Pokud v poslední době něco zmíní leaker, který na Twitteru operuje pod přezdívkou Aesthetic Gamer, je to takřka určitě pravda. Když proto nedávno zmínil přípravu Monster Hunter titulu na Switch, jásal jsem, když však před několika měsíci přišel s informací, že vývojáři z Capcomu mají velké problémy s během Resident Evil Village na PlayStationu 5, zatímco na Series X má hra běžet bez problémů na 4K/60FPS, začal jsem být na pozoru. I přesto ale leaker sdělil, že Capcom často dělá v oblasti optimalizace zázraky a je proto možné, že se běh hry do vydání značně zlepší.
Nyní se už finální parametry objevily na produktové stránce Sony.
Ta láká na úchvatné vizuální zpracování v dynamickém 4K se zapnutým ray-tracingem. Dále hra samozřejmě využije možností SSD disku a načítání tak bude bleskově rychlé. Využita bude i audio technologie Tempest 3D a nezapomnělo se ani na podporu haptické odezvy a adaptivních triggerů ovladače Dual Sense.
Sluší se doplnit, že optimalizace je jedna z posledních fází vývoje hry a samotný fakt, že Capcom tento parametr oznámil může naznačovat, že je hra velmi blízko vydání – ostatně, nebylo by překvapením, kdyby jsme další trailer spatřili na prosincových The Game Avards. Určitě bude zajímavé sledovat, jak hra poběží na konkurenčním Xbox Series X, na němž prý vývojáři na žádné problémy s optimalizací nenarazili.
Xbox u mne začal připadat v úvaze po tom , co se potvrdilo ,že u Sony se na zpětnou kompatibilitu dál než do minulé generace vykašlali a pak definitivně, když předvedli jak konze vypadá … Výkon pak už jen jazýček na vahách dorazil úplně ….
Ano ano, rozdíl výkonu který ještě nikde nikdo neviděl a vlastně se neví jaké budou rozdíly v grafice mezi oběma konzolema je rozhodně ten nejlepší důvod pro koupi něčeho jiného
Hned na druhém místě by pro mě určitě potom rozhodoval vzhled konzole, ten je totiž také velmi důležitý.
Bude mít černej kvádr na hry z Xboxu 360 a bude spokojenej.
Optimalizace této hry se zdá být slušný horor.
Ale je fakt, že by mohli dát aspoň lidem na výběr, jestli chtějí ray tracing, 4K nebo 60fps, nebo nějakou kombinaci toho všeho. Kdyby to šlo, tak bych nejspíš vypnul ray tracing a hrál ve 4K při 60 fps.
Ja bych dal rozlišení dolů a doufal v 60FPS s raytracingem …:/
Právě proto by měla být možnost volby, každému vyhovuje něco jiného.
Celý svůj herní život, což už bude cca 16 let, jsem hrál na PC nebo PS a nikdy jsem ani nepřemýšlel nad Xboxem, ani nevím proč, neúčastním se platformové války, snad ten ovladač mi příjde „jiný“.. ale při čtení tohoto článku si říkám zda by ten X nebyla lepší volba.. ?
Samozřejmě, Sony za pár let zvýší kartu nějakou tou vylepšenou verzí a taky určitě nebude ve hrách na konzolích markantní rozdíl.. ale tento článek ve mne tedy hnul myšlení. Možná si přečtu co ten Xbox vlastně je
Jo, a pak bude mít konzole místo 50 cm už metr.
A také bude záležet na vývojářich dané hry jestli pojedou ve 4k 60fps nebo 30fps a moc tomu nevěřím že mhoho her pojede v 60fps
Nedávno jsem četl článek kde tuším z 6 her bylo 5 her právě ve 4k60 FPS, výjimka byla nový WatchDogs.. takže zatím to vypadá, že by 60 FPS mohl být z většiny standart
To ale počítáš Performance mody, ne?
Nevím na koho a co tím myslíš
každopádně jsem myslel tento článek
https://www.zing.cz/novinky/96210365/nove-hry-od-ubisoftu-na-novych-konzolich-prehledne/
Před půl rokem jsem koupil 1440p/144Hz VA monitor pro použití s mým PC a právě také pro PS5 či případný Switch Pro. Dlouho jsem váhal nad 4K/60Hz nebo 1440/144Hz a zprávy jako tyhle mi říkají, že to byla nakonec dobrá volba.
Ocekavat od novych konzoli 4K60 s raytracingem je hloupost, vzdyt 3090 to tak tak dava a jeste za pouziti DLSS.
AAA hry budou dynamic 4K60, mensi hry 4K60 a kdo nema optimalizovany engine tak 4K30 nebo 1440p 60. (troufam si tvrdit, ze zadny velky titul nepujde na 60 fps ve 4K pokud budou zapnute raytracing feflexe), jak mile bude raytracing zapnuty, tak proste 4K30 nebo snad nabidnou 1080p/1440p60.
A za tech 13K me to porad prijde super.
Rozdiel je v tom, že benchmarky sa na PC robia v max. nastavení – ultra. Konzoly používajú kombináciu medium – high a to je sakra rozdiel na výkon. Akonáhle sa upustí z (podľa mňa preceňovaného) ultra nastavenia, snímkovanie ide raketovo hore každou úrovňou.
Jak to vůbec je na konzolích, co se týká grafických API? Xbox má normálně Microsoft DirectX a PSko běží na Vulkanu, tedy nástupci AMD Mantle?
Aby to PS Pro nevyšlo už za rok když to Xko zvládá v pohodě
Kde to je napsané? Na stránkách Sony, jsem to nenašel. Myslím těch 30 fps
Opravdu se omlouvám, oznámeno je jen dynamické 4K rozlišení. Za upozornění děkuji, článek jsme upravili.
A já měla dilema, jestli vrážet peníze do víc jak 60Hz TV
Not anymore…
Souhlas. Taky mi to usnadnili. Stačí mi tak monitor 4K, 60Hz. Bohatě. Hdmi 2.1 není nutné. Zatím mi je víc sympatický XSX.
Budu pořizovat PS5, jelikož jdu po SP exkluzivitách. No a právě tam budou všechny „eye candy mody“ většinou na 30fps, max na 60fps. Každopádně teď ušetřím penízky a příští rok je vrazím do lepšího monitoru k PC