Trofeje (achievementy chcete-li) ke hraní neodmyslitelně patří už od PS3 a Xboxu 360, kdy je od té doby lidé loví, čímž ze hry například chtějí vymačkat maximum, případně to mají na vychloubání.
Většina z těchto systémů pak jednoduše funguje a příliš změn se do nich nepřináší. Nicméně PlayStation se rozhodl, že přeci jen své trofeje trochu „překope“ a jejich systém během dneška projde nemalou změnou.
Ve výsledku to znamená hned několik větších úprav. Nově se upustí od zavedeného rozpětí pro všeobecnou „trofejní“ úroveň, která se pohybovalo od 1 až po 100. Tato škála se totiž nově navýší až na level 999, kdy stávající profily budou převedeny do tohoto nového rozpětí, což v praxi znamená, že pokud aktuálně máte například úroveň 12, tak teď budete mít něco málo přes 200, záležíc na druhu získaných trofejí.
S touto změnou je spojena i upravená kalkulace levelů, kdy budete na nižších úrovních postupovat rychleji a více. Platinové trofeje taktéž budou mít o něco vyšší váhu, takže budou ještě cennější.
K tomu u vašeho profilu naleznete speciální ikonku, která bude naznačovat, na jaké úrovni se právě nacházíte a kolik toho máte získáno. Ve své podstatě se tak bude jednat o ranky, které známe například z kompetitivních her.
No a nakonec jsme se dočkali potvrzení, že trofeje získané ze starších generací konzolí se společně s vaším profilem přenesou na PlayStation 5, takže je stále budete mít na jednom místě.
Jsem v prvním silveru, level 364. Do konce roku tu čtyřstovku snad dám.
Měli by být trofeje i za MP. Za singl který dohraju dostanu cca 20 trofejí za necelých 10h hrani. Ale v multaku dosáhnu i 1000h a žádné trofeje nedostanu
Netuším jestli je to změna k lepšímu nebo horšímu….Většinu lidí co znám na trofeje moc nehledí, max si udělají platinu z hry která je uchvátí. Lepší by byl ten systém o kterém se kdysi spekulovalo. za určitý rank dostane hráč třeba slevu do Storu, nebo nějakou prémii PS+ na pár dní zdarma atd. aby to lidi motivovalo ke sbírání trofejí.
To by se bohužel lehce zneužívalo, existuje spousta her kdy platinu uděláš za hodinu – tudíž bys měl hned ten skvělý rank – využil slevu a stále dokola. Ale jinak nápad to byl zajímavý to ano
Je k nas*ání že u starších titulů není možné kvůli nedostatku hráčů plnit multiplayerové trofeje. Mělo by to být rozdělené a trofeje v mulťáku stejně jako je to u DLC nepovinné pro platinu
Přesně tenhle problém mám u Black flag, za mě naprosto úžasná hra, ale nemám platinu kvůli MP, je pravda, že se tam dají trofeje udělat i sólo, ale opakovat jednu věc po dobu snad 20 hodin se mi nechce.
A co teprve hry, kde multiplayer už nefunguje…
Tak to mi chvilku trvalo než jsem to pochopil. Jsem nevěděl, že se bavíme o tom levelu a ne o achievementech Nebo jsem si říkal co to je za hloupost měnit trofeje na čísla.
Mohli by ještě rozdělit trofeje na SP a MP
Rozhodně bych byl pro. Například aby pro platinu stačilo udělat trofeje pouze z jedné větve, buď MP nebo SP.