Navzdory značné popularitě série BioShock vyšel dosud poslední díl před dlouhými sedmi lety. Studia Irrational Games (BioShock a BioShock Infinite) a 2K Marin (BioShock 2) už dnes neexistují, a tak naděje na pokračování byly poměrně malé. Přesto jsme se na konci minulého roku dočkali překvapivé zprávy, že společnost 2K založila úplně nové studio jménem Cloud Chamber a svěřila mu právě nový díl série BioShock. Víc oficiálních informací nemáme, nyní jsme se ale díky seznamu dostupných pracovních pozic ve zmiňovaném studiu Cloud Chamber dozvěděli něco víc. Informuje o tom například magazín VGC.
„Chceme vytvořit nový fantastický svět. Uchazeč musí umět vytvořit vizuálně přitažlivé 3D modely přírodní i architektonické povahy na základě nákresů a/nebo fotek a vytěžit z nich maximální množství detailů,“ uvádí u pozice modeláře prostředí. To znamená, že se nejspíš nevrátíme ani do podvodního Rapture z prvních dvou dílů a ani do vznášejícího se města Columbie z Infinite.
Designer soubojů zase musí umět vytvořit „přístupný a uspokojující model boje, který hráči umožní experimentovat uvnitř vysoce reaktivního světa.“
U několika pracovních pozic se pak zmiňuje, že hra vzniká na Unreal Enginu 4. Nedivil bych se však, kdyby vývojáři později přešli na Unreal Engine 5, který byl letos oficiálně představen.
Nakonec je dobré zmínit, že i když na dalším BioShocku dělá úplně nové studio, je v něm spousta vývojářů, kteří mají s touto sérií zkušenosti, včetně art directora Scotta Sinclaira, který pracoval na prvním dílu a BioShocku Infinite. Kromě toho údajně na hře pracují také veteráni, kteří se podíleli na jiných známých sériích jako Call of Duty, Assassin’s Creed nebo Battlefield. Na vývoji se naopak nepodílí otec série BioShock Ken Levine, který si založil nové studio pod názvem Ghost Story Games a pracuje na úplně nové značce.
Nový BioShock by měl vyjít na PC a novou generaci konzolí, dočkáme se ho ale až za několik let.
Já bych si strašně moc přál aby ten novej svět byl nějak třeba i málinko propojenej s B1,B2 nebo infinity,třeba další dimenze vytvořená elizabet a hrát za ní spíš stealth jako v burial at sea EP2 nejlepší DLC všech dob a objasnilo to příběh jedničky atd,na konci uviděla budoucnost kde jack atlase (fintona) dostane přez sestřičky tak mu to „eso“ klidně dala a mohla umřít v klidu
Stealth Bioshock = Dishonored. Ale jo, taky se mi tenhle příštup hodně líbil a dlc bylo opravdu skvělé, podle mě lepší než samotná hra.
Já bych si Bioshock třeba ten 2díl rád zahral, pamatuji si, že sem byl rád za střední detaily a 1680x max rozlišení….
Na ultra a pokuď možno ve 4k hm? By bylo fajn
Ten 4 díl bude určitě parádní, ale za několik let ? Vždyť měli tolik let pauzu sakra…
Už rok/dva mohli mít základy hry a dokončení aspoň v roce 2022 max, ale co tak čtu to nude v roce cca 2027 ne? To už vyjde Ps6/Xbox X2 A unreal engine 6.
Uvidíme, každopádně někdy za několik let
2027 asi ne, ale vzhledem k tomu, že ještě nabírají, je ten vývoj v hodně rané fázi. Dává to smysl, to studio bylo založeno teprve nedávno. Nicméně viděl bych to tak na rok 2023.
Bojím se že bez Levina to nebude Bioshock
BioShock 2 jasně dokazuje, že to jde. Za mě nejlepší díl.
Za me 2 urcite nejhorsi dil
Dvojka byla kvalitní hra, ale za mě taky nejslabší BioShock.
To za několik let mě celkem nahání hrůzu abych se toho někdy dočkal