Středověký život nebyl lehký, což jasně dokazovala i onlinovka od Bitboxu s názvem Life is Feudal: MMO.
V ní jste s dalšími hráči přežívali v drsném feudálním světě, jenž nabízel poměrně bohaté RPG možnosti, kdy jste se mohli účastnit velkých bitev, vytvářet svou vlastní komunitu, stát se řemeslníkem v rámci sedmi různých povolání a samozřejmě vyrábět různé věci.
Nápad to tedy rozhodně byl dobrý, avšak provedení přeci jen poněkud pokulhávalo, kdy třeba jen 42 % celkových uživatelů na Steamu dává hře palec nahoru.
Každopádně aby problémů nebylo málo, tak autoři oznámili, že jsou nuceni vypnout servery hry, k čemuž dojde 18. ledna roku 2021, tedy chvíli po třetím výročí vydání hry.
Ještě předtím se však dočkáme vydání jisté verze slibovaného patche, aby si hráči mohli užít poslední dny se hrou, přičemž všem bylo aktivováno bezplatné prémiové předplatné.
Jestli jste si nicméně ve hře po 1. listopadu zakoupili nějaké prémiové věci, můžete si zažádat o vrácení peněz na této stránce.
Tou nejsmutnější skutečností však nejspíše je důvod, kvůli kterému se tyto servery musí vypnout, jímž jsou problémy s jednou nejmenovanou společností, která tvůrcům zavařila svým jednáním.
Pro pochopení situace nabízím přeložený text oficiální zprávy:
„Ano, je to tu, musíme to zavřít a musíme to udělat z důvodů, které jsou mimo naši kontrolu.
Před pár dny jsme obdrželi oficiální dopis od určité společnosti, který v zásadě říká, že nám přestanou vyplácet náš podíl z Life is Feudal: MMO. Neexistuje nic, co bychom mohli z pohledu práv dělat, protože nemáme potřebné prostředky na zaplacení nákladné americké legislativy. Zvláště v situaci, kdy naše vlastní těžce vydělané peníze budou s největší pravděpodobností použity proti nám.
V roce 2016 připravovala tato společnost své první kroky jako vydavatel a investor do videoher. Z našeho pohledu jsme jim věřili a mysleli jsme si, že vydavatel, který teprve startuje, bude motivovanější a flexibilnější ve způsobech, s jakými může publikovat a prodávat naše hardcore MMO.
Výsledkem však byly některé hektické marketingové a PR pokusy, částečně zneužitý marketingový rozpočet a nesplnění některých jejich povinností. Nakonec jsme museli sami spolupracovat s PR agenturou a pokusit se vybudovat vlastní marketingové oddělení.
Moc dobře jsme věděli, že neexistuje způsob, jak je můžeme přinutit, aby dělali to, co měli, ale nechtěli to udělat. Zachovali jsme tedy tento status quo, kde jsme v zásadě hru řešili sami a pokračovali jsme v našich vlastních pokusech o její propagaci.
Tento status quo přetrvával do té doby, než jsme obdrželi sdělení od této společnosti, nabízející určitou dohodu. Po několika jednáních jsme si uvědomili, že tato dohoda pro nás představuje určitá rizika a nezajímá nás. Proto jsme ji odmítli.
A právě tehdy se věci zhoršily. Cítili jsme se pod velkým obchodním, právním a finančním tlakem. Tento tlak však nefungoval.
Ale také to bohužel znamená, že už nejsme schopni platit za servery, online podporu hry a nemůžeme pokračovat ani v její aktualizaci.
V této situaci bohužel nejsme schopni udělat nic a jsme jednoduše nuceni hru ukončit.“
Pokud tedy patříte k pravidelným hráčům této hry, tak vás tato zpráva jistě nepotěší.
Smutne.
R.I.P Feudal…
Ví někdo kdo je ta „neznámá“ společnost?
Nehrála jsem, ale je mi to líto. Vypadá to dobře a důvod ukončení je pro hráče fakt k pláči. Opravdu škoda. Jen tři roky, není to nějaký „rekord“?