Ani tentokrát se Sony recenzí nebojí a hru dodala novinářům s velkým předstihem.
Jak moc se povedla tahle snaha o poctu klasickým samurajským filmům v duchu Akiry Kurosawy?
To se budete moci na Zingu dočíst již v úterý 14. července.
Hra s českými titulky vychází v pátek 17. července a objednat si ji můžete v Xzone.
Ahoj, ještě máme ve skupině na Ghosta 4 místa (6/10) kdo by měl zájem tak tady: https://www.alza.cz/url/5QiFvJ3Ea
Žádám o radu.
Na podzim chci kupovat novej komp(starej tam má i5 a GTX960 4G-nikdy mě úplně nezklamala)
Chci kupovat I7-9700K,Geforce RTX 2700.
Slyšel jsem,že do i9 nemá cenu chodit jelikož u ní není velkej rozdíl při hraní proti právě 9700K a RTX 2700 mi zas přijde jako ideální grafika v poměru cena výkon.
Bude tohle na další roky stačit a kolik bych tam měl mít RAM,aby to jelo v pohodě?
Bych doporučil zajít na forum třeba na pctuning.cz a tam se zeptat a nezapomenout uvést další důležité info jako třeba kolik za to chceš dát a v jakým rozlišení hraješ.
RAM ti bude stačit 16GB, třeba řada HyperX od firmy Kingston, to jsou dlouhodobě kvalitní výrobky. Po procesoru bych se, kvůli poměru cena/výkon dnes poohlédl spíš mezi Ryzeny od AMD, ale v rámci Intelu jde o dobrý výběr. S výběrem grafiky bych počkal, než se na trhu letos objeví řada 3000, pak ta současná možná i výrazně zlevní.
Já mám RTX 2070 a nemůžu si stěžovat na výkon. Jediné co mě brzdí je i5 9600K, takže s CPU chybu neuděláš. Ryzen má dobrej výkon a fakt se snaží, ale po zkušenostech v minulosti z AMD už mám na ně averzi. RAM jsem koupil 32 GB 3200Mhz CL 18 od HyperX a všechno načítá neskutečně rychle s kombinací SSD diskem. Podle mě s tím budeš v pohodě pokud nebudeš chtít hrát ve 4K 160 FPS : )
Já v recenzi prosím o jediné a poprosím jestli to lze dát někam nahoru, aby člověk nečetl žádné, ale žádné spoilery.
TLOU 2 mě zatím neskutečně zklamalo a TO VŮBEC NEMYSLÍM PO STRÁNCE PŘÍBĚHU, ale protože se nedá hrát!!! Mám 1. revizi PS4 Pro, obyč. Full HD TV a ta konzole není schopná vypnout nebo alespoň ztišit otáčky ventilátoru, takže neslyším ani slovo bez toho, aniž bych musel dát hlasitost přidávat jako kráva. Vím, že spousta hráčů nemá problém (PS4, PS4 Slim a pozdější revize PS4 Pro), ale zajímalo by mne, zda to lze otestovat u této hry. Takové GoW hučelo občas, W3 občas, Death Stranding občas, ale to co udělali s TLOU 2 – hrůza, takže se skoro bojím hrát podobnou exkluzivku. Grafika nádhera, ale k čemu mi to je? Díky redakci.
Mohu se zeptat, jak dlouho tu konzoli máte? Jelikož v těchto problémech velice často pomáhá rozebrání konzole a její vyčištění a repastování, kdy jsem toto udělal u launchového PS4 a od té doby mi všechny hry rozjede bez hučení (kamarád to udělal i u první revize PS4 Pro a výsledek byl obdobný).
Záleží ale samozřejmě na případné záruce a zručnosti, avšak rozhodně se nejedná o nic těžkého a na internetu se dá najít hromada návodů.
Řeknu ti jednoduchej způsob jak si zlepšit zážitek. Kup si kvalitní sluchátka a místo hučení budeš poslouchat fenomenální ozvučení. Zvukaři totiž odvedli u Last of Us 2 neskutečnou práci.
Kvůli TLOU sem musel mít sluchátka 😀👍… Pssko sem důkladně vyčistil a stejnak to bylo furt jak když startuje Boeing 747 😂
Doufám, že jestli hra dostane menší hodnocení než desítku, že bude v recenzi vysvětleno, v čem je horší než Last of Us 2.
Jako každa PC exkluzivita 8/10+ recenze, ale i tak mě žádná za srdce nechytla… tak snad šušima
*PS
*Cušima
Pořád dost váhám. Hra vypadá zajímavě a PS4 taky mám, ale bojím se toho, že se budu neustále prát s kamerou a hru po půl hodině naštvanej vypnu a zahodím.
Neví někdo, jestli bude demo, nebo nějaká jiná možnost jak hru vyzkoušet? Například někde na prodejně.
Proč by ses měl prát s kamerou? Zrovna u 3rd person adventur typu AC, což Ghost bude, nikdy s kamerou problémy nebyly, často na ni skoro vůbec nemusíš sáhnout.
Mimoto přesně tenhle typ her ke gamepadu vyloženě sedí.
Z PS4 her to muzu srovnavat akorat s Nier:Automata, ktera se dala s auto aimem hrat a RDR2 u ktereho kolikrat malem prohodil gamepad televizi. BotW na switchi se mi hralo mnohem lip.
Po půl hodině? To nemáš moc trpělivosti aby si se něco naučil.
Muj cas je prilis cenej na to abych ho mrhal na neco co mne nebavi a stve.
RDR i Nier jsou střílečky, u Ghosta nebudeš muset tolik střílet a tím pádem mířit. Prostě se vyhýbej luku jak jen budeš moct a používej hlavně chladné ostří.
Nier Automata že je střílečka? Cože?
Ok, je to střílečka jen z půlky, pointa je, že střílení a tím pádem míření hraje ve hře velkou roli.
To mi nepřišlo, že by to tam hrálo nějakou extra velkou roli nebo to bylo těžký na ovládání. Sám jsem si pro hru zvolil gamepad místo myši a klávesnice. Ale každej to má jinak a někdo holt s gamepadem neumí tak dobře.
A právě proto jsem Rynnovi napsal, že u Ghosta by neměl mít problém, tam nebude moc mířit.
Mimochodem, jsou lidi, co zkoušeli dohrát Nier jenom střelmo. 
Moc se těším
P.S. jakou jazykovou variantu vyberete? EN/CZ, JAP/CZ?
Určitě anglickej dabing a český titulky. Ty japonský skřeky se nedají poslouchat. Sice to nebude autentický, ale to mi nevadí. Na angličtinu už jsem zvyklej a když se mi stane že nestihnu přečíst titulky, tak mě dabing zachrání a pochopím co říkali z odposlechu.
S tím osobně nesouhlasím. Volba japonského dabingu a českých titulků podle mého daleko více prospěje atmosféře a zasazení.
Ale chápu, že japonská varianta může být pro mnoho lidí vlastně spíše odpuzující, jelikož jsou navyknutý na nějaký jiný standard, což bylo vidět například u Zaklínače, kdy třeba mnoho lidí polský dabing nebylo schopno zkousnout, přičemž já si ho v jiném znění nedokážu představit.
OndřejPartl: Si vypni titulky úplně a hrej to jenom v japonštině a budeš mít ještě lepší atmosféru. Já ty pazvuky poslouchat nehodlám, nejsem takovej japanofil jak ty.
Tam nejde ani tak o nějakou „japanofílii“, ale spíše o to, že mi přijde vždycky lepší hrát hru v takové jazykové variaci, ve které se odehrává i děj (pokud je to samozřejmě umožněno).
Ale samozřejmě to je jen můj osobní pohled.
Možná to budu střídat. Buď musím mít jazyk, kterému naprosto rozumím a nemusím číst titulky vůbec, nebo naopak jazyk, kterému vůbec nerozumím a čtu tak jen titulky. Takže u Ghosta si můžu vybrat. Oproti tomu třeba u Zaklínače jsem to měl jasný, polsky rozumím trochu, takže bych poslouchal i četl titulky a vadil by mi právě ten nesoulad mezi audiem a titulky, protože text nikdy přesně neopisuje to, co postavy říkají.
Konečně nějaká pořádná hra letos. Od Ghosta už to pak bude jedna pecka za druhou.
snad se to povede, poradna ps exkluzivita uz tu dlouho nebyla
No a je to tady. Vyzrazenej uvodni obrazek z menu hry. Ten co tu plakal posledne, ze jste ukazali lodicku z TLOU2 muze jit rovnou pro kapesniky. Ani ten palec dolu uz Vam neda.
Tak snad se naučil na tyhle články neklikat, bohužel je to běžná praxe po celém světě:
https://twitter.com/geoffkeighley/status/1277970080840605697
Příběh o pomstě, to tu dlouho nebylo, že?
Jinak PS4 exkluzivka z pohledu třetí osoby, zaměřená na stealth, gathering a crafting, to je dnes nějaká šablona pro všechny PS4 exkluzivky? Combat mě taky moc neoslovil, takovej obyčejnej jak Assassin’s creed, představoval bych si, že to bude aspoň větší gore jako Zaklínač, ale taky nic. Jinak období mongolské invaze do Japonska je zajímavé a v herním průmyslu originální, to chválím.
Ale pšššt, nechceš přece rozplakat Sony ovečky tím že jim řekneš že valná většina jejich exkluzivit se hraje úplně stejně. A to jediné co je od sebe dělí je zasazení/téma hry.
Ale hlavně že jim to vadí u AC, Call of Duty a další spousty her které mají prakticky totožné gameplay elementy, vždyť už ani Dark Souls hry nejsou nic extra – každej rok vyjdou 2 různé kopie a člověk na ně zapomene hned.
Je vtipný že největší faktor replayability dneska mají závodní hry a těch 10 strategií co ještě běží + ty 3 Diablo klony co pořád lidi hrají do nekonečna
Jak můžeš říct, že PS exkluzivní tituly mají stejný gameplay. Nepřijde mi, že by měl God of War se Spider-Manem, nebo Uncharted stejný gameplay. Pokud si myslíš, že ano, tak téměř žádná hra nemá originální gameplay.
tipoval bych že na to namítnou že v každé hře je nudný záporák kterého musíš porazit, kostýmem si vylepšuješ dovednosti a je tam i craft/skill system. zív hlavně že na PC je každá hra ultimátní požítek protože přináší revoluci ve hraní a nikdy neviděné možnosti gameplaye
Jistě se rádi vy 2 odborníci na všechno podělíte co za poslední roky vyšlo na pc tak unikátní hratelností nebo originalitou ?
Tak třeba takový Doom 2016/Eternal redefinoval celý fps žánr.
Path of Exile změnil způsob jakým se hrajou a hlavně dělají Diablovky.
Total War Warhammer 2 vytáhl Total War sérii z niche hry na mainstream a vylepšil prakticky každý faktor Total War hry.
Masivní boom indie her které jsou z 90% čistě jen na pc.
Zatím co jediné PS exkluzivity mění akorát zasazení a téma hry. Herní mechaniky jsou prakticky nezměněny – crafting, stealth, rentgen vidění, úprava postav, pohled z třetí osoby, velký důraz na cinematiky a filmovému stylu vyprávění. Vím že tyhle jsou i na pc, ale přijde mi vtipné jak když taková hra vyjde na pc tak je pro všechny průměrná atd ale jakmile vyjde na psko všichni jsou z ní unesení.
Snad jedinej ten God of War byl nějak unikátní co se týče gameplaye.
Spiderman kdyby neměl tak skvěle zvládnutej free run tak by to byla těžce průměrná hra.
Přiznám se že mě přestává bavit hraní her v posledních letech, protože pořád vychází to stejný akorát v jiných barvách a když už vyjde něco co má fakt velký potenciál tak se to musí živit z Kickstarteru nebo to nikdy nevyleze z Early Acces fáze.
Kdy naposledy vyšla nějaká 3rd person hra která by nějak vynikala co se týče gameplaye ?
Witcher 3 ? Prototype 1 ?
Red Dead Redemption 2 který toho moc nového na stůl nevytáhl, akorát zdokonalil Witchera 3.
Já si chci hry zahrát protože to jsou hry a ne proto že to jsou špatné interaktivní filmy díky (většinou) klišé příběhu.
Chápu co lidi baví na PS hrách jen já už na tom nevidím nic unikátního nebo nového.
Nevyjmenoval jsi absolutně nic převratnýho, ale snaha se hádám cení…
Nemám problém se tady rozepsat na téma jak Path of Exile změnil Diablovky a TW Warhammer změnil Total War, ale nemyslím si že je to potřeba, každý kdo se aspoň trochu orientuje v gamingu tyhle hry zná a pravděpodobně si dokáže zjistit proč jsou tak povedené a oblíbené a hlaveň narozdíl od PS exkluzivek dokáží člověka zabavit na stovky až tisíce hodin což žádná PS exkluzivka nedokáže, ani v God of War člověk nenechá stovky hodin, pokud to není blázen který jede story mod znovu a znovu
Path of Exile klidně podepíšu, v té jsem nechal pár tisíc hodin na třech platformách
Path of Exile je pro hráče Diablovek zázrak z nebes
Popravdě jsem se musel naučit ji ignorovat (poté co jsem v několika sezónách dokončil všechny mapy), protože bych nehrál nic jiného.
Už jen jak si o ní píšeme tak mám chuť ji zapnout
Mně přijde, že Sony exkluzivky se srovnávají a hodnotí jenom s dalšíma Sony exkluzivkama. Třeba každej unešenej z grafiky, ale když vyjde multiplatformní hra, kterou na pc nemusíte zamazat těžkým motionblurem, aby to stěží dalo 30fps, tak to nikdo to do nebes nevynáší
Ale jakmile je to exkluzivka, tak je to vizuální masterpiece.
Tak když bereš Eternal z tohohle pohledu je stejně kvalitní jako Witcher 3 nebo RDR2 když vlastně vzal a zdokonalil veškerý prvky v mix.
Já vidím inovaci hlavně v tom že to má blíže k puzzle hrám nebo k tanci než ke střílečkam v tom smyslu že pokud si chceš hru užít na plno tak ji musíš hodit na tu nejtěžší obtížnost a systematicky dokončovat každou arénu zvlášť co nejefektivnějším způsobem aby jsi byl úspěšný což jsi nucen dělat díky malému množství munice a velkém množství enemaku.
Třeba takové master levely jsou test tvých schopností a funkčnosti tvé myšky
( já si při hraní Eternalu odrovnal právě tlačítko )
Mínus je ten že na easy ta hra prostě nefunguje ze stejného důvodu proč by Souls like hry nefungovaly s easy modem
Přesně tak, Eternal je pro mě velmi kvalitní střílečka, stejně jako Zaklínač 3 je pro mě velmi kvalitní RPG a RDR2 velmi kvalitní adventura. Ani jedna z těch her ale není bůhvíjak inovativní.
Podle popisu, co tě tak chytlo na novém Doomu by tě hodně mohla bavit střílečka Wet.
Já bych si Souls hry v nějakém normal difficulty módu užil, takhle je nikdy nebudu hrát. Nebo takhle- ani tak bych nepotřeboval jednodušší obtížnost, jako spíš trochu rozumné checkpointy. Ať je cutscéna s bossem a za ní úložný bod- to, že se po každé smrti člověk vrací kamsi do řiti, to už není obtížnost, ale jen plivnutí do tváře a frustrace.
Doom 2016 a Doom Eternal mě bavilo hrát, ale vadí mi ta arkádovost – jako skalní fanoušek původních her bych se hádal, že ty dvě nové prakticky úplně přišly o tu parádně hororovou atmosféru, kterou jsem na té sérii tolik miloval.
Atmosféra je podle mě hodně subjektivní, já si třeba nemyslím že původní Doom 1/2 byly hororové co se týče atmosféry. 2016 se o to asi trochu pokusila, ale Eternal dál kompletní přednost té arénové střílečce která tady nebyla už tak dlouho.
Na mě v devadesátých letech rozhodně působily jako strašidelné sci-fi horory, když jsem je do noci hrál zavřený ve školní učebně s chrastící 486kou bez zvukové karty (zvukové efekty jsem si „vyráběl“ sám pusou za pochodu).
Na svou dobu nevídaně realistická grafika způsobovala, že jsem měl pocit, že opravdu postupuji tou základnou zamořenou démony, prožíval jsem každého pavouka i kakodémona. Bylo to náhodou velmi strašidelné a byl jsem moc rád, když trojka v tomhle duchu navázala.
Já je hrál až asi 15 let po vydání kvůli věku takže asi proto jsem nikdy jako hororovky nebral, 3 díl byl rozhodně horor
Hororový byl jen třetí díl, který je dodnes můj nejoblíbenější, to přiznávám. Ty klasické Doomy ale hororové nebyly vůbec.
Prej že Doom 2016/Eternal redefinoval FPS žánr. Tak to jo. Není nad pořádnej vtip po ránu.
Novej Doom FPS žánr vrátil maximálně tak zpátky do 90. let. Nevim no ale redefinici žánru si představuju trochu jinak teda. Už se těším až GTA 6 bude mít pohled z ptačí perspektivy a Rockstar bude oslavovat že redefinoval žánr městských akcí.
Souhlasím, že všechny exkluzivity od Sony se hrají stejně- hrají se totiž všechny výborně. Taky se všechny hrají na gamepadu. Taky mají všechny špičkové audiovizuální zpracování. Taky mají všechny zajímavý, propracovaný příběh a chytlavou, do detailu vyváženou a vycizelovanou hratelnost. Chápu proto, že někoho mohou tyto podobnosti zmást, aby si myslel, že jde o hry jak přes kopírák, protože u většiny jiných firem kvalita lítá ode zdi ke zdi.
Bylo by smutný aby se nehraly výborně když vychází jen na jednu platformu a jeden druh ovladání už od začátku vývoje.
Nevím o tom že by Days Gone byl nějak extra kvalitní stejně tak jako Infamous Second Son nebo Killzone.
Zajímavý příběh mají, ale propracovaný mají jen některé.
PS exkluzivky bych přirovnal k Marvelovkam, každý rok prakticky to stejné akorát v jiném kabátku s tím že jednou za 10 let vydají něco opravdu mega jako byl třeba God of War/Infinity War.
Nechci abych byl špatně pochopen, já si nemyslím že PS exkluzivky jsou špatné hr, já si jen myslím že nejsou zase tolik dobré jak je všichni vyobrazují.
Ok
Na tohle se těším. Sice to až moc připomíná AC ale na jednu stranu by to mohlo být přesně to co jsem od nich už dlouho chtěl a stejný koncept z jiných rukou může být něco jako svěží vítr. Kor v tomle herním suchu. Já bych se měl pomalu pustit do čištění PS4 a nastahovat patche za poslední skoro rok co se na ní práší.
Svěží vítr nevím, ale určitě ve hře uvidíme boží vítr. A taky vedoucí, liščí vítr.
私は静かにうらやましい