Vojenská open-world akce Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint vyšla začátkem minulého roku, kdy se setkala s poměrně rozporuplným přijetím. Naše recenze titulu udělila 6 bodů z 10 s následujícím shrnutím:
„V mnoha ohledech přímý nástupce předchozího dílu série, ale s větším důrazem na přežití v divočině a záškodnickou partyzánskou válku jednoho bojovníka (pokud si nepřivedete živé spoluhráče). Nové RPG mechaniky včetně lootu jsou zapracovány dobře a nenabourávají základní mechaniky hry (kulka do hlavy je pořád smrt na jednu ránu). Nicméně hra technicky poněkud škobrtá, což se nejvíce projevuje na slabé inteligenci nepřátel. Pořád jde o velkou a výpravnou hru, u které se můžete dobře bavit, ale stejně tak lze pochopit ty hráče, které hra zklamala nebo začala po chvíli nudit. Uvidíme, jak se jí bude dařit po plánovaných přídavcích.“
Vývojáři z Ubisoftu se nicméně snažili zážitek v několika aktualizacích vylepšit, kdy jsme se například dočkali slíbených AI parťáků, možnosti odebrat úrovně jednotlivého vybavení a dokonce tam zavítal i legendární Sam Fisher ze série Splinter Cell (absence nového dílu mě bude bolet asi ještě dlouho).
A ani po roce studio nad hrou nezanevřelo, jelikož se dočkáme dalšího velkého updatu, který bude navazovat na aktualizaci 2.0.0. Pokud si dobře vzpomenete, tak ta se zaměřovala především na tzv. Ghost Experience, díky čemuž si jednotliví hráči mohli upravit zážitek ze hry, což je i případ aktuálního updatu 3.0.3.
Ten s sebou přinese velké úpravy do plíživého hraní. To v praxi znamení, že hráči budou dávat zvýšené poškození nepřátelům, pokud jsou skryti. Čas od času taktéž zažijete chvíli, kdy protivníkům dojdou náboje. Upravena ale byla i detekce vaší pozice a přesnost náletů v případě, že jste odhaleni. Dodány byly ještě různé možnosti k asistenci míření.
Zajímavou novinkou jsou speciální náboje, za jejichž pomoci lze lákat nepřátele tam, kam zrovna potřebujete. Autoři dále dodali i komunitou žádané možnosti, jako je podržení granátu v ruce aby po odhození vybuchl dříve, a také lze znovu sebrat položené C4 a miny.
Dalšími zajímavými funkcemi je možnost si nastavit, zda vám injekce budou léčit zranění či si zapnout speciální „Darkest Night“ režim, díky němuž budou noci skutečně temné. Příjemnými přídavky jsou i možnosti pro očištění vaší zbraně a hromadný prodej sesbíraných materiálů.
Sólisty jistě potěší fakt, že se mohou vydat na Golem Island osamoceni, kdy k tomu bude uzpůsobena i obtížnost. V samotném světě si také lze nastavit míru objevování dronů a helikoptér při exploraci.
Pravidelní hráči pak jistě ví, že se v titulu nachází sedm herních tříd, přičemž jejich level byl navýšen na úroveň 20 a odměny z raidu na klasickou obtížnost byly přidány do postupu dané herní třídy, aby se zajistila lepší přístupnost pro všechny hráče.
Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint – Ghost Experience update vyjde 9. listopadu.
Pokud by se vám zachtělo Breakpoint vyzkoušet, můžete si ho zakoupit v obchodě Xzone.
tak po 30 hodinach to z myho pohledu uplnej pruser neni.. trochu horsi wildlands, ale stale bavi, ikdyz uz ted pochybuju, ze hru tak jako wild dohraju
Uprimne me zasazeni dvojky taky dost zklamalo. Cekal jsem neco podobneho jako byla Bolivie, treba Mexiko, nekde na blizkem vychode atp. Ne tohle liduprazdne souostrovi plne dronu, robotu. Ale i tak me ta hra bavila (hral jsem az po pridani AI spoluhracu). Byt toho lepsiho zasazeni a vyhnuti se problemum pri spusteni hry, tak si myslim ze ta hra mohla smele prekonat Wildlands
Tak tohle jednoznačně vítám
Za mě je určitě lepší zasazením než Wildlands. A technicky mnohem líp optimalizované. Kdo si chce pohrát s bouchačkama v parádním otevřeným světě může se vyblbnout. Že je to šablona ? Ano. Ale je to zábavná open world oddechovka.
resil jsem stejny dilema.. v den vydani jsem odehral asi jen hodinu a po pridani AI partaku tento rok jsem odehral cca. 3 hodky.. tezko rict, jak se to bude vyvijet, pac jsem hru hral naposled pred tydnem coz asi taky o necem svedci..
na me je zkratka to prostredi narozdil od Bolivie dosti nudne, stereotypni, predvidatelne, puste.. nevim no, celkem nechapu jak to mohli takhle pohnojit.. co sse tyce stealthu, strelby, AI a struktury gameplaye tak klasika – za me super
ale opet to prapodivny kulisoidni prostredi..
S tímto naprosto souhlasím.
Oproti hezky barevné, zajímavé a zalidněné Bolívii bylo zasazení na Aurou jaksi krokem vedle. Prázdné, „šedé“ a o poznání nudnější pískoviště.
Mě to nevadilo ani tak i když prostředí bylo jednotvárné, ale vytáčelo mě, že mě vidí i když jedu v autě nebo v tom jejich autě …
je to tak panove.. chybi tomu malo a presto hodne.. skoda.. spatny designovy rozhodnuti
Hru jsem mel predobjednanou a v den vydani jsem odehral asi 2-3 hodiny, a pak jsem to odinstaloval, protoze to byla neskutecna smakulada :D. Takze se ptam, jestli ma cenu tomu dat ted po roce znova sanci?
Za me bych rekl ze jo. Hral jsem betu a byl jsem zhnusen hlavne tim, ze z toho byl v podstate dalsi Division (ty urovne u zbrani jsem proste nesnesl, hlavne protoze preferuju stealth). Hru jsem poridil par tydnu zpatky na humblu a celkem jsem zpokojenej. Wildlands me bavilo malinko vic, ale Breakpoint ma svoje svetly chvilky. Jen teda ta optimalizace je neco neskutecnyho, s 2080S jsem rad za 60fps na very high, pripadne zapnuty Temporal AA… ktery ale znasilnuje obraz jako katolicka cirkev ministranty.
nebyla tam moznost vypnout item level? sem hral jen free vikend, ale mam pocit ze pri spusteni me to nabizelo s nebo bez item levlu
Možnost vypnutí item levelů právě přišla v jedné z aktualizacích (přesněji letos v březnu, ostatně jak je zmiňováno v článku).
Já jsem to měl úplně stejně. Tedy dal jsem tomu trošku víc hodin. Účastnil jsem se technické bety, potom mi přišla sběratelka a zjistil jsem, že je to úplně stejně nezáživné až sterilní. Šlo to z disku a nekecám, vrátil jsem se k jedničce, která byla snad skoro ve všech směrech lepší. Jak na tom je Breakpoint teď, nevím… A stejně tak netuším, zda se k tomu ještě někdy vrátím…