The Division 2 dostalo před pár dny aktualizaci 1.21, která přinesla zejména vylepšení pro nové konzole PS5 a Xbox Series X/S.
Na PlayStationu 5 i obou verzích nového Xboxu dosáhnete díky updatu na 60 snímků za sekundu. Na všech typech starších konzolí jste si museli vystačit pouze s 30fps.
Silnější hardware umožňuje rovněž hraní ve 4K, které ale každá konzole řeší trochu jinak: Xbox Series X nabízí nativní 4K (2160p), PS5 ve skutečnosti 1944p a dynamické rozlišení, Xbox Series S si pak musí vystačit s upscalovaným 1080p.
Překvapení každopádně nastává ve chvíli, kdy se zaměříme na přímé porovnání obou verzí. S podrobnou analýzou přišlo tradičně Digital Foundry.
Z videa níže je v určitých pasážích jasně patrný rozdíl mezi verzemi pro PS5 a Xbox Series X/S. A porovnání pro nový PlayStation nevyznívá dobře. Nejvýraznější rozdíly jsou patrné v nasvícení, světelných odrazech, efektech kouře a mlhy a zobrazení vzdálenějších objektů.
Právě funkce vykreslování mlhy (volumetric fog) a světelných odrazů (screen space reflections), která plní podobnou funkci jako ray tracing, v PS5 verzi úplně chybí.
Ačkoli se to může na první pohled zdát jako drobnost, na vizuální ztvárnění to zejména v určitých pasážích má poměrně výrazný vliv.
Ještě zvláštněji působí, že výše zmíněné efekty kromě Xboxu Series X/S bez problémů vykresluje i starší PS4 Pro, na což Digital Foundry upozorňuje v čase 4:30.
Chybějící efekty jsou navíc kromě venkovních lokací dobře rozpoznatelné i v interiérech, které jsou prezentované třeba v čase 7:00.
Zůstává otázkou, co poměrně citelný rozdíl mezi PS5 verzí a ostatními způsobilo. Xbox Series X a PS5 jsou si totiž výkonově velmi podobné. Problém tudíž nemusí spočívat ve výkonu samotného zařízení.
Nelze proto vyloučit, že v další aktualizaci dojde k dodatečné optimalizaci a úpravě hry na PS5. Zatím však takové informace nemáme.
Bližší informace o The Division 2 získáte třeba z naší recenze základní hry nebo expanze Warlords Of New York.
Bez té mlhy je to lepší, aspoň je lepší viditelnost.
Tak pokud ty efekty zvládá ps4pro, asi je spíš někde chyba.
Docela překvapení že tu hru u Ubi ještě nedali k ledu. Podle toho jak rychle byla ve velké slevě a jak často v ní je by si člověk řekl že o ní není zájem a že jí opustí. Stejně tak je překvapivé že lidé pořád očekávají zázraky s 4k při 60FPS.
Naopak tento týden oznámili podporu hry DLC obsahem do roku 2022.
(samozřejmě to ale mohou být jen nějaké kosmetické nesmysly apod.)
No proto mi to přijde nezvyklé. Navíc u Ubisoftu. Tam něco šijou. Nebo prostě jen chtějí prodat co nejvíce her na novou generaci dokud je tam ještě relativně sucho.
Jsem si zcela jistý, že se podívali na čísla (aktivních hráčů), než to rozhodli.
Sám znám dost lidí, co tu hru pravidelně hrají, běhají raidy, masakrují Dark Zónu atd.
No za tu cenu mě to lákalo taky ale první díl se mi líbí víc tak jsem do toho nešel.
Hraje se to pořád dost a to nejenom na pc, ale i na konzolích. Ostatně se pořád nepřestal hrát ani první díl, ačkoli dvojka je populárnější.
Survival v jedničce dodnes nic nepřekonalo, k tomu se rád vrátím kdykoliv
Souhlas, stejně tak se mi i víc líbí zasněžený New York než Washington, i když ten má taky svoje kouzlo
Tak toto je pre mna typ hry ktory ja budem hrat iba na PC a na PS5 chcem hrat uplne nieco ine takze mi je to jedno ako to ide na PS5 alebo Xboxe. A mna osobne viac oslovilo PS5 ako Xbox a bute to pre mna prva konzola ktoru v zivote budem vlastnit tak snad som sa zle nerozhodol
Musím potvrdit, že po vyzkoušení Division 2 na PC se mi ji už na konzoli také nechce hrát
Strašná škoda ale, že nemají cross-save jako Destiny
Nojo no,Xbox je prostě výkonnější konzole.
Rozhodně se jedná o špatný port na PS5, důvod nevím, mohla to být chyba a nebo nějaká interní dohoda s Microsoftem, ale ona vypadá i verze pro PS4pro lépe než na PS5.
Mě to ani jako next gen nepřipadne
Tak záleží na tom, co si člověk pod pojmem next-gen představuje. Jednoduše je to vydání na novou generaci konzolí. To, že to vypadá a běží tak, jako hry na PC už několik let zpátky, je druhá věc.
Podle mě je chyba na straně Ubisoftu, který totiž v případě Divisionu nadržuje Microsoftu. Přesvědčil jsem se o tom na diskuzním fóru, když jsem řešil jeden menší problém…a sice přenositelnost DLC. Bývá zvykem, že když se ke hře koupí DLC, tak je na konzoli možné obsah sdílet i s ostatními účty. Division 1 to tak mělo také….problém nastává u Division 2, kdy si člověk koupí DLC na sekundárním účtu s tím, že ho bude moct hrát, jako to bývá vždy, i na svém primárním účtu. Jenže ejhle, ono to nefunguje, protože prý se obsah váže jen na účet, kde to bylo zakoupeno. To jde ruku v ruce proti politice Sony, která to právě umožňuje. I popis obsahu u hry jasně uvádí, že se platí jednorázový poplatek a obsah je dostupný v rámci celého systému v konzoli……někdo by mohl namítat, že to jen nějaká novinka, jenže……na xboxu to sdílení mezi účty normálně funguje i v tomto případě, jen PS na tom je bita.
I Divison 2 to má? Ubisoft to blokuje i u Legionu. U WD2 mi šlo hrát se season passem na svém US účtu, ale Legion je blokovaný, a to samé platí pro Rainbow Six Siege, ale tam bych to ještě pochopil
Je otázka, zda je to problém na straně PS5 nebo chyba na straně Ubi a bude opraveno dalším updatem.
S ohledem na to, kolik zahraničních médií to rozebírá, si myslím, že museli v Ubi dostat docela naštvanou reakci od Sony
Ubi ma problem spravit aj na PC aby isla hra normalne takze si myslim ze skor z ich strany
Spuhlas. Se zapnutým OBS hra spadla během 15ti minur 3x. Tak jsem to vypl a šel hrát něco jinýho 🤣
Takt to je spíše chyba někde u vás. Mám nastreamováno přes 100 hodin a nikdy nebyl žádný problém.
To prave vubec neni otazka. Veskere dosavadni testy ukazuji, ze jsou ty konzole z hlediska vykonu temer totozne. Nekdy jede hra malinko lepe na psku a nekdy na xku, ale takovy rozdil jeste nikde nebyl – z toho si kazdy logicky odvodi, ze se patlalove z Ubisoftu opet jednou predvedli a za chvili to opravi patchem. Nic vic, nic min.
Welcome to next-gen. Once again…