Bioware před chvílí oznámili, že se rozhodli ukončit snahu o vývoj vylepšené verze hry. Budou ji ale nadále udržovat v provozu v současné podobě. Výkonný producent Bioware Austin, Christian Dailey, k tomu napsal:
„Přátelé,
v duchu transparentnosti a uzavření jsme se s vámi chtěli podělit, že jsme učinili těžké rozhodnutí zastavit naše nové vývojové práce na Anthemu (přezdívané Anthem NEXT). Budeme nicméně pokračovat v udržování online služeb pro hru v její dnešní podobě.
Od vydání Anthemu tým tvrdě pracoval na postupném vylepšování hry, vydávajíce mnohočetné updaty, které přinesly různorodá vylepšení a představily nový obsah k hraní. Koncem roku 2019 jsme tuto snahu rozšířili a začali pracovat na více fundamentální restrukturalizaci hry.
Během vývoje jsme nabídli informace odhalující část práce týmu skrz blogy a konverzace s vámi na sociálních médiích. Bylo pro nás inspirující vidět pozitivní reakce a feedback. Byl jsem velmi hrdý na práci týmu a natěšený na vyzkoušení každého nového buildu.
2020 byl nicméně rok jako žádný jiný a přestože se nám daří postupovat na našich herních projektech v Bioware, práce z domu během pandemie měla dopad na naši produktivitu. Ne všechno, co jsme si jako studio plánovali před COVID-19, je možné naplnit bez toho, abychom naše týmy vystavili přebytečnému stresu.
Vím, že tohle bude zklamání pro komunitu Anthem hráčů, kteří se těšili na vylepšení, na nichž jsme pracovali. Je to zklamání i pro tým, který dělal brilantní práci. A pro mne osobně byl Anthem tím, co mne přivedlo do Bioware, přičemž poslední dva roky z nejnáročnějších a nejvíce naplňujících zážitků mojí kariéry.
Vývoj her je těžký. Rozhodnutí jako tohle se nedělají snadno. Do budoucna se chceme precizně soustředit na naše snahy jako studio a posílit další Dragon Age i Mass Effect tituly, zatímco poskytujeme kvalitní vylepšení do Star Wars: The Old Republic.
Děkuji Anthem komunitě za váš zápal a kreativitu. Váš feedback a návrhy rozhodně pomáhají utvářet směrování týmu – a po osobní stránce, vaše dobrosrdečnost a povzbuzování byly loni opravdu zapotřebí.
Prosím dávejte na sebe pozor a buďte k sobě hodní. Silní o samotě, silnější společně.“
Christian
An update on Anthem from Christian Dailey: https://t.co/twmWXAXj3B
— BioWare (@bioware) February 24, 2021
Konečně dobrá zpráva. Tohle mělo umřít už dáááávno.
Je mi to fakt líto (na jednu stranu). Patřím mezi lidi, co s hrou prošli bety, otevřené demo i plnou hru. Nikdy nepřestanu tvrdit, že Anthem měl naprosto skvostný základ. Přenádherný svět, zajímavý lore/historii, překrásnou faunu i flóru, úžasné výhledy, členitost. Osobně mě i hodně bavily třídy obleků a speciální schopnosti. Potom, co si v Bioware vyzkoušeli jak parádní je používat jetpacky v ME: Andromeda, mělo Anthem i naprosto skvělé a velice návykové létání a la Iron Man (která hra to má?). Nikdy nezapomenu prvotní skok z ochozu pevnosti vstříc džungli pod sebou. Bavilo mě i fashion s obleky. Škoda, že hra se trefila do „kravaťáckého období“, kdy všechny společnosti nutně potřebovali mít v portfoliu svůj money maker typu live service her. Kdyby Anthem byl čistokrevný, poctivý, 60hodinový singl, chrochtal bych jak ten čuník! A to by se mi stejně ani s Anthem Next nesplnilo… čili smutnej jsem, vzpomínky si uchovám a s nadějí vyhlížím Mass Effect. RIP Anthem.
Škoda, mohlo z toho vzejít něco velkého. Kdyby se plně využil potenciál této hry. Ale teď je z toho jen další live service hra která neuspěla. Měly by už konečně upustit od tohoto modelu vydávání her…
Anthem v první řadě vůbec nemělo vyniknout. Díky bohu, že už je tomu konec.
Škoda, nebyla to špatná hra, ale dalo se to čekat
Jako člověk který tam nahrál asi 60 hodin můžu říct že základní koncept je dokonalý až na to že je to celé těžkopádné. Hrál jsem to hlavně kvůli epickým fightům styl Iron Man které mi věřte v žádné jiné hře nejsou. Příběh skvělý ale na bioware průměr bez opravdových možností. A bez obsahu. Jako nechápu proč píšou že to upadejtovali celý rok 2019. To je lež jako CD Red.
Oni se toho ani nedotkli a pak všem řekli že bude vylepšená verze která to všechno spraví. Která nakonec není i když tým dělal dobrou práci. Buď lžou a tým dělal špatnou práci
nebo opravdu dělali dobrou práci a šéfové z EA na prohlídce projektu řekli že na tom už nemají pracovat. Věřil jsem že Anthem bude dobrý. No možná jsem tomu chtěl věřit. Po Cyberpunk 2077 jsem ztratil víru předobjednávat hry. A po tomhle už nemám víru ani věřit studiu které v minulosti bylo výjimečné. (Sakra věřil jsem že to bude jak No Man’s Sky. A všichni budou čumět jak to vylepšili
)
přesně tak velká škoda :/
Mě se to i líbilo, akorát jsem nesehnal nikoho kdo by to hrál v partě.
Prej že na tom pracovali bla bla na té hře se od začatku nic nezmĕnilo a nic nepřibilo mĕli by se omluvit všem za to fake demo a lži
Několikrát jsem si chtěl Anthem pořídit a čekat na tu next verzi. No ještě, že jsem se na to vyprdnul.
Lákalo se na to v každé slevě.. kupte,kupte. Pak to bude dražší až to vyjde znovu. No a je to tady..
Nejvtipnější na tom je že za tohle vyjímečně nemůže EA
Na další DA se opravdu hodně těšim, ale lhal bych kdybych se nebál,jak to dopadne.
Upřímně pochybuju, že by případný restart hry přilákal větší počet hráčů, pravděpodobně by to přišli zkusit hlavně vlastníci původní verze. Projektů má Bioware rozdělaných víc než dost, takže jsem osobně rád, že se můžou více soustředit na ně a Anthem nechat případně do (daleké) budoucnosti.
Dalo seto čekat
a tohle nikdo neřeší nenadává nežaluje jako Cyberpunk? který má svý mouchy ale není to rozhodně horší jak toto?
U Cyberpunku je problém jinde. Prošel si mega hypem, stalo za nim studio co nam dalo Witchera s jeho neskutecne kvalitnimi datadisky, slibilo se hodne no a vysledek byl polovicni a jeste k tomu rozbity…
Vetsina lidi se nechala ovlivnit hypem a cekala absolutni nadhru a ted nedokazou prezvejknout to ze dostali „jen“ dobrou hru.
To na Anthem na druhy strane nebyl prakticky nikdo moc zvedavej a kdo byl moc od nej necekal.
Pokud jde o Cyberpunk malokdo z tech zklamanych je schopen ho zhodnotit dle toho jaky je a ne dle toho jaky mel byt.
protože EA, kdo čekal něco jiného, byl opravdu naivní…
U EA se tak nějak očekává, že to co vyplodí (respektive co vzejde pod tímto vydavatelem), bude sr*nec. Zatímco u CDPR, stojící za 3. zaklínačem, se jednalo o nečekaný fail.