Aktualizace 12.11.
Vydavatel Take-Two Interactive uzavřel formální dohodu o koupi základního portfolia Codemasters. V oznámení zaslaném investorům předevčírem obě společnosti uvedly, že očekávají dokončení akvizice v prvním čtvrtletí příštího roku roku.
Po dokončení dohody bude Codemasters fungovat pod značkou 2K pod vedením stávajícího generálního ředitele Franka Sagniera a zbytku vyššího manažerského týmu.
Výše akvizice údajně čítá přibližně 980 milionů amerických dolarů.
Původní zpráva:
Take-Two Interactive, majitel například Rockstar Games a vydavatelů 2K a Private Division, která se zaměřuje především na vydávání menších AA titulů, jedná o nákupu společnosti Codemasters.
V pátečním interním prohlášení Codemasters sdělili, že jim společnost Take-Two Interactive podala návrh týkající se získání celého základního kapitálu společnosti. Dále bylo v prohlášení uvedeno, že spojení T2 a Codemasters by propojilo dvě silná portfolia světových značek v závodním žánru. Take-Two věří, že mohou CM značně pomoci díky jejich znalostem s vydáváním her, včetně analytiky, vývoje a marketingu.
V portfoliu Codemasters jsou nyní značky DiRT (nedávno vydaná DiRT 5 si v naší recenzi odnesla 8/10), F1, Grid a OnRush. Společnost si dále nedávno opatřila i práva na WRC a v roce 2019 odkoupila Slightly Mad Studios, jež v tomto roce vydali rozporuplně přijaté Project Cars 3 a jednoznačně špatně přijaté Fast and Furious: Crossroads.
Celá akvizice je prozatím stále ve fázi jednání, ovšem studio se netají tím, že pokud by T2 učinila svou nabídku oficiální, představenstvo by mělo jednomyslně doporučit, aby ji akcionáři přijali.
Výše nabídky by podle agentury Reuters měla dosahovat téměř jedné miliardy amerických dolarů.
Nákupy ověřených studií jsou v herním průmyslu nejjistějším způsobem růstu pro velké vydavatele, a pokud se jedná o dobrého vydavatele, mohou z toho nakonec těžit i hráči. V nedávné době tak došlo například k obrovské akvizici Zenimax Media (pod níž spadá mimo jiné i Bethesda Softworks a Bethesda Games Studios), kterou si zajistila herní divize Microsoftu. V portfoliu Xboxu se tak nyní nachází 23 studií, přičemž mnohá jsou absolutní špičkou herního průmyslu.
Sligtly Mad Studios vzniklo tak, že jejich původnímu studiu Blimey! Games (GTR2) na začátku roku 2008 zkrachoval distributor 10tacle Studios AG. Jako SMS pro EA udělali NfS Shift a Shift 2 Unleashed. Pak jim EA odmítlo podepsat domluvenou smlouvou na Shift3. Málem zkrachovali, ale podpořila je komunita a vybraly se peníze na hru, která získala název Community Assisted Racing Simulator, zkráceně CARS. Kvůli ochranné známce Disney se tomu v komunitě začalo říkat Project CARS a to nakonec zůstalo jako oficiální název hry. Pár let z ní žili a udělali poměrně úspěšný druhý díl. Pak se ale něco podělalo (projekt Fast&Furious), tak se nechali koupit Codemasters, aby rok po té skončili v korporaci 2K.
No nevím, nevím, kolik toho z SMS zůstane. Podle mě ti lidi nebyli schopní pracovat v korporacích a proto vzniklo SMS. Plus po „úspěchu“ F&F a pCARS3 je otázka, zda bude mít 2K vůbec zájem tyhle věci řešit. pCARS je navíc spojen s Bandai Namco a třetí díl byl velice kontroverzní. Takže moje věštba je, že SMS prakticky skončilo a bude založeno další nové studio některými lidmi z vedení SMS. A část vývojářů se přesune do Reiza Studios, které dělá hru Automobilista 2 postavenou na engine pCARS2.
Poslední možnost ani nechci připouštět..Reiza si se svými zkušenostmi jistě vystačí
pCARS 2 ušel obrovskej kus cesty od pCARS, třetí díl byl i bez spojení s Codies plánován jako dostupnější závodní hra pro všechny, což je škoda, bo si právě tím druhým dílem část nas*aných fanoušku získali zpátky
Codies krome toho ze SMS behem vyvoje pCARS 3 a Rychle a zbesile koupili, tak ani na jednu hru nemeli vliv. Vyvoj sel v rezii SMS a vydavalo to Bandai Namco, tedy alespon pCARS 3 vydavalo Bandai Namco, Rychle a zbesile si nejsem ted jistej
mam od nich vsechny f1, doufam ze se z nich ted nestanou vypatlanci
A jéje…
No nevim jestli to k něčemu bude … Uvidíme …
Zbohem slevy
Achjo..
Doufám že WRC nepodělaj jako poslední dvě hry.
Dirt 5 a F1 2020 jsou naprosto v pohodě. F1 2020 je boží

DiRT 5 je ok podle testů , sám sem nehrál , pokud to je jako DiRT 2 tak kupuju
a 2020 sem nehrál mám 2019 a taky rdy takže nevím co parasit mele . Ale ano poslednich par let to jenom mrdali a srali nam na hlavu to je fakt …
Dirt 5 je arkáda bez nápadu a druhou hrou jsem myslel Project Cars 3, který taktéž spadá pod codies.
Jinak ano F12020 je super.
Az na to ze Project Cars 3 si SMS udelalo samo a vydavalo to Bandai Namco a Codies dotoho nezasahovalo. Stejne jako Rychle a zbesile.
WRC bude dělat tým, který má na starost Dirt Rally, tak to doufám nehrozí
U WRC se myslim da temer jiste pocitat s tim ze to budou delat vicemene ti stejni lide jako delaji Dirt Rallye a hra jako takova bude postavena na zakladu Dirt Rallye. Cokoliv jineho by asi uplne nedavalo smysl. Zvlast kdyz je to vlastne vysnena vec fandu do rallye, ze by chteli Dirt Rallye s licenci WRC.
Jinak SMS ma docela relevanci ve smyslu skenovanych trati, maji s tim bohate zkusenosti, plus jeste asi hlubsi tvorba fyziky ve stylu pCARS 1 a 2. Coz se muze hodit treba u dalsich F1 her. Nebo je tu pak moznost a ted presne nevim jestli znacka Project CARS patri SMS, nebo Bandai Namco, ale ze by mohli udelat ctyrku, ale vratit se zpet ke korenum 1 a 2.
To je takove zamysleni co se tyce Codies a SMS. Jak to ale ovlivni akvizice Take-Two, tak to netusim a sam jsem na to zvedavej