takže by slušný vyjednavač mohl dohodnout exkluzivní cenu a na jejím základě udělat pořádnou reklamu jak hře tak samotným hercům/dabérům kterým se to tak vrátí. Jen prosím né žádné youtubery, streamery, instagram modelky nebo bloggery. To bych hrál radši v Maďarštině.
A proč se na to lidé ptají Vávry to mi hlava nebere.
Edit: ještě je fakt že to budou tři hry za cenu jedné. Na trojce moc práce nebude pokud jí teda nebudou chtít konečně dodělat a dvojka moc práce taky asi nedostane takže tahák bude kompletně nový první díl takže by se to teoreticky zaplatit mohlo. Ale stejně tomu nevěřím
Každopádně by to bylo milé překvapení a tahal bych šrajtofli rychleji než na cyberpunk.
Tak zase porovnávat Mafii s Assassin’s Creed Valhalla nebo i Odyssey je trochu moc.
Nehraješ za dvě různá pohlaví, takže jim nemusíš přizpůsobovat překlad a dialogový strom, který taky musí být přizpůsoben, ať už kvůli toho pohlaví, nebo i kvůli rozhodnutí, které sis vybral v předchozím dialogu, hra mít taky nebude. Zbraně a brnění nemají extra hodně popisku.
Prostě toho textu tam nebude tolik.
To je taky fakt že tam jsou dvě pohlaví. Na druhou stranu je to ale jen text který můžeš psát kdekoliv a kdo ho píše je jedno. Tam se udělá akorát korektura. Dabing oproti tomu potřebuje často několik verzí jedné věty od jednoho člověka. Musí se tam udělat prostřihy, timing, mastering aby to sedělo a znělo konzistentně a né jako český dabing Ramba z osmdesátejch.