Aktualizace 14.12.
Spekulace údajném vstupu Electronic Arts do boje od Codemasters se dnes ráno potvrdily. EA oznámila, že společně s Codemasters se dobrali k dohodě o akvizici, jejíž dokončení by mělo proběhnout v prvním čtvrtletí příštího roku. Oproti původnímu návrhu od Take-Two se nabídka zvýšila o přibližně 250 milionů dolarů, částka je tedy nyní na 1.2 miliardách amerických dolarů.
Ředitel Codemasters Gerhard Florin řekl, že obě společnosti „spolu sdílejí ambici být lídrem v kategorii závodních her.“ Dále k tomu Florian uvedl:
„Cítíme, že tohle spojení by poskytlo prosperující budoucnost pro Codemasters a možnost našim týmům tvořit, vydávat a pečovat o lepší a větší hry s extrémně vášnivými fanoušky. „
CEO EA Andrew Wilson k tomu dodal:
„Náš průmysl roste, kategorie závodních her spolu s ním. Společně budeme směřovat k vedení nové éry závodní zábavy. Plná podpora technologie od EA, znalost platformy a globální dosah nám pomůže s růstem existujících franšíz a s vydáváním více závodních titulů, které budou definovat průmysl.“
Jestli se opět něco v brzké době nezmění, tak pod EA se nově objeví značky jako F1, Dirt, Grid a Project Cars.
Vedení Codemasters se po akvizici měnit nebude. Generální ředitel Frank Sagnier a finanční ředitel Rashid Varachia tedy zůstanou, stejně tak celý zbytek managmentu. Podobně jako tomu mělo být u dohody s Take-Two.
Původní zpráva:
Minulý měsíc jsem vás informovali o možném prodeji britských Codemasters do područí Take-Two Interactive. Obě společnosti přibližně v polovině listopadu uzavřely formální dohodu o akvizici. Nabídka ze strany Take-Two se pohybovala (a nejspíš stále pohybuje) okolo jedné miliardy amerických dolarů (725 milionů liber). Dokončení by mělo proběhnout na začátku příštího roku, s tím že Codemasters by dále fungovali pod 2K a stávajícím vedením. Podle informací britské televizní stanice Sky News však do dohody možná vstoupila i třetí strana.
Podle nejnovějších zpráv totiž Electronic Arts přišli s nabídkou, která by Take-Two měla „vyřadit ze hry“. Není zatím známo, jestli Take-Two chystají protinabídku, aby si nákup udrželi. Otazník se vznáší i nad nabízenou částkou ze strany EA.
Take-Two jakožto vydavatel momentálně nemá žádný závodní titul, proto se Codemasters zdají jako výborná „záplata na tuto díru“. Na druhou stranu Electronic Arts mají se závodními značkami bohaté zkušenosti, ať už jde o Need for Speed či Burnout, které však cílí spíše na arkádový styl hraní. Že by se tedy EA chtěla přiblížit k „simulacím“?
Take-Two mají s EA zkušenosti už z minulosti, americký gigant s nimi totiž vedl debatu o jejich případné koupit. Po dlouhé sérii nabídek a schůzek se ale obě společnosti nedohodli a EA nabídku stáhla.
Je dost dobře možné, že jsem na začátku „přihazovací války“. Tržní hodnota EA je skoro dvakrát větší než je tomu v případě Take-Two, už jen proto budeme situaci sledovat a o případných změnách a nových skutečnostech vás včas informovat.
Tak snad to dopadne dobře
Takže vítej EA copy paste 🙄🙄
Jediné pozitivum na tom je, že je to lepší než kdyby je koupil Microsoft…
Sice nevím, proč si to myslíš, ale budiž.
Tak to jsem teda zvědavej jestli tyhle značky EA taky pošle do kopru tím, že budou trvat na používání toho jejich paskvilu jménem Frostbite.
Já jenom doufám, že to EA nepojme jako Fifu, kdy bude dělat ctrl + c a pak ctrl v do nového ročníku… Byla by to velká škoda, zabít takový potenciál.
Jeste je mohl koupit Ubisoft a to by pribyly zavody do vrchu, kde by doslo k synchronizaci mapy
.
A byli Codemasters v nejakych problemech, nebo je to spis pripad nabidky, ktera se neodmita?
O žadných finančních problémech nevím, takže bych spiš tipoval druhou možnost. 😀
Asi chtěli jít do herního důchodu, z 0 udělali celkem kus práce a teď to parádně zúročili…
A teď prosím Nintendo ať koupí Activision a můžu umřít, páč už jsem viděl všechno.
Alespon uz nebudu muset resit dilema jestli koupit volant.
Ted uz to bude zbytecny. 
Vše, co EA koupí, to dříve či později zničí.
To víš, korporát..
No jediné pozitivum je že by se mohly objevit další hry v ea accees
Zpětným pohledem je vtipné, že to bylo právě EA, které odmítlo podepsat již prakticky dohodnutou smlouvu o vývoji NfS Shift 3. A to pak vedlo ke vzniku Community Assisted Racing Simulator, tedy projektu CARS.
No, hádám, že jak EA zjistila cenu prodeje za pouhou miliardu, tak přiběhla s vyšší částkou, i kdyby tam bouchla 1,5 mld, tak se jim to vrátí vcelku dost rychle. Hádám, že potřebují zvětšit portfolio proti Xbox Game passu a celkově proti M$, ten si brousí zuby pomalu na všechno,
Proti Game Passu? Vždyť EA Play je součástí GamePassu, když zvětší své portfolio tak zvětší i portfolio Microsoftu
Jenže čím více her poskytneš, tím více peněz dostaneš logicky
Myslel jsem so stylem, že čím více her poskytnou, tím více vytřískají.
Shift 2 náhodou celkem stálo za to, kdo ví co teď Slightly Mad dostanou za práci.
EA games nema zájem dělat kvalitní hry a hlavně nové hry !, takže codemasters to zachrání ale nepomůže…
Z bláta do sr… Doufám, že EA aspoň vyšroubuje cenu těm prevítům z 2K/T2 pěkně nahoru.
Tak pokud půjdou včechny hry od Codes do EA play tak sem s tím
Jedno “lepsi” jak druhe