Minulý týden celá řada herních médií (u nás i ve světě) přinesla novinky a články o spekulovaném odkladu jedné z nejočekávanějších letošních her pro PlayStation (přestože má hra vyjít také na PS4, mnozí ji vyhlížejí s nadějí jako jednu z prvních opravdu „výstavních“ her pro PS5). Na Zingu jsme o tom ale nepsali, protože celá spekulace byla založena na tweetu ruského blogera a mě tehdy stačilo pár vteřin na jeho Twitteru, abych zjistil, že situace není tak žhavá. Jenže od té doby nám do redakce posíláte dotazy na tohle téma, takže mi to nedá a musím se podělit o to, proč byly podobné zprávy nesmyslné: nehledě na jejich velmi neoficiální zdroj sám autor citovaného tweetu (ve kterém se navíc psalo o odkladu jiných her, o Horizonu ani slovo) o pár minut později dodal, že zrovna v případě Horizonu s rokem 2021 stále počítá. Tak nevím, co se stalo – jestli si třeba kolegové novináři jen všimli slova Horizon 2 v jeho tweetech, ale už se nenamáhali si je přeložit?
Autor citovaného tweetu o pár minut později dodal, že odklad této hry nečeká.
Na tuto první vlnu nesmyslných článků o pár dní později následovala druhá vlna, ve které zase někteří kolegové psali, že ve skutečnosti je letošní vydání potvrzeno – k tomu zase uváděli jako zdroj skutečnost, že v současných reklamách na PS5 lze najít Horizon s letošním datem vydání, případně čerstvý rozhovor s šéfem Sony, Jimem Ryanem, který na specifickou otázku ohledně dopadů pandemie na hry plánované pro rok 2021 uvedl, že „má dobrý pocit“ z Returnal, Ratcheta a Horizonu. Ve stejné odpovědi ale zároveň zmínil, že kvalita je pro Sony na prvním místě a uspěchané vydání se zrovna v poslední době některým hodně nevyplatilo (čímž celkem očividně rýpnul do Cyberpunku 2077, stále ještě staženého z PS Store). Takže si ponechal otevřená vrátka pro případný odklad.
Kvalita je pro Sony na prvním místě a uspěchané vydání se nevyplácí.
Realita je velmi pravděpodobně taková, že ačkoliv hra je nejspíš ve fázi dokončování a tzv. „polishe“, jsou právě tohle ty nejdivočejší měsíce v životním cyklu podobných projektů a jak naznačuje třeba překvapivý odklad The Last of Us Part II vyloženě na poslední chvíli nebo smutný kolotoč zběsilého patchování během vydání Cyberpunku 2077, situace se může v téhle finální fázi vývoje snadno zvrhnout. Ne nadarmo se říká, že posledních 10% práce na hře je nejtěžší. Dobře si to sám pamatuji i z dokončování Mafie 2 a 3, kdy jsme v týmu stovek lidí denně likvidovali tisíce malých i velkých bugů a nejistě sledovali grafy denního součtu nalezených i opravených chyb, zda množství těch nalezených (ze strany QA oddělení) začíná konečně klesat. Mohu také potvrdit, že právě tohle je doba, kdy se sejdou finální optimalizace (obsahu hry i renderovacích nástrojů apod.) a ukáže se definitivně, jak dobře hra běží nebo neběží na cílovém hardware.
Ne nadarmo se říká, že dokončování (posledních 10% práce) je na hře nejtěžší.
Osobně tedy věřím, že Horizon: Forbidden West je opravdu na cestě k letošnímu vydání (ostatně jeden „utajený“ odklad již hra podle Jasona Schreiera zažila), Sony jej velmi pravděpodobně chystá jako svůj hlavní titul pro letošní (před)vánoční sezónu. A myslím, že docela nadějné jsou i oficiální české titulky pro hru.
Doufám že hra stihne letošní vydání. První díl mě příjemně překvapil. Nemůžu se dočkat pokračování příběhu Aloy. Tahle hra se opravdu povedla.
A já se divím, že to vzbuzuje takové reakce. Vážně. Velice dobře si pamatuji ty stovky diskuzních příspěvků napříč internetem, jak strašně nudná, podprůměrná sra*ka jednička byla a že se nemáme my, PC hráči, naprosto vůbec na co těšit (to se teď opakuje i s Days Gone a před Horizon to „odborníci“ psali o Red Dead Redemption 2)
Takže mě udivuje, že tolik lidí Horizon tankuje
Nebo drobátko pokrytectví a nepřející jedinci?
Jinak já osobně si uívám každou vteřinu a decimu od Guerilla games považuji za nejnádhernější engine, míle před všemi ostatními. Mé vlastní screenshoty pořízené přes fororežim ve hře (bez ray tracingu, mám pouze 1060 GTX): https://corvus-collector.rajce.idnes.cz/Horizon_Zero_Dawn/ (a to podotýkám, že Rajče snímky komprimuje, jinak jsou nádherně ostré).
Pokud nějaký PCčkář váhá s koupí: hra je po všech aplikovaných patchích nyní absolutně stabilní – žádné pády do widlí a co víc: skálopevných 60 FPS a to při nastavení high ( + něco na ultra) i na 1060GTX 6GB/24 GB RAM s CPU, které má na dnešní parametry výkon sčotu. Takže jestli někdo z PC hráčů váhal kvůli technickému stavu, směle do toho!
Na to je jednoduchá odpověď: 100 lidí, 100 chutí. Proto bude vždycky existovat skupina těch, kteří budou chtít remastery a i těch, kteří na ně budou nadávat; těch, kteří budou nadávat na odklady her i těch, kteří budou vřískat, když hra vyjde rozbitá na čas; a tak stejně se najde spousta těch, co si Horizon užila, ale i těch, co se u něj nudila. Já jsem se u Horizonu výborně bavil. RDR2 je podle mě jedna z nejlepších her generace. S Days Gone jsem měl trochu problém, ale i když je to asi nejslabší PS4 „exkluzivita,“ co jsem hrál, pořád je to kvalitní počin.
Když se někomu něco líbí, tak má většinou menší potřebu to dávat najevo, než ten, kdo si chce zanadávat.
Tak ono je taky neco jineho cist nazory od lidi co nemaji vubec poneti o cem pisou. Nekteri proste hatujou vsechno mozne i kdyz to hrajou a uzivaji si to. Ono nema ani cenu si nekde cist nazory od lidi na internetu, vetsinou to je vzdycky trash nazor. Bohuzel je nutne si tu hru sam vyzkouset(popripade se podivat na videa) a udelat si svuj vlastni nazor. Takovy Horizon jsem zkousel hrat nekolikrat, ale proste me to nebavi tak jako treba RDR2, ktery je naprosto excelentni v mnoha vecech. Horizon mi pripada jako takova dalsi generic post-apocalyptic sci-fi/fantasy hra.
Nevim jestli je zrovna dobre tady psat o pokrytectvi pokud se nejedna o konkretni osoby. Opravdu netusim o kterych jedincich je tady rec. Holt kazdy ma jiny nazor na dane veci.
Letos nejspiš jedina hra ktera sony vygeneruje balík peněz.. pač ty hry na ps5 Returnal je dost nezajimavej i pro masu, Ratchet je pouze na ps5, kterych i do konce roku mit moc lidi nebude navic ta cenovka je dost nadstřelená, tak lidi počkaj na slevy, ještě to zachrání nějakej ten port na pc days gone…… a titulky souhlas v oběhu je i u nás mrak ps4rek tak by se to mohlo vyplatit
Nechápu tuhle posedlost nutně informovat o čemkoliv, co kde kdo napsal. (Nemyslím zing) Potom na to youtubeři natočí reakce (všechny stejně) z toho vzniknou 2 konspirační teorie a spekulace o spekulacích.
Přitom to může být všem jedno.
Abychom byli fér, je dobré také zmínit, že právě tento bloger jako první informoval o tom, že se chystá Horizon: Zero Dawn pro PC. Možná proto mu někteří přikládají takovou váhu. Stále ale nechápu, proč se tolik lidí nenamáhalo pečlivěji si přeložit ty jeho tweety, než o nich začali psát… možná to přejímali prostě jeden od druhého, aniž by se namáhali zkontrolovat zdroj?
Jinak ty důvody pro články a videa o všemožných spekulacích jsou myslím 3:
1) Každý chce ulovit nějakou tu senzaci/trhák.
2) Začátek roku je poměrně skoupý na velké nové hry nebo události.
3) Jakékoliv informace o velkých očekávaných titulech táhnou čtenost a sledovanost.
Osobně to také moc nemusím, ale na druhou stranu si v dnešní době žádný herní magazín nebo youtuber nemůže dovolit úplně ignorovat neoficiální zdroje, protože dost často se díky sociálním sítím odehrávají nebo objevují klíčové věci i tam. Jen je potřeba to pečlivě přebírat a zkoumat, protože dezinformací a zbytečného šumu je většinou mnohem víc, než toho opravdu zajímavého či užitečného.
A jsou mnohem horší případy než odklad – spekulace: například jeden člověk prohlásí, že Mass Effect: Andromeda má naprosto hrozné grimasy a vykrystalizovala z toho kauza jako prase a do dnes se na všech herních webech uvádí v závorce, při jakékoliv zmínce o sérii Mass Effect, „ten špatný díl“, „ten průser Andromeda“, „ten nepovedený kus“ apod. Já hrál Andromedu letos a je to vynikající space opera a la Bioware. Ať se lidi oprostí od memíček se Sárou a zahrají si to. Po aplikování záplat je to do dnes (i díky frostbitu) naprosto robustní, vynikající sci-fi. Kam se hrabe nějaká spekulace. Ale když zahořklý youtubeři a papouškující novináři, zničí pověst hře na základě vykulených očí v cut scénách, to už je na pováženou. A je zajímavé, kolik lidí, co si hru skutečně zahrálo, později názorově obrátilo…
Napadlo te vubec nekdy, ze by ostatni mohli mit jinej nazor nez ty? Ty si totiz myslis, ze kdyz nekdo nadava na nejakou hru, tak ji automaticky nehral. To tady pises skoro v kazdym komentari. Uz se prober konecne.
Náhodou má Corvus pravdu, média, youtubeři a i zde komentující mají představu, že jejich názor je ten správný a svatý a že jiný neexistuje. A je moderní se přidávat k ovcím co řvou nějaký jeden názor a nechtějí slyšet nic jiného.
Pravda to je, ale taky je pravda, ze Mass Effect Andromeda je nejhorsi dil ME serie, ktery existuje. Pokud nepocitam memes tak pribeh, postavy, dialogy a hlavne konec hry z toho dela nejhorsi dil, ktery je. Hlavne bych taky mohl zminit graficky downgrade. Ve hre byla, a jeste porad je, velka skala bugu a glitchu. Bioware by si mohl podat ruce se CDPR s timhle kouskem. Aspon jsem konecne pochopil cim se CDPR inspiroval pri tvorbe svych her.
Co bude dal? Anthem je vyborna 10/10, ktera je zruinovana youtuberama? Pokud dany youtuber uvadi, ze je Andromeda „ten nepovedeny kus“ a da k tomu padne argumenty potvrzujici jeho tvrzeni tak je vsechno v poradku. Ono se taky musi clovek divat na objektivni pohled k dane hre, ono je lehke si zamilovat nejakou hru a naprosto si ji uzivat, ale to neznamena, ze hra je dobra. Taky jsem si v minulosti uzival spoustu her, ktere jsou podle me dost prumerne nebo i dokonce podprumerne, ale dokazal jsem si to uzit kvuli jednomu nebo par aspektum.
Pravda to je pro tebe, mně se zase Andromeda líbila a vůbec ji nepovažuju za ostudu série. Mechanikou souboje ji dokonce považuju za nejlepší díl. Žádné bugy jsem na ps4 neměl, možná jsem měl štěstí, ale před rokem jsem už snad na výjimku ani nezaznamenal ty příšerný animace obličejů ze začátku. 100 lidí, 100 chutí.
Faktem každopádně je, že některé hry si při vydání kritiku zaslouží, ale už se k nim ani herní novináři nevrací, ačkoliv už třeba dneska nabídnou mnohem lepší zážitek. Ba co víc, po letech je kritizují už jen z podstaty věci, aniž by vzali v úvahu všechny patche, co za tu dobu vyšly. Pokud se někomu nelíbí příběh tak je to každého vkus, ale technický stav se většinou zlepší.
Ono snad ani není v lidských silách se ke všem těm titulům po čase vracet a zjišťovat, o kolik a nebo jestli vůbec se od vydání zlepšily. Vždyť já ani nechápu, jak jsou herní novináři schopní stíhat hrát už jen ty nové hry.
Chtel jsem napsat v podstate to stejne co „kufač“, ale jelikoz me predbehl tak to nema cenu nejak komentovat. Bohuzel ti novinari a recenzenti nemaji cas se vracet k nejake broken hre, ktera je fixnuta po nekolika mesicich.
Takže RIP Cyberpunk?
To je stejně jak s AC Unity, na konzoli jsem měl minimum nějakých bugů a glitchů a za mě je to jeden z nejlepších AC. Bavilo mě jak zasazení, tak příběh. Pořád se nadhazuje aby to nedopadlo jak AC Unity a to mě jako dost sere. Unity a Adnromeda jsou nula nula nic proti Cyberpunku, Falloutu 76 a Anthemu.
Ono je ale take dulezite vedet jak ty komentare ohledne AC Unity mysli tihle lide. Pokud tim mysli totalni propadak co se tyce next gen hry tak ano, maji pravdu.
Cyberpunk je trosku jina zalezitost jelikoz samotni recenzenti se snazili nerict vubec nic ohledne tohoto a davali tomu 10/10. AC Unity byl zabugovany, mel to byt next gen titul, ale byl to nedotazeny, neoptimalizovany a jeste k tomu hodne zabugovany dil, prave kvuli tomuto to lidi hatujou. Ale taky Unity mel nejlepsi animace a taky nejzabavnejsi parkour. Dokonce i Pariz mi pripada jako nejlepe zpracovana lokace v AC hrach. Co se tyce pribehu tak to bylo takove eh, par veci nedavalo moc smysl, mohli to trosku zlepsit, ale dalo se. Neni to super, ale neni ani spatny nebo prumerny dil. Takovy lehky nadprumer. Bohuzel se od takoveho formatu AC her trosku posunuli jinym horsim smerem.
90% jich ale řve kvůli bugům, očím vylézajících z ksichtu apod. Jen počet lidí, které hra dokázala vykreslit a udržovat na jednom místě v pohybu byl nextgen. Oproti Rogue to byl znatelnej rozdíl, kterej třeba teď mezi generacemi zatím vidět není (nepočítám SSD).
Naopak třeba Syndicate byl pro mě absolutně nezajímavý díl, dohrál jsem ho jen z povinnosti.
Rád bych, aby se příští AC vrátil ke stylu co byl v Unity a nedělal z toho Zaklínače apod. RPG. Bohužel (bohudík) se to hodně dobře prodává, takže příští díl bude jak poslední 3. Jestli to bude z Japonska, tak obšlehnou to co bylo v Tsušimě a to co obšlehla Tsušima jinde. 
No, očekávaných her, který jsou ve výsledku na recenze katastrofa zase tolik nevychází … každopádně pokud se k tomu nechtějí vracet, tak se k tomu ani nesmusí vyjadřovat jako by to hráli včera např. během redakčních pokeců … když tam několik lidí mluví o odpadu a z těch technických problémů, co oni zmiňují, tam už skoro nic není, tak mi to nepřijde jako profesionální přístup.
Zkus jednou taky přemýšlet, protože on dělá to samé…
Jeho ne, on je úplně mimo mísu. Ovšem sebestředností přímo překypuje a sebereflexi má na nule, bohužel takových je na internetu čím dál tím víc…