Po oznámení obrovského množství předobjednávek hry Cyberpunk 2077 tu máme nové údaje, které reflektují skutečné prodeje hry ke 20. prosinci letošního roku, po odečtení veškerých vracených kopií. Toto číslo překročilo 13 milionů prodaných kusů hry, což z Cyberpunku 2077 potenciálně činí nejsilnější start RPG hry všech dob (Fallout 4 prodal za první den 12 milionů kopií, ale toto číslo ve skutečnosti zahrnuje pouze kusy hry, rozeslané do obchodů, zatímco Cyberpunku se již 13 milionů opravdu prodalo koncovým zákazníkům). Množství refundací bohužel zpráva nezmiňuje, ale velmi důrazně podtrhuje, že jej odečetla.
Jak komentuje nezávislý analytik Benji-Sales, tato čísla jsou srovnatelná s těmi nejsilnějšími herními značkami například od Rockstar Games (GTA, Red Dead Redemption) či Activision (Call of Duty). Pokud se firma bude nadále intenzivně věnovat opravování a vylepšování hry (CDPR jsou poměrně proslulí tzv. Post-launch support“, tedy podporou Zaklínače 3 po jeho vydání), je pravděpodobné, že by také prodeje Cyberpunku 2077 mohly mít velmi dobrou výdrž. Tím spíš, že nás teprve čeká vylepšená verze pro obě nové konzole. Za zmínku jistě stojí, že navzdory kritice, která směřuje především na neuspokojivý technický stav hry, hra zatím vítězí i v naší čtenářské anketě o hru roku.
Jak je patrné z poslední věty zprávy, jejím cílem je uklidnění akcionářů, že je hra prodejně velmi úspěšná.
Oficiální zpráva CD Projektu:
Správní rada CD PROJEKT SA se sídlem ve Varšavě, tímto oznamuje, že na základě zpráv získaných z digitálních distribučních platforem a údajů shromážděných od distributorů fyzických kopií odhaduje, že do 20. prosince včetně se prodalo více než 13 milionů kopií hry Cyberpunk 2077. Toto číslo představuje odhadovaný objem maloobchodních prodejů napříč všemi hardwarovými platformami (a bere v potaz odečtené vratky, nahlášené obchodními partnery v kamenným obchodech i digitálních obchodech). Tato čísla tedy odpovídají hodnotě prodaných kusů, po odečtení kopií, nahlášených emailem přímo skrz kampaň „Help Me Refund,“ k datu publikování této zprávy.
Správní rada se rozhodla zveřejnit tyto informace v podobě současné zprávy kvůli potenciálnímu dopadu na rozhodování investorů.
Cyberpunk 2077 vyšel s českými titulky 10. prosince pro PC, PlayStation 4, Xbox One a Google Stadia.
Díky zpětné kompatibilitě je možné jej hrát také na PlayStation 5 a Xbox Series X|S.
Zakoupit hru můžete v Xzone, kde momentálně najdete i sběratelskou edici.
Jak odečetli vracené kusy když na konzoli nikomu penize nevratili ještĕ dobrá lež tohle XD
tak ani se nedivím.. skvělá hra!
Jsem jediný, který si myslí, že byl ošizen příběhem? Já to teda nedohrál nebo jsem to měl na konzoli, tak čekám, ale těch prvních pár minut a pak ten trailer jaký jsem kápo v NC mi přišlo jako kudla do zad. To je přesně co jsem měl hrát já a ne se na to dívat …
Tak v CP77 se hodně ořezávalo i v rámci příběhu, myslím že o tom není pochyb a musel si toho všimnout každý, kdo hru hrál.
To já právě nevěděl, že by měli osekat příběh. To je přesně to co jsem chtěl hrát sám, abych si udělal jméno a ne dojet pak ten zbytek. Mě to přišlo jako po tom traileru, že už je 50% za mnou :/
Doslova si dohrál (vlastně ani nedohrál) prolog a rozhodně nejsi žádný kápo.
Všichni mě znají – já je ne. Všichni mi volají – já je neznám. Každý mě poznává všude – já jsem se tam teprve objevil atp.
To můžeš ale napsat skoro o každé příběhové hře. Tvoje postava v tom světě už nějakou dobu žije.
To je sice pravda ,ale zde je tzv. Streed Creed(SC), který by tohle měl ovlivňovat , tady začínám po prologu na nějakém 2-5 lvl.?
Jakoby nedává to moc smysl , kdyby měli čas ,tak tohle mohlo mít takový potenciál , proste s rostoucí SC mohli NPC krásně na tebe reagovat, kseftari by to volali přesně podle SC a ne ze si vjel do jejich části města a hned ti volaj, ano je to trochu naznačeno ve vedlejších Q, tak ze to tam nejspíš plánovali , fakt to chlapi uspechali , vždyť je to skoda.
Smutné je že weby stále hru označují za rpg.
13 000 000*1500=19 500 000 000 to uz je nejaky peniz
ReKLAMa zafungovala, ovecky zabečely, akcie se propadly, penize zacinkaly, leden unor budou patche (az to vsichni dohrajou) a korporatni svet se toci dal
To bude asi tím že nejvíce jsou slyšet negativní ohlasy viz TLOU2
Ako hra ma svoje chyby aj nejake gameplay nedorabky, optimalizace, ale povedz me si na rovinu, hra aj napriek tomu cloveka bavi a to tu ide zabava tu je a tecka.
Tak jsem to konečně cca po 40 hodinách dohrál, snažil jsem se udělat všechny konce a musím upřimně uznat, že některé mě dojaly jako malého kluka. Hra má podle mě nejvyšší hodnocení, ne důvodu nádherné grafiky a minimum bugu, se kterýma jsem se setkal, ale hlavně díky skvělému příběhu a postavám, na které budu ještě dlouho po odehrání vzpomínat se slzou v oku. CD projekt prostě umí s emocemi pracovat na jedničku a jestli je tam nějaká chyba, je to unáhlenost vydání a všeobecnému zmatku z toho plynoucí.
Ha, po 40 hodinách jsem pořád v aktu 1.
Je smutné že velká mega korporátní firma CDP dělá hru o jiné korporátní firmě a korunuje to velkým podvodem na zákazníky o které jim ani nejde a vydává jen hezké prohlášení směrem k akcionářům a je si jistá že čím více zákazníků na tu lež naletělo tím více se akcionářům zalíbí.
Pro mě CD Projekt klesl extrémně hluboko. Vydají hru na staré konzole, která neběží na max detaily jako na PS5 či PC a je zabugovaná, protože staré konzole mají stále fůru výkonu a budou podporovány i u ostatních výrobců ve velké míře. Jediná malá a bezvýznamná omluva je v tom, že to vydali i na naše staré konzole a nevykašlali se na to, protože na to je povinnost optimalizovat a vydávat i dál, ač si kdokoliv říká, že to je méně výkonné a je třeba optimalizovat a osekávat více, což si „nemyslím“.
CD Projekt ani nevydává pořádný obsah a jen pár DLC zadarmo oproti konkurenci, jako je Ubisoft nebo EA. To co vydali je fakt katastrofa a třeba Blizzard a jeho Warcraft 3 Reforged dopadl několikanásobně lépe, jen škoda, že na konzole to není – což je kritika z mé strany. A podpora CD Projekt je hrůza. Po vydání trvá vydat patche sakra dlouho a třeba EA a jejich Mass Effect Andromeda opravil brzy i mimiku postav. Důležité je, jak se jak EA či Blizz postavili čelem k tomu a řešili hned, narozdíl od CD Projektu.
A v neposlední řadě, ty omluvy z nich lezou jak z chlupaté deky. Jiní výrobci hned problémy napravují. EA a mikrotransakce jsou toho příkladem. A nikdo z konkurence ani nevydává nějaké „kopírovačky“. Ubi vždy pořádně zapracují na novinkách a úpravách. Ve Watch Dogs 2 sem si nevšiml, že by něco kopírovali nebo přebrali z jiných svých her a originální pojetí příběhu je fajn tahoun tohoto titulu. CD Projekt se má ještě co učit, aby se po naší kritice vyrovnal těmto ostatním firmám a přidal po kritice lidí na kvalitě, která se hráčům libí jinde.
Hráči svým přístupem k tomuto problému dávají jasně najevo této firmě, že chtějí to co nabízí konkurence a nežádají nic jiného. CD Projekt je jediná velká a relativně ještě nová firma, která se nemění tak jako ostatní velké firmy, takže je fajn, že je lidi tlačí kritikou k tomu, že se vykašlou na tento špatný přístup. Po chybě, kterou sice přiznali, ale staví se k ní jak se staví, si to pěkně slíznou a hráči jim dají co proto! Já už si počkám na nějaké novinky od EA a Ubi, na CD Projekt kašlu.
Není to ani 9/10 tohle je fakt 4/10. Ten příběh je o ničem. RPG prvky minimální. Máme tu plno scifi her, které mají tyhle aspekty lepší a plno jiných kousků od konkurence ukázalo, jak mají parádní mechaniky, které ještě zlepšují. Třeba AC Odyssey je zářným příkladem inovace ve všech směrech.
Good one
A proč vůbec vydávají prohlášení o zisku a podobné věci? Akcionáře nezajímá úspěch hry ani prodeje. Minimálně u konkurenčních firem to tak je, protože všechny to dělají s úmyslem nabídnout hráčům třeba i dvakrát do roka titul, který je nezapomenutelný a skvělý ve všem! Jak jsem už psal, žádné kopírovačky. CoD od Activisionu nebo Fifa od EA? Vždy nové, plné nových věcí a příběhů. Nepíší kolik vydali, aby ujišťovali své chlebodárce, že dokáží fungovat a přežít, jen ten z*****ý CD Projekt.
tomuhle se aspoň říká troll ně jak ti slabko trolové co plácnou jednu blbost a myslí si jak moc trolí tenhle si s tím trolingem dal aspoň trochu práce ale zasmál jsem se dobře ty
Mě by celkem zajímalo, kolik lidí to bere vážně
To ukázala už ta anketa o nejlepší čtenářskou hru roku. Já hlasoval pro Alyx, protože jsem Cyberpunk ještě nehrál a i tak neočekávám, že na mně udělá Cyberpunk takový WoW efekt jako když jsem si kvůli Alyx pořídil VR a hned první týden si koupil Alyx a byl jsem z toho všeho totálně vyplesklej půl roku. Alyx je asi jediná hra kterou jsem dohrál třikrát hned za sebou a je to hra, která pro mně posunula a zformovala význam virtuální reality. (prostě se najednou zaseknete na 30 minut v nějaké místnosti jenom proto, že kreslíte pipiny fixkou po zdech, házíte věci z oken a všechno rozbijete, zjednodušenně řečeno si ve hře prostě hrajete)
Ale to jsem nechtěl říct, chtěl jsem říct, že to jak masivně bylo pro Cyberpunk hlasováno jako nejlepší hru roku (a jakože konkurence letos byla) mně přesvědčuje o tom, že zas pár hlasitejch křičí a vytváří se tady nějaká mega kauza, která ve skutečnosti vůbec mega není. Utvrzují mně v tom i lidi co říkají, že to na PS4 hrají dál a že to sice není top technický stav, ale že jim to nebrání v hrání a že je to super hra, takže to překousnou. Že byla hra odebráná z PS storu bych řekl jako už trochu přehnanou reakci na te jakože „mega“ kauzu. Neříkám, že hra nemá žádné chyby, nikomu nic nenutím, ale přijde mi to jako slušný shitstorm na to, že to většina hráčů hraje vesele dála považují to za nejlepší hru dekády
Ten Alyx musí být parádní , taky určitě jednou zkusím , akorát zatím není VR plus jsem chtěl přímo od Valve , ale tam byl vyprodáný snad od už od léta minulého roku 😂 😕
Ja CP obhajuju vsude kam prijdu…po herni strance. Ale je fakt, ze to co udelali PS4 hracum, ze si od nich nechali zaplatit za produkt, o kterym inzerovali falesny informace, ani neposkytli kopie k recenzim, za to by management cpr zaslouzil par facek a asi by tam melo popadat par hlav…
Jinak taky jeste vaham komu dat hlas – jestli CP nebo Alyx
Mám odehráno 37 hodin,nestalo se že by hra spadla.Co se tyče glitchů tak sem viděl jen pouliční osvětlení co se propadne kamsi do země.
Já takové štěstí nemám (hraji na PC). Hra mi párkrát za den spadne, bugy v questech (např. neoznačí se jako splněné a musím znovu načíst hru), levitující objekty nebo nemožnost použít některý cyberware. Co se výkonu táče, tak mám naštěstí silnější sestavu a hra běží dobře až na některé části NG. Po hotfixu 1.05 je to trochu lepší, ale vývojáře čeká ještě plno práce…
Asi se stavím na druhou stranu bariéry, mám zatím stráveno ve hře stráveno cca 50 hodin a ještě nejsem v půli za tu dobu jsem zaznamenal 4 pády na své babičce PS4 ta se tomu zdá se, postavila čelem a statečně bojuje.
Grafiku neřeším, sice to zamrzelo jak to vypadá, ale pro mě to gro není. Důležitější je pro mě příběh a jak je i vidno nejsem v tom sám. Tím neříkám, že souhlasím s tím, v jakém stavu hra vyšla.
No já jsem na PS4 nakonec nedostala odvahu. A to už jsem v jeden moment stála před obchodem a nakonec si to rozmyslela. Zase musím říct, že co se dívám na porovnání nových patchů, tak na tom vývojáři fakt makaji. Po tom posledním šlo to zlepšení v grafice na PS4 dost vidět – pořád meh, ale je to na dobré cestě.
Přítel to hraje na nové xkrabici a hra mu zatím spadla jednou, bugy jsou taky, ale většinou spíš úsměvné. Asi nejotravnejsi je, že ho zaměří i skrze objekt.
Já mám odvahy dost, jelikož můj ntb rozjede akorát tak ne remaster RA2 a AoE2, případně HALO. Takže se nedalo svítit na tu hru jsem se těšil jako roky na nic, takže volba byla jasná, nesmí uniknout za žádnou cenu a ještě, že tak. Mám digi edici jelikož má babička nemá ráda koutočky

Casto me zarazi komentare na Zingu kdy lidi defendi prumernou hru a rikaji, ze je to GOTY. Cyberpunk 2077 neni nejak skvela hra, hra si nezaslouzi vice nez 6/10 s tim jak mnoho mechanik nefunguje poradne. Neni to zadne poradne RPG, je to akcni adventura kdy jenom rozhodnuti v posledni misi ma nejakou poradnou vahu. Hra se vam muze libit, muze vas bavit jak chce, ale nerikejte, ze je to GOTY. To je hodne k smichu.
Díky, že jsi nám to vysvětlil. Prosím, piš svůj názor pod každý další článek o CP a za chvíli s tebou všichni budeme souhlasit a hodnocení změníme. Tvůj názor má smysl! Věřím tomu.
Muj komentar te nema „donutit“ souhlasit s mojim nazorem, ma to vest k dalsi debate. Argumentaci proc ta hra si podle mnoho lidi zaslouzi 10/10, nebo ze je naprosto skvela a je to hra roku. Coz mnoho lidi asi nedokaze argumentovat podle svych slov, jen dokazou opakovat neustale ty same sracky. Ale ano, asi nema cenu tady komentovat cokoliv.
Muj nazor ma asi takovy smysl jako lidi co tady pisou, ze je to hra roku.
Tak že to není moc RPG si uvědomují i v CDPR
https://imgur.com/oDldUQQ
já to měl podobně s God of War posledním, hra 10/10, podle mně to byla obyčejná hra – dobrá -tak 7/10. To je prostě subjektivní tahle hodnocení. Takže zjednodušenně beru číselná hodnocení jako souhrn, když nechci číst recenzi a ukazatel jestli je to dobré nebo ne – dobré hry jsou podle mně od 7/10 vejš. Třeba hra Mad Max měla recenze kolem 6/10 a podle mně to je 9/10 hra. Je to subjektivní a většina lidí se shoduje na tom, že tu taková hra dlouho nebyla. A vzhledem k tomu jak velký hype hra měla před vydáním, tak si říkám, že musí být hodně dobrá když se hype nerozpadl po vydání.
Souhlasím s tebou, ta hra je průměrná. Ale i tak je to pro mě hra letošního roku. Nedělá nic co bych neviděl jinde líp, ale prostě mě tak moc chytla že jí nemůžu nehodnotit jako hru roku aspoň pro mě. Jasný, kdybych měl volit fér bez emocí tak to jednoznačně vyhraje Doom Eternal – nejlepší fpska za posledních 25 let
Přesně tak. Každý maličký drobeček někdo někdy zvládl lépe. Ale problém je v tom že ještě nikdy nikdo všechno co je v jiných hrách uděláno lépe nenacpal do jedné hry a podle mého taky ani nikdy nenacpe.
V tom rozhodnutí je problém? V Deus-ex HR jsi zmáčkl tlačítko, u Mass effectu jsi si vybral barvičku atd. Tady je to víc jako v zaklínači. Když něco neuděláš budeš mít základní konec. Když uděláš postranní mise budeš mít další možnosti volby a jeden konec získáš jenom tak že uděláš správné side mise a vybereš správné možnosti konverzace v průběhu hry. Mě to přijde jako dostatečný.
Jenže v Deus Ex: HR jestli si dobře vzpomínám, tak se každé tlačítko ještě větvilo do tří konců podle průchodu hrou. CP77 ti konec ovlivní jen to, jestli uděláš jednu side quest linku (bez rozdílu jak a co tam volíš v dialozích) a jaký vztah máš s tasemnicí
Víc pro další konce nemusíš dělat.
Jako v tomhle je to po zaklínači velký krok zpět podle mě osobně.
U toho Deus ex myslím že ne. Že tam byla tři tlačítka a tím to haslo. Že jsi to zmáčkl a přehrálo se ti jedno z videí ale to už je dávno tak bych musel kouknout na youtube. U cyberpunku je údajně jen linka z hlavních úkolů když nic jiného neuděláš. Nemůžu potvrdit já dělal všechny. Když děláš mise bokem tak se spřátelíš se dvěma lidma a jejich frakcema a můžeš jednoho vzít s sebou na konec a riskovat jejich život kde jsou pak v každé dvě volby jak to skončí a každá vypadá jinak. (Pak se to trochu liší v tom jestli máš nějaké romance ale to je jedna scéna). Jako další se můžeš rozhodnout jestli chceš vůbec něco dělat což je pátý konec a šestý je že na to půjdeš sám ale na to musíš mít samuraje alespoň na 70% a ten se ovlivňuje v činech a dialogách napříč hrou. Jinak ho mít nebudeš. Jen nevím jestli je v hlavní lince jeden výstup nebo dva když tam jde zachránit jednu postavu která tam pak tahá za nitky. Já jí nezachránil a je to moc daleko abych to loadoval.
Nejsem si taky jistý ale mám pocit že tam bylo i něco s tím jestli jsi zabíjel, nezabíjel atd.. ruku do ohně bych za to nedal.
Já viděl všechny konce, některé se tam i opakují.
Jo však to jsem psal nechtěl jsem ale nějak víc spoilerovat