Rozsáhlá vesmírná simulace Star Citizen bude opět k dispozici po omezenou dobu zdarma. Bezplatná verze slouží k vyzkoušení nových vesmírných lodí, přičemž mnohé z nich jsou jinak velmi drahé. Zkušební verze dostupná od 22. května do 1. června a stejně jako dříve se budou dostupné lodě střídat každých několik dní.
Hráč si navíc bude moci za pomocí hologramu prohlédnou lodě, jež jsou v současné chvíli ve vývoji a lodě, které jsou příliš velké a nevejdou se do předváděcí haly.
V této souvislosti zmíním i singleplayerový titul Squadron 42, který vzniká po boku Star Citizen. Tato hra by měla vyjít v betaverzi již v druhé polovině letošního roku, pro úplné vydání zatím nebylo stanoveno žádné datum. Je však otázkou, zda se neobjeví další komplikace, které by odklad, již po několikáté, způsobily.
Více informací se dozvíte na oficiálních stránkách.
tohle je taky exkluzivně na PC ?
a je tam čeština?
Jasný.. v Alpha verzi ve střední fázi vývoje, kde se neustále něco mění a přibejvá, bude určitě.
… jinak JOKE. Čeština tam opravdu není
Ahoj. V první řadě by mělo být zdůrazněno, že Star Citizen je v současné chvíli stále ve stavu alfa testování (ani beta, ani předběžný přístup a už vůbec ne full release 1.0). To znamená, že hra je neoptimalizovaná, padá a spousta věcí nefunguje jak má. Stejně tak se bude pracovat i na vizuální stránce hry (vzhled planet, LOD, efekty). Nyní je to spíš takový sborník mechanik, které jsou vyvíjeny od nuly a testuje se jejich provázanost a funkčnost.
Hráč musí mít opravdu na paměti, že je to alfa na což se dá prostě občas při té zábavě a audio-vizuálních orgií snadno zapomenout.
Než začnou lidé hejtit, tak si musí uvědomit o co se jedná a že to do „hry“ má stále daleko. Kdo se nechce účastnit alfa testingu a nechce být přímo u toho kdy vývojáři vytváří z ničeho něco gigantického a úžasného s obrovským budoucím potenciálem, ten nechť ještě pár let počká
Co se dá vývojáři Chrisovi Robertsonovi vytknout z mého úhlu pohledu, jsou termíny které dává a málo kdy plní. To že jde vývoj pomalu je u podobného projektu pochopitelné. Nikdo neví, na jaké problémy narazí a co způsobí přidání nějaké minoritní fíčury. Na druhou stranu i já chápu, že nějaké termíny vypouštět musí aby udržel projekt na špici zájmu, kde teď je. Vybírá se stále dost peněz, více než loni a tak má SC zářnou budoucnost.
Fandové tohoto projektu (kterým jsem i já) si ve hře najdou to co je baví a co je láká a když jde spíše o vývojářské technologické demo, tak si při jeho „hraní“ dokážeme najít desítky a stovky hodin zábavy. Někdy sice přijdu o loď nebo o výdělek ve hře kvůli bugu, někdy se mi to stane 5x po sobě a hru s chutí F4knu, ale po tom co si na Discordu zanadávat na technický stav projektu se vždy se po čase zase rád vrátím
Hra zabírá na disku cca 65GB. FPS i na nejvýkonnějších strojích budou často pod 30 a málokde budete mít nad 60 FPS. Není to vaším strojem, ale současnou neoptimalizací alfy, kde se k tomuto plánují další mechaniky, které přijdou v budoucnu. Ví se o tom, pracuje se na tom.
Ve hře si už nyní můžete koupit či půjčit spoustu lodí za in-game měnu vydělanou hraním. Ještě se stále mohou vyskytnou plánované wipy serverů, kde o takto nabité prostředky a věci můžete přijít. Tyto wipy jsou už vzácné a měly by být jen vzácně při velkém balancu třeba ekonomiky, ale stát se to může (alfa). Loď kterou pořídíte za reálné peníze (starter pack např.) vám zůstane vždy.
Ve hře toho lze již nyní dělat spoustu a výčet všeho by zabral mnoho dalšího textu. Pokud bude mít někdo zájem o další informace, klidně se ptejte.
Přeji všem pěkný den a alfě zdar a bugům zmar
Líp bych to nenapsal …
Bylo by fajn taky napsat, jak dlouho to je v tý rádoby alfě a reálně nefunkčním stavu, kolik milionů to už sežralo a jak neskutečně daleko to stále je od finálního produktu. Tohle je JSF program herního světa, za cenu co to stálo absolutní ztráta času a peněz protože to bude neskutečně trpět problémy po vydání a nikdo nebude vědět, jak si to doopravdy povede na ostro. Jednoduše řečeno, F35 herního průmyslu, černá díra na peníze a nic z toho. Až na ten rozdíl, že f35 je vyvíjena kompetetivníma společnostma s desítkami let v oboru, takže to nakonec dobře dopadne. Něco co se o SC říct nedá.
Kdyby tato Alfa byla reálně ve funkčním stavu a bez chyb, tak to není Alfa 😉 Buďme rádi, že si to stále drží status alfa a neprodává se to jak full release na kterém by se ještě pracovalo. Většina lidí je soudná a ví co „alfa verze“ znamená a co to obnáší a dokáží se sami rozhodnout, jestli s tím chtějí „ztrácet čas“. Já do hry investoval cca 60 € a „ztratil“ jsem v ní už možná stovky hodin. A po pravdě musím říct, že i když jsem si občas zanadával, tak to byl jinak příjemně ztracený čas který se nedá ani z daleka rovnat ztraceným časem v jiných AAA titulech, které jsem hrál. K SC se stále rád vracím aniž bych do něj musel sypat další peníze. Já si za své utracené peníze už přišel na své a nelituji. Hra není pro každého a nikdo ji snad nikomu nevnucuje. Ti co je zaujme, tak si v ní najdou zábavu. Mě baví sledovat i progres vývoje a ochutnávat novinky (i nové bugy). Hra je ve vývoji dlouho, ale už dlouho se s ní dokáží tisícovky hráčů bavit. K současnému dni bylo vybráno už něco kolem 283 milionů dolarů… Ano, smiřte se s tím 🙂
Já to zkoušel a jak moc jsem to vždy chtěl hrát, tak jsem byl z toho zklamaný. Hra sama o sobě jako paráda. Jen co mi teda vadí a chybí je startovací sekvence vesmírné lodi. Press E to start your engine mi přijde jako facka přes oči
Chtěl bych si to nakopnout sám nějakou procedurou ..
To chceš roztáčet klikou?
Já to vždycky startuju manuálně, ne přes klávesovou zkratku, ale myší hledám tlačítka v kokpitu a pokud se nepletu, tak nastartování má dvě činnosti, zapnout „elektriku“ a zapnout motory. Aspoň tedy já to tak vždy zapínal 
Stříkačkou benzín do karbecu
Jooo to jsem pak taky koukal, ale tak pořád jsou to 2 tlačítka, že jo
Jako jasně asi je to taková budoucnost kdy to stačí, ale i tak no. Taky bych si tu loď chtěl opravit třeba. Něco jako, že uzavřu nějaké části lodi poškozené a převedu energii jen do určitých částí lodi atp. Jsem náročný já vím 
Tohle by mělo být později, kdy některé sekce budou strácet tlak a bude je potřeba uzavřít nebo nepřítele uzavřít v určité sekci. Taky půjde vypustit kyslík z nějaké sekce nebo vypnout gravitaci. Nebo vedení energie do určité sekce může být přerušeno z důvodu poškození. Prostě když loď bude poškozena tak, že některá zařízení vypoví službu, tak někdo z posádky může dojít do místa problému, vyhodí jističe v té sekci. Problém vyřeší(provizorně opraví to zařízení nebo spojí přerušená vedení) a znovu nahodí jističe. Když jseš uvnitř větší lodě, tak tam v interiéru jsou ty jističe a zařízení lodě přístupná z interiéru jako štíty, chladiče, quantum pohon, generátor gravitace, někdy máš přístup přímo k hlaním motorům z interiéru. Některé lodě maj něco jako Jefferiesovy průlezy ze Star Treku. Kolem lodí půjde později postavit něco jako lešení a odřezat zbytky roztavené kostry a pláště(očistit poškozené místo) a pak chybějcí kostru doplnit a hmotu pláště nastříkat speciální pistolí(žeby multy tool se speciální hlavicí?). Tohle by mělo být v budoucnu. Poškození plaště a kostry a některá zařízení už sou implementovány ale opravy probíhají automaticky na stanicích za poplatek akorát ruční oprava přibude později a v podstatě umožní tuning, protože půjde komplet odřezat kostru (odpadávajcích částí v důsledku poškození) a plášť a pak pláš a kostru obnovit s použitím vlastní slitiny a vlastní šikovnosti a tím lodi dodat vlastní vlastnosti(vyzařování, odraz, pancíř(myslím ještě není implementovaný)) to umožní i vlasní experimentování a výzkum. Později připude i jednotlivým hráčům přidávat oprávnění do jednotlivým sekcí lodě, či konzole u vlastní lodě. Prostě to hráče bez oprávnění nepustí do nějaké sekce, či nemůže použít nějakou konzoli nebo nebude mít opravnění používat nějaké funkce v konzoli.
Však to můžeš startovat i manuálně. Všechna tlačítka v kokpitu jsou funkční pokud vím. Nejdřív zapneš elektriku, nastartuješ motory, začnou se ti nabíjet štíty + kdo ví co tam běhá dalšího, mezitím si nastavíš mapu, odpoutáš se, zvedneš to, přidáš plyn ke vzletu, když chceš tak si přidáš „forsáž“, zatáhneš podvozek a opustíš atmosféru. Co by jsi chtěl víc?
v jakem je hra v realnem stavu myslite ze nekdy opravdu vyjde? mel nejprve vydat zaklad napr remaster starlanceru a teprve casem nabalovat obsah…
No záleží na co taky člověk čeká? Já mám Star Citizen koupený od dob, kdy ještě nebyla verze 2.0 a nebyly žádné planety, jen jedna stanice a asi 5 lodí. Od té doby Star Citizen ušel mega kus cesty a dnes je tam Perzistentní vesmír, několik lodí které by plně obsluhovala asi 20ti člená posádka. Planety, měsíce, několik základen, města… Je tam těžba, nějaký trading, nějaké mise – jako myslím, že hrát to člověk může docela dobře už teď. Resp ta nadšená komunita to hraje už dlouho a jsou spokojení a oslavují každý velký update. CIG se i daří už držet plán a vydávat každý čtvrt rok velký patch.
Ale to se bavíme o Star Citizen, což je MMO a člověk si tam tak trohu tvoří ten příběh sám.
Kdy vyjde Squadron 42 je dobrá otázka. Zatím o něm moc nevíme, marketingová kampaň ještě nezačala, takže je vydání ještě daleko, každý rok čekáme nové informace. Ale to co je ve Star Citizen je funkční i v Squadron 42, ten je jenom víc lineární a cílený na vyprávění epického příběhu ve velkém vesmíru. Já osobně věřím, že se dožiji toho, že Star Citizen jednou vyjde jako finální hra,zatím jsme stále v alphě, ale myslím že to bude za hoodně dlouho. Ten projekt pořád bobtná a myslím, že skutečným fanouškům to vůbec nevadí. Haters gona hate.
Už teď je to podle mně nejrozsáhlejší hra když nebudu počítat procedurálně vygenerovaný celý vesmír v Elite a No man Sky.
A jestli máš sen o tom, že budeš kapitán vlastní vesmírné lodi, tak ti jiný hra než Star Citizen nemůže nabídnout víc. (můj skromný názor)
Už teď je to obrovská hra. Jak na tom je reálně asi nikdo pořádně neví protože pokud vím tak se teď soustředí na příběhovou část a MP (tedy tuhle hru kterou teď hrajeme) strčili v podstatě stranou a mechaniky co nebudou v SP se budou dodělávat až po něm. Teda pokud se něco nezměnilo v plánování.
Yes! To abych si zase udělal místo na SSD
Zase ?
rád poskytnu nějaký ten účet a nebo ty účty gratis, pokud chcete do redakce 
Já hrával každý půlrok co tyhle Free Fly eventy probíhaly. Ačkoliv na to spousta lidí nadává, každý ten týden co jsem hrál mě vždy hra bavila. Já na takovéhle simulátory jsem.
Určitě děkujeme za nabídku, ale já osobně nic nechci. Vystačím si s tím, co mi od 22. nabídne samotná hra.
A co třeba v článku zmínit, kolik GB je potřeba stáhnout?
Zdravím, tuto informaci se mi bohužel nepodařilo najít, jakmile bude dostupná, článek doplním.
Dá se však počítat přibližně se 40GB.
+- 60 Gb… Hra sama o sobě má v live 56 gb + 2 gb okolo … Takže počítej 60 Gb
PTU 3.9.1 (která bude do eventu LIVE) má teď momentálně 65 gb