Stále kvalitnější a propracovanější technika posouvá zpracování her na úroveň, kdy jsou mnohdy těžko rozeznatelné od reálných filmů. Jedná se ovšem o náročné techniky, a to především u tvorby postav. To vyžaduje obrovské množství času, úsilí a dovedností, nemluvě o nákladném vybavení a personálu. S novinkou přichází společnost Epic Games, která představila aplikaci MetaHuman Creator. Ta by měla tvorbu digitálních postav nejen usnadnit, ale také ji posunout na ještě realističtější úroveň.
MetaHuman Creator je cloudová aplikace, která by měla umožňovat zkrátit čas strávený tvorbou digitálních postav z týdnů nebo měsíců na méně než hodinu, aniž by byla ohrožena kvalita. Tato aplikace už čerpá ze stále rostoucí knihovny variant lidského vzhledu a pohybu. Autor následně bude moct danou variantu tvarovat a přetvářet podle své vlastní volby. Ukázkové video, jež Epic zveřejnil, představuje jak taková tvorba postavy v aplikaci bude vypadat.
Na tvorbě této aplikace se podílejí společnosti 3Lateral a Cubic Motion ve spolupráci s Unreal Engine týmem. „V Unreal Engine za posledních několik let běží spousta skvělých příkladů, od fiktivních postav, jako jsou Senua a Siren, až po digitální kopie Andy Serkise a Mike Seymoura. Společnosti jako 3Lateral a Cubic Motion vedly v oblasti vytváření 4D animací založených na zachycování výkonu; jsme hrdí na to, že obě tyto společnosti jsou nyní součástí rodiny Epic,“ uvádí společnost Epic Games na svých stránkách.
Epic rovněž tvrdí, že si autoři budou moct vybrat z přibližně 30 účesů, které používají prameny vlasů z Unreal Engine, nebo vlasové karty pro platformy nižší třídy. K dispozici je také sada ukázkových oděvů a 18 různých typů těla. Výslednou postavu lze poté stáhnout prostřednictvím Quixel Bridge a následně připravit pro animaci a snímání pohybu v Unreal Engine. Finální výtvory budou autoři moct použít ve svých projektech ve verzi Unreal Engine 4.26.1 nebo novější.
A co na to říkají lidé z oboru (vývoje videoher a počítačové grafiky)?
„S touhle technologií se výroba her navždy změní. Úspora nákladů díky tomuto bude astronomická. Bude těžké být konkurenceschopný, pokud nebudete na Unrealu. Tohle mění hru.“
Game production will be changed forever w/ this tech. The cost savings of this will be astronomical. It's gonna be hard to compete if you're not on Unreal, this is a game changer. https://t.co/RDnBawlHo9
— 𝕽𝖎𝖈𝖔 𝕱𝖑𝖔𝖗𝖊𝖘 🗝️ (@R1c00) February 10, 2021
Aplikace MetaHuman Creator bude připravena na testování v rámci předběžného přístupu během několika následujících měsíců.
Kdyby na tomhle vznikl někdy „Detroit:Become Human 2“.
Yes!
Tohle je masakr. Pro mě jako člověka co dělá hard surface to hrozně pomůže v rámci osobních projektů. Tahle technologie určitě bude hodně využívaná u low cost projektů, ale nebál bych se toho že přední vývojáři přestanou dělat vlastní charactery.
Nedivím se, že po Unreal Enginu sáhli tvůrci Mandaloriana, aby v něm dělali efekty.
Využili to jako předlohu pro tzv “led screen”( nová alternativa pro green/blue screen), kdy se za postavou promítala scéna, která byla reálně díky led screenu osvětlená, světlo je totiž achylova pata green screenu, tady díky tomu ta scéna vypadá mnohem víc přirozeně,ale efekty jako takové v tom nedělali, alespoň co já vím.
Nemodelovali v tom náhodou příšery atd?
Co jsem Koukal tak se většinou dělal jenom scéna(ale možný to je), jinak Mando má opravdu hodně praktických efektů a to dneska jsou praktický efekty dražší než CGI , bohužel.
https://youtu.be/Ufp8weYYDE8
Co jsem právě koukal na nějaké Behind the Scenes, tak tam v UE dělali snad Kraytského draka, takže bych řekl, že to pak užili i na ty ledové pavouky a další věci.
Proc takhle skvele nevypadaly postavy v Tony Hawk Pro skater 1+2. Tam byly obliceje a vlasy jedna z nejvetsich slabin, i kdyz hra bezela na Unreal engine 4.
Grafika úžásná. Vskutku.
Teď trochu odbočím. Všimli jste si, jak nám to podprahově cpou? Černá a žlutej. Bílí jsou kde?
A záblesk bílého starce fakt neberu.
Rikal jsem si to stejny. V druhym video sice bila postava je ale z chlapa tam udelaji nejakou lesbu, nebo transku.
A nejhorší na tom je, že to cpou všude. I v reklamách v televizi. Nejdřív barevný a pak sem tam bílej.
Taková je teď doba. Kdyby to takhle neudělali, tak by byl řev a obvinění z rasismu a bůhví z čeho ještě. Mě osobně je jedno, jakou rasu použijí, vypadá to úžasně.
Omlouvám se, ale to samé by si mohla říct kterákoliv jiná rasa, kdyby tam byli převážně zase jen bílí. Já myslím, že lidi nad tím moc přemýšlejí a kdyby všichni brali lidi takoví jací jsou a nekoukali na barvy, bylo by to o moc jednodušší. Mimochodem bílá žena se tam taky ukázala a například latino-američan tam ani nebyl a nikoho to očividně neštve. Není to poznámka jen na Vás samozřejmě. Naopak lidé, kteří dožadují mít ve filmech, ve hrách aspoň jednu LGBT+ postavu a nebo postavu určité rasy je také špatně a brání to svobodě kreativního myšlení těch tvůrců podle mého názoru…
Není úplně jedno čí ksicht tam je?
Unreal Engine byl vždycky na špičce co se kvality týká a momentálně není lepší varianty. I když i Unity se hodně zvedl, Frostbite je spíš prokletí a Cryengine docela zapadl, jsem hodně zvědavý právě na nový UE 5.
Za mě stále jasně vede RAGE engine, uvidíme kam se s ním posunou v GTA 6.
Jen je škoda ,že se o něj nechtějí dělit 😂
Unreal byl vždy jen průměr. Momentálně je nejlepší engine Decima
Jasně, to víš, že jo, průměr. Nejvíce licencovaný engine a navíc oblíbený jak mezi herními, tak mezi filmovými tvůrci. Napřed si o tom něco zjisti. Za to Decima byla v kolika hrách? Ve dvou? Neříkám, je pěkný, ale nový UE je už zase jinde. Nehledě na podpoře, kterou Epic tvůrcům, kteří si Engine licencují, poskytují. Jen pro zajímavost, pěkný článek o herních enginech:
https://gamedevacademy.org/best-game-engines/
A která hra na Unrealu vypadá parádně? Netvrdím, že je špatnej ale i ten Cryengine vypadá 10x líp.Unreal byl vždy o přístupnosti a jednoduchosti a běží dobře jak na konzole tak PC ale žádný zázraky nikdy nepředvedl
Mně to příjde až děsivé, když to vezmu z pohledu toho kdo se chce na trhu vývojáře her, v tomto případě character artist, teprve uplatnit. Přestože je to náročná práce, konkurence je navzdory tomu velká a takhle podle mě poroste ještě víc. Ono to nejspíš až zas tak horké nebude, ale podle mě to přece jen něco změní.
Na druhou stranu potřebujeme snížit počet potřebných lidí k vytvoření velkých her. Neustále to roste a spolu s tím náklady na vývoj.
Alternativně bude moct vycházet víc rozličných her