Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint je vojenskou akcí, která v době svého vydání příliš neoslnila, avšak se autorům musí nechat, že od té doby se hru snaží poctivě vylepšit a dočkali jsme se několika aktualizací, kdy třeba ta nejnovější s označením 3.0.3, která vyšla minulý týden 9. listopadu, opět trochu vylepšila stealth a dodala různá vylepšení, která si žádala komunita.
S příchodem next-gen konzolí od Microsoftu a Sony se ovšem nabízela otázka, jak poběží titul v rámci zpětné kompatibility na těchto strojích, jelikož velká porce her na nich nabízí o něco lepší běh.
Odpověď nám následně byla nabídnuta včera, kdy se na oficiálních stránkách objevila přehledná tabulka parametrů next-gen verzí.
Podle zprávy se hráči na nových konzolích mohou těšit z různých grafických vylepšení (nespecifikováno jakých), přičemž hra nabízí na Xboxu Series X a PlayStationu 5 dva režimy běhu.
Ten první se zaměřuje na výkon, což v praxi znamená, že se dočkáme rozlišení 1080p při 60 FPS. Druhý následně upřednostňuje rozlišení, takže na Xboxu Series X hru rozjedete v nativním 4K a 30 FPS, zatímco PS5 nabízí upscalované 4K a opět 30 FPS. Na o něco slabší a menší konzoli Xbox Series S se pak dočkáváme 1440p a 30 FPS.
To tedy znamená, že fanoušci bohužel musí zapomenout na 60 FPS ve 4K, jelikož hra funguje v podstatě stejně jako na Xbox One X a PS4 Pro, ačkoliv s přeci jen stabilnější snímkovací frekvencí a rychlejším načítání.
Rozhodně je ale příjemné ujištění o tom, že s přechodem na PS5 a Xbox Series X/S se s vámi přenáší i váš postup a veškeré nákupy, které jste udělali na starých konzolích.
To me tak napadlo proc vlastne neni moznost aby si to kazdy nastavil podobne jako na PC? Jen by to proste od vyvojaru bylo limitovane ve smyslu ze s timhle maximalnim nastavenim to jede ve 4K pri 30FPS. Ale jestli chces, tak si vypni tenhle efekt, sniz si tenhle detail atp, proste jak se ti zlibi a dosahni si 4K pri 60FPS. Normalne bych to dal do nejakeho advanced video settings a nez se v tom zacnes hrabat, tak na tebe vyskoci hlaska pres celou obrazovku jestli jsi si jistej a blablabla. Samozrejme by ale zaroven zachovali basic nastaveni jako je ted a sice dva mody jako quality nebo performance pro ty co se v tom hrabat nechteji a uprednostnuji spise kvalitu, nebo vykon.
No nic jen myslenka
Ono by to slo, jenze to by nekdo musel zaplatit ten cas a to se Ubisoftu nechce…
Na druhou stranu aspon nejaky vylepseni tam bude, v jinych jejich hrach na to ser*u uplne viz Divize 2, The Crew 2 atd….
No co si budem, ten vykon u novech kpnzoli proste neni, jako nebyl pri vydani dosluhujici generace, tam to bylp jeste horsi.
Ja budu v klidu dal na Procku a az vyjde PS5 pro tak budu zvazovat koupi.
Do tohodle za 13 nejdu.
Jinak ten slabsi Xbox je za tu cenu pro decko nebo prilezitostny hrace jasna volba
S tím Xboxem Series S souhlasím. Za mě se jedná o nejsympatičtější novou herní konzoli. Myslím si, že pro příležitostného hráče je kombinace Skového Xboxu a předplatného jasná volba. Koupě plnohodnotných konzolí pro příležitostné „sem tam“ hraní nemá moc smysl a slabší verze poslouží víc než dostatečně. A výkon to má taktéž solidní.
Navíc se mi líbí ta cena. Jako zkuste si za podobnou cenu (na Alze za 8K) sestavit PC s podobným herním výkonem. No, tentokrát to nelze.
Výkonu nový konzole mají dost, to ale na hrách v rámci zpětné kompatibility fakt nepoznáš. Se podívej jak vypadá Spiderman: Miles Morales pro PS5. A to je jenom cross-gen hra. Příští rok se to rozjede a začne to u God of War. Ale jo čekej si na něco co ani nevíš jestli vůbec bude.
„next-gen“
Jak moc musí být člověk naivní aby očekával 60fps a 4k (nativní 4k, ne upscaling!) dobromady. Ano, určitě to je možné u optimalizovaných her, nikoliv však u Ubish!tu.
Tím netvrdím, že jsou nové konzole trash, jenom lidi očekávají příliš a ještě k tomu na počátku nové generace (schválně se vyhýbám slovu next-gen, které je pouhý, nic neříkající, buzzword – a je pravděpodobným viníkem velkých očekávání).
Jediné, co je na nových konzolích skutečné „wow“ je rychlost načítání her, protože ani na PC s použitím high-end SSD není možné dosáhnout takové krátké doby načítání her, která je na konzolích (z velké části za to může optimalizace na straně konzolí). Konzole z SSD skutečně těží maximum!
Na PC vlastně není rozdíl mezi low-end a high-end SSD v herních aplikací: https://youtu.be/COofLeqk_tM
Já nechápu, jak si kdokoliv může myslet že v „krabičkách“ za 13 tisíc, poběží hry ve 4k a 60fps
což se mnohdy nedaří na kartách RTX 2080 či 3080 což jsou komponenty za 20 a více tisíc…a to se jedná jen o grafickou kartu, bez procáku a RAM, tak jak by to mohlo asi jít na krabičce se vším za 13k ? 
Tak zase konzole maji jednotnej hardware a urcite se na to lip optimalizuji hry nez na PC, ktery maji tisice ruznejch konfiguraci. Je to hlavne o vyvojarich, jak kvalitne udelaji optimalizaci. Bohuzel zrovna u Ubisoftu je ta kvalita optimalizace strasna. Samozrejme PC ma na vykon mnohem mnohem vetsi potencial, jenze to se zase vracime k ty optimalizaci…
Aneb jak říkáme my motoristé „obsah ničím nenahradíš“. Když je konzole v den vydání po HW stránce zastaralá, tak může být optimalizace jaká chce, ale ten výkon prostě nemá a proto ty hry nikdy nepojedou jako na PC. Není to prostě možné.
Díky za vysvětlení, nečekal jsem ze PC za 50k bude výkonnější.
pointa je jinde, když 60FPS při 4K rozlišení dává stěží počítač právě za těch 50 tisíc, je blbost to čekat od konzole a ještě větší blbost je, že to MS a Sony sere na krabice a tlačí to marketingově.
A jak vysvětlíš že Spiderman tam jede na 4k v 60 fps ?
Pokud vím, tak Morales jede ve 4K 30 FPS se zapnutým RT, pak tam má mód na dynamické 4K 60 FPS bez RT, ale už jen to že to má dynamické 4K,tak to bude, kvůli udržení 60 FPS, padat na 1080p.
Vím že má dvě nastavení pro grafiku ale to pro 60 jsem myslel že je normál nativní 4k
Vypadá to že se opakuje situace jak s ps4 kde se říkalo že bude klasika 60 fps při full hd a na konec to umělo sotva pár her
Zatím jsou konzole venku chvíli,jestli to měli vývojáři rok před vydáním,tak by to dávalo smysl,proč se báli vyždímat z konzole víc,chce to jen čas 👍a když ne,tak za pár let tu máme PS5 Pro a XsX v2.0, kteří už tohle umět 100% budou 😂
A jak vysvětlíš, že ti Sony vymylo mozek komerční lží ? :))
Komerenční lež ? Já se jen špatně informoval.
Však 4K 60fps nedává ani RTX 3090 za 50k.
To co tu zkoušíš ?
https://www.youtube.com/watch?v=LR_q2pECLro Chápu to tak že si to myslel jen u tyhle hry což taky není pravda ale jinak je víc her který to dá než nedá. Každopádně je ta karta nesmyslně přepálená cenou a normálně uvažující člověk si to koupí spíš pro práci kvůli vram než na hry.
Těch her je hodně, kde to 60fps nezvládá. Kdyby stála 20k, tak ok, nic neřeknu. Ale za 50k chci nekompromisní výkon a když vidím, že jsou i tak hry, kde to těch 4K 60fps nedává a musí se snižovat detaily, tak ztrácím zájem úplně.
U nás je celá řada 3000 nesmyslně přepálená cenou. Začlo to řadou 2000 kde byla špatně naceněná a ted se 3000 tváří jako super kup a leda hovno.
Víš o tom že grafika v series x je výkonnější než tebou zmiňovaná 2080? 10tflops vs 12tfloos …plus dělá svoje optimalizace na konkrétní hw. Tohle není o tom že by ty konzole neměli výkon, ale o tom, že to je jen stara hra s menším updatem na nové konzole aby se neřeklo.