14. května vyšel do hry DOOM Eternal první z velkých updatů. Kromě několika vylepšeních kampaně, úprav do multiplayeru a lepších nepřátel, Update 1 přidal také do PC verze hry anti-cheat Denuvo, který nebyl zrovna přívětivě přivítán.
Včera 20. května na negativní odezvu zareagoval výkonný producent studia id Software, Marty Stratton, ve svém příspěvku na subredditu r/Doom, kde vysvětluje rozhodnutí zakomponování Denuvo Anti-Cheat do hry, blíže popisuje problémy, na které hráči mohli narazit, a podává více informací ohledně následující aktualizace 1.1 pro PC verzi hry, která odstraní ze hry Denuvo Anti-Cheat a postará se o některé problémy, které první velký update přinesl. Tato aktualizace by měla do týdne vyjít.
„Chci poskytnout naší komunitě PC hráčů nejnovější informace o řadě témat souvisejících s Update 1, který jsme vydali minulý čtvrtek. Náš tým se zabývá zprávami o nestabilitě a snížení výkonu u některých hráčů a také jsme si všimli pochybností týkající se Denuvo Anti-Cheat. Jak to tak často bývá, věci nejsou tak jasné, jak se mohou zdát, proto bych rád sdělil nejnovější informace o našich plánech a také nabídl kontext rozhodnutí, která jsme učinili. Připravujeme a testujeme Update 1.1, který bude pouze pro PC verzi hry. Tato aktualizace obsahuje níže uvedené změny a opravy. Doufáme, že ji do týdne vydáme.
Původní rozhodnutí našeho týmu zahrnout Denuvo Anti-Cheat do Update 1 bylo založeno na několika faktorech:
Chránit hráče herního módu BATTLEMODE před cheatery, ale také vytvořit konzistentní anti-cheat systém, který bude v budoucnu pomáhat s kompetitivními režimy, které plánujeme pro BATTLEMODE.
Vytvořit ochranu kampaně hry nyní, jako přípravu na budoucí mód Invasion – což je směs kampaně a multiplayeru.
Integrace na úrovni Kernel jsou obvykle nejúčinnější proti podvádění.
Integrace společností Denuvo splnila naše standardy pro bezpečnost a soukromí.
Hráči DOOM (2016) byli zklamáni, protože jsme anti-cheat do multiplayeru této hry přidali pozdě.
Přes naše nejlepší záměry, zpětná vazba od hráčů dala jasně najevo, že musíme přehodnotit náš přístup k integraci anti-cheatu. Proto v příští aktualizaci pro PC odstraníme anti-cheat ze hry. Zatímco zkoumáme budoucnost anti-cheatu v DOOM Eternal, musíme alespoň zvážit možnost dát hráčům, kteří hrají pouze kampaň, volbu hrát bez nainstalovaného anti-cheat softwaru, a zároveň musíme zajistit lepší načasování integrace anti-cheatu tak, aby vyšlo v době, kdy jej budou očekávat hráči – například kompetitivních módů nebo hodnocených her – kde je poptávka po anti-cheatu mnohem vyšší.
Je důležité si uvědomit, že naše rozhodnutí zahrnout anti-cheat nebylo vedeno ničím jiným než faktory a cíli, které jsem nastínil výše – vše vedeno týmem v id Software. Viděl jsem spekulace, že Bethesda (naše mateřská společnost a vydavatel) nás nutí dělat tato nebo jiná rozhodnutí, ale to není pravda. Rovněž stojí za zmínku, že naše rozhodnutí o odstranění anti-cheat softwaru není založeno na kvalitě Denuvo Anti-Cheat. Mnoho z hráčů si bohužel spojilo problémy s výkonem a stabilitou, které nastaly po Update 1, se zavedením anti-cheatu do hry. Denuvo Anti-Cheat není jejich zdrojem.
Díky našemu vyšetřování jsme zjistili a opravili několik chyb v našem kódu souvisejících s upravitelnými skiny. Také jsme byli schopni identifikovat a opravit řadu dalších chyb souvisejících s pamětí, které by měly zlepšit celkovou stabilitu hry. Všechny tyto opravy budou v naši další aktualizaci pro počítačovou verzi hry. Chtěl bych poznamenat, že zdroje některých z těchto problémů bylo velmi obtížné najít, a proto chceme poděkovat několika členům naší komunity, kteří spolupracovali přímo s našimi inženýry, aby tyto problémy identifikovali a pomohli jim je opravit.
A nakonec si myslíme, že problémy s výkonem, které mají někteří hráči na PC, jsou založeny na změně kódu týkající se přidělování VRAM. Tuto změnu jsme vrátili do předchozího stavu v naší další aktualizaci a očekáváme, že hra bude běžet stejně jako při jejím vydání.
Prosím nadále sledujte naše oficiální sociální sítě DOOM Eternal, abyste získali další informace ohledně této aktualizace. Jako vždy, děkuji za vaši vášeň a zájem ke hře DOOM Eternal.
Marty Stratton
Výkonný producent, DOOM Eternal“
Pokud ještě nejste majiteli hry DOOM Eternal, můžete hru zakoupit na Xzone.cz.
Znak toho , ze v tom tapou. Snazili se boostnout prodeje tim, ze tam narvou ochranu. Nakonec hrozilo, ze to bude mit opacnej ucinek, tak jsou skoro tam kde byli pred tim – ve finale si spis uskodili. Docela fail.
Já fakt nevím, proč do háje nemohou dát to posraný Denuvo někam do hajzlu. Dělá to jenom brodel, mrví to hardware, je to k ničemu a peníze, který to stojí se můžou dát do lokalizací. Namísto toho, tu máme naprosto idiotský Denuvo, které bylo vytvořeno nějakou opicí v kleci, kam jí přinesli počítač a mlať do klávesnice. Z toho vzniklo Denuvo a teď kvůli němu všichni trpíme. Je radost vidět, že vývojáři mají dostatek sebereflexe, když už tam ten sranec narvali, a odstraní to. Proti lidem s placenými programy je to stejně úplně zbytečný a jenom to obtěžuje. Je to zázrak že to dali pryč. Hlavně si přečtěte větu: „Mnoho z hráčů si bohužel spojilo problémy s výkonem a stabilitou, které nastaly po Update 1, se zavedením anti-cheatu do hry. Denuvo Anti-Cheat není jejich zdrojem.“ To je skoro až neuvěřitelný, co všechno si ještě budou vymýšlet. Každý, kdo do programování vidí a ví jak se věci mají už dávno ví, že právě ono Denuvo zmrví výkon v jakékoliv hře. Je i mnoho přímo technických doslovných důkazů, ale oni stále budou obhajovat ten hnuj, co vymyslela opice, která mlela z posledního.
Vzdycky Je fajn když vyvojáři reagujou na odezvu hračů