Společnosti Sony byla udělena pokuta ve výši 3,5 miliónů australských dolarů Australským federálním soudem za chybné a zavádějící prohlášení několika Australanům ohledně refundů vadných digitálních produktů.
Mezi říjnem 2017 a květnem 2019 Sony řeklo jednomu australskému hráči, že za refundovanou hru peníze vrátit nemohou, pokud to vývojář hry nedovolí. Dalšímu hráči řekli, že náhradu za nákup mohou zaslat pouze ve virtuální měně PlayStationu. Dalším čtyřem hráčům bylo řečeno, že Sony nemůže provést refund za hru, jakmile už byla hra stažena, nebo uběhlo 14 dní od nákupu. V Austrálii totiž platí stejná práva na záruku spotřebitele pro nákup fyzických a i digitálních produktů, o čemž Sony také lhalo ve svých smluvních podmínkách.
„Spotřebitelé, kteří nakupují digitální produkty online, mají přesně stejná práva, jako kdyby nakupovali v kamenném obchodě.“ uvedl v prohlášení předseda australské komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů (ACCC), Rod Sims. „Práva spotřebitelů na záruku nezanikají po stažení digitálního produktu a určitě nezmizí po 14 dnech nebo jiném libovolném datu, které požaduje herní obchod nebo vývojář. Spotřebitelé mohou získat opravu, výměnu nebo vrácení peněz u vadných produktů přímo od prodejců a nemohou být jednoduše posláni za vývojáři produktu. Vrácení peněz v rámci spotřebitelských záruk musí být poskytnuto také v hotovosti nebo převodem peněz, pokud spotřebitel původně zaplatil jedním z těchto způsobů, anebo pokud se sám spotřebitel nerozhodne pro jiný způsob náhrady.“ řekl Sims.
Soudní případ započal loni v květnu a 5. června 2020 došel k závěru. Sony nakonec vinu přiznalo a zaplatí, jak pokutu 3,5 miliónů AUD, tak i právní náklady ACCC.
Sony je teď hroznej odpad, hlavně jak zneužívali DMCA na potlačování i jen diskuzí o unikách příběhu Tlou2. Normální útok na svobodu slova.
Kde se mám přihlásit s Mafií 2, kterou mi Microsoft nechce refundovat?
Zlatý Steam a jejich refund politika 👍Kolikrát se stalo,že i po odehrání více než dvou hodin mi vrátili peníze a u vadného produktu to dokonce vraceli všem kdo si o refund zažádali,i těm co měli hru dávno koupenou (14 dní) nebo odehráno více hodin.
Může mě někdo poučit, co je to vadný produkt u digitální hry? Jako, že má bugy?
Nefunguje, padá, vyhazuje chybové hlášky.
Správně. U nás by je taky měli klepnout přes prsty,protože zkouší ty samé zlodějiny. Zlatý přístup Steamu, nebo Microsoftu. Bez udání důvodu do 14ti dnů, pokud nejsou odehrané více jak 2 hodiny. A Sony ? Když si jeden můj známý omylem koupil 2x po sobě PS Plus na rok, tak mu ten druhý rok převedli milostivě jen do té jejich „peněženky“ místo aby mu vrátili peníze na účet.
Muzeme dekovat za Steam a jejich pravidla. Kolikrat se mi uz stalo, ze jsem musel hru vratit a penizky byly do druheho dne v Steam penezence.
Tbh Steam si prošel tím samým před cca 4mi lety
Ti platili pokutu 3 mil.
xD
Po Sony jsem žádal refund za stržené peníze z kreditní karty za roční předplatné PS+ ,protože fungovali tak , že při každém online nákupu ze Store jste nevědomky odsouhlasili i automatické prodloužení služby a stržení peněz v případě že vám předplatné končilo .
Takže se sešel stav , kdy jsem zakoupil PSplus kupón a současně mi strhli a prodloužili službu sami za vlastní cenu platnou na Store.
Samozřejmě refund se nekonal s odůvodněním že nové členství je již v platnosti a nezajímá je že mám předplaceno na dva roky dopředu ….
To je Sony .Doporučuji proto mazat oprávnění k finančním transakcím po každém online obchodě a rozhodně je neukládat po té co někdy nakoupíte …
Tohle je rozumný dělat kdekoliv
. Na PS Storu mě spíš štve, že ti nedaj možnost si jí neuložit a vždycky musíš lézt jak blb do nastavení, abys to smazal.
XSpyCZ: Já tohle řeším sice trochu neandrtalským způsobem, ale osvědčil se mi. Mám na kartě trvale zakázané internetové platby a povolím je vždycky jen na těch pár minut, kdy zrovna něco platím. Nemusím se tak ale starat o politiku jednotlivých obchodů a jak mají nastavené prodlužování předplatného.
Náhodou s tou kartou to je docela dobrý řešení…