Povedený akční open-world Horizon: Zero Dawn, jenž byl původně exkluzivním titulem pro PlayStation 4, zažil na PC poměrně problematický start, kdy mnoha hráčům titul neběžel optimálně, což znatelně kazilo zážitek ze hry.
Od vydání titulu však již vyšlo několik opravných patchů, kdy třeba minulý s označením 1.04 pro mnoho lidí vylepšil celkový požitek. Nicméně pořád je tato verze daleko od dokonalosti a autoři na ní budou muset ještě zapracovat.
Další krůček byl pak udělán tuto středu, kdy jsme se dočkali opravné záplaty s číslem 1.05.
Ta řeší hlavně několik problémů, které působily pády hry (například při užívání antiviru Avast), ale oprav se dočkaly i některé grafické prvky, jakým bylo třeba špatné zobrazení vlasů hlavní hrdinky Aloy při hraní s více jak 30 FPS, odemknutí snímků pro shaderové animace či problikávání různých textur a assetů.
Přidána byla i možnost zapnutí/vypnutí vibrací pro ovladače.
Pokud jste majiteli hry na Epic Games Store, tak je pro správný update hry potřeba se přihlásit do Epic Launcheru.
Asi takhle: Mnohem raději bych byl, abych za své peníze (protože hry si kupuji, nekradu) dostal HOTOVÝ produkt. Takže fajn, že se o hru starají, ale líbat jim za to řitě nebudu, je jejich povinnost dodat hru tak, aby se dala… ehm… hrát. Naštěstí mám her po strop a tudíž mě nechytaj nervy, že Horizon padá do widlí. Osobně jsem ve hře nechal 3,2 hodiny a za tu dobu mi to spadlo asi 3x do hodiny, což máme 9 pádů (před aktuální opravou). Je fakt, že mnoho her má problémy s Avastem a zrovna mi to nějak nedocvaklo a nezoušel jsem kombinaci Horizon vs vypnutý Avast. Tak to prubnu a uvidím. V každém případě je fajn, že se problémům věnují, ale jak už jsem napsal výše: tohle měli řešit před vydáním. Času na to měli dost.
Jinak Albika (níže) chápu. Není to špatná hra a grafická stránka je na PCčku opulentní. Aspoň tedy první tři hodiny jsou naprosto pohlcující a osobně mě hodně baví prozkoumávat barvitý (a notně barevný) svět Horizonu… Krása pohledět.
Avast má problémy s hraním her ? Používám ho roky a nikdy jsem nic neřešil.
Na to co z toho delali za slávu je to pěkná nuda.
Koho zajímá tento názor, nechť udělí palec nahoru
Já měl štěstí, hru jsem dohrál bez jediného problému a to ještě nebyl venku ani ten diagnostický patch.
Nejlepsi hra na PC co jsem kdy hral! Beze srandy.
To jsi asi moc her nehrál. Nechápej mě špatně, Horizon je fakt povedenej, ale není to takovej masterpiece který z něj všichni dělají
Přesně tak, hra na 7-8/10 … Rozhodně ne ta desítka, jakou to tu dřív dostalo
To jako fakt? Tahle byla první?
Lol, jak se mu to snažíte rozmluvit 😁
Jen mě překvapuje že někdo označí hru kde jsou v podstatě jen dva questy A.) jdi a dones/zabij, B.) jdi, hledej a potom dones/zabij – za dobrou, natož jednu z nejlepších.
Tak každému se líbí něco jiného, to tě překvapuje? V té hře nejde jen o questy, ale o krásný svět, skvělé zbraně, lovení robotických dinosaurů, příběh, postavy atd..
Jo vím že se každému líbí něco jiného ale tohle je fakt velká bída. Až na Frozen Wilds ten to dost zachraňuje. Ale ty větší osady a Meridian jsou hezky udělané to jo. Ten si možná budu pamatovat i příští týden.
Hraji aktivne hry od 80. let na ruznych platformach, poucte me 😀. Je to samozrejme vec nazoru, ale pri tomto rozsahu ocenuji pribeh, zpracovani a propracovanost detailu. Ani na chvili jsem se nenudil, coz mohu rict o maloktere hre.
Já hraji hry aktivně asi 18 let a upřímně jsem to po 10 hodinách hry odinstaloval, protože jsem se nudil.
Pár věcí které já vůbec neřeším a jsou mi prakticky totálně u prdele jsou grafika – vizuální styl je pro mě mnohem důležitější jak 4K textury, Ray Tracing a podobné kraviny. V tomhle ohledu se mi líbil design Horizonu, ale ten mě u hry neudrží.
Příběh u málo které hry stojí fakt za to a zrovna tady mě moc nebavil, ale kritizovat hru za něj nebudu, já mám radši něco svižnějšího a hlavně si rád vybuduju vztah k postavám já osobně než moje postava – proto pro mě smrt Rosta prakticky nic neznamenala.
Gameplay není v ničem odlišnější jako většina ostatních her z pohledu třetí osoby – zpomalení času, luk, rentgen vidění, stealth, lootování a lehká parodie rpg vylepšování postavy, nepřátelská stanoviště, tuna sběratelských předmětů. Tohle vše už jsem viděl v další desítce her a je to ten hlavní důvod proč mě 90% her tohohle typu už dneska nijak neohromí/nebaví, všechny se hrají úplně stejně, a je jedno na jakou obtížnost ji hraji.
Nechápej mě špatně, já si nemyslím že je Horizon špatná hra, to rozhodně ne – je to jedna z těch lepších, ale pořád jsou rozdíly naprosto minimální proti konkurenci a hlavně v soubojích s lidskými protivníky hra hrozně trpí.
To nejlepší na hře jsou ti roboti, které musí hráč lovit, jejich design a souboje s nimi jsou ze začátku fakt skvělé, ale poté co člověk je schopen zabít šavlozubáka s prstem v nose to všechno opadne.
10 hodin hry a stačilo mi to. Kdybych to měl nějak ohodnotit za těch 10 hodin dám tomu asi tak 7/10 za design prostředí a roboty.
Samozřejmě pokud se to po těch 10 hodinách hry nějak změní a já se k tomu nedostal beru vše zpět, ale pokud hra není schopna mě udržet v křesle za 10 hodin hry nevidím důvod v ní pokračovat.
Jako u kazde hry je zacatek pomaly, ale pak se to rozjede, mas tam o hodne silnejsi roboty ktere fakt s prstem v nose nedas. Pribeh zacne davat smysl a je hodne zajimavy, mozna trochu klisoidni v nejakych ohledech ale rozhodne zajimavy, zjistis proc a co jsou ti roboti zac, kam zmizela civilizace, kdo je alloy atd. Zacatek me taky nudil jal.behas po osadach ale pak me to prikovalo a jsem rad za collectorku.
Souhlas, příběh je možná trochu klišé ale co mě mnohem víc překvapilo, tak jak celé lore dává smysl a stejně tak, že tam vlastně pobíhají roboještěři Celé to nakonec působí v rámci scifi naprosto uvěřitelně.
Já netvrdím že by tam nedával lore atd smysl, jen říkám že mě to nechytlo. A Horizon si přidám do sbírky populárních her, které mě prostě nebavily. Toť vše, lidem se hra líbí a to je naprosto v pořádku. Osobně jsem zvědavej co nového přinese druhý díl
Mám to podobně jak Rack, ale hru jsem dohrál a posbíral a udělal vše co jsem mohl.
To téma robotů a celkový lore i příběh mi přišly na celé hře asi nejzajímavější, ale kromě toho je to klasické open world lite-RPG.
Člověk se baví do té doby, dokud neobjeví všechny roboty, pak už má i lepší gear a souboje mi tak začaly připadat už otravné. Zvlášť když má člověk neustále plný inventář. Několik hodin před koncem hlavního příběhu už jsem se nudil, závěrečné souboje byly velmi underwhelming a celkový konec byl takový meh.
Frozen Wilds ale bylo dost dobré. Takový Frozen Wilds ve větším měřítku by byla super hra.
Pak je tu technická stránka PC verze, kde mě nejvíc srala kamera, jinak jsem se hrou neměl nijak velký problém, kromě pár crashů a 30fps animací. Ale jako PC port nic moc. Široké možnosti v menu jsou fajn, ale tam taky netrávím třeba 5 hodin denně.
S tím příběhem a lore to mám podobně s Death Stranding, které se mi teď válí na disku a nevím kdy se k němu vrátím, pokud vůbec.
Příběh zajímavý a strašně rád bych jej dokončil, ale gameplay zde začne velmi rychle nudit, pokud nemáte v oblibě hry jako ETS2. Mě trvalo 17 hodin, než mě DS přestal bavit. (Což by se dalo říct, že mě hra bavila dost dlouho, ale jak dlouhá je celkově?) Do té doby jsem opravdu jezdil po mapě a dovážel zásilku po zásilce a sbíral hvězdičky.
Pak se člověk dostane ke zbraním a vozidlům, které mimochodem mají strašnou fyziku, a souboje začnou být o ničem. Reakce na BTs se změní z tichého „o-ou“ na „OH FUCK OFF“.
Tak to jsi vyhl té lahůdce side-questů které jsou doslova všechny stejné. Nebo když tě pošlou zabít tři potvory kterých jsi už zabil stovku jen proto že chtějí součástku kterou jsi před tím lootit nemohl a teď z těchto potvor padá a to jen proto aby jsi náhodou nevytáhl z inventáře nějakou součástku z té předešlé stovky stejných potvor a náhodou tak ten sr*čkový quest neudělal bez toho aniž by jsi v něm ztrácel čas. Příběh má asi tři slušné momenty kdy ti vysvětlí jak to začalo, co je Zero Dawn a poslední dvě hodiny takže v podstatě konec který je nejlepší protože víš že to máš za sebou a už nikam nic nebudeš muset nosit. Nepřátelé jsou časem silnější ale to ty a tvé zbraně taky a mají chráněná citlivá místa brněním což většinou odstřelíš jedním šípem a pak je to stejný scénář jako vždycky. Třeba z Deathbringera dělají jak je nebezpečný ale není. Behemoth padne skoro sám – jen je velký. Co mě dalo zabrat byl Rockbreaker protože uskakování je na samostatné klávese a já drtil mezerník jako u normálních her. Jo a první Stalker na něj jsem nebyl připravený ale pak jsem spouštěl jejich trapky kde jsem mohl protože mám rád jejich zvuk. Pak ten stalker ve frozen wilds – nevím jestli byl corrupted ale jedním švihnutím ocasu mi vypnul brnění a vzal půlku života takže nějakých 1000 damage – a s takovou ránou jsem se ve hře u ničeho jiného nepotkal. Běžný nepřátelé pak už nejsou nebezpeční ale jen otravují a velké jsem už obcházel protože zabírají moc času a už jsem fakt nechtěl v téhle hře trávit čas a chtěl jsem to mít za sebou tak jsem šel dopředu. Ani výzva prostě nejsou a to hlavně díky tomu že si vycraftíš výbušniny během vteřin klidně i pod palbou tak co to má za smysl. Natáhneš deset výbušných a zápalných lan, hodíš pár náloží kterých uneseš jen 6 ale za tři vteřiny vycraftíš dalších šest takže jsi v podstatě terminátor s jediným úkolem – uskakovat. Nebýt Frozen Wilds tak kolem dvojky ani neprojdu. Ale pokud bylo tohle DLC náznakem toho jaký bude druhý díl tak mu šanci dám.
Ani Detroit: Become Human som nekupoval hned a hru som si potom uzil podla toho ako to vyzera s tymto tak tiez pockam a potom si to kupim ked to uz bude poriadne doladene
Mě to šlo bez problémů. Občas tam poskakovali textury když se dvě prolínají – hlavně skály protože ty jsou poskládané z menších kusů a prokládané. Jinak to za skoro 40 hodin nespadlo doslova ani jednou – to bylo před tímhle patchem. Každopádně jako hra je to bída.