Vývojářské studia Riot Games a Bungie se spojili proti tvůrci podvodného softwaru, na kterého rovněž podali žalobu. Právníci společností Riot Games a Bungie podali v pátek stížnost u soudu v Kalifornii v centrálním obvodu s tím, že Cameron Santos ze společnosti GatorCheats, podobně jako spousta dalších, obchoduje se škodlivými cheaty a hacky. Tyto cheaty a hacky jsou určeny pro hry Valorant a Destiny 2, ale také pro mnoho dalších her.
Obě společnosti tvrdí, že Santos a zaměstnanci GatorCheats prodávají a distribuují svůj podváděcí software prostřednictvím webových stránek, ale také prostřednictvím e-mailu a discordu. Tento software je speciálně navržený tak, aby ho nebylo možné odhalit žádnými technologickými systémy Riotu a Bungie proti podvádění. Přístup k tomuto softwaru se pohybuje od 90 dolarů (okolo 2000 korun) za měsíc, až do 500 dolarů (okolo 11 000 korun) za verzi pro celoživotní přístup. Právníci společností Riot Games a Bungie prohlašují, že si společnost GatorCheats na prodeji cheatů a hacků vydělala desítky, až stovky tisíc dolarů.
Tento software má různá nastavení, která hráčům umožňují vyladit jejich potřeby. Příkladem může být cheat, který vylepšuje hráčovu schopnost u zaměřování nepřátel, ale také cheaty, které ukazují zdraví a vybavení nepřítele.
Riot a Bungie uvedli, že škody způsobené softwarem společnosti GatorCheats, mohou činit miliony dolarů. Očekávají, že soud tuto praktiku ukončí, s odvoláním na údajné obchodování s podváděcím softwarem a úmyslné zasahování hráčů porušujících smlouvy.
Podobné soudní spory jsme mohli vidět napříč historií už několikrát, od několika soudních sporů ze strany Nintenda, po žaloby od Activisionu, Epic Games a Ubisoftu. V nedávné době se tvůrce hry Pokémon Go, studio Niantic, sešlo u soudu s tvůrcem cheatů do této hry, který nese přezdívku Global ++. Studio po něm požaduje odškodné ve výši 5 milionů dolarů.
Cheateři jsou jedním z mnoha důvodů, proč jsem přešel na PS. Na PC vždycky byli, jsou a vždycky budou.
Tohle asi bude nepopularni nazor, ale stejne ho napisu. Podle me to je krok spatnym smerem a zminene spolecnosti by se mely zamerit na hrace, kteri cheaty pouzivaji, nez na ty, kteri je vytvari. Ja to principialne vidim jak kdyby nekdo zaloval vyrobce nozu za to, ze nekdo jiny pouzil jimi vyrobeny nuz k nelegalnim ucelum.
Jak nekteri zminili prede mnou, cheaty ve hre pro jednoho hrace jsou bezne akceptovane a starsi hraci si nejspise budou pamatovat legendarni cheaty jako treba IDDQD, IDCLIP atd. Problem cheaty predstavuji v multiplayerovych hrach a pokud je mozne detekovat poziti cheatu, asi nejlepsi pomsta je zasadne parovat cheatery proti cheaterum, at si to uziji a bezne hrace jen proti beznym hracum.
Problem je, pokud cheaty nejdou aktualnim softwarem detekovat a tam je krome snahy o zlepseni detekce take vhodne dat hracum zpetnou vazbu. Udelat treba i mene popularni kroky, ale vysvetlit hracum, ze kvuli masovemu zneuzivani cheatu nemaji vhodnou alternativu.
Co by takove nepopularni kroky mohly byt? Predevsim podporeni vyssi schopnosti detekce cheatu. Jelikoz multiplayerove hry dnes typicky bezi na serverech herni spolecnosti, ta by mela byt schopna mit veskery vstup a vystup pod kontrolou a treba na rozpoznavani cheatu nasadit umelou inteligenci, ktera se nauci je v realnem case rozpoznavat. To by pravdepodobne melo za nasledek vyssi naroky na vykon serveru a naklady na vyvoj takove umele inteligence, coz by se odrazilo treba v cene hry, ale pokud to spolecnost dobre vykomunikuje, hraci to bud pochopi a hru si i za vyssi cenu, ale take s vyssim komfortem feroveho hrani koupi, nebo si ji nekoupi a budou se potykat s cheatery u jine levnejsi hry.
Neverim, ze je technicky nemozne detekovat pouziti cheatu, ktery zapricini nejaky stav, ktery by normalne nenastal a u cheatu, ktere se trosku kroti, ale presto podvadi, se da pouzit pravdepodobnostni statistika na vetsim mnozstvi dat, tzn. lze takoveho podvodnika odhalit treba po deseti minutach hrani, kdyz treba po celych deset minut daval poskozeni jen na horni hranici rozsahu.
Ja ten krok spolecnosti vidim jako snahu o cestu nejmensiho odporu, ktery je pro ne levnejsi, prestoze mi to subjektivne pripada jako logicky spatne.
Jo Jo potkat v Destiny 2 v kompetu celý cinknutý team není nic vzácného. Člověka to dost shodí, páč přemýšlí proč jsou jiní tak dobrý. Můžete se zlepšovat jak chcete, ale pokud cheater není úplný lempl, nedáte ho. Podělá to celý zážitek ze hry a když grindíte ranky, potkáte toto, stojí vás to hodně nervů a nepočítám materiální škody. Klávesnice kloudná taky není nic levného.
pro single hru pro fun klidne ale na multi je to na hov.
Chudáčci cheateři jsou tak ubozí. Nikdy se nezviditelní tak jak by chtěli. Je to spíš pravda o jejich choré a ubohé mysli. Nechápou ,že tím nikdy své touhy být jedni z nejlepších nenaplní.
Co me dokaze vytocit jsou prave cheatujici hraci v online hrach. Jeste vice me potom toci, kdyz dane herni spolecnosti s tim nic nedelaji.
Vysoky ping a neprijemny virus pro kazdeho cheatera a jeho pocitac.
Co me naopak tesi je, kdyz jste dobri i bez cheatu a ostatni hraci si mysli, ze cheaty pouzivate. To je potom neco jako podsta a clovek si muze rict “jsem fakt dobrej”
Zajímalo by mě co ti lidi, kteří cheaty používají z té hry mají. Nikdy tohle nepochopím co si chtějí dokázat.
Ale hochu.Sám jsem tvůrcem cheatů.Nikdy je ale nepoužívám on line.Jen pro zábavu v single.Ta hra má daleko lepší fun faktor.A navíc najít adresu je zadostiučinění po několikahodinovém hledání.Ale na to nemáš znalosti reverzního inženýrství.Takže víš o tom kulový.Jsi jen běžný uživatel a hraješ to co ti nabídne trh.Asi tak.
Snad každý kdo hrál třeba San Andreas používal cheaty. Jako malej jsem je používal protože to bylo na vyblbnutí super, ale když je dám do jakékoliv jiné singleplayer hry, tak je to většinou nuda nebo zábava tak na 10 minut. Ale nepotřebuju mít žádný inženýrský znalosti, abych si představil, že ta hra prostě ten fun factor spíš ztrácí. Být nesmrtelný, viděl skrze zdi, mít obří damage… proč se pak snažit? Takhle to vidím já, nikomu neberu jeho pohled, ale snad se shodneme, že cheatovat online je hnusárna.
Já si pamatuju ještě, když jsem zkoušel cheaty do Duke Nukem 3D. Jako je to fajn, že máš všechno hned ale jak říkáš, vydrží ti to chvíli a pak je to nuda. Hlavně pak nemáš ten dobrej pocit z toho, že se ti něco povedlo. A cheatovat v online hrách? To nepochopím, hlavně hráčský um to nikam neposune.
honí sí pérko jak maj super K/D a baví je škodit jiným nic jiného v tom nebude
u singleplayer her to neřeším tam ať si každej používa co chce, ale jak by bylo krásné kdyby z online her cheateři zmizeli
Cheatování v online hrách… tam asi záleží na hře. V GTAO nebo RDO to dokážu pochopit, ten grind se nemusí líbit všem. Tak samo třeba v nějakých MMORPG. Ve střílečkách hádám, že může jít o výsledek frustrace, kdy se hráči nedaří a nedaří, anebo má prostě rád ten pocit, kdy je nejlepší, na vrchu tabulky.
U singleplayerových hrách, tam to třeba u mě je tak, že si chci zpohodlnit hru, upravit si ji tak, jak chci, aby mě bavila. Podobně jak s modifikacema.
GTA online – Grind tam musí být, aby RockStar získával prachy i od lidí co si kupují jejich herní kredit. Kdyby nebyl, tak servry brzy zavřou, protože budou ve ztrátě.
Mě GTA Online bavilo hodně…. JENŽE… cheateři v závodech a přestřelkách fakt nejsou to co chceš.