Touhle dobou již známe také výsledky většiny hlasování o hrách roku mezi světovými herními magazíny i jejich čtenáři. S hrdostí můžeme prohlásit, že se redakce i čtenáři Zingu shodují s většinou zbytku světa, protože naše letošní jediná desítková hra i vítěz čtenářského hlasování o hře roku zabodoval jednoznačně nejvíce také ve světě, kde si The Last of Us Part II odnesla 203 různých cen za hru roku, přičemž 61 z toho bylo zvoleno hlasováním hráčů (zbytek vybíraly redakce herních magazínů nebo odborné komise jednotlivých soutěží).
Zde jsou ta čísla přehledně:
-
The Last of Us Part II: 203 cen za hru roku (z toho 61 hlasováním hráčů)
-
Hades: 45 cen za hru roku (z toho 3 hlasováním hráčů)
-
Ghost of Tsushima: 34 cen za hru roku (z toho 8 hlasováním hráčů)
Samozřejmě některá udílení cen ještě budou probíhat po novém roce, nicméně na Zingu jsme se rozhodli, že se od prvního ledna již budeme naplno věnovat hrám roku 2021, včetně úvodního seriálu článků o těch nejočekávanějších z pohledu redkace, ale také včetně čtenářské ankety na toto téma.
Pojďme se ale ještě pro zajímavost podívat, jaké hry nasbíraly nejvíce ocenění v uplynulých 10 letech.
Nejvíce oceňované hry minulých let:
-
2019: Death Stranding – 92 cen za hru roku (z toho 33 hlasováním hráčů)
-
2018: God of War – 202 cen za hru roku (z toho 74 hlasováním hráčů)
-
2017: Zelda: Breath of the Wild – 194 cen za hru roku (z toho 53 hlasováním hráčů)
-
2016: Uncharted 4 – 168 cen za hru roku (z toho 78 hlasováním hráčů)
-
2015: Zaklínač 3 – 258 cen za hru roku (z toho 88 hlasováním hráčů)
-
2014: Dragon Age: Inquisition – 134 cen za hru roku (z toho 33 hlasováním hráčů)
-
2013: The Last of Us – 249 cen za hru roku (z toho 58 hlasováním hráčů)
-
2012: The Walking Dead – 92 cen za hru roku (z toho 33 hlasováním hráčů)
-
2011: Skyrim – 227 cen za hru roku (z toho 64 hlasováním hráčů)
-
2010: Red Dead Redemption – 111 cen za hru roku (z toho 24 hlasováním hráčů)
Nevím jak vy, ale když se na ten seznam dívám, dostal jsem chuť alespoň polovinu z těch her si okamžitě zahrát znovu. Jak je vidět, hry nám dokážou každý rok nadělit parádní tituly, které je radost hrát i na ně potom vzpomínat. Doufejme, že ani rok 2021 se v tomto směru nenechá zahanbit. Nakročeno má velmi slibně.
Mám tam skoro osm hodin a zatím to nechápu. O to víc zamrzí že Ghost of Tsushima má jen 30.
co tak tady čtu tak je tady slušná diskuze, jak od malých dětí. až je mi smutno co za „hráče“ máme tady v komunitě
Hm zajímavé a určitě si Sony nějaké ty ceny nezaplatilo že 😀
Tak o nestranosti hodnocení her pro PS by mohla vyprávět nejedna redakce. Takový bonusweb je recenzemi na přání docela proslulý, nemluvě o menších webech. Stačí vzpomenout na některé oslavné recenze na velice průměrný Death stranding. 😉
Ten „velice průměrný“ Death Stranding loni vyhrál nejvíce cen za hru roku (92), včetně nejvíce anket hráčů (33) po celém světě.
(na druhém místě loni skončil RE2remake s 80/27)
Letos vyhrála PC verze Death Stranding hlasování milionů hráčů na Golden Joystick o nejlepší PC hru roku.
Samozřejmě je v pořádku, že máte na hru jiný názor, ale „velice průměrná“ dle těchto skutečností očividně není.
Teda, koukám kolik dostalo God of War. Taky ranec.
Ghost of Tsushima nejvíc underrated hra roku nechápu takový masterpiece zamrzí úžasný svět atmosféra velmi pěkná hra škoda že takových z japonska z éry šogunatu a pod není víc
Nech to už je na PC na ps4 sa to nedá hrat
Těžko říct, jestli se tohle podívá i na PC.
Dle mě si budou nechávat některé svoje velké tituly na konzoli , aby nalákali hráče.
Tohle se na PC s největší pravděpodobností nepodívá. TLOU už je velká značka, kterou si budou chtít nechat jen na PSku.
„Last of Us 2 je přehypovaná SJW sračka…“ řekl PC hráč a šel si zahrát Cyberpunk za ženskou postavu s penisem.
Ty jsi vážně největší chudák na tomhle serveru. Fakt jo. Každý tvůj příspěvek směšně se opírající do PC komunity… Jsi jak malej harant na pískovišti. Je mi tě fakt líto. Vlastně ne není. Prostě jsi úplně obyčejný blb. Házet lidi do jednoho pytle může v roce 2021 skutečně jen velmi silně retardovaný troglodyt.
Corvus: Ty máš asi hodně nestabilní emoce co? Připomínáš mi mladý holky v pubertě. Můj komentář vůbec nebyl mířenej na tebe, ale byla to slušná narážka na konkrétní jedince. A bylo to myšleno jako vtip, tak nevim proč se tak vztekáš. A ty nadávky si nech pro svoje imaginární kamarády.
Víš jaký je rozdíl vytvořit si postavu a hrát za tu postavu natvrdo? 😉
No, dovol. Já hraju za chlapa s vagínou.
Geralt: Videohry, svět splněných snů.
Aspoň na tom PC si tu postavu můžu vytvořit narozdíl od tebe ty plebejče s IQ nižším jak průměrná velikost penisu v Asii
@Rack
Máme asi ne malé komplexy , když musíme léčit zde ,což ?
To je krásné když sonyboy adoruje konzole, pomlouvá pc a pak hraje na 30fps upscalovanem rozlišení. 😂 Teď bude PS5 výkonově dva roky na úrovni průměrného PC a pak bude opět každá PS hra vypadat jak chudý příbuzný. Vzpomeň jak jsi tekl z rdr2 na 25-30 fps. 😉 Tak jdi radši dal snít o ženských s penisem a dál se neztrapňuj. 🌈
Tomáš Chadima
Co to je fps? 🤣
To jako že se hra seká? Hraju na ps4 pro TLOU2 už po druhé a nikde se mi to neseká ani nejde zpomaleně, navíc je to jeden z nejůžasnějších herních zážitků vůbec, na fps nehledě.
Osobní preference chlapci. Každý to cítí jinak. PC neřeším cca 15 let, asi proto se u těchto techno – píčovin, jako „fps“ nechytám.
Pohodlnost no. PSko, parádní exkluzivity, obří bedna a je mi fajn…
Njn uvidime jestli bude mít víc cen než TLOU1
Navázat na tak silný první díl, aniž by to nebyla jen nastavovaná kaše, je myslím skoro nemožné.
Přesto mám pocit, že se to povedlo.
Za mě je to hra generace. Ať už to týká grafiky, příběhu, gameplay, prostě celkové. Je každého věc mít na různé věci různé názory. A můj je přesně tenhle.
Hra generace co týče gameplay ? Teď jsi mě rozesmál
Říká někdo pro koho je po gameplayové stránce nejlepší hra Doom ve kterým jenom držíš tlačítko pro střelbu a hopsáš tam jak magor.
To že nechápeš herní mechaniky Dooma je ok, ne každý tu hru ocení. Jen potom radši mluv o hrách o kterých něco víš, budeš vypadat jako menší debílek.
Prosím pane odborník na viedeohry, vysvětli mi co tak zásadního nevím o Doomu. Rád si to s tou znalostí pak zahraju znova, když to pak nebude obyčejná kill them all střílečka.
Mimochodem radši budu debílek než někdo kdo nadává do debílků lidem anonymně přes internet.
V tomhle videu hezky popisuje základní stavební kameny combatu a rozhodnutí, která musí hráč každou sekundu při souboji činit. Hraje to teda na ovladači s nízkou obtížností, takže ten gameplay samotný nevypadá dobře.
Ale když to všechno klikne, tak to může vypadat nějak takhle.
Takže jsi to asi hrál na moc nízkou obtížnost, když tě ta hra nedonutila využít všechny mechaniky a hrálo se to jako CoD.
Hraju všechno na střední, občas něco na těžkou. Obtížnost ale nic nemění na tom že je to hratelnost z 90. let a ještě v nudným prostředí. Last of Us má teda hratelnost mnohem zajímavější. Baví tě víc Doom? V pořádku…ale zamysli se nad tím jak se obě hry hrají. Doom je proti komplexní hratelnosti TLOU jenom automatovka.
Chápu, už tě nekrmím.
Zcela oprávněně
Přesně tak.
Přehypovany mainstreamový SJW sranec, vyhapovaný s masivní reklamou!
aha, takže kvalita se určuje podle počtu cenn v konzumu, nebo co mi tím chce pan Zavřel říci? Já si myslím, že nejlepší hry dekády jsou Nier:Automata a Bloodborne. Ty hry mají dohromady méně cen než Fallout 4. Pane Zavřele myslíte si, že Fallout 4 je lepší hra než Bloodborne?
Pointa je, že každému se líbí něco a bylo by na světě mnohem lépe, kdyby místo urážení těch druhých prostě všichni byli rádi, že si mezi hrami najdeme každý ty svoje a máme tenhle koníček tak rádi.
(Nier a Bloodoborne mám taky mezi hrami, na které žádná známka dost dobře nestačí, pokud člověku sednou, těžko se jim cokoliv může vyrovnat)
To je pěkný sen být rád za hry a neurážet, bohužel to by lidi museli přestat psát na net . Když už je zmínka o urážení, tak mi hned naskočí jako první last of us. Na hru mám výhrady, ale stejně jsem si ji užil a post-apo clickers by měli dostat aspoň ještě jeden díl, spíš mi jde o tu politickou korektnost, která převládá ve filmech a seriálech a už i v herním světě.
Skoro všechny ceny vyhrálo last of us, navíc mělo dobré prodeje. Přesně tímhle by se mohla inspirovat další studia a nasekat nám to do budoucích projektů, protože proč ne, je to trendy a podporuje to menšinu či silné nezávislé ženy. Úsilí bude vynaloženo do toho a příběh dostane méně péče a prostoru.
Nevšiml jsem si, že by hráči hru chválili za politickou korektnost.
Myslím, že zvenčí je patrné, jak je spíš zázrak, že jí přítomnost těch témat nezlomila vaz – což je jednak zásluha kvalit té hry, ale také toho, že ve skutečnosti se vůbec o žádnou LGBT osvětu či něco podobného nesnaží.
I ten Hollywood se myslím v tomhle směru letos konečně poučil.
Nechápu, proč zmiňujete LGBT, mluvil jsem o politické korektnosti a to je trošku širší než ta Vaše zkratka. Nemyslel jsem hráče, že by chválili, mluvil jsem o vývojářích a ty vítězné ceny neurčovali hráči.
Co se týče Hollywoodu, tak ten teprve v tom začal.
Právě že velkou část těch cen, o kterých tu píšeme (konkrétně 36 z nich) určili sami hráči.
A pokud si myslíte, že herní magazíny po světě vybírají hry podle jejich politické korektnosti, tak to se opravdu mýlíte. Tenhle nešvar ještě do většiny herního průmyslu nedorazil (a s ohledem na problémy, které to způsobilo filmu, už nejspíš ani nedorazí). Samozřejmě kromě jasných výjimek, jako je třeba Polygon.
Určili sice ano, ale na vítězství už takový podíl neměli.
Já o herním magazínu neřekl ani slovo, znovu opakuji, že je řeč o vývojářích a jejich budoucích projektech ve které může korektnost hrát větší roli nebo nemusí, to se uvidí.
Ok. V tom případě nechápu, proč sem cpete názory trolla stvace Vavry. To je clovek, proti kterému tady bojujete.
Když se podíváte do diskuze pod tím článkem, tak zjistíte, že zdaleka ne všichni jej takto vnímají. Má poměrně hodně fanoušků, kteří si cení jeho práce a zajímají je jeho názory.
V podstate jsi rekl, ze sledovanost a slava je dulezitejsi nez zasady obecne slusnosti Gratuluji!
Které zásady obecné slušnosti Daniel porušil?
Napr. s Marou? Vávra nepokrytě lze, fabuluje.
To co dela s Cyberpunkem je směšné, stačí si vzpomenout na jeho sto o Skyrimu.
V podobném duchu by slo napsat tisíc o
CP2077.
Pojďme se o tom pobavit, protože tohle mě opravdu zajímá.
Pokud vím, Vávra Máru nijak specificky neoznačil.
Skyrim neměl pořádný příběh, nemůže to spolu souviset?
Je očividné, že Dan je na postavy a příběh hodně zatížený.
(každopádně tyhle dva příklady nevnímám jako „porušení zásad obecné slušnosti“)
Ne, neoznačil, jen pod příspěvky, které napadaly Maru, dával mrkajici smajliky.
Když tam Mára napsal, tak neměl koule ani zareagovat. Tohle je clovek, který by měl být nekde citovan? Nemyslim si!
Skyrim je klasicky sandbox, který funguje na bázi, dělej si příběh sám. Najednou je Vávra příznivec her se story a herni mechaniky ignoruje, proto chyby v CP2077 nevidí?
Já snesu hodně a chyby CP jsem do značne míry schopen ignorovat a hru jsem si užil, ale když vidím ty kecy, ze je to dle neho nejlepší hra za roky a mnohem lepší než RDR2, tak proste je jasné, ze zase trolli. BTW nehraji GTA apod hry, ale RDR2 je tak extrémně propracovaná hra, ze by mě hanba fackovala říci, ze je to mnohem horsi hra než CP2077.Většinou hraji japonské hry, ale RDR2 mě svým nemainstreamovym, pomalým přístupem dostalo. Vždyť to místy bylo meditativní jako Shadow of the Colossus. Ta hra je místy tak pomalá, ze jsem nechápal, ze si tohle tak velká firma dovolila vydat. Nádhera.
The Edge 7/10 pro PC verzi. To je daleko větší váha než Vávra.
O mrkajících smajlících jsem nevěděl, ok, to se mi nelíbí.
Souhlasím s tím, že RDR2 je jednoznačně lepší hra, ostatně tady je moje recenze z té doby:
https://www.idnes.cz/hry/recenze/red-dead-redemption-2-recenze.A181103_150648_bw-ps4-recenze_oz
Nicméně pokud jde o Danovo zhodnocení Cyberpunku, beru ho prostě jako názor, nic víc – a proto mne nijak neuráží. Každý máme nějaký vkus a názory, život je zajímavější, když nejsou všechny stejné. Že je Dan při prezentování těch svých extra emotivní, to vím z první ruky – roky jsme spolu pracovali, takže jsem ho zažil na všemožných nezapomenutelných poradách i služebních cestách. Přesto nebo právě proto rozumím i tomu, proč řadu lidí jeho názory zajímají nebo alespoň baví a má smysl o nich psát, alespoň dokud se týkají her.
pěkná recenze.
Nechci vám říkat, jak to máte dělat. Vím, že jde o peníze až na prvním místě, pravděpodobně bych to dělal úplně stejně, protože kontroverze lákají, ale jako čtenáři mi to neskonale vadí, protože vím, že Vávra aktuálně funguje na bázi konspirátora, štváče a pokrytce.
Cyberpunk stál nějakých 312 milionů dolarů, což je jedna z nejdražších her vůbec, hra měla největší hype v historii, slibovali nám nejúžasnější a nejfunkčnější open-world v historii, dostali jsme jen mrtvou kulisu města pro lineární příběh. Takový stroj bez ducha abych parafrázoval GitS. Jsem schopen pochopit, že se někomu hra libí, mně se taky líbí, i když je to jen a pouze jedna z nejlepších her tohoto roku(víc ani hovno), co nejsem ale schopen respektovat je, když herní designer začne psát, že je to nejlepší hra za poslední roky a píše to u hry, kde open-world je nejslabší část hry a přitom se jedná o open-world hru. To je naprosté selhání samotného žánru hry bohužel. To snad souhlasíte? Navíc to píše člověk, který strhal jinou hru kvůli blbostem jako absence záchodů apod. Kdyby byl takhle kritický na CP2077, tak musí zákonitě Vávra hodnotit Cyberpunk stejně jako AC a to 2/10. Když jsem u toho AC, ta tak hra překvapivě dělá spoustu věcí lépe než CP2077, ale to je už na jinou diskuzi. Na tomhle ale krásně vidíme jeho nekonzistentní názory, a že funguje jako hater/troll/fanboy, proto mě neskonale zvedá ze židle, když herní magazín ho tady cituje. To jak se ztrapnil s Márou, byla jen taková třešnička na pomyslném dortu trapnosti jeho působení na sociálních sítí.
Nechci tady úplně moralizovat, možná bych to dělal stejně, mám rád peníze jako každý, ale opravdu bych zvážil pro příště citování štváče Vávry. Tady nakonec ještě jedna spekulace jako čtenář si to můžu dovolit. Ani mě nepřekvapuje, že tak chválí Cyberpunk, asi všichni víme, že mají s CDP velice pozitivní vztahy. Mrk. Mrk.
edit:
tak dokonce 330 milionů. Dle wiki je to nejdražší hra historie:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_games_to_develop
Na nejdražší hru historie ta hra nabízí sakra málo možností.
Nejde ani tak o peníze, jako o to, psát věci, které čtenáře zajímají. A tohle je jedna z nich, jakkoliv se na to podíváme. Nesnažíme se Danielův názor v nijak glorifikovat, prostě ho jen nabízíme těm, které zajímá. Pro ostatní je tu dostatek článků jiného druhu.
Vaše argumenty jsou dobré a zajímavé, děkuji za ně. Osobně si myslím, že hra toho „ducha“ má, konkrétně v tom, jak jsou napsané a zahrané postavy + v nespočtu fascinujících detailů, které mne po celou dobu hraní bavilo objevovat (jak řekl kolega, nepamatuji se, kdy naposledy mě bavilo číst knihu ke hře skoro stejně, jako ji hrát – tenhle svět je prostě parádní).
Tak nebo onak mě jako hráče baví a zajímá každý dobře napsaný názor, i když s ním třeba nesouhlasím. Často si to třeba musím nechat uležet a potom někdy i ten svůj postoj přehodnotím. Z tohoto pohledu je pro mne zajímavý jak Danův názor, tak ten váš.
Daniel: Nevím zda tomu věřit ale píšou tam, že marketing sežral 200 míčů. To pak lehce se nedostalo tam, kde mělo. A přitom roky byla propagace docela mrtvá. A jen že jsem baba zvědavá, o jakém problému Vávra a nějaký Marek mluvíte? Já nestíhám ani drby z vesnice, jak nejsou ty hospody a u pc usnu u druhého, vtipného videa se štěnátky.
Osočení z placené recenze Sony produktu bez důkazů, pak se ukázalo, že to byl jiný youtuber, Vávra se samozřejmě od té doby k tomu nevyjádřil, mlčel, přitom tvrdil, že to viděl černé na bílém.
Ti tu jeho odpoved prelozim jinak: Na tvym nazoru zas tak nezalezi, protoze to vetsina vidi jinak.
Vĕtšina a to víš jak ? Xd
Nemám teď přehled jaké hry vyjdou v roce 2021, ale plánuji pořídit hlavně CP77 🙂.
Jinak pokud máte pár tipů na nové hry, tak je tady napíšte 👍
Dying light 2 , na příběhu dělal Avalon + scénaristi co dělali třeba srdce z kamene, pevné věřím , že strčí brachu do kapsy už jen proto , ze hru raději odložili , než aby ji vydali nefunkční
Osobně budoucnost Dying Light 2 nevidím moc růžově. To že se budou snažit vystříhat Aveloneho práci (kvůli jeho skandálu) tomu asi taky moc nepomůže.
gamerant.com/dying-light-2-development-trouble
Pokud se nepletu, tak od Avalona toho v Dying Lite příliš nezbylo… tak bacha na očekávání.
Ale prd , jeho vyhodili ještě před odlozenim hry , navíc nic takoveho nebylo ofiko potvrzeno 😉
Horizon 2 , GOW5 , NIER REPLICANT , MASS EFFECT REMASTER , FF7 Part2 nic jiného nečekám v 2021
Elden Ring?