Začátkem týdne jsme vás informovali o žalobě, kterou Ubisoft vznesl na společnosti Google a Apple kvůli titulu Area F2. Ten se dle Ubisoftu velmi podobal jejich populárním multiplayerové hře Rainbow Six: Siege. V té době se k situaci žádná strana nevyjádřila, nyní však byla Area F2 s digitálních obchodů stažena. Oficiální vyjádření vývojářů z Qookka Games zní velice komicky a žaloba v něm není ani naznačena.
Vážení agenti,
Děkujeme vám za podporu Area F2. Provádíme vylepšení titulu s cílem poskytnout hráčům lepší zážitek, kvůli čemuž stahujeme aktuální verzi hry z prodeje.
Jsme nadšeni z počtu stažení, které Area F2 od svého vydání zaznamenala. Díky tomu se v některých regionech zařadila dokonce mezi TOP 3 hry zdarma v App Store. Mnoho hráčů se připojilo k naší komunitě a poskytlo nám cennou zpětnou vazbu.
Krom toho mnoho streamerů, recenzentů a hráčů sdílelo videa ze hry a doposud jich bylo publikováno více než 300. Jsme z toho nadšeni, ale také jsme si vědomi naší odpovědnosti za poskytování co nejlepších zážitků.
Posláním Area F2 je poskytnout co možná nejlepší požitek ze CQB bitev (CQB = boj na krátkou vzdálenost v uzavřených prostorech) na mobilních zařízeních. I když jsme obdrželi pozitivní zpětnou vazbu, zjistili jsme, že mnoho hráčů přestalo naši hru velmi rychle hrát. Mezi důvody patřila neznalost hry, pozic nepřátel a umírání, aniž by viděli nepřítele nebo věděli co je zabilo.
Jako vývojáři to nejsme ochotni akceptovat. Je naší odpovědností toto vyřešit a naše rozsáhlé diskuse odhalily, že se jedná o problém, který vyžaduje zásadní a důkladné úpravy a možná dokonce úplné přepracování titulu. Dospěli jsme proto k obtížnému rozhodnutí hru dočasně stáhnout.
Děkujeme za vaši podporu a doufáme, že se s vámi znovu setkáme ihned, jakmile budou tato vylepšení dokončena.
Tým Area F2
Well. I guess that's how this all ends then.
That being said, Area F2 was fairly impressive overall and continues to show there is growing opportunity for core game experiences to work on mobile just like Fortnite / COD Mobile etc… https://t.co/KWuy8KvtLJ pic.twitter.com/UEbiDlLUyi
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) May 20, 2020
Ubisoft pokud vim, tak nic nevyhral. Jen podal zalobu, cimz zatlacil a oni ze strachu couvli. Zadnej soud se nekonal.
U ubisoftu se musejí hodně nudit. Kopie her najdete, a v mobilním průmyslu je to ještě horší jak na PC. Třeba na PC je hra Survive on Raft, která je velice podobá hře Raft a nikdo to neřeší. Ubisoft najde jednu hru. která se podobá jeho hře a už žaluje. Neříkám že na to nemají právo, jen že se musejí hodně nudit při vývoji svoji hry.
Ubisoft by měl zamakat na svém „AC“ než řešit takové věci.
Možná tě to překvapí, ale právníci od Ubisoftu se asi nepodílejí na vývoji samotných her…
A to právníci procházejí obchody a hledají kopie? Teď se ptám vážně, protože sám nevím.
Existují organizace, u nás např. OSA, které „chrání“ autorská práva a mají zaměstnance, kteří cíleně vyhledávají obsah, který by mohl porušovat autorské právo. Když takový obsah najdou, upozorní právní zástupce (či oddělení) vlastníka původního díla (tady Ubisoft), kteří pak uskuteční právní kroky k nápravě, často bez vědomí vlastníka díla, neřkuli samotných tvůrců.
Byl dokonce případ, kdy jistí právníci v USA žalovali jménem tvůrce jedné písničky autora jiné za plagiátorství a vedli s ním soudní proces, aniž by o tom původní autor vůbec věděl. Když se o tom nakonec dozvěděl, řekl, že jde o dvě různé písničky a že si nepřeje, aby se v procesu pokračovalo- a stejně se pokračovalo.
Tohle jsou právnické války, vlastníci značek, natož pak sami tvůrci, v nich skoro žádné slovo nemají.
aha, dík za informace.
Já třeba teď sleduji Iron Harvest a to je jak 100% kopírka prvního Company of Heroes jen s jinými modely.
Protože to je RTS nebo i něco jiného?
Netusil jsem, ze soudni spory lze resit takhle rychle. Pred par dny podana zaloba a jeste tentyz tyden rozsudek…? Zajimave. Taky by me zajimalo jaky postih byl vyvojarum, googlu a applu udelen. Nebo nad tim vsichni mavli rukou a produkt jen stacilo stahnout z prodeje…?
Žádný soud pravděpodobně nebyl. Často stačí jen žaloba a věci se začnou hýbat. Stačí aby žalovaný věděl že nemá šanci uspět nebo mu to prostě jen nestojí za to.
Presne todle si taky myslim. V clanku se sice pise, ze UbiSoft vyhral soud, ale take mi to pripada, ze zadny soud ani neprobehl a vyvojari sami hru stahli prave proto aby nedoslo k financnim nebo jinym postihum.
Pro mě osobně nejlepší týmová fps na telefony, snad se brzo vrátí v ještě lepší formě
Bylo jasné že vyhrají. Smutné je ale to že museli jít až takhle daleko. Když jde o malého vývojáře ze kterého nemají velké čínské peníze a velké plus u čínských pánů tak stahují aplikace bez problému.
Že byla hra stažena je dobrá zpráva, ale mnohem víc mě zajímá spor Ubisoftu s Googlem a Applem, kteří tu hru odmítli stáhnout ze svých obchodů- chtělo by to vyvodit nějaké důsledky i pro ně, aby příště dávali větší pozor na obsah, jaký ve svých obchodech umožňují vůbec umístit. Zcela bez iluzí předpokládám, že plagiátorství s vidinou snadného zisku pokvete dál, můžou ho tedy zarazit leda samy obchody, pokud by se bály důsledků své laxnosti.