Hromadné žalobě nyní čelí společnosti Google, Id Software a Bungie. Ta tvrdí, že uvedené společnosti uvedly zákazníky v omyl, když uvádějí možné rozlišení her na streamovací platformě Stadia ve 4K. Podle zprávy ClassAction.org byla žaloba podána minulý rok u vrchního soudu v okrese Queens, nyní však byla předána federálnímu soudu v New Yorku.
Soudní proces podaný žalobkyní Jacqueline Shepherdovou se soustředí na tvrzení společnosti Google, která před vydáním Stadie uvedla, že tato platforma bude „výkonnější než Xbox One X a Playstation 4 Pro dohromady“, a to především v oblasti streamování her ve 4K rozlišení.
Po spuštění Stadie se ovšem ukázalo, že mnoho her nenabízelo skutečné 4K rozlišení, nýbrž to upscalingované z nižších rozlišení. Shepherdová uvádí, že Google v případě předobjednávek neuvedl úplné informace o schopnosti platformy a Google tedy učinil nepravdivá a zavádějící tvrzení týkající se kvality streamovací služby Stadia za účelem generace vyšších příjmů pro Google Stadia divizi.
Jak do toho přesně zapadá Id Software a Bungie? Žalobce totiž rovněž uvádí, že obě společnosti zveřejnily reklamy na své hry Doom Eternal a Destiny 2 ve verzi pro Stadii, které obsahovaly zmínky o rozlišení 4K, přičemž ani jedna hra po vydání na Stadii skutečné 4K nenabízela. Podle Shepherdové zejména Id Software z těchto nepravdivých tvrzení vydělal neprávem miliony dolarů. Společnost avšak odmítá jakoukoli odpovědnost nebo provinění.
Žalobce požaduje finanční náhradu za řadu různých faktorů a také příkaz, který donutí Google, aby zobrazoval skutečné rozlišení a snímkovou frekvenci každé hry prodávané na Stadii. Zatím ovšem není jasné jak daleko soudní proces bude postupovat.
Stadia nedávno uzavřela všechna svá interní vývojová studia. Přesto Google nedávno uvedl, že na Stadii zamíří v roce 2021 více než 100 her.
Největší zlo vidím v tom, že se roztrhl pytel se všemi těmi upscalovanymi a pseudo 4K. Velkou vinu na tom nese i Sony a jejich PS4 Pro, které se taky rádo prezentovalo jako 4K konzole a ostatní se na tom samozřejmě rádi svezou. Ono to pochopitelně lépe prodává než kdyby tam museli napsat 2K nebo tak něco.
tak upscale je aktualne nejoblibenejsi technologie viz DLSS technologie od nvidie
Tak samotná upscale technologie mi jako taková nevadí, ale vše by se mělo nazývat pravými jmény. Dát upscalovanemu 4K nějaký specifický název, aby se to méně zběhlému zákazníkovi nepletlo a bylo by po problému. Ale to by neprospívalo prodejům, takže se do toho samozřejmě nikdo nehrne.
Tak teď se strachem v koutku krčí desítky marketingových oddělení různých vývojářů kteří hlásali 4K ale mají jen upscale
Mě by spíš zajímalo kolik lidí používá Stadii celkově ? Dle mého GeForce Now má mnohem větší smysl..
Podle mě už je to jen kopání do „mrtvoly“…
Jn podle mě se stejnak zdiskreditovali hlavně tím, že zrušili vlastní studia. Jako WTF budu cpát miliony dolarů a najmu si známá jména a pak to zruším protože Microsoft koupil Zenimax Media. Jako nechápu vůbec souvislosti. Vždyť to nedává žádný smysl. Bez vývoje vlastních titulů nemá tato platforma budoucnost. Stejnak asi nakonec Stadia bude v pohřebišti ambiciozních produktů Google. Který si sami zničili.
Sám hraju přes Stadii a myslím si, že zrušení vlastních studií byl dobrý tah. Vývoj takových exkluzivit by stál nemalé peníze, které můžou být investovány do Stadie samotné. Teď a v budoucnu se Stadia bude snažit přesvědčit vývojáře, aby své hry dávali i na Stadii.
Každá herní platforma podle mě potřebuje takovou tu hru na propagaci. Xbox má Halo, Gears atd. Playstation má God of War, Horizon atd. Nintendo Maria. Já netuším jestli jde vytvořit platformu bez nějakého takového exkluzivního titulu. Možná jo, ale ještě jsem to neviděl.
Stadia má na hardware náročný Cyberpunk, sice to není exkluzivita, ale na Stadii prý jede hodně dobře.
GeForce now jsem zkoušel ale na free účet nic moc , grafika neostrá a rozlišení určitě neni takové jak nastavim , placeny účet na půl roku mi nejde zřídit asi mají plno . Kdyby byla stadie něco jako Gamepass , tak do toho jdu hned.