Nejnovější video populárního technologického kanálu iFixIt zkoumá, proč dochází u analogových páček ovladače DualSense k driftování, tedy procesu, kdy tyto páčky vykazují samovolné nežádoucí pohyby, přičemž tím ovlivňující samotné hraní. Kanál přitom naznačuje, že přibližná životnost těchto analogových páček u DualSensu je 417 hodin.
iFixIt testuje ovladač od PlayStationu 5 na hře Call of Duty: Warzone a podle jejich analýzy je provozní životnost dílů překročena po 417 hodinách. To odpovídá asi třem měsícům každodenního hraní po pěti hodinách. Tato délka se bude nepochybně lišit v závislosti na typech hraných her. Kanál nakonec dospěl k závěru, že opotřebení potenciometru způsobené obecným používáním bylo největším důvodem k posunu analogových páček. Toto tvrzení se přitom shoduje s tím, které bylo uvedeno v různých žalobách.
Autoři videa zároveň konstatují, že další používání ovladače DualSense může také natáhnout pružiny v joystickové jednotce, které určují její neutrální bod, tudíž se zde mohou zanést nečistoty, jako je například prach. A právě tyto nečistoty mohou také ovlivnit samotné driftování. „Po tomto výzkumu je pro nás bizarní, že výrobci konzolí nepovažují analogové páčky za spotřební součásti a nenavrhují je tak, aby je bylo možné snadno vyměnit,“ uvádí se ve videu.
V porovnáním s informačním listem od společnosti ALPS, jež dodává analogové páčky do DualSensu, má mít životnost potenciometrů páček 2 000 000 cyklů, zatímco funkce středního stlačení, tedy když se s páčkou klikne, je 500 000 cyklů.
Pokud máte u svého ovladače problém s driftováním, máte podle kanálu iFixlt možnost opravit si ho sami, požádat o opravu specializovaný technický servis, nebo ho reklamovat. Pokud nemáte možnost využít ani jednu z těchto variant, budete si muset pořídit ovladač nový.
iFixIt uvádí, že DualSense používá běžný hardware analogových páček jako ovladače ostatních platforem, a to včetně PlayStationu 4, Xboxu One, či Nintenda Switch. Problémy s poruchovostí analogových páček přitom hlásí uživatelé všech těchto platforem, přičemž Nintendo, Microsoft a Sony nyní čelí hromadným žalobám ve Spojených státech.
Společnost Microsoft nedávno vydala nová prohlášení požadující, aby byl její soudní spor vynesen ze soudní síně prostřednictvím přesvědčivé arbitráže, která by vedla k vyřešení sporů nestranným soudcem.
Nikdy jsem neslyšel něco podobného u PS2 a PS3 a že jich mělo v okolí hodně lidí. Mám ten pocit že čím je vše ultramoderní, tím to stojí za starou belu.
Mám kamarády, co mají jeden dualshock4 na měsíc. Mě drží i po 9k hodinách. Když do toho člověk nemlátí, nehazí po zemi a zběsile nemačká na vsechna tlačítka… 😁 Ale chápu, že dualsence je mnohem méně bytelný, díky množství a namáhání součástek, co třebas místo analogů dát dotykové displeje? to by zas byla cena jinde. Nemají to jednoduché, aby konzole byly stále dostupnější než počítač. Navíc tyhle náročné technologie musí cenově konkurovat levnějšímu xboxu. Další klacek pod nohy…
Určitě je důležitý styl hraní daného hráče a vůbec, o jakou hru jde. Nemyslím si, že budou uživatelé hromadně reklamovat DS. No, ale cena, to je druhá věc…
Zrovna jsem si „opravoval“ DS4. Vyčistil jsem „jezdec“ toho poťáčku na levé páčce. Neviděl jsem elektro schéma DS4, ale bylo divné, že při stisku L2, ovladač zaznamenal navíc levý analog NAHORU. To vyčištění problém odstranilo.
Hodně zajímavé bohužel po soudit zatím nemůžu PS5 stále nemám
Co to je zase za kravinu. Mam vsechny generace po celou jejich dobu pusobeni (Dualshock1, DS2, DS 3 sixaxis, DS4 a Dualsense) se mi nikdy s zadnym nic nestalo a baterie vydrzeli vzdy po celou generaci, to nechapu teda a to je opravdu nesetrim. PS u Nas jedou kazdy den vic nez dost. Tomu neverim, ze by si tohle zrovna Sony dovolilo vypustit na trh.
To máš dobrý. Já už reklamoval 3 nebo 4 ovladače kvůli driftu. Za rok a půl 😁
Gopaz: A co třeba zkusit se k těm ovladačům trochu líp chovat?
Tak neměli bychom ho hned soudit, ale taky věřím, že nějaký agresivnější styl hraní se na životnost ovladače hodně podepíše. Když si vzpomenu, jak poškrábané disky se mi jako dítěti vracely od kamarádů, když jsem jim půjčil nějakou hru, tak hádám, že spousta lidí se k těm věcem neumí chovat
Také si myslím, že je to trochu přehnané – měla by to být stejná technologie jako Dual Shock a přestože jsem se tam po letech driftu dočkal, tak to bylo natolik nepatrné, že mi to vlastně nevadilo (projevovalo se to pouze, když byl ovladač v klidu – jakmile jsem páčku zmáčkl, drift jsem „přebil“).
Jak říkám výše, mám s dualshockem4 cca 9k hodin nahráno a stále jede bez problémů. A to mi kolikrát skončil na zemi kvůli zakopnutí o nabíjecí kabel. Ale když něco hraji nemačkám jak idiot na vsechna tlačítka a nemlátím do toho. A to hraji i střílečky jako battlefield běžně s k/d ratiem 20/5. Takže žádnej lammer také nejsem, a stejně do toho nemusím mlátit abych takového skóre dosáhl. 😁
Jsou hry u kterých musíš do tlačítek „mlátit jako idot“, např. Spiderman. Při souboji se člověk musel sakra otáčet.
Jo pomalu zacina vyplouvat na povrch, jakej je ps5 smeckovej sit.
Dnes jsem hrál cca 15 min. Astro a ovladač se skoro vybil. Předtím jsem ho nabíjel doplna. Za mě teda tužkové baterie v XSX daleko lepší. I ty vibrace ala Dualsense mě nijak neoslovily. Koupím znovu XSX. Jediné co u PS5 cením, je tišší vkládání dvd do mechaniky. Ale chápu, že někomu víc sedí PS5. Já zatím přemýšlím, jestli PS5 prodat a nebo si ji nechat na exclusiv, tituly… XSX to u mě vyhrál.
Jestli chceš tak to klidně vyměním s tebou, mě zase zklamal XSX žádná sláva game pass dle mého výběru nic moc nic mě na tom nebaví hrát, nakonec jsem oprášil ps4 pro které mám 5 let bez nakych problémů reklamaci a rozhodně lepším výběrem her 😉. Je ale pravda že ovladač vydrží dyl u XSX to taky tím že mám hovno funkce jen mírné vibrace a taky u některých her to nemá vůbec nic, záleží co hraješ a jak dlouho.
Tohle „driftování“ jsem zažil u 3 ks Dualshock 4. Pokaždé stejný problém, samovolně otáčení postavy nebo zbraně o 360′ aniž bych se dotýkal ovladače. Paradoxem na tom vsem je, že mi to začalo dělat až od té doby co začal mladý hrát Fortnite před tím bylo vše ok.
Konzole v záruce, ovladače v záruce a oni řeší takovou pitomost se kterou mají ovladače problém minimálně od PS3…Osobně mám doma 2xDS3, 2xDS4 a teď i Dualsense a nikdy mi žádný nedriftoval a to hraju vždy jak to jde, teď už tolik času není co se narodilo dítě ale určitě kdyby mi začal ovladač zlobit tak ho prostě reklamuju a nebrečím. Taky to bude asi hrama co člověk hraje. Třeba já co nehraji multi ale jen single, tak mi ovladač vydrží déle než někomu kdo každý den drtí Fifu nebo Warzone.
Tak neříkej mi, že by tě nenasralo dát za ovladač 1899 Kč, který vydrží 2-3 měsíce normálního hraní. Reklamace je hezká věc, ale 30 dní si nic nezahraješ pokud si nekoupíš náhradní.
Za rok 2020 nahráno cca: 3200Hodin
Tak a teť mluvte MICROSOFT, NINTENDO, SONY A HLAVNĚ VÝROBCE POTENCIOMETRU. 😀
Co by ti měli říct? Že jsi nolifer?
Obrovský problém skoro každé konzole, všichni od nové generace očekávají výkonostní skok s tím, že konzole musí být levná a kvalitní. Což moc dohromady nejde. Bohužel někde se šetřtit musí a zrovna zde na blbém místě, ale obecně těch míst k šetření moc není. V dnešní době kdy je totální nedostatek výrobních kapacit na HW a ceny lezou nahoru je to obrovský problém.
417 hodin ? Ovladač za 2 litry abych měnil 3 do roka je dobrej odrb. A to jsem nadával na Logitech když mi myš po 2 letech každodenního používání přestala fungovat.
Spousta her umožňuje nastavit dead zone ovladače, takže můžete dát třeba první 3% na analogu mrtvou, tím drifting vyřešíte. Nevim kolik her tohle podporuje, ale určitě všechny multiplayer střílečky, například ty warzony co jsou ve videu 100% a pro člověka co není v top 100 na světě tak to je i dobrej krok a jeho aim to vylepší. Takže softwarově se tohle určitě dá řešit, stačilo by unifikovat nastavení ovladače na stejný hodnoty pro všechny hry (alespoň sensitivitu) a bylo by. Ještě by to bylo lepší i pro hráče, že bys nemusel furt nastavovat… no ale zase by to bylo na vývojářích a sony se domluvit takže .. meh
Přemýšlím, jestli to driftování analogů nezáleží i na určité hře. Mám tím na mysli to, že některé hry můžou být naprogramovány tak, že postavu rozpohybují už i při sebemenším naklonění páčky. Loni jsem u hraní Death Stranding zažíval docela značné driftování levého analogu, což jsem do té doby za 6 let hraní na PS4 u žádné jiné hry nezaznamenal. Potom se ještě mírné driftování objevilo u Ghost of Tsushima a od té doby je zase u dalších her všechno v pořádku, takže je možné, že jsou některé novější hry prostě jen citlivější, pokud je pravda, že u Dualsense je použitá stejná technologie jako u Dualshocku. V tom případě by to mohl vyřešit jen nějaký softwareový update.
Hlavní problém není na straně Sony ale u výrobce potenciometrů. Jelikož se už to stejné řešilo jak na straně Microsoftu tak i Nintenda. Takže pokud se nevymyslí náhrada za potenciometry tak se driftování neubráníme. U DualShocku 4 jsem musel řešit stejný problém. A pomohla až výměna celé základní desky s novými analogovímy páčkami. Takže asi tak k celé situaci ohledně driftování joysticků.
Asi očividně vůbec nechápeš o čem se tu píše… Víš co je vůbec ten tvůj „JOISTYCK“ a GAMEPAD??? Zajdi si na vyšetření negramote… PS: nauč se gramatiku, ta ti asi taky moc neříká
Ty jsi nějaký Bokasovo příbuzný? Píšete totiž stejné nic neříkající nesmysly.
Mě se to zdá dost srozumitelné. A myslím že i 99% lidí ten koment pochopí. Zbytek bude psát hloupé narážky. Jak se už ukázalo x)
Víš že to nebylo na tebe, že ano? Proto je tam to odsazování komentářů, aby bylo vidět kdo na koho reaguje. Já s tebou naopak souhlasím.
Tak to se omlouvám. Moje chyba xD
V pohodě. Tady Majki patří do skupiny Malašníků, bokasů a podobných exeplářů, které utekli z konzolisty.
Koukám že se tu hned rozjelo urážení. Člověk tu něco napíše a bez blbých odpovědí se to neobejde. Radši kdyby jsi napsal něco k danému tématu. Ale tak to o tobě něco vypovídá…