Do vydání přepracované Mafie zbývají pouhé dva dny, a tak se s námi tvůrci podělili o novou ukázku, ve které se zaměřují na tvorbu hudby a ozvučení.
Mafia: Definitive Edition vychází 25. září na PC, PS4 a Xbox One. Ve verzi pro PS4 si jí můžete předobjednat v Xzone.
Z oficiální zprávy:
Kromě nádherného vizuálního zpracování a rozšířených možností hry pomáhá ve hře Mafia: Definitivní edice věrnému zobrazení atmosféry 30. let 20. století rovněž ozvučení a hudba. Vzhledem k tomu, jakým způsobem zasáhla celé herní odvětví pandemie COVID-19, se tvůrci během práce na zvukové stránce hry Mafia: Definitivní edice museli potýkat s celou řadou nových a neznámých výzev. Matt Bauer, zvukový ředitel studia Hangar 13, a Jesse Harlin, skladatel hudby pro hru Mafia: Definitivní edice, museli přijít s řadou tvůrčích řešení, aby dokázali překonat veškeré nástrahy a vytvořit zvukový prostor na takové úrovni, jakou si od začátku představovali.
Většina hudby do hry Mafia: Definitivní edice byla nahrána v létě roku 2019 v Nashvillu a Praze. „Pro celý tým bylo nesmírně důležité, aby byla část hudby nahrána právě v Praze, kde vznikly i skladby pro původní hru,“ říká Harlin. „V Praze jsme nahrávali všechny smyčcové stopy, zatímco perkuse, dřevěné nástroje a žestě se nahrávaly v Nashvillu.“ Všechny stopy pak byly smíchány do výsledné podoby, která dokresluje herní i filmové scény.
Jako poslední však měl být nahráván jeden z nejdůležitějších prvků: hudba úvodní filmové sekvence, která dokonale oživuje kultovní úvodní skladbu od Vladimíra Šimůnka, skladatele původní hudby do hry Mafia: The City of Lost Heaven. „Pro všechny fanoušky hry Mafia, kteří tenhle kus skutečně zbožňují, jsme ho chtěli zachovat a zároveň ho osvěžit novým záznamem,“ tvrdí Bauer. Nahrávání v České republice bylo plánované na březen roku 2020, tedy období, kdy po celém světě sílila pandemie COVID-19 a následkem šíření viru byly zavírány hranice. Kvůli omezenému společenskému kontaktu tak bylo nahrávání celého orchestru zhola nemožné.
„Kontaktoval jsem orchestr Filharmonie Brno a vznesl poněkud neobvyklý požadavek: Co kdybychom jednotlivé hudebníky v sále rozsadili v bezpečných vzdálenostech a nahrávali jich pouze několik najednou?“ vzpomíná Bauer. Menší skupinky muzikantů tak odehrály své party, které byly pečlivě zaznamenány, aby je bylo následně možné poskládat dohromady v jeden mohutný orchestrální celek. „Nahrávání, které by za normálních okolností zabralo půl dne, se kvůli těmto opatřením protáhlo na tři dny,“ říká Bauer. „Na konci nahrávání jsme disponovali více než 200 stop. Byl to jeden z těch experimentů, který mohl dopadnout naprosto neskutečně, nebo naopak zcela katastrofálně, avšak my to prostě museli zkusit. Filharmonie Brno odvedla neskutečnou práci a my se při práci na mixu z plných sil snažili, abychom jejich výkonům dali co nejlepší kabát.“
Kromě licencovaných písní, které ve hře Mafia: Definitivní edice uslyšíte v rádiu, se můžete těšit celkem na 84 minut původní Harlinovy hudby, což znamená víc než dvojnásobek původních 39 minut ve hře Mafia: The City of Lost Heaven z roku 2002. „Hned zpočátku jsme kladli Jessemu na srdce, aby se nesnažil přepsat původní skladby,“ vysvětluje Bauer. „Chtěli jsme, aby některé jejich části do hry zahrnul, a to obzvlášť pro všechny fanoušky, kteří si původní hudbu pamatují a oblíbili si ji. Avšak zároveň jsme dali Jessemu velkou tvůrčí svobodu, aby složil hudbu i pro nové publikum. Jeho hudbou se tak velmi působivě proplétají některé drobné motivy původní hudby hry Mafia.
„Strávil jsem spoustu času přemýšlením o tom, jakým způsobem nová hudba zapadá do příběhu i samotného herního světa,“ říká Harlin. „Jsem typ skladatele, který vše možná až příliš koncepčně promýšlí. Máme tu řadu klasických vlivů doznívající éry romantismu z druhé poloviny 19. století. Vím, že postavy jako Salieri, Morello či Frank se narodily v druhé polovině 19. století, takže si určitou část této éry přinesly s sebou i do 30. let 20. století. Chtěl jsem, aby se i tyto prvky v mých skladbách hudebně odrazily.“
V původní hudbě uslyšíte celou škálu klasických nástrojů, které lze při poslechu orchestrálních skladeb očekávat, ovšem Harlin do některých skladeb vpašoval i několik méně obvyklých zvuků. Při pozorném poslechu tak můžete odhalit zvuky mandolíny či cimbálu, který je obecně spojován s lidovou hudbou. „Kdykoliv se ve skladbě objeví cimbál, dokáže velmi efektivně budovat napětí scény,“ podotýká Bauer.
Kromě hudby a zvukových efektů bylo pandemií značně ovlivněno i nahrávání ruchů. „To jsou obecně veškeré zvuky, které postavy vydávají při interakci s okolním světem,“ vysvětluje Bauer. „Jde například o zvuky kroků, oblékání, sbírání či odkládání předmětů. V okamžiku, kdy byla kvůli pandemii COVID-19 zavedena všechna omezení, jsme měli hotových zhruba 60 %, takže zásadní otázkou bylo, jak vše stihnout dokončit včas a s nastolenou vysokou úrovní kvality.“ Tým zvukařů ze studia Hangar 13 při práci na ruších pravidelně spolupracuje se studiem Skywalker Sound. „Řada lidí, nás nevyjímaje, byla z kanceláří a studií převedena na práci z domova,“ říká Bauer. „Jedna z našich předních odbornic na tvorbu ruchů Shelley Rodenová bleskurychle přetvořila svůj domov v improvizované studio, zatímco Scott Curtis mistrně zvládl všechny své povinnosti přes vzdálený přístup ze svého domova.“
Pandemie COVID-19 značně ovlivnila pracovní podmínky prakticky všem, ale Bauer, Harlin, tým zvukařů z Hangar 13 i všichni hudebníci, se kterými spolupracovali, vytrvali. „S radostí můžu říct, že jsem s výsledkem nadmíru spokojený a rovněž velmi hrdý na celý tým, který se se všemi nástrahami naprosto profesionálně vypořádal,“ říká Bauer. Vy si výsledek tohoto neskutečného úsilí můžete sami poslechnout již tento týden, kdy Mafia: Definitivní edice vychází; více informací o harmonogramu vydání naleznete v článku „Kdy se můžete pustit do hry Mafia?“.
Bude zítra recenze, když padá embargo, nebo nedotlačili kopii ?
Předpokládám, že recenze budou úplně všude
No, je tam pár změn, změna tempa u trumpet a klarinet na konci vystřídal xylofon, ale zní to dobře jinak…
Šel mi mráz po zádech když jsem to slyšel, velmi kvalitní práce, kterou my hráči Mafie určitě ceníme.
Nádhera! Zvukové/soundtr. videodeníky jsou prostě nejlepší (holt jsem sběratel muziky). Jsem strašně rád, že to celé znovunahráli. Přeci jen je to všechno i v té hudbě mnohem dál. Velkou radost mám z toho, že ve 2 dvou rádiích ve hře bude hodně z jazzu Duka Ellingtona. Můj oblíbenec. Škoda, že tam není třeba i trubka Johna Coltranea. Tohle bych si dokázal představit na vinylu nebo aspoň na CD. Je neuvěřitelný, že kde nic – tu nic a v pátek tu je parádní remake… konečně to mrtvolné město, které mě neskutečně sr*lo už v době vydání původní hry, bude žít! Neskutečně se těším až vše budu objevovat, každé zákoutí Prý bude co objevovat a to je vždycky fajn. Jen mě mrzí, že tolik dobrých kousků vychází najednou teď na podzim… To je dost blbý na jednu stranu a hlavně u mě osobně vše naprosto zastíní Cyberpunk. Ale Mafia je skvostná jednohubka a hned se do ní pustím
Jinak míchání 200 stop a obecně práce s množstvím stop v pro toolu a jinde, je naprosto normální. Kdo zná například řeckou kapelu Septicflesh nebo Chaostar… tam by těch 200 stop ani nestačilo
John Coltrane se do hry nehodí. Při začátku příběhu by mu byly 4 roky Jinak se vším co jsi napsal souhlasím a podepisuji se pod to!
Dobrej postřeh +1
Trubka Johna Coltranea tam být nemůže protože hrál na tenor saxofon 😂😂🙈🙈🙈 těsně vedle 😃😃😃
Mám moc rád původní hudbu od Vladimíra Šimůnka, ale i na tu novou jsem hodně zvědavý. Snad se povedlo, aby to šlo v originálních stopách a budu spokojený. Licencovaná hudba je také velmi citlivě vybraná.