Francouzské studio Spiders není na poli videoher žádným nováčkem. Mají za sebou už 12 let existence a na kontě několik převážně RPG titulů jako například Bound by Flame, The Technomancer nebo Mars: War Logs. Ale až díky hře GreedFall, která vyšla loni v září, se o nich začalo víc mluvit. Napomohl také fakt, že už v červenci téhož roku bylo studio odkoupeno vydavatelem Nacon (dříve BigBen Interactive), ačkoli hru samotnou paradoxně vydával konkurenční Focus Home Interactive. GreedFall byl i přes své chyby přijat dobře a svědčí tomu i nedávná zpráva od vývojářů.
Podělili se o informaci, že se prodalo přes 1 milion kopií a to je vskutku vysoké číslo na studio menších rozměrů, jako je Spiders. Zároveň jsme se dozvěděli, že s GreedFallem ještě úplně neskončili, přestože zprvu tvrdili, že je hra hotová a nic přidávat nebudou. Údajně se přece jenom dočkáme nového obsahu, který přijde spolu s verzí pro novou generaci konzolí, tedy PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Podrobnější informace zatím nemáme, ale předpokládám, že se je dozvíme už brzy. Nabízela by se akce The Game Awards, která proběhne za dva týdny.
GreedFall has sold over one million copies worldwide. Thank you so much for making the journey this incredible 💖!
Following our community's feedback, Teer Fradee is now coming to next-gen consoles and getting new additional content. Stay tuned! pic.twitter.com/hM4lcoR5Pn
— GreedFall (@greedfall) November 26, 2020
Port GreedFallu však není to jediné, na čem Spiders pracují. Letos v červenci byla představena hra Steelrising, která se bude odehrávat během francouzské revoluce, ovšem v trochu netradičním pojetí. Armáda krále Ludvíka XVI. se totiž skládá z robotů a my se staneme jedním z nich. Datum vydání zatím není oznámeno a je pravděpodobné, že si na hru budeme muset pár let počkat. Víme pouze to, že vyjde na PC a konzole nové generace.
Na začátku to vypadalo slibně, ale od půlky hry jsem se to nutil dohrát a vyplatinovat. Prostředí bylo krásné, ale neviditelné bariéry a především to běhání z jednoho konce mapy na druhý klidně několikrát během jednoho questu, abyste prohodili jenom jednu větu, byly mučící. To samé souboje a systém magie byl taky dost ochuzený. Ale jak tu psala Ria, každá jejich hra je lepší, tak třeba se za pár let dostaneme i k AAA titulu.
Kdo nehrál, brzy čeština…
Podle mého jedna z nejlepších překladatelských skupin. Hlavně kvalita jejich překladů je kolikrát lepší než originál (Drakensang). Díky nim jsem si zahrál Assassins Creed Rogue a Liberation v parádní lokalizaci. A co teprve až klapne ta Valhalla? Držím jim palce.
V dobe kdy jsem nemel co hrat, jsem se nechal zlakat screenshoty a pozitivni recenzi. Byla to fakt chyba. Hru jsem rozehral a pribeh sice dokoncil (spis tedy probehl), ale byla to pro me hrozna nuda, jen behani sem a tam (pripadal jsem si jak v AC odyssey), technicky hodne slabe, grafika horsi nez z obrazku, postava nezvladla ani prekrocit kamen, nepratele se stale respawnovali, k tomu nekonecne rozhovory, lokace a architektura nedavaly smysl. Kostra pribehu mohla byt zajimava, coz je za me asi jedine pozitivum. Dalsi pociny od tohoto studia uz me nezajimaji.
Mám velmi podobné pocity, ale nad studiem sem ještě nezanevřela. Je fakt, že s každou svojí další hrou je u nich vidět pokrok. Třeba nás jednou opravdu překvapí
Pokud jsi to jen proběhl, tak to mluví samo za sebe. Ještě na nízké detaily nejspíš. Ale že by lokace a architektura nedávaly smysl??? Ve fantasy inspirované barokem? Tak určitě.
Mě se ten svět strašně líbil. První lokace mne doslova nadchla. Určitá technická zastaralost mi vůbec nebyla překážkou, ale na ostrově mě prostě se svou logistikou v kombinaci s gameplayem unudila a prostě sem se nedonutila to nikdy dohrát :/
z Greedfalu sem si odnesl jednu věc na kterou už asi nikdy nezapomenu
A bit of poison on my blade and lets go!