Už nějakou dobu víme, že v českém studiu Enigmatic Machines vzniká hra, která se původně jmenovala Lost Expeditions, nedávno však došlo k přejmenování na Expedition Zero. A zatímco běží uzavřené playtesty, dočkali jsme se prvního plnohodnotného traileru.
Na úvod je třeba říct, že Expedition Zero je survival horor situovaný do Sibiře, která je však zdevastovaná pádem meteoritu. Vojenské základny se odmlčely a zdejší obyvatelé mluví o podivných nestvůrách pojídajících maso a zdevastovaných vesnicích. Sovětská výzkumná expedice s označením „Zero“ se vydá místo prozkoumat, ale hned první den byl kontakt s nimi ztracen. Vy se ujmete posledního přeživšího z této expedice, který se bude snažit přežít v těchto nehostinných podmínkách, zjistit, co se s expedicí stalo a pochopitelně se také vrátit do bezpečí.
Během hraní se nevyhneme konfrontacím s různými monstry, v Expedition Zero však není klasický bojový systém. Namísto zbraní budeme používat naši vynalézavost a technické dovednosti. Svou výstroj a vybavení si budeme postupem času vylepšovat.
Nový trailer je spíš atmosferický, není v něm ukázaná hratelnost, nicméně na ni se můžete podívat velmi jednoduše. Na Steamu je totiž k dispozici několik screenshotů přímo z hraní a hlavně si můžete vyzkoušet nově vydané demo, které nese název Lost Expeditions: Station One. Dozvěděli jsme se také to, že hru bude vydávat společnost tinyBuild, která stojí za tituly jako Hello Neighbor, Graveyard Keeper, Speedrunners, Punch Club a z poslední doby třeba Not for Broadcast.
Datum vydání zatím známé není, ale pokud se chcete dozvědět víc, můžete se přidat na oficiální Discord server, kde za pár dní proběhne AMA s vývojáři.
No, viděl jsem kousek dema a nic moc. Ale nemusíme ještě házet expedici do žita, je to jen demo.
„Během hraní se nevyhneme konfrontacím s různými monstry, v Expedition Zero však není klasický bojový systém. Namísto zbraní budeme používat naši vynalézavost a technické dovednosti. Svou výstroj a vybavení si budeme postupem času vylepšovat.“
Mam rad horrory ze zimniho prostredi, ale tyto survival, kdy proste nemam zbran (a jeste v rusku) jsou uplne na hlavu… Ale pockam si az to vyjde a na hracske recenze… Jestli tvurci prijdou se zabavnou hratelnosti, tak do toho pujdu
Nahodou taková Amnesia nebo outlast jsou skvělé a k podělání gatí hlavně pro to, že se nemáš jak bránit. 😁 Veškeré horrorovky kde se můžeš bránit pozbívají smyslu stejně jako F.E.A.R, prostě když máš v ruce zbraň, jsi v bezpečí. 😁 Třeba u outlastu jsem zapínal kameru vetsinou jen kvůli tomu abych si připadal, že pouze koukám na záznam, nikoliv, že tam jsem. 😁
Za mne je to tedy naopak plus.
Jenomze to naprosto popira jakykoliv pud sebezachovy…. Jako ruku na srdce, kdyz budes v nebezpeci jak se zachovas? Prvotne si najdes neco, cim se bude pri primem ohrozeni branit. A az potom se budes snazit schovavat a utikat…
Tak já z toho pochopil, že nějakým způsobem se bránit budeme, jen ne klasicky jako třeba střílení nebo mlácení. Co se pudu sebezáchovy týče, já bych se zachoval tak, že bych zdrhal jak to jen jde, ale hra mi řekne, abych pokračoval, šel sám do nejtemnějších hlubin a hodně štěstí…
Chápu, že ty zbraně jdou proti logice, ale udělat dobrý horor, kde se těm „večem“ dokážeš ubránit je zkrátka těžké.
Jako je fakt smutný, že Amnesie nebo Outlast prostě budují strach na tom, že se nemůžeš bránit. Existuje snad stovka momentů, kdy by hlavní hrdina mohl totálně ojebat záporáka. Tyhle hry absolutně ignoruju, protože fungují na tomhle tupým principu, creepy prostředí a nonstop utíkání bez možnosti se bránit = rádoby horror.
Nepřijde mi to jako něco inovativního nebo nového. Celkem slušně to vypadá, ale to je tak vše
Asi tak. Hru jsme samozřejmě nikdo zatím nehráli, ale z prvního dojmu, když se podívám na ten trailer, usuzuji že to bude prostě takové obyčejné. Grafika sice fajn, ale to je právě asi vše. Třeba nás to ale při vydání ještě překvapí.