Text i screenshoty obsahují spoilery prvních pěti misí, ukázku hlavního menu apod.
Po dohrání preview verze remaku první Mafie jsem došel k závěru, že si ji zdaleka nejvíc užijí nováčci. Pokud jste jedničku – nebo dokonce žádný díl série – nikdy nehráli, umím si velmi snadno představit, že vám její zmodernizovaná verze učaruje vlastně skoro stejně, jako to udělal originál původním hráčům v roce 2002. Velký podíl na tom bude mít – stejně jako tenkrát – také český dabing, nahraný pro remake zcela znovu a obsažený v námi testované verzi hry.
Jak na tom ale budou s pocity ze hry pamětníci, to je poměrně složitá otázka. Bude hodně záležet na tom, jaké aspekty hratelnosti i příběhu hry jsou pro vás důležité. Někteří fanoušci si samozřejmě vysnili, že v remake najdou všechno, co kdy v souvislosti s hrou někoho napadlo nebo bylo někde zmíněno. Tak tomu rozhodně není, ale na druhou stranu je tam dost nových věcí, které by vás třeba ani nenapadlo očekávat. Hra místy vypadá a hraje se skvěle, místy trochu skřípe. Každopádně se obávám, že některé hardcore fanoušky nemá šanci uspokojit žádná její verze, stejně jako některé z vás určitě nemůže uspokojit jakýkoliv můj text, i kdybych toho tady napsal desetinásobek.
Šest misí
Preview verze hry obsahovala plynule navazující pětici úvodních misí a když pominu drobné technické mušky, působila dojmem hotové hry. Nikde nebyl žádný placeholder, hra při hraní nepadala, vše zkrátka fungovalo jak má, včetně českého dabingu. Jen v hlavním menu se neodemkl režim volné jízdy po první misi, což je možná dobře, protože bych tam nejspíš strávil nezdravé množství času a nestihl připravit tenhle článek.
Pokud jste původní hru nehráli, doporučuji se o obsah těchto misí příliš nezajímat, protože si zkazíte překvapení. Pro pamětníky ale potvrzuji, že jsem ušel cestu od úvodní honičky taxíkem přes přidání se k Salieriho gangu až po výběry výpalného, sabotáž závodníka a závod samotný. Po jeho vyhrání pak preview build poskočil do desáté mise, kterou je již oficiálně představená kapitola „Výlet do přírody“, s přestřelkou na venkovské farmě.
Preview verze působila dojmem hotové hry.
Preview fungovalo bez nějakých viditelných omezení, takže jsem kromě jiného mohl strávit čas s různými NPC v Salieriho baru, nebo třeba se zbrojařem Vincenzem či automechanikem Ralphem. Velký dojem na mě udělaly změny oproti původní hře, které se týkaly plynulejšího propojení jednotlivých pasáží a oživení „hluchých“ míst. Například po závodu místo filmového střihu ještě strávíte čas na závodišti, než se vlastním řízením přesunete zpátky do města, čehož autoři využili pro zajímavou konverzaci za jízdy.
Změny a přídavky
Ve výše zmíněném případě jde tedy jednoznačně o zajímavé a příjemné rozšíření původní hry, nicméně některé změny příběhu a přídavky do něj vám nemusí sednout. Obávám se, že právě v této oblasti se bude rekrutovat jedna skupina zklamaných pamětníků, kteří originál odehráli několikrát a nosí jeho ikonické scény v paměti slovo od slova. Těm totiž neunikne, že v rámci pečlivějšího prokreslování postav se občas poněkud změnila jejich osobnost nebo dokonce vyznění celé scény.
Dobrým příkladem těchto změn je hned úvod, kde se Tommy setká s detektivem Normanem. Zatímco v původní verzi hry si Tommy „odchytl“ detektiva v restauraci (naznačujíce, že věděl, kam si pro něj má přijít), zde je detektiv „přivolán“ do restaurace Tommyho telefonátem, který zde čeká viditelně zalezlý do kouta a vyplašený, skuhrajícího kromě jiného nad tím, že „nemá peníze ani na to kafe“. Celá dynamika tak působí, jako že je Tommy poněkud zbabělec a bezradný, zatímco v originálu vyjednával s Normanem mnohem víc z pozice síly. Chápu, že touhle změnou Tommyho scénáristé poněkud „polidštili“, ale mě se mnohem víc líbila představa našeho hrdiny jako tuhého a nebojácného, zkušeného mafiána.
V této oblasti se bude rekrutovat jedna skupina zklamaných pamětníků.
Hned v tomto úvodním rozhovoru je také zmíněno město Empire Bay, kde se odehrává druhý díl série a o kterém tak v době původní hry samozřejmě ještě nikdo neměl ani tušení. V tomto případě jde o očividnou snahu prohloubit návaznost jednotlivých her na sebe a posílit dojem, že jde o chytře propojenou „frančízu“ po vzoru těch filmových (Marvel apod.). To mi samo o sobě nevadí, ale celkově se mi zdá, že tento i další rozhovory ve hře se poněkud nafoukly extra porcí balastu, na který nemusí mít každý trpělivost. Jestliže ale máte „upovídané“ hry naopak rádi, může se klidně stát, že se vám příběh bude líbit o to víc. A určitě se najdou i takoví pamětnici, kteří budou mít radost, že se „stará známá“ hra obměnila a prohloubila.
Jak se to hraje
Nemělo by být žádné velké překvapení, že pocitově jde o kombinaci původní jedničky s trojkou, přičemž z té první hra čerpá celkové tempo a obsah, zatímco z té druhé moderní ovládání, animační systém nebo třeba uživatelské rozhraní. Zdaleka nejsilnější dojem na vás udělá – stejně jako před 18 lety – „zastaralost“ vozidel. Obzvláště v úvodu vás hra nenechá sáhnout si na nic rychlého, takže se budete plazit po silnicích čtyřicítkou a to ještě pouze tehdy, pokud nepojedete zrovna do kopce. Stejně jako dobové billboardy nebo dobová hudba v rádiu je to samozřejmě nástroj, jak navodit dojem, že jste se opravdu vrátili do roku 1930.
Jakmile ale získáte přístup k vaší garáži, můžete v ní najít třeba vozidla z DLC (jako je Lincolnův Samson Drifter), která už to dokážou vyhnat na „moderních“ 120 mil/hodinu. I v případě, že žádné DLC nevlastníte, hra vás poměrně brzy nechá objevit závodní monoposty a další hračky. Jednou z těch nejpraktičtějších – alespoň pro účely rychlého kličkování v hustém provozu – je zbrusu nový motocykl. Jeho vysoká rychlost a úzký profil jsou pro honičky s policisty naprosto ideální. Mimochodem, pokud jde o další aspekty dopravy, tak do tramvají se mi nastoupit nepovedlo a během hraní se mi nestalo, že bych musel řešit pohonné látky pro moje vozidla. Stejně tak jsem nenarazil na interaktivní obchody na ulicích.
Dojem, že jste se opravdu vrátili do roku 1930.
Jízda v různých vozidlech je každopádně příjemně pestrá podle jejich typu – obzvláště, pokud si zapnete „simulační režim“, kde jejich rovnováha, setrvačnost a celkové chování působí ještě propracovaněji. Ale co souboje? Inu, ty opravdu vypadají, ovládají se a fungují velmi podobně třetímu dílu série – ovládání i střelba jsou tedy rychlé a poměrně přesné, nicméně trochu mě štvala nízká účinnost některých zbraní. To lze samozřejmě kompenzovat mířením na hlavu. AI ani skriptované spawnování nepřátel nejsou kdovíco, ale kompenzují to množstvím. Hardcore fanoušci nejspíš mají nastudované, nakolik se Tommyho animace (nejen) v boji podobají těm Lincolnovým, ale po této stránce hra dostala určitou péči a Tommy má i svoje vlastní pohyby. Nicméně třeba „vykouzlení a okamžité hození molotovu“ ve hře zůstalo.
Budgetový titul
A tohle je možná dobrý moment na to, abychom si uvědomili a zdůraznili, že tohle prostě není AAA hra za plnou cenu. Hra v obchodech startuje zhruba na 70% ceny nových titulů (40 EUR versus 60 EUR), což ve vydavatelské hantýrce znamená tzv. „budgetový titul“ s omezeným rozpočtem, který se samozřejmě do nějaké míry odrazí i na obsahu a kvalitě hry. Chápu, že tohle skalní fanoušci série velmi neradi slyší (čtou) ale je to fakt a čím dřív ho přijmete, tím lépe si nastavíte správná očekávání od kvalit výsledného produktu.
Aniž bych čerpal z nějakého insider zdroje, domnívám se, že 2K Games prostě nechtěli výrobě remake věnovat 5 – 7 let (což by teoreticky podle dosavadní práce autorů trvalo vytvoření AAA nové hry), ale spíš zhruba polovinu, což očividně stačilo pro realizaci oblíbené jedničky v kabátku trojky, s mnoha většími i menšími přídavky a vylepšeními. Kromě jiného je dobrá šance, že toto rozhodnutí udělali ve prospěch práce na jiném, zbrusu novém AAA titulu.
Hra v obchodech startuje zhruba na 70% ceny nových titulů.
Pokud si tohle uvědomíte, měli byste být schopní hře prominout určité nedokonalosti, jako je třeba onen zmíněný molotov nebo poněkud hrubší animace obličejů postav. Na druhou stranu je totiž velmi patrné, že si tvůrci hry dali v rámci omezených možností velmi záležet na mnoha detailech, ze kterých přímo čiší láska k jejich původní hře nebo k celému „lore“ série. Ostatně, kameraman/režisér filmových sekvencí hry z roku 2002, Tomáš Hřebíček, řídí filmové oddělení ve studiu Hangar 13 dodnes, takže si možná dovedete představit, jaká pro něj i jeho tým musela být nostalgie natočit „znovu a lépe“ všechny ty ikonické scény. Stejně tak se spisovatelé vyřádili na všemožných odkazech a grafici místy promodelovali některé rekvizity nebo lokace do parádních detailů. V nejlepších pasážích výprava hry připomíná Red Dead Redemption 2 svou atmosférou, grafikou a důrazem na dobovou realističnost. V nejhorších pasážích vypadá prostě… průměrně.
Technická stránka
Hru jsem hrál na PC (i7-9700F, 16GB DDR4, RTX 2070 Super) ve 4K rozlišení se všemi grafickými nastaveními na maximu – a držela si stabilních 60 fps. Kromě toho mne ale také příjemně překvapila všemožnými pokročilými efekty, z nichž možná nejpůsobivější bylo volumetrické „objemové“ nasvětlování kouře/páry nebo třeba práce s odlesky (raytracing). Parádním způsobem se tyhle věci samozřejmě sejdou v hustém dešti, kdy „noirová“ atmosféra hry opravdu zesílí. Obzvlášť povedené jsou modely aut, nejen mírou detailů nebo leskem kapoty, ale také fyzickou reakcí při nastupování apod.
Během hraní jsem zaznamenal několik drobných technických mušek – samozřejmě si uvědomuji, že „drobné“ může mít pro různé lidi různý význam a co jeden skousne, to druhý může opravdu nenávidět. Šlo o záležitosti typu klipování postav do sebe během takedown animací, občasné probliknutí pozdě updatovaného nasvícení scény nebo textury (tenhle jev možná znáte z třetího dílu série) a příliš mrtvolné postoje některých NPC (kdy se ani nehýbají, ani nemrkají). Že se občas AI nepřátel v blízkosti krytu postavilo na otevřený prostor a stoicky střílelo mým směrem, o tom nemluvě (na vyšší obtížnost se zapotíte i tak). Je ale každopádně potřeba vzít v potaz, že šlo stále ještě o preview build hry a ledacos může být do plné verze (nebo i pozdějším patchem) vypilováno.
Český dabing
Preview build již obsahoval kompletní českou lokalizaci, tedy textovou i hlasovou. Jelikož mezi herci najdeme opravdové hvězdy české scény a navíc svoje kvality někteří z nich ukázali již v originálu před 18 lety, nemělo by vás překvapit, že většina nově nahraného dabingu je skvělá. Musel jsem se tedy trochu prát s hlasem Tommyho, protože mi přeci jen hluboký chraplák Marka Vašuta moc nesedl k mladě vypadajícímu modelu ve hře, ale zvykl jsem si. Pro řadu hráčů bude nejspíš velké plus, že se v rámci nějaké moderní „umírněnosti“ dialogy nedočkaly ztráty oněch peprných nadávek z původní verze hry, takže mafiáni opravdu mluví náležitě hrubě.
Zároveň jsem se ale nemohl ubránit dojmu, že se v tom velkém množství dabingu (nezapomínejte, že je hra o hodně upovídanější, než originál) trochu promítly komplikace s jeho relativně pozdní výrobou. Konkrétně mi třeba některé hlášky přišly vyloženě přečtené, bez intonace nebo snahy o herecký projev. Není to tam zas tak často, ale bohužel se to týká i hlavního hrdiny. V jednom takovém případě mu třeba vyhrožují smrtí a on odpovídá tónem, jako kdyby si četl titulek v novinách. Jinde jsem zase narazil na dvě věty, které na sebe neseděly slohově (druhá postava reagovala slovy, která dávala smysl kontextově, ale neseděla na předchozí repliku). Jsou to ale opět relativně vzácné a drobné chybky, které navíc ještě může zachránit tzv. dodatečné „pickup“ nahrávání. Co se ale nejspíš nezmění je úplná absence překladu rádia (ani formou titulků), což je velká škoda s ohledem na působivé dobové zpravodajství na některých stanicích.
Tutovka pro nováčky
V diskuzi pod našimi články o hře jste se ptali, zda si Hangar 13 „napravil“ reputaci a zda remake nedělá originálu ostudu. Pokud bych si měl tipnout, řekl bych, že hra skončí na Metacritic s vyšším průměrným hodnocením, než trojka (i když chápu, že to s ohledem na tu proklínanou repetetivnost jejího prostředku není až tak vysoká laťka). Hodně tomu pomáhá i zasazení, protože výlet hlouběji do minulosti a do řad zidealizované Mafie (organizace) v nejlepších letech jejího působení má prostě svoje kouzlo, které mu Daniel Vávra a tým Illusion Softworks vtiskli již tenkrát v roce 2002, jako povedenou poctu svým oblíbeným filmům. Ačkoliv změny v příběhu poněkud ubírají to glorifikování „cool chlápků, v oblecích a s bouchačkama“ ve prospěch „lidštějšího“ pojetí, pořád si vás tyhle postavy zvládnou omotat kolem prstu a hra si uchovala dostatek oné „veselé přehnanosti“.
Každopádně jak jsem psal v úvodu, hru si naprosto nejvíc užije nová generace hráčů, která nebude zatížena vzpomínkami na originál a potřebou s ním cokoliv v remake srovnávat. Pro takové hráče opravdu existuje dobrá šance, že si ji zamilují prakticky stejně, jako jsme si před osmnácti lety zamilovali my ostatní tu původní verzi.
Hru si nejvíc užije nová generace hráčů, nezatížená vzpomínkami.
Berte to jako doporučení, pokud jste původní jedničku nehráli.
A zbytek textu berte jako snahu nastavit vám přiměřená očekávání, pokud jste jedničku hráli.
Hra vychází s českým dabingem 25. září a můžete si ji objednat v Xzone, kde dostanete také stylový dárek.
Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex 2020.
Pánové, mně se nedaří sestřelit ten kulomet auta. Už jsem u toho strávil 2 hodiny a pořád do blba pálím a nic. Nelze to nějak přeskočit? Bohužel zřejmě kvůli této pasáži hru budu muset odinstalovat, přitom ty peníze, co jsem za ni utratil, nejsou vůbec nízké. Snížil jsem i úroveň na nejnižší, největší asistenci při střelbě, ale zdá se mi, že to nemá žádný vliv. Kvůli tomu, že mám normálně 4k rozlišení jsem i snížil na nejnižší možné, ale kulomet se mi další hodinu pokusů nepodařilo zničit. Už mě ta hra spíš popravdě štve, než že by mě zabavila, jsem z toho na nervy.
Jinak jsem koukal na různá videa na YT a tam všichni kulomet obrněného vozidla hned zlikvidují, jako by to bylo možné, ale já jej mám nějaký zřejmě nerozbitný, nebo jestli je to nějaká chyba hry. Do té doby se mi nepodařilo ani jednou ve hře zemřít, tak leda že by hra byla tak hratelně nevyvážená?
Mě se tu věž taky nepodařilo sestřelit a to jsem tu misi hál už nejmíň 20 krát Nejseš v tom sám. Taky přemýšlím jestli se dá ta mise nějak přeskočit . Dal jsem za zakoupení hry 29 euro což není málo peněz a teď toho lituju
Určitě patřím do toho benevolentnějšího tábora. Původní hru jsem odehrál 5x a hned několika lidem jsem celkem bezproblémově odjel i „těžký“ závod., aby mohli pokračovat dál v příběhu. Jako pamětník se na remake neskutečně těším a přidání více rozhovorů a provázání s dvojkou mi absolutně nevadí. Chci Mafie co nejvíce, čili za každou minutu navíc jsem rád. Kvituji, že policie bude fungovat jako v originále a ne jako v pokračováních, kde byla NAPROSTO K NIČEMU. Stejně tak jsem šťastný, že město konečně nebude mrtvolné (jako v případě jedničky, kde mi to už tehdy neskutečně vadilo). Grafika je nádherná, ať si tvrdí kdo co chce. Asi nejsem rozežranej. Jinak se tentokráte vzácně s Martinem neshodnu se začátkem hry. Podle mě je to právě naopak. To fízl by měl přijít za mafiánem do kavárny a ne naopak jako tomu bylo v původním díle. To právě ukazuje v mých očích, tu zmíněnou sílu. Nevidím důvod, proč by si vysoce postavený mafián měl osobně fízla vyhledávat… To je můj názor a tahle změna mi vadit rozhodně nebude. Nicméně preview jsem nehrál, protože Mafii považuji za docela krátkou hru a celých 6 misí je megaspoiler i pro člověka, co to hrál 5x jako já. Nechci se o Mafii v novém kabátku ochudit ani o vteřinu. za necelý měsíc je to tady a neskutečně se těším až se do díla pustím
Zaver, ke kteremu jsem dosel: Pro me je to obrovske zklamani, ktere se dalo ocekavat uz pri shlednuti drive zverejnene ukazky ze hry z mise vylet do prirody.
Predem chci zduraznit, ze nejsem zatizeny nostalgii, protoze originalni Mafii jsem hral poprve v tomto roce 2020. Novy remake Mafie na me pusobi smutnym dojmem a jedine, co na nem subjektivne povazuji za lepsi, je grafika. Tak to bychom meli vsechny plusy a ted minusy …
Remake je strasne moc arkadove pojaty a bije to do oci na kazdem kroku. Obrovsky ukazatel na aktualni cil mise, „naprosto nenucene a prirozene pusobici opravy silnice“, kde jsou jen tak mimochodem najezdove rampy, ktere umi vyuzivat pouze hlavni hrdina, nekonecne mnozstvi munice v nekterych situacich, vybusne barely zasadne skladovane v co nejhorlavejsim prostredi jako je drevena stodola s baliky slamy, skripty na vsechny zpusoby, obzvlaste pri honickach, kde sice ujedete pronasledovatelum, ale „oni presne vedeli kudy pojedete“ a o kousek dal uz na vas po ceste cihali s jinymi vozy, prestoze jste mohli jet kudykoliv jinudy … Vrcholem pak bylo obrnene policejni vozidlo v zaverecne prestrelce, ktere melo otocnou vez s kulometem … To uz jsem si rikal, jestli nemaji vyvojari v tymu lidi, kteri se drive podileli na Bioshocku a zapomneli, na kterem projektu vlastne pracuji.
Ten mnohokrat zminovany problem novi hraci versus pametnici podle me neni v nostalgii a chteni mit veci tak jako v originale. Podle me to je problem nesouladu zdraveho rozumu (tim myslim presne dany terminus technicus znamy tez jako selsky rozum) a zasazeni. Nariklad v zanru fantasy se snad nikdo nebude divit temer libovolne bujne fantazii, ale jakmile jde o „historickou latku s realnym zasazenim“, jde o to, jak clovek chape a vnima souvislosti. Proto je podle me Mafie vnimana jinak ruznymi typy lidi a nostalgie u toho ma minimalni roli. Myslim si, ze napriklad lidem, kteri si pochvaluji remake Mafie, by pravdepodobneji nevadily roboticke oddily zen ve strileckach ze druhe svetove valky, nez lidem, kterym remake Mafie nepadl do oka a pravdepodobne ze stejne principialnich duvodu by jim vadily roboticke zeny ve strilecce z WW2.
Byt remake Mafie prezentovan jako … rekneme … alternativni historie z galaxie daleko predaleko odsud, byl by pro lidi se zdravym rozumem daleko snesitelnejsi, nez jako hra z prostredi mafie tricatych let dvacateho stoleti na Zemi.
Jaká alternativní historie? Očividně nemáš nemáš vůbec tušení o té době. Mimochodem to obrněné vozidlo s otočnou věží existovalo a není to žádnej scifi výmysl. Ale je lepší si na to stěžovat, než si něco zjistit co
Hulvatum, kteri neznamym osobam na potkani tykaji obvykle neodpovidam, tady jen reaguji abych toto dal na vedomi.
S vámi tedy, velevážený pane Nýmand, musí být v životě vážně zábava. Omlouvám se za tento svůj zločin proti lidskosti, doufám, že mi vaše výsost odpustí.
To obrněné vozidlo je i v původní hře, kde je pojmenováno Black Metal 4WD.🙂 Jinak nerozumím tomu, jak arkádovější pojetí změní zasazení hry někam do alternativní historie.😀 Navzdory tomu ale naprosto chápu, že změny nesednou každému.
Ano, to vozidlo bylo i v puvodni hre, to mate pravdu. V te misi ale nebylo. Navic to je vozidlo, jakym by disponovala armada, ale nikoliv policie a vzhledem ke sve tezkotonaznosti by ani nebylo prilis vhodne k honicce.
Co se tyce arkadoveho pojeti a jine reality, to je prave ten problem, ze prezentace situaci ve hre neodpovida zasazeni do realneho sveta a mohla by fungovat jen v universu s jinym vyvojem a jinymi zakony. (Abych uvedl priklad, tak treba v universu, kde se zniceho nic zmeni bezna ulice na rozestavenou/opravovanou s naklonenymi rampami. To by treba vyhovovalo v universu Matrixu, ale ne v universu mesta z tricatych let 20. stoleti.)
Ty si naozaj nímand ktorý sa len na všetko sťažuje keď sa ti to nepáči tak to nehraj nepozeraj
Tvému druhu se říká HNIDOPICH (podstatné jméno, rod mužský), anglicky quibbler, hairsplitter, pettifogger.
„Hnidopich je člověk, který poukazuje na věci, které za tuto pozornost nestojí, zbytečně se tedy v něčem rýpe. Slovo vzniklo spojením slova píchat a hnida. Hnidopich se soustředí především na nepodstatné detaily a odvádí tak pozornost od jádra věci.
Pro svou malichernost a rýpavost bývá ve společnosti neoblíbený, pokud se typicky projeví, bývá jeho okolí značně znechucené a otrávené.“
Tak to aby tam Hangar13 přidal i třeba přestupkové řízení a za vraždu reálný trest Tommyho na 20 let+, ať to tedy není jak z alternativního vesmíru. K tomu bych tam přidal ještě placení účtu, takže jednou za čas aby sis skočil na poštu vystát frontu a když bude Tommy spát, takže žádné hraní, musí si odpočinout, takže žádné noční hraní! Přece to musí splňovat reálie světa tamní doby. Neskutečný hnidopich, ale tak co čekat, někdo se poveze na populární vlně zkritizovat vše ohledně Mafie.
Jinak HUD půjde kompletně zminimalizovat až vypnout při vydání, samotní tvůrci to říkali.
Bud jste muj prispevek nepochopil, nebo ho umyslne prekrucujete. Mne nevadi to, co tam neni (a co vy vyjmenovavate), ale to, co tam je (a co jsem vyjmenoval ja, i kdyz to nebyl vycet uplny). Hra je proste model a pro ucely vetsi zabavnosti je rozumne v necem udelat zjednoduseni. Ale zjednoduseni by melo i tak byt v souladu s realitou, podle ktere byl model udelan. Prvky ve hre ale tomuto principu neodpovidaji. Napriklad nekonecne mnozstvi munice neni zjednodusenim, ale obavou o zhyckanost hracu, pred ktere se vyvojari boji postavit vyzvy.
Nesouhlasim s nalepkou „hnidopich“. Prvky, ktere jsem ve svem prispevku vyjmenoval tvori zasadni slozku hratelnosti hry a jsou natolik vyrazne, ze je nelze oznacit za malickosti.
Pokud jste nabyl dojmu, ze me chovani je zpusobeno konformitou s „popularni vlnou“, mylite se naprosto zasadne, ale spise se divim, jak se muzete odvazit k takovemu tvrzeni, kdyz me vubec neznate a tak ani nemuzete vedet, jak moc podleham ci nepodleham „popularni vlne“.
Podíval jsem se na celý letsplay skoro a zatím pozitivní dojmy převládají ….
Sice na začátku jsem to chtěl vzteky hned vypnout, protože nějak se mi nelíbil ani dabing, hlavně Petr Rychlý je úplně k nepoznání a hned první mise kdy utíkáte pronásledovatelům a máte je setřást pomocí připravených cutscén to je hovadina jak někde z NFS co vymyslí tak v EA , totální humus včetně příšerného HUDU, kde se vám ukazují v každé zatáčce šipky kam máte jet, to jako vážně? Hra jak pro totální negramotné dementy …
Pak se hra ale posunula a na scénu přišlo obsazení Salieriho baru a tady paráda, dabing Salieriho, ale hlavně Franka, Vince a Ralfa je parádní i rozšíření jejich dialogů a osobnosti se prostě povedlo, stejně tak rozhovory s Normanem atd… v takové chvíli si uvědomíte že v tomhle originál jednoznačce těžce ztrádá, dialogy jsou sice parádní ale moc krátké, odbyté …
I rozšíření misí je super, je to vidět hlavně ve Fair Play tady kdy mise nekončí vyhraným závodem ale má to opět nějkou tu omáčku navíc a to je prostě super.
Co se mi opět nelíbí moc ale je střelba a celkově spousta prvků z Mafie 3, která je prostě hnůj … ale pokud půjde alespoň vypnout ten odporný HUD apod… bude se to dát odpustit a myslím že ve výsledku to bude skvělá hra
Opravte si prosím monopod na monopost. To je opravdu do očí bijící
Opraveno, děkuji za upozornění
Co zatím čtu reakce, tak mi přijde, že nejen nováčci, ale i mnoho “hardcore” příznivců původní Mafie je nadšeno (včetně mě)
Já jsem originál hrál poprvé v roce 2004 a když vyšlo GTA IV, tak jsem snil o remasteru mafie ze všeho nejvíc . Ani když vyšla dvojka, tak mi tak neučarovala.
Remake si dám s radostí, protože z těch videí je tam opravdu málo věcí co by mne rozčilovaly a zase naopak plno věcí co jsou lepší jak originál.
To bude fajn hra, těším se.
Prostřelit pneumatika jde, i když to chce o něco víc nábojů
Ještě by mě zajímaly staveniště na silnicích. Něco mi říká, že se v každé misi náhodně na silnicích respawnují aby šlo ujet poldům (takže takový systém z NFS: MW a NFS Carbon). To je hodně zvláštní, stejně tak jako možnost za jízdy klávesou „F“ popostrčit auto (jako v trojce).
Edit: Vypadá to, že se „pasti“ na policajty v podobě stanovišť skutečně náhodně objevují. Zatím nejdivnější věc, kterou jsem ve hře viděl. To snad není možný…
Jo, nad touhle věcí jsem se divil asi nejvíc…Absolutně nechápu smysl toho, že to vůbec ve hře je.
Ten žlutý kosočtverec mě tam pořádně vytáčí. Ať si ho autoři strčí do rekta.
Na tu classic obtížnost snad půjde vynout což? Snažím se to někde najít, protože to mám stejně.
V to doufám.
Neví někdo jak je to s originálním soundtrackem ? neviděl jsem sice úplně všechno, ale kromě začátku jsem nepostřehl že by tam byla nějaká hudba z originálu.
Mám rozporuplné pocity popravdě… Je těžké to nějak v tuhle chvíli soudit, nechtěl jsem se koukat na úplně všechno, nicméně ta hra bohužel převzala dost negativních vlastností po Mafia III, ať už to jsou ukazatelé everywhere, akčnější hollywood styl, animace, nebo trapná destrukce… Na druhou stranu je tam vidět velké poučení a respekt vůči originálu, byl jsem překvapený kolik detailů je totožných s originálem. Kapitola sama o sobě je dabing, zatím si na to prostě nemůžu zvyknout, na jednu stranu jsem za Vašuta strašně rád, ale zní až moc drsně a staře na tak mladý obličej… Sam s Pauliem jsou taky strašně divný… V jednu chvíli řvou, pak mluví úplně v klidu… Aspoň Salieri, Frank, Ralph a Vincenzo jsou super. Uvidíme, jaký bude výsledek.
Skvělá recenze 10/10
Výborný preview! Dle gameplay videí, které jsem zatím stihl zhlédnout, to vypadá, že hra cílí primárně na novou generaci hráčů (jak je mimo jiné psáno i v tomto článku), což naopak může naštvat hráče „ze staré školy“, kterým se moderní prvky nemusí líbit.
Pokusím se tu shrnout v bodech věci, které se mi líbí a naopak (nejsou seřazeny dle důležitosti). Určitě na něco zapomenu, ale i tak jsem dokázal vypotit pár bodů. Pro rýpaly: Ano vím, že se může jednat o starší build a některé věci snad zmizí/upraví.
Nejprve to „špatné“ (a divné):
– hra je dělaná (s prominutím) pro blbce. Všude samé ukazatele (jdou vypnout pouze částečně – ten největší hlavní ukazatel cíle nejspíš nejde vypnout vůbec a akorát překáží)
– animace (od mimiky po celkové animace), které jsou mnohdy navíc okopírované z trojky (působí to zvláštně při akčních pasážích, kde Tommy působí jako Lincoln Clay). Mimika byla v trojce silnější stránkou, zde nikoliv. Ještě dodám, že špatnou mimikou nemyslím nenavazující lip sync na český dabing (je jasné, že to nebude perfektně navazovat), ale spíš obecně
– grafická stránka (neplést s atmosférou) je čistý průměr (prakticky jako Mafia III s lepším nasvícením a stíny). Největším záporem jsou neostré textury, stromy a ostatní vegetace jsou totožné s bažinatou krajinou z třetího dílu a postavy vypadají jako z modelíny nebo plastu
– Ruční souboje působí „arkádovitě“ a jsou vlastně stejné jako z trojky (včetně občasných QTE sekvencí)
– honičky jsou nyní více naskriptované a krom hlavního pronásledovatele se v ulicích „spawnují“ náhodná nepřátelská vozidla (protože pronásledovat jedno auto je asi málo).
– policie disponuje vysílačkami (hra se odehrává ve 30. letech) a působí to zvláštně
– ukazatelé hledanosti jsou nyní hvězdičky, protože GTA
– auta zdá se NEMAJÍ model poškození při nárazu do objektu během jízdy (v misi Molotov Party lze ničit auta pálkou, ale působí to směšně, protože se kapota s blatníky zmuchlají a odtrhnou po dvou ranách)
– Tommy přebijí svou první zbraň za 0,5s, takže věštba některých lidí různě na netu, že na začátku se Tom určitě nebude chovat jako profík (jak bylo možné vidět v dřívějším gameplay videu), se nenaplnila.
– přestřelka v autě je upřímně fakt trapárna (i na poměry konzolí). Ano, je tam autoaim a zaměřovač se sám divně „přisává“ na auta. Neomezenou munici raději nekomentuji.
– Pokud se s formulí převrátíte na „střechu“, tedy spíše na hlavu, tak se nejen že nic nestane, ale po vzoru GTA V lze auto klávesou postavit zpět na kola (v závodní misi)
– zvuky zbraní jsou nic moc (COD level)
– menu spíše nic moc (chce to podrobnější nastavení HUDu a markerů), jinak asi OK
Co se mi naopak líbí:
– cutscény
– hudba (zatím pro mě jedna z nejlíbivějších věcí) podtrhující atmosféru a aktuální dění
– atmosféra velkoměsta 30. let. To se jim fakt povedlo. Ulice jsou širší, špinavější, je tam patrný nahnědlý smog z továren a městské čtvrti mají rozdílný nádech (dobře se na to kouká jako na celek)
– vozidla se jim také povedla (a zatím to vypadá, že nemají takový ty prapodivný odlesky jako ve trojce)
– český dabing (hlavně Salieri, ale i Ralph a kolegové). Zatím obecně nejkontroverznější část Mafie, ale já nevidím žádný větší problém.
– postava Ralpha (hlavně jakým stylem mluví – a nemyslím nutně jeho koktání)
– grafika v noci (vyniknou světla a odlesky na autech a silnicích). Hra prý dokonce má fake RT(X).
– jízda s formulí upřímně vypadá fakt dobře (včetně mise Fair Play). Z videí to působí, že nebude zas tak jednoduchý někam dojet bez bouraček
– venkov nenadchne ani neurazí. Líbí se mi silnice, které více odpovídají tehdejší době (nejsou to čisté více pruhové silnice)
– obecně způsob vyprávění a změny v cutscénách apod. se mi líbí a ani náhodné rozhovory s postavami mi nepřijdou špatné.
– přestřelky se mi líbí, až na již zmíněné animace (ve trojce byly přestřelky taktéž zábavné)
Jinak raději připomínám, že to jsou MOJE poznatky z videí (nehrál jsem to), taky aby někdo chytrý nepřišel a nevykládal něco o „hejtění“ (kritizovat – pro někoho hejtovat – se přeci nesmí, nevlastníš-li hru a nedohraješ jí do konce).
Wow, díky moc za parádní rozbor, příspěvky jako tenhle považuji vyloženě za spolupráci na tvorbě zajímavého obsahu na Zingu
K hvězdičkám – ty měla už dvojka, takže v sérii to neni žádná velká novinka.
Koukám že je v nastavení označená volba Disable launcher která evidentně nebude ve vydané hře dostupná. Dělá to něco? Je to jen to klasické vyskakovací menu na ploše s volbama typu spustit hru, nastavení, forum, konec a podobně která vás teprve až napodruhé pustí do herního menu nebo se máme těšit na další SW zbytečnost typu R* launcher?