Diablo IV, pokračování legendární série z dílny společnosti Blizzard, je určitě žhavým tématem k debatě mezi mnoha fanoušky a hráči. Od představení této nadcházející hry uběhl už pomalu rok, a vývojáři se za tu dobu snažili fanoušky zásobovat dostatečnou vlnou informací. Ty nejnovější přinesli ředitel vývoje Diablo IV, Luis Barriga a hlavní designér David Kim. Podívat se tak můžeme například na aktualizovaný strom dovedností, který vlastně skutečně představuje strom, ačkoliv v trochu jiné podobě, než jsme my smrtelníci zvyklí.
„Přečetli jsme si spoustu komentářů od komunity a souhlasíme s tím, že dovednostní systém potřebuje větší hloubku,“ uvedl Kim. Podle Kima mohl dřívější systém vést k problému, kdy by hráč neměl žádný smysluplný důvod utrácet své dovednostní body. Nově bude mít strom dovedností samostatné sekce na dovednosti a pasivní schopnosti. Vizuální zpracování stromu dovedností je nepřehlédnutelné, protože vypadá jako jakási verze ohořelého démonického stromu.
Blíže se můžeme podívat na dovednostní strom charakteru Sorceress , tedy Mága. Schopnost Ball Lightning lze například upgradovat tak, aby se rozptýlil jako sekundární útok zvaný Crackling Energy. K dispozici je také pasivní dovednost, díky níž mají kritické zásahy šanci vytvořit také Crackling Energy.
Jak budete postupovat v objevování napříč větvemi dovednostního stromu, získáte body pro pasivní schopnosti, přičemž pomocí těchto bodů si budete moct aktivovat nějakou pasivní schopnost, které se nachází v kořenech dovednostního stromu.
„Poslední věcí, na kterou chceme poukázat, je, že hráči nebudou moci získat každý uzel stromu dovedností. V současné době se zaměřujeme na 30-40% uzlů vyplněných pro koncovou hru, aby hráči mohli mít velmi odlišné a různé způsoby, jak si vybudovat svou postavu,“ píše Kim.
Vývojáři rovněž pracovali na úpravě třídy Mág. Zatímco třída Barbar využívá dynamický systém pro výměnu zbraní, Mág si může vybavit dovednosti jako obvykle nebo je místo toho zařadit do Enchantments, přičemž každá metoda přináší do jejího arzenálu různé schopnosti. Designér David Kim to vysvětluje na kouzlu Meteor. Pokud se hráč rozhodne použít Meteor jako Enchantment, jeho planoucí kameny budou padat na nepřátele pravidelně, spíše než aby byly namířeny ručně.
Diablo IV bylo oznámeno na BlizzConu v roce 2019. Potvrzené bylo vydání na platformy PC, PlayStation 4 a Xbox One. Jedná se o dungeonové akční RPG, kde se hráč ujme role Barbara, Mága, nebo Druida. Příběh navazuje na Diablo III: Reaper of Souls a hlavním nepřítelem teď bude dcera Mefista, Lilith. Datum vydání avšak zatím nebylo oznámeno. Hru si ovšem můžete předobjednat už teď, a to skrze obchod Xzone.cz.
Já prostě nevím… Strašně rád bych zase měl to nadšeí, co kdysi… A i přes tu snahu do Diabla implementovat kde co, to gró je prostě pořád to samé: jdi a mačkej levé tlačítko myši do zemdlení… Mám sice všechny díly, trojku i s datadiskem ve sběratleské edici… ale už to ve mě není. Asi stárnu, ale nedokážu si aktuálně představit, že bych trávil brutální nůši hodin tímhle herním systémem. Fakt ne. Samozřjemě, že si koupím i sběratelku Diabla IV a budu doufat, že mě to chytne. Ale v současné době jsou ty herní mechaniky na mě prostě už meeeh.
A asi se mi i víc obecně líbí třeba konkureční Grim Dawn.
Trailer je bomba, strom je famózní, ale ten gameplay je prostě divnej. Nelíbí se mi vůbec to prostředí. Lepší bylo ve 3ce ty kobky, hřbitovy a tak. Tohle je takové nemastné prostředí, ale tak třeba překvapí.
Já se moc těším! Hlavně ať je tam pořádný endgame. Koncepce sezón ve trojce není vyloženě špatná, ale je to to samé pořád dokola. A pokud bude Diablo IV přístupné jako III. tak si i povyskočím. Path of Exile jsem nepřišel na chuť.
Souhlasím, já zkoušel Path of Exile několikrát, ale to jak je to masivní mě vždy akorát odradilo. Diablo 3 nadruhou stranu se otevírá pomalu a nevyhodí na hráče vše najednou
Mě se tam pořád nezdá ten MMO svět ,nepotřebuju asi vidět pobíhat po mapě ostatní hráče ,doufám že tam pujde nějaky offline mod. Jinak by to snad mohlo být Diablo na které jsme tak čekali.
Podle všechno ti ty hráče bude hra dávkovat.. takže bude hodně míst, kde budeš sám..
s offline mdoem bych nepocital blizzard offline hry uz davno nedela, u d3 byla vyjimka jen na konzolich