Vydavatelům Activision Blizzard se každým rokem daří čím dál tím víc. Vyplívá to z finanční zprávy právě proběhlého kvartálu, kterou společnost nedávno zveřejnila.
Celkové příjmy za třetí čtvrletí letošního roku se u Activision Blizzard vyšplhaly na necelé 2 miliardy dolarů, což je samo o sobě úctyhodné číslo. Jedním nejvýdělečnějších segmentů jejich byznysu jsou mikrotransakce. Ty tvoří více jak polovinu ze souhrnného výdělku a jedná se tedy o 1,2 miliardy dolarů. Největší zastoupení tvoří franšíza Call of Duty, konkrétně Modern Warfare z minulého roku a battle royale řežba Warzone. Prodej in-game poplatků v obou hrách byl čtyřikrát větší, než ve stejnou dobu v roce 2019. Půda pro vydání Black Ops Cold War je tedy připravena ideálně.
Zde ale úspěchy firmy nekončí. Call of Duty: Modern Warfare se totiž stalo nejprodávanějším CoD titulem v období jednoho roku od vydání. Na tomto výsledku se pak dá pozorovat i vzrůstající trend digitálních kopií. Dvě třetiny ze všech prodaných kopií hry jsou totiž digitální.
Activision Blizzard vlastní i společnost King, která stojí za mobilním hitem Candy Crush. Počet aktivních hráčů v jednom měsíci se u této spojovačky vyšplhal na 249 milionů. Přesná čísla uveřejněná nejsou, počet peněž nechaných ve hře však každým rokem roste. Je tedy skoro jisté, že i v tomto případě se nebude jednat o zanedbatelná částky.
Výsledky okomentoval i výkonný ředitel Bobby Kottick:
„Naše týmy skvěle plní plány přispívající k růstu firmy, a to i v takto obtížném období.“
jsem rád, že jsem ještě stará škola…
snad ještě nikdy v životě jsem neutratil ani korunu za mikrotransakce a doufám, že ani neutratím, jakmile na to hra začne jen trochu tlačit, tak letí z disku…
Kdyby aspoň z těch skinů v cod něco bylo, ale to je doslova vyhazování peněz. CSko má skiny který se dají regulerně prodávat a jejich ceny jsou od několika centů do několika tísíců dolarů takže eventuelně člověk může skiny prodat a prodělat na tom třeba jen zlomek ceny zatímco u těhle debilních skinů v CoD člověk jen ztrácí. A 20 dolarů za růžový skin na zbraň a postavu opravdu není mikrotransakce, ale makrotranskace. Za 20 dolarů se dají koupit hry ve kterých člověk ztratí stovky hodin.
market se skinama do CS je dnes hodně velká vyjímka a neočekávám že by jakákoliv jiná firma to dnes taky chtěla umožnit
Když si chce někdo koupit růžový samopal aby byl na bojišti dobře vidět a usnadnil mi míření tak s tím nemám problém. Horší to je když je to Pay2Win.
To je stejné jako v Česku, každý by chtěl kvalitní potraviny a přitom každý kupuje co nejlevnější a nejhorší. U her zase každy nechce microtransakce a přitom do toho lidi dávají peníze.
Ano to druhé je trochu celosvětové, ale podstata je stejná.
Za mně klidně, pokud se to firmě vyplatí, at to tam klidně dává, já si hru nekoupím a oba budem spokojeni.
No, mě by zajímalo, kolik z toho jsou „nedobrovolné“ výdaje rodičů, kteří si pak v tichosti rvou vlasy, protože se jim nepodařilo uhlídat svoji kreditku před svými dětmi… Fakt by mě ten poměr, vůči těm, co to platí dobrovolně, ze svého a s plným vědomím toho, co dělají, zajímal.
microtransakce beru jako obchod s mini DLC přímo ve hře. na DLC se taky všude nadávalo a taky si lidi zvykli
No, co na to říct. Mikrotransakce (měl bych spíš říct makrotransakce) bohužel jen tak nevymizí. Pořád se najdou lidi (a že jich je), kteří pomocí skinů, lootboxů, různých balíčků atd. si poměřují své e-penisy.
Kdyby alespoň své příjmy z mikrotransakcí investovali do vývoje kvalitních (pokud možno SP) her.
Pokud jim mikrotransakce tolik sypou, tak se bohužel nedá předpokládat, že by z her v nejbližší době zmizely. V multiplayerových titulech se to tak nějak dá přehlédnout, pokud jde o kosmetické záležitosti.
Když na tom tyhle velké herní společnosti tolik vydělávají, tak by se mi docela líbilo, kdyby čas od času investovali i do vývoje nějaké kvalitní singlplayerové hry, která by třeba neměla potenciál masivně vydělat, ale dejme tomu, že by se aspoň sama zaplatila. S nějakými neotřelými herními mechanikami nebo ne úplně populárního žánru. A samozřejmě by do ní ty mikrotransakce netlačili. Tím by si aspoň u spousty lidí mohli trochu zlepšit reputaci.
Kvalitní produkt generuje kvalitní příjem. Battle passy jsou každou sezónu perfektní a skiny, který prodávají v obchodě, jsou taky pěkný. Takže nevidím důvod, proč bych jim měl přestat peníze dávat.
Nechápu, jak někdo může bránit mikrotransakce, ať jsou v jakékoliv podobě. No, očividně se najde lidí dost, soudě podle příjmů z nich.
Tak mi řekni, co je na nich špatného. Pokud se nejedná o multiplayer a nedodávají člověku oproti ostatním P2W výhody ve hře, tak nevidím problém.
Osobně proti mikrotransakcím nic moc nemam, prostě pokud to nechci, tak to nekupuji, samozřejmě záleží na tom, jak je nastaven model monetizace individuální hry… Sám jsem od Blizzu hrál HS do loňského podzimu, ale už v té době to šlo s tou hrou z kopce a prostě jsem celý rok 2019 než jsem skončil byl spíše otrokem daily q a to nejsem zrovna uživatel, který by se bál utratit, ale postupem času zrovna u HS se to už zdálo neudržitelné, každou expanzi jsem kupoval pre-order (postupně dali 2, to jsem tedy kupoval ten dražší za 80 eur…), ale i z těch packů + jsem měl goldy, takže jsem si většinou do začátku odnesl stěží 3 legendárky + nějaké karty což mi tedy přijde jako mizerný deal za ty prachy a když kouknu na dnešní gameplay tak to je prostě ala casino mage, což se mi příčí, dříve ten HS byl alespoň trochu o kontrolované šanci, dneska nové karty vypadají prostě komplet random a neskutečně powercreep aby donutili lidi kupovat nové a nové karty… Sem tam si něco málo koupim pomocí in-app, ale musím mít pocit, že za to jsem „odměněn“ (když už se jedná o blbou digitální věc, která má nulovou návratovou hodnotu, ano nelze tohle přepočítávat na peníze…), ale prostě u otvírání packů u HS jsem byl spíše zklamán než potěšen… HS jako takový by potřeboval komplet předělat (což ví i sami vývojáři, ale nemají tucha jak, se koukni na nový mód…)
No, napadá mě akorát jeden případ, kde mikrotransakce (asi) nevadí, a to hry, kde si lze koupit přímo za pár drobných nějaký skin bez toho, aniž by tam figuroval gambling (bedny s náhodným předmětem apod.) a tím třeba tím podpořit vývojáře (když se jedná o nějaký drobný vývojový tým).
Já si teda stojím za tím, že pokud si koupím hru, tak jí mám mít se vším všudy, u full priced her to platí dvojnásob. Není nic horšího, než v AAA SP hře je herní obchod s předměty. Pak tu jsou garbage p2w hry, o kterých snad není třeba diskutovat, tam je snad všem důvod zjevný.
To platí i v případě DLC. Nesnáším, když má vyjít nějaká velká (mainstream) AAA hra a už před vydáním základní hry oznamují DLC. Takto se dá poznat, že vývojáři původní hru (obsah) nejspíš rozdělili, aby mohli ždímat i po vydání.
Teď k tomu špatnému. Právě, že když jim lidé dávají peníze, tak si vývojáři řeknou, že to vlastně nevadí a tak budou čím dál více cpát mikrotransakce všude (jiným slovem jsou čím dál drzejší). No a to se dávno děje. Proto mě štvou hráči, kteří utrácí velké částky za tento garbage a neuvědomují si, že to kazí herní průmysl (byť si to neuvědomují). Tímhle způsobem se mikrotransakcí jen tak nezbavíme. Jinými slovy, částečně si za to můžou hráči sami.
A to nepočítám další špatnosti, jako jsou lootboxy, gambling a různé kauzy s tím spojené. Doporučuji navštívit YT kanál YongYea, který se zabývá zpravodajstvím v oblasti her (zejména již zmíněné kauzy):
https://www.youtube.com/user/YongYea
EDIT: S mikrotransakcemi souvisí i další věci, jako image značky/produktu. Uvedu příklad. Když si představím CODko MP, tak se mi jako první vybaví, jak někdo pobíhá s křiklavě barevnou zbraní po mapě, jako blázen. Jak mám potom brát válečnou tématiku v CODku vážně? I „neškodné“ předměty, jako skiny na postavy/zbraně mi někdy dokážou zkazit povědomí o hře. I když uznávám, že tento bod je spíše subjektivní.
Důkaz o retardaci lidstva.
Je trochu zvláštní ta rozpolcenost v tom, že v podstatě každej nadává na mikrotransakcema prolezlý hry, ale zároveň do toho lidi evidentně lejou čím dál víc peněz. Jako se říká, že lidi maj vládu, jakou si zasloužej, tak hráči sami vytvářej podobu herního průmyslu. Kdyby v tom nekončili žádný prachy, tak žádný mikrotransakce neexistujou. Poptávka – nabídka, na to člověk nepotřebuje doktorát z ekonomie.
Asi tak nějak, přesně proto jsem nekupoval Shadow of War dokud neodstranili mikrotransakce, stejně tak ve většině MP her je ignoruji, jedině kde něco takového přijímám je Overwatch protože to má dokonale vyvážený, dodatečný obsah zdarma a lootboxy dostanu snadno i hraním, není potřeba to nějak grindovat, takže proč je vlastně kupovat
Tady je bohužel problém komplikovanější. Tyhle firmy cílí na hráče, kteří do toho dají tisíce euro měsíčně. Fifa apod. žije čistě z hráčů co každej rok utopí třeba 40k€ za nějaké ty přiblblé balíčky. Franta co si tam koupí za 30€ něco jim je totálně ukradenej. Např. v Číně tuším je to bráno jako ukázka majetku mít tyhle kravinky z gacha her, lootboxů apod., takže tam do toho cpou nehorázné množství peněz. Ve finále těch třeba 5% lidí utratí větší množství pěněz než zbylých 95% kteří tam dají pár €, případně jsou proti těmhle praktikám.
A pak se člověk divý, že ten herní průmysl jde do háje. CoD ať je jaké chce, lidi to očividně baví, tak fajn, ale na mikrotransakcích se snaží vydělat každý druhý a protože ty očividně sype hodně peněz, bude jen hůř.
Fakt to nemyslím zle, ale to „divý“ je moc. MoRt8ovo „prachy nekončili“ se dá ještě pochopit.
Hej, tak teď se stydím.
Tohle je fakt hrubý, díky.