Herní průmysl někdy píše jen těžko uvěřitelné příběhy. Jeden takový se začíná rodit s opětovným oznámením v minulosti zrušené hry Six Days in Fallujah.
Six Days in Fallujah byla na první pohled nesmírně zajímavá válečná akce z pohledu třetí osoby, která měla zpracovávat druhou bitvu o Fallúdžu (operaci Phantom Fury), která byla součástí války v Iráku.
Autoři ze studia Atomic Games při vývoji spolupracovali s vojáky, jež se samotných bojů účastnili a podle svých slov se maximálně snažili o věrné a historicky přesné zpracování bitvy i samotné války. Vydavatelem hry bylo Konami, takže i po finanční stránce se zdálo být vše zajištěno.
Po oznámení hry v roce 2009 však přišla vlna kritiky od médií, některých válečných veteránů a protiválečných hnutí jako například Stop the War Coalition. Je potřeba dodat, že samotná bitva se uskutečnila v roce 2004, takže šlo i v roce 2009 o poměrně čerstvé a ožehavé téma.
I přes snahu vývojářů, kteří v různých rozhovorech vysvětlovali, že rozhodně neplánují samotný válečný nijak oslavovat či obhajovat, se Konami rozhodlo vývoj hry dále nefinancovat. Nějaký čas vývojáři z Atomic Games pokračovali ve vývoji sami, ale po marné snaze o nalezené nového vydavatele museli vývoj hry zrušit a samotné studio zavřít.
O hře už však nyní nemusíme mluvit v minulém čase, protože se i přes výše zmíněnou nepřízeň osudu dočká reinkarnace. Hru vyvíjí studio Highwire Games, které v minulosti vydalo VR hru Golem. Jde o relativně nově zformované studio tvořené řadou zkušených vývojářů.
Za pozornost stojí třeba herní designér Jaime Griesemer, který se z pozice herního designéra podílel na vývoji Halo, Destiny nebo Infamous Second Son. Další známé jméno je Marty O’Donnell, jenž složil hudbu pro první Destiny a několik dílů Halo. Na nové Six Days in Fallujah se však podílí i část vývojářů zrušené verze.
Na rozdíl od původní hry půjde o akci z pohledu první osoby. Ostatní ingredience by však měly být zachovány. Vývojáři spolupracují s více než stovkou vojáků i civilistů, kteří bitvu zažili na vlastní kůži.
Právě prostřihy dokumentárního charakteru a výpovědi skutečných osob by mají být nedílnou součástí zážitku, což jen dokazuje, že by i nové Six Days in Fallujah mělo klást důraz na historickou přesnost a autentické zpracování. Každá mise má být vyprávěna reálným účastníkem bitvy, zatímco vy budete kráčet přesně v jeho šlépějích a kopírovat jeho osud. Kromě vojáků si zahrajeme i za civilisty.
Six Days in Fallujah vyjde ještě v průběhu letošního roku na PC a konzole. Těšíte se?
Hru si už nyní lze přidat do wishlistu na Steamu. Navštívit můžete rovněž její oficiální stránky.
Nějak pochybuju že to bude autentické. Třeba to bude realistické co se gameplaye týče ale založené na zašlých vzpomínkách které budou tak trochu zredukované o válečné zločiny. Aby z toho nakonec nevyšla další hra oslavující mírumilovné spasitele z burgerlandu namísto toho že se z té země stala americká střelnice. Ale snad to překvapí.
Wow, tak do toho bych rád šel. Velmi! Doufám, že se to tentokrát podaří úspěšně dokončit a nehodí do toho vidle zase nějaký potrefený moralista. Plus pochopitelně snad také půjde o kvalitní hru (a ne 3hodinový singl + dokument). Už v traileru mě ale zklamal hlas vypravěčky. Nikdo, sakra NIKDO, nemluví s tímhle DEBI*NÍM rádoby východním, neskutečně imbecilním přízvukem. Dost mě děsí fakt, že když si autoři nejsou schopní ověřit (vymanit se) ani z takhle povrchního stereotypu, aby ve finále nešlo o nějakou „jako že vážnou taktickou akci s vyšší hodnotou“. Jinak se mi úplně z hlavy vykouřilo, že v té době US armáda používala tyhle zbraně, už mám nějak zafixované ty nové sexy kvéry
Poslední válečná hra, která mě takhle táhla byla Spec Ops the Line. Narozdíl od CoD nebo Battlefield se mi líbí, že se drží víc při zemi a nedělají z vás super vojáka, který za jeden den sfoukne 3 tanky, 5 letadel a váš velitel pak řekne „To bylo dobrý“. Nic proti takovým hrám, taky si je sem tam zahraju. Ale u Spec Ops se mi „líbilo“ to drsné a kruté vyzobrazení války a jaké následky to zanechá na psychice. Za mě by se témata jako válka vůbec neměla zlehčovat a ukázat je zkrátka tak jak jsou.
Presne a vyztizne. Taky si dobre pamatuju Spec Ops, krute vyobrazena valka, hlavne ta jedna cast, na tu nikdy nezapomenu.
Six Days by mohlo byt taky zajimave, drzim palce at to vyjde a opet nedojde ke zruseni.
Myslíš zfosforování civilistů?
Presne to jsem myslel a matku drzici dite v naruci.
CoD World at War by se taky mohlo přiřadit.
Že bych po dlouhých letech pořídil válečnou střílečku? Tenhle dokumentárně laděný styl vypadá hodně zajímavě a taky je tu naděje, že herní doba by mohla být delší, než jen pár hodin. Jestli by to nakonec byl spíš ten válečný horror, jak jsem četl na jiném herním webu, tak není nad čím více přemýšlet.