Pokud jste v poslední době zavítali na některou streamovací platformu případně na YouTube, tak vám nejspíše nemohla uniknout hra nazvaná Phasmophobia, která se těší z opravdu velké popularity jak u streamerů, tak i u samotných hráčů.
Každopádně pokud se hrou obeznámeni nejste, tak se ve zkratce jedná o kooperativní psychologický horor, kde se až ve čtyřech hráčích převtělíte do kůže lovců duchů, jenž se za pomoci různých udělátek snaží dané duchy identifikovat v rámci několika map, za což dostáváte peníze a zkušenostní body, kdy si můžete kupovat další vybavení, lehce ulehčující takovýto lov. Hra navíc podporuje hraní ve VR.
Titul se objevil v předběžném přístupu na Steamu 18. září a na starosti ho má studio Kinetic Games, složené z jediného člena.
Tento člen má přezdívku DKnighter a v nedávném rozhovoru pro server IGN se přiznal, že úspěch úplně nečekal:
„Vůbec ne. Očekával jsem, že servery zasáhne v den spuštění maximálně 500 hráčů a poté se toto číslo začne snižovat, kdy s tím šel ruku v ruce i můj cíl vydělat dostatek peněz na to, abych mohl dělat další hry. Nyní ale hra prodala více jak 2 milióny kopií, kdy ji v jeden moment hrálo i 90 tisíc hráčů.“
Tento úspěch ale vývojáři trochu překopal jeho původní plány:
„Původně jsem plánoval, že early access fáze bude krátká, kdy přidám pár map, typy duchů a vybavení. Nicméně vzhledem k popularitě hry se očekávání všech zvýšila, takže budu muset přehodnotit své plány pro budoucnost hry.“
Z těchto slov tedy vyplývá, že titul v předběžném přístupu pobude o nějaký ten čas déle, avšak na nějaké větší přídavky si nejspíše počkáme, jelikož autor se aktuálně zaměřuje především na to, aby ve hře správně fungovalo to, co je v ní právě přítomné:
„Aktuálně se zaměřuji na opravu velkých chyb, než začnu pracovat na novém obsahu. Tyto opravy by se normálně vydávaly v tu chvíli, kdy by byly hotovy, ale vzhledem k tomu, že jsem musel aktualizovat velkou část kódu hry, tak mnoho systémů potřebuje pořádně vyzkoušet, tedy příští update bude obsahovat opravu velké porce bugů a vylepšení stability hry. Jakmile tyto problémy budou vyřešeny, tak pravděpodobně začne vycházet nový obsah, jenž bude spojen do velkých aktualizací. Každopádně všechny nové aktualizace lze hrát v beta verzi hry, ke které se dostane každý skrze Steam.“
Pokud by vás zajímalo, na co se v brzké době můžeme těšit, tak zavítejte na server Trello, kde má autor veřejně dostupnou tabulku s nápady a věcmi, které se do hry chystají.
Jakmile ovšem dojde na přidávání nového obsahu, tak se nejspíše musíme rozloučit s režimem PvP, od něhož DKnighter prozatím upustil:
„PvP režim byl přidán do rozpisu na serveru Trello, abych viděl, jaké budou reakce hráčů. Právě teď ale nemám v plánu přidat další herní režim, jelikož by se tím hra změnila v něco úplně jiného a posunulo by jí to k něčemu, co od ní nechci. Chci, aby hra zůstala v režimu 4 hráči vs. 1 AI, následně ji vyvážit a poté přidat nové funkce kolem tohoto stylu hry.“
Je tedy evidentní, že autor má jasnou vizi, jakým směrem svou úspěšnou prvotinu vést a hráči se nejspíše mají na co těšit.
Na závěr se musím přiznat, že i já jsem do titulu spadnul. A přestože jsem k těmto úspěšným hororovkám častokrát velice skeptický, tak mě díky zajímavé premise a využití mikrofonu velice chytla a upřímně se těším na další aktualizace. Samozřejmě je ale potřeba mít ke hraní dobrou partu lidí, jelikož při hraní v sólu se ztrácí většina kouzla.
U té hry mě celkem zklamalo, že se duch jen identifikuje….myslel jsem že se bude muset přijít na to co je to za ducha a poté ho odstranit…
Výborná hra…a ještě k tomu od jednoho člověka, tleskám. Jenom by to chtělo vylepšit ty tragický animace postav a přidat víc map. Ale skvělej důkaz že jeden šikovnej člověk s dobrým nápadem dokáže vytvořit zábavnější hru jak miliardový studio s 200 zaměstnanci.
Další skvělej příklad = Teardown. Na tom taky dělá jeden člověk pokud vím a tak zábavnou hratelnost jsem dlouho neviděl.
„Důvodem pro prodloužení EA je zvýšený zájemo o hru“
To znamená, že kdyby o ní nebyl zájem, tak ji vydá nedodělanou? No to mě teda něco říká o autorovi.
A nebo taky díky více financím si může dovolit více obsahu co si vezme více času.
Já to chápu tak, že měl v plánu vylepšit a přidat jen pár věcí, ale když je hra tak úspěšná, tak ji chce rozšířit ještě víc. Zkrátka jak to říká vývojář v textu „Původně jsem plánoval, že early access fáze bude krátká, kdy přidám pár map, typy duchů a vybavení. Nicméně vzhledem k popularitě hry se očekávání všech zvýšila, takže budu muset přehodnotit své plány pro budoucnost hry.“
Základ je dobrý. Jen bude potřeba trochu nabourat tu formulku na které to celé funguje, protože člověk prostě zjistí jak co funguje a pak už prostě opakuje stejný postup. Trochu to pak omrzí.
Citace: „Každopádně pokud se hrou obeznámeni nejste, tak se ve zkratce jedná o kooperativní psychologický horor, …“
Ja bych hru spise popsal jako zazitkovou party hru. Neni nijak desiva a klidne ji mohou hrat i deti. Take v ni chybi pribeh, jde jen o sled nesouvisejicich misi, pricemz horrorove hry jsou typicky zamerene na strasidelny pribeh. Nejvice si ji uzijete pri hre s lidmi, ktere znate.