Vím, že se tady často opakuji, ale ani tento přehled opět nebude jiný. Bohužel se toho tento týden událo v zemi Nippon skutečně velmi hodně a tak jsem musel přistoupit k razantnímu krorku a několik informací jsem úplně vypustil. Nedostalo se tak na většinu nových vizuálních románů, třeba na romantické Oni Ama: Watashi ni Amaete, Onii-chan a Renai, Karichaimashita (vyjdou v červnu na PS4 a Swith) nebo na remake gay románu Luckydog1. Také doufám, že se v některém z příštím přehledů snad vrátím k remaku Summer Pockets: Reflection Blue, který nově dorazí na Switch. Ale je toho bohužel víc.
Snad mi těch několik opominutí prominete. Ale teď již vzhůru do novinek níže!
Fantasian
Dnešní přehled začneme něčím, co mne zajímá hned z několika důvodů. Mistwalker totiž vydal tři nová videa ke své dioráma RPG adventuře Fantasian. Díky tomu můžeme nahlédnout do zákulisí nahrávání Kina’s Theme, poslechnout si rozhovor se skladatelem Nobuo Uematsu, který mimochodem v úterý oslavil 62 let, a v posledním videu si můžete prohlédnout ilustrace v doprovodu klavírního sóla.
Fantasian má v březnu letošního roku vyjít pro Apple Arcade (Mac, iOS a tvOS) ve více než 150 zemích po celém světě a podle nových informací z Famitsu bude Fantasian vydána ve dvou částech. Ta druhá by měla vyjít ve druhé polovině letošního roku a herní doba každé části se údajně pohybuje kolem 20 až 30 hodin.
Pokud jde o herní systémy, prostředí hry Fantasian jsou vytvořena v podobě skutečných dioramat a dokonce minimapy jsou zobrazeny jako diorama prezentované z pohledu shora. Vaše skupina bojovníků bude moci ke zrychlenému pohybu používat mapu světa a kromě toho může hráč rychle cestovat z jednoho bodu do jiného bodu (jako jsou obchody a save pointy) přes minimapu. Při zpřístupnění warpu pak lze na mapě světa cestovat do jiných multidimenzionálních světů, které jste již navštívili.
Co je trošku škoda, tak podle Hironobu Sakaguchiho prý půjde o poslední hru, ke které píše Nobuo Uematsu kompletní hudbu.
Behind the Scenes of Recording: Kina’s Theme
Nobuo Uematsu – krátký rozhovor
Video je pořízeno začátkem března, kdy Hironobu Sakaguchi hovořil o hře Fantasian a o jejím soundtracku, na kterém pracoval Nobuo Uematsu. Sám Uematsu o tomto projektu prozradil, jak vypadal při skládání hudby jeho pracovní den. Zmínil totiž, že na skladbách pracoval 13 denně, přičemž jeho den začínal v 5 hodin ráno a končil v 18 hodin večer.
Abychom byli konkrétnější, Uematsu promluvil o procesu vytváření soundtracku na Fantasian. „Když mi byly ukázány fotografie dioramat, pomyslel jsem si: ‚Páni, [Hironobu] Sakaguchi-san to myslí vážně!‘. Viděl jsem, jak se to všechno propojilo a věděl jsem, že je to bude velké.“
„Budím se v 5 ráno a hned skládám, pokračuji až do 18:00, potom vypiju pivo a jdu spát. Pak se vzbudíte v 5 a opláchnete a opakujete to. To byl v podstatě můj uplynulý rok.“
Klavírní sólo s ilustracemi
Astoria Ascending/Astria Ascending
Nejnovější vydání časopisu Weekly Famitsu odhalilo nové RPG Astoria Ascending, které chce zrekonstruovat příběh a hratelnost iOS hry Zodiac: Orcanon Odyssey z roku 2014. Vydána bude v Japonsku společností 3goo pro PlayStation 5, PlayStation 4 a Switch v letošním roce.
Autorem scénáře Astoria Ascending je Kazushige Nojima a autorem hudby je Hitoshi Sakimoto. Grafika hry připomíná spíše obraz a obsahuje prvky fantasy i science-fiction. Svět samotný je stejný jako v původní hře, příběh byl ale přepracován a je vážnější. Astoria Ascending obsahuje více než 100 skladeb, včetně písní z předchozí hry, a půjde si poslechnout také komentáře tvůrců v japonštině. Mezi další zajímavou změnu patří obrácené umístění postav během bitvy.
Níže se můžete podívat na oficiální trailer hry Zodiac: Orcanon Odyssey z E3 roku 2015.
Nakonec ale hra dostala pro vydání na západě trochu jiné jméno. Společnost Dear Villagers vydá toto nově ohlášené RPG pod názvem Astria Ascending pro PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, Switch a prostřednictvím služby Steam pro PC ještě v letošním roce. K dispozici bude také prostřednictvím služby Xbox Game Pass.
Režisér Julien Bourgeois z Artisan Studios v prohlášení uvedl, že chtěli prozkoumat, jak se lidé vyrovnávají s mimořádným obdobím jejich života. „Každý hrdina má svůj vlastní pohled, ale právě vztahy, které spolu vytváří, příběh skutečně oživí.“
Šéf vydavatelství Guillamet Jamet pak dodal: „Byla pro mne radost vidět vytváření tohoto světu. A je mi ctí, že v týmu pomáhá tolik legend – je to jako bych si splnil dětský sen. Astria Ascending je více než poctou klasice. Je to další perfektní krok v naší vydavatelské sérii ambiciózních JRPG.“
Hra Astria Ascending byla vyvinuta ve spolupráci s vydavatelem Dear Villagers, ale pro nás je možná důležitější, že se může pochlubit spoluprací světových vývojářů JRPG. Hudební doprovod pochází z pera Hitoshi Sakimota (Final Fantasy XII, Vagrant Story), příběh převyprávěl Kazushige Nojima (Final Fantasy X, Final Fantasy VII Remake) a umělecké návrhy jsou od CyDesignationu (Akihiko Yoshida a Hideo Minaba).
Oznámení
Rozhovor s tvůrci
Ve světě, který se snaží pohltit chaos, převezmou hráči kontrolu nad skupinou polobohů. Jde o pestrou směsici osmi hrdinů, které spojuje osud světa. Každá postava má svůj vlastní příběh, budete prozkoumávat pět měst a dvacet pět dungeonů, což vám zabere asi třicet hodin hraní. A až padesát, pokud chcete hru dokončit na 100%. Spolu s jemně vyladěným tahovým soubojovým systémem si hráči mohou vyzkoušet celou řadu vedlejších úkolů a miniher.
Final Fantasy VIII Remastered
Square Enix vydal mobilní verzi Final Fantasy VIII Remastered prostřednictvím App Store pro iOS a pro Android přes Google Play. V současné době je v prodeji za 16,99 dolarů nebo 429 Kč a to až do 4. dubna, poté se cena vyšplhá na 20,99 dolarů.
Final Fantasy VIII Remastered poprvé vyšla pro PlayStation 4, Xbox One, Switch a přes Steam pro PC v září roku 2019.
Samurai Warriors 5
Koei Tecmo a Omega Force oznámili během druhého oficiálního live streamu nové hratelné postavy ve hře Samurai Warriors 5.
První novou hratelnou postavou je Shikanosuke Yamanaka (dabing Yohei Azakami). Mladý, veselý, upřímný muž, pracující pro rodinu Amago. Během složité bitvy, kdy byl napaden Morim, se setkal s Mitsuhidem a od té doby začal pracovat po jeho boku a pracoval na obnovení slávy rodiny Amagů. Dalším je Hanbei Takenaka (dabing Umeka Shouji). Tento taktik slouží rodině Saito a i když působí velmi mírně, je Hanbei na bojišti bezkonkurenčně rychlý a inteligentní. Navíc má pocit, že jeho bývalý nepřítel Hidejoši má potenciál změnit budoucnost Japonska, a tak se rozhodne sloužit mu, aby svého cíle dosáhl.
Kanbei Kuroda (dabing Masaya Takatsuka) je taktik z Harimy. Slouží Hidejoshimu, který Kanbeie uznává jako génia. Na první pohled působí velmi vyrovnaně, ale ve skutečnosti je hodně konkurenční a nerad prohrává. S úctou se odkazuje na Hanbeie, taktika, který před ním sloužil Hidejoshimu. Druhou novou hratelnou postavou je Kazuuji Nakamura (dabing Ryouhei Arai). Jde o koga ninju, který začal Hidejoshimu sloužit po porážce svého bývalého zaměstnavatele, rodiny Rokkaku. Ta ale byla poražena rodinou Oda. Chová se chladně, je vznětlivý, ale má vůči Hidejošimu zakořeněný hluboký smysl jej ochraňovat. Poslední dnešní novou postavou je Sena (dabing Haruka Terui), což je neteř Yoshimoty Imagawy. Její nepoddajný duch často povzbuzuje Ieyasu, ale je na něj také velmi milá a je mu oddaná. Její strýc Yoshimoto se o ni hodně starat. Později se stane Ieyasuovou manželkou.
Samurai Warriors 5 bude obsahovat celkem 27 hratelných postav, přičemž všechny byly vybrány na základě příběhu. Úplný seznam aktuálně potvrzených hratelných postav najdete na tomto odkazu.
Koei Tecmo pak také potvrdilo vydání Season Passu za 3 300 jenů (asi za 680 Kč), který bude obsahovat další scénáře (6x) a hudbu na pozadí (6x), dále další zbraně (pět sad se třemi zbraněmi v každé sadě) a další koně (6x).
Hráči, kteří si do hry Samurai Warriors 5 koupí Season Pass, dostanou také předměty pro posílení svých válečníků, spolu se zlatem, které jde použít k nákupu předmětů nebo k posílení zbraní.
Podívejte se níže na nejnovější záběry z hraní:
- od 52:33 do 55:18 – cutscény Nobunaga Ody s Nobuyuki Odou a No
- od 56:06 do 1:02:04 – Nobunaga Oda – gameplay
- od 1:02:05 do 1:03:00 – Mitsuhide Akechi – gameplay
- od 1:04:29 do 1:06:50 – Ieyasu Tokugawa – gameplay
- od 1:06:51 do 1:08:30 – Hideyoshi Hashiba – gameplay
- od 1:11:08 do 1:12:05 – kostýmová sada pro Nobunagu Odu a Mitsuhide Akechiho ze hry Samurai Warriors 1 (jde o bonus za předobjednávky)
Samurai Warriors 5 má v Japonsku vyjít pro PlayStation 4 a Switch 24. června, 27. července pak vyjde hra na západě pro PlayStation 4, Xbox One a Switch a celosvětově pro PC přes Steam.
The Caligula Effect 2
RPG The Caligula Effect 2 od studia Historia je jednou z her, se kterými se na našich stránkách budeme setkávat pravidelně až do jejího japonského vydání. Nebo dokud jejímu vydavateli, společnosti FuRyu, nedojdou postavy ze hry. Tentokrát se podíváme na dalšího Obbligato hudebníka Kudana, pro kterého složil hudbu Tsumiki.
Druhým, a také posledním, Obbligato hudebníkem je dnes Bluffman, pro kterého hudbu skládá cosMo@Bousou-P.
The Caligula Effect 2 má v Japonsku vyjít pro PlayStation 4 a Switch 24. června a koncem tohoto roku také v Severní Americe a v Evropě. O hře si můžete více přečíst zde.
The King of Fighters XV
Další hratelnou postavou ze hry The King of Fighters XV, a se kterou nás tentokrát SNK seznámí, je Yashiro Nanakase (dabing Keisuke Hamaoka).
The King of Fighters XV má vyjít v letošním roce pro dosud neohlášené platformy.
World’s End Club
NIS America vydali nový gameplay trailer ke hře World’s End Club, ve které budete jako členové Go-Getters Clubu muset prozkoumávat své okolí, vyřešit hádanky a spolupracovat, abyste se dostali z podivného zábavného parku.
World’s End Club bude od 28. května k dispozici na konzoli Nintendo Switch.
Pikmin
Vývojáři úspěšné mobilní hry Pokemon GO, studio Niantic, pracují společně s Nintendem na nové mobilní aplikaci, která opět kombinuje technologii rozšířené reality od Nianticu se skutečností. Tentokrát ale nebudou předmětem zájmu kapesní monstra, ale postavičky od Nintenda. Tento první společně vyvíjený titul vychází z franšízy Pikmin a herní aktivity jsou navrženy tak, aby podpořily chuť se procházet a ještě ji zpříjemnily.
Pikminí aplikace bude vydána společností Niantic jako jejich první titul vytvořený studiem Niantic Tokyo Studio, které bylo založeno v dubnu 2018 a vyjít má ještě letos.
Podle generálního ředitel společnosti Niantic Johna Hankeho byl v rámci rozšiřování herního portfolia dalším logickým krokem spolupráce s Nintendem. V tiskové zprávě dále uvádí: „Těšíme se, až společně vytvoříme AR budoucnost proto, abychom pro hráče mobilních her oživili jejich milované herní postavy.“
Zástupce ředitele společnosti Nintendo Shigeru Miyamoto ještě dodává, že technologie rozšířené reality společnosti Niantic umožnila zažít si svět Pikminů na vlastní kůži, jako by tajně existoval všude kolem nás.
Předběžná registrace je k dispozici na stránkách společnosti Niantic Labs.
Miitopia
Nintendo vydalo souhrnný trailer ke Switch verzi hry Miitopia, ve které na vás vlastní dobrodružství a které prožijete po boku svých oblíbených přátel.
Se svými přáteli, rodinou nebo prakticky kýmkoli koho si vyberete, se můžete vydat do veselého dobrodružství a zlikvidovat přitom Dark Lorda, který vám krade obličeje. Své Mii postavy můžete vytvářet a přizpůsobovat si je podle různých vzorů, od svých oblíbených osobností až po nenáviděné učitele matematiky a přiřaďte jim ve hře Miitopia role a osobnostní rysy. Můžete jim dokonce přidat paruky a make-up, aby vaše postavy získaly trochu více charakteru.
Ve vybraných hostincích můžete mezi vašimi vybranými Mii postavami podporovat přátelství, budovat mezi nimi vztahy a sledovat některé osobité interakce. Možná uslyšíte nějaké drby o své babičce nebo najdete v hostinci svého nejlepšího přítele anebo matku. Postavy se také mohou časem naučit další dovednosti jako je „podat ruku“ a pomáhat si během bitvy navzájem.
Miitopia má na Switch vyjít 21. května. Vy ji už nyní můžete předobjednávat v našich obchodech Xzone.cz a Gameexpres.sk.
Disgaea 6: Defiance of Destiny
Nippon Ichi Software vypustil v Japonsku druhou sadu nového obsahu ke stažení pro hru Disgaea 6: Defiance of Destiny. Tento balíček obsahuje několik postav jako jsou Maa a Raspberyl ze hry Disgaea 3: Absence of Detention a Valvatorez a Plenair-chan ze hry Disgaea 4: Promise Unforgotten. Postavy lze koupit i samostatně a to každou za cenu 550 jenů (asi 120 Kč).
Nippon Ichi Software navíc oznámila, že 29. dubna vydá, společně s třetí sadou stahovatelných postav, další bezplatnou aktualizaci, která přidá do hry „finální obsah“ oznámený jako „Transcendent Dimension“, podrobnosti budou oznámeny později.
Disgaea 6: Defiance of Destiny je nyní v prodeji v Japonsku pro PlayStation 4 a Switch a 29. června vyjde pro Switch v Severní Americe a v Evropě. Demo je aktuálně k dispozici pouze v Japonsku.
Fuuraiki 4
Následuje krátká, ale o to smutnější zpráva. Která ale zase svým významem nijak neovlivní jiný herní trh, než ten japonský. Nippon Ichi Software totiž odložili vydání hry Fuuraiki 4 z původně plánovaného 22. dubna až na 8. červenec a to z klasického důvodu a tím je zlepšování kvality.
V červenci pak tedy bude Fuuraiki 4 dostupná pro PlayStation 4 a Switch.
Naraka: Bladepoint
Společnost 24 Entertainment vydala oficiální gameplay trailer k battle royale akci pro až 60 hráčů jménem Naraka: Bladepoint.
Hra sice nepochází z Japonska, nýbrž z Číny, ale to nám nebrání se o ní v tomto přehledu zmínit. Navíc je na období od 23. do 25. dubna ohlášen globální otevřený beta test. Pokud se chcete zaregistrovat, navštivte Steam stránku hry a klikněte na zažádat o přístup.
Myastere: Ruins of Deazniff
Novou hrou v metroidvania stylu je „spring wire“ akce Myastere: Ruins of Deazniff od studuí Success a Studio Saizensen.
Přes Nintendo eShop a přes Steam vyjde pro Switch a pro PC 15. dubna pod hlavičkou vydavatele Digimerce a bude podporovat angličtinu, francouzštinu, italštinu, němčinu, španělštinu, latinskoamerickou španělštinu, portugalštinu, brazilskou portugalštinu, ruštinu, japonštinu, tradiční čínštinu a korejštinu. Dabing ale bude pouze v japonštině.
Monyuu
Během live streamu na EXP Channel jsme se mohli dovědět několik nových informací a nedávno oznámeném dungeon RPG Monyuu od studia Experience. Mezi těmi zajímavými informace se dovídáme třeba i to, že Experience v současné době neplánují vydání hry na jiných platformách. Pokud se ale najde společnost, která hru vydá v zámoří, mohou ji přizpůsobit pro vydání na jiných platformách než je Switch.
Tato hra je dungeon RPG, vracející se ke kořenům žánru. Experience chce věrně reprodukovat vzrušení a strach vyvolané třeba původními Wizardry. Je to prý těžká hra, pravděpodobně víc než Undernaughts: Labyrinth of Yomi. Budeme v ní hodně často umírat.
V RPG Monyuu si můžete vytvořit vlastní postavy, včetně jejich jmen, jobů a vzhledu, ale bonusové body k jejich statistikám, budou přiděleny zcela náhodně. Vytváření postav můžete opakovat kolikrát chcete, takže pokud chcete silnou postavu, snažte se ji udržet naživu, dokud nezískáte dostatek bonusových bodů. Šance na získání 20 a více bonusových bodů je ale asi jen jedno procento. Na druhou stranu nebudete ve hře penalizováni za ztrátu postav ani ztrátou peněz nebo snížením získaných zkušeností na polovinu.
Na gameplay záběry z hraní se můžete podívat níže v čase od 42:05 do 54:55.
Monyuu má v Japonsku vyjít na Switch letos v létě.
takt op.
Bandai Namco Arts a DeNA ohlásili nový cross-mediální projekt zaměřený hlavně na klasickou hudbu, který se skládá z videohry a televizního anime. Bude se jmenovat takt op. a představí „legendární opery, velkolepé skladby vytvořené v minulosti“. Ve hře třeba můžete slyšet i melodie z opery Carmen.
Bandai Namco Arts připravuje na 27. března na 14:30 JST speciální live stream, který o projektu prozradí trochu víc. Budete jej moci sledovat na YouTube.
Níže se podívejte na sérii trailerů, které představí nejen projekt samotný, ale i některé z postav.
Představení projektu
Destiny
Jupiter
Twinkle Star
Ganso Minna de Spelunker
Společnost Tozai Games oznámila novou akční hru Ganso Minna de Spelunker, ve které budete na konzolích PlayStation 4 a Switch prozkoumávat jeskyně. Prodej bude zahájen 15. července ale jen v Japonsku. Plánováno je také vydání na západě, ale pouze digitálně a ve velmi omezeném množství fyzicky prostřednictvím Strictly Limited Games.
Ganso Minna de Spelunker můžete ale znát již z minulosti jako hru Spelunker HD, která vyšla pro PlayStation 3 v roce 2009 a v tom samém roce získala na PlayStation Awards cenu PlayStation Store Special Award. Spelunker HD byl tak nyní oživen kompletním předěláním pro PlayStation 4 a Switch jako Ganso Minna de Spelunker.
Ač se to nezdá, Ganso Minna de Spelunker je akční hra, ve které průzkumník jeskyní Spelunker, o kterém se říká, že je tou „nejhorší postavou v historii videoher“, prozkoumává jeskyně plné pokladů a tajemství. Najdete v ní 100 různých lokalit, které se skládají z opuštěných dolů, podzemních jezer, starodávných ruin, ledovců a dalších, je jeho cílem dosáhnout dna každé jeskyně.
Jeskyně jsou plné nebezpečí, zrádného terénu, jeskynních tvorů a pastí. A ve druhé polovině jeskyně se objeví nepřátelé a pasti, které navíc vypadají jako stopy po neznámé civilizaci. Spelunker musí tyto překážky překonávat správným použitím předmětů, jako jsou bomby, světlice a další.
Jenže Spelunker je sám o sobě docela slabý. Pokud spadne i z malé výšky nebo jej zasáhne netopýr, prostě zemře. Spelunkerova křehká konstituce dodává hře pocit napětí, což z ní dělá ještě zajímavější akční hru.
Melty Blood: Type Lumina
Project Lumina (od společností Notes, Aniplex a Delightworks) a vývojáři z French-Bread oficiálně ohlásili 2D bojovku Melty Blood: Type Lumina. Vyjít má v tomto roce pro PlayStation 4, Xbox One a Switch s japonským dabingem a podporou angličtiny, japonštiny, čínštiny (zjednodušené a tradiční) a korejštiny.
Melty Blood: Type Lumina se odehrává ve světě Tsukihime: A Piece of Blue Glass Moon, což je dlouhý romantický vizuální román od společnosti Type-Moon, a při bojích budou poostavy využívat schopnosti právě postav z tohoto románu. Příběh bojovky napsal Kinoko Nasu a o nový design postav se postaral Takashi Takeuchiho.
Novou hru vyvíjí společnost French-Bread s osazením, zapojeným do tvorby původní série Melty Blood. Zatímco zůstává věrný charakteristickým rysům klasických her série Melty Blood, byl Type Lumina od základu přestavěn pro moderní herní prostředí a nabízí HD vzhled a přepracovaný bojový systém.
Melty Blood: Type Lumina postupně nabídne více než 10 hratelných postav a každá z nich bud mít jedinečnou a rozmanitou škálu útoků a pohybů. Navíc bude mít každá celkem 10 různých přednastavených barevných schémat a hráči budou mít možnost nastavit si vlastní barvy. Na výběr budou režimy hry pro jednoho hráče jako jsou Story, Time Attack a Survival. V příběhovém režimu budou hráči ovládat určitou vybranou postavu a prostřednictvím série bitev, které ale musíte vyhrát, budete svědky událostí, jedinečných pro tuto postavu.
Prozatím jsou potvrzeny čtyři hratelné postavy: Shiki Tohno (dabing Ryousuke Kanemoto), Arcueid Brunestud (dabing Ikumi Hasegawa), Akiha Tohno (dabing Shino Shimoji) a Ciel (dabing Kaede Hondo)
Melty Blood: Type Lumina navíc bude během bitvy používat několik dabingů, podobně jako v Granblue Fantasy: Versus, a to podle použitých postav. Dokonce počítejte s odlišnými dialogy mezi různými kombinacemi postav.
Tsukihime: A Piece of Blue Glass Moon
Další oznámenou hrou od společnost Type-Moon je Tsukihime: A Piece of Blue Glass Moon pro PlayStation 4 a Switch. Vyjde v Japosnku 26. srpna za 7 700 jenů (asi 1 600 Kč) s hodnocením CERO Z (tedy 18+).
Tsukihime: A Piece of Blue Glass Moon obsahuje příběhy Near Side of the Moon, které se skládají z arku Moon Princess, kde vystupuje jako hlavní postava Aruceid a arku Rainbow of Night s Ciel.
Příběh, který zrekonstruoval Kinoko Nasu, se odehrává v Tokiu v roce 2010 a byl zaktualizován a rozšířený o několik změn v prostředí hry a vytváří tak nový pocit napětí a realismu. Tvůrci slibují, že bude Tsukihime: A Piece of Blue Glass Moon plná nostalgie, ale úplně nová díky krásným a hlubokým vizuálním prvkům a hudby.
Aria Chronicle
Switch verze tahového taktického RPG Aria Chronicle vyjde v Japonsku 8. července za 4 356 jenů. Vydavatelská společnost Crest sice oficiálně Switch verzi nepotvrdila, ale hra je již v nabídce maloobchodníků jako jsou Amazon Japan a Rakuten Books.
Aria Chronicle od Studio N9 vyšla poprvé pro PC prostřednictvím služby Steam v červenci loňského roku. Nabízí dabing v japonštině s texty v angličtině, japonštině, korejštině a čínštině (zjednodušené i tradiční).
Gendai Daisenryaku 2020: Yureru Sekai Chitsujo! Taikoku no Yabou to Sekai Taisen
SystemSoft Alpha vydá v Japonsku 24. června Switch verzi válečné simulace Gendai Daisenryaku 2020: Yureru Sekai Chitsujo! Taikoku no Yabou to Sekai Taisen za cenu 7 678 jenů (asi 1 600 Kč).
Hra vyšla poprvé pro PlayStation 4 v únoru roku 2020.
Everyday Today’s Menu for the Emiya Family
Kuchařská adventura série Fate/stay night jménem Everyday Today’s Menu for the Emiya Family vyjde v Japonsku pro Switch prostřednictvím eShopu Nintenda 28. dubna za 5 280 jenů (asi 1 090 Kč).
Type-Moon Ace má v plánu hru vydat také v Severní Americe. V Evropě prozatím bohužel ne.
Série Tales of
Společnost Bandai Namco oznámila seznamy nejprodávanějších her série Tales of a to s přihlédnutím na celosvětové prodeje a pak na Japonsko a Asii, Severní Ameriku a Evropu.
Mezi celosvětově nejprodávanější hry patří Tales of Symphonia (2 400 000 kopií), pak Tales of Vesperia (2 370 000 kopií) a nakonec Tales of Destiny (1 720 000 kopií).
Nejprodávanější díky série v Japonsku a Asii jsou Tales of Destiny (1 630 000 kopií), Tales of Phantasia (1 330 000 kopií) a Tales of Eternia (1 200 000 kopií).
Nejprodávanější hry v Severní Americe jsou Tales of Symphonia (940 000 kopií), Tales of Vesperia (810 000 kopií) a Tales of Zestiria (600 000 kopií).
Nejprodávanější hry v Evropě pak jsou Tales of Zestiria (481 000 kopií), Tales of Symphonia (480 000 kopií) a Tales of Vesperia (410 000 kopií).
Celé seznamy najde na tomto odkazu, sice v Japonštině, ale s pěknou infografikou.
Muv-Luv: Projekt Michail
Akční hra Muv-Luv Project Mikhail vyjde pro Switch a PC letos v srpnu. aNCHOR původně plánoval spuštění hry prostřednictvím Early Accessu přes Steam pro PC a pro iOS a Android v dubnu, ale platformy a okno vydání se nakonec změnily.
Project Mikhail je bitevní akční hra, kde hráči bojují proti mimozemské hrozbě v podobě BETA nepřátel v prostředí BETA Hive. Hráči vstupijí do světa Muv-Luv prostřednictvím různých misí, kde budou vaše volby a akce ovlivňovat celý svět hry. Pohybovat se budete v Tactical Surface Fighteru, který půjde také přizpůsobit.
Níže se můžete podívat na nové gameplay video Projectu Michail a to čase od 7:21 do 8:53.
Shachibato! President, It’s Time For Battle! Maju Wars
Tahové roguelike fantasy strategické RPG Shachibato! President, It’s Time For Battle! Maju Wars vyjde přes Steam pro PC 30. března. Podle vývojáře hry studia Preapp Partners, bude hra první týden k dispozici se slevou 10%. Mezi podporovanými jazyky najdete angličtinu, japonštinu a zjednodušenou čínštinu.
Preapp Partners navíc oznámili partnerství s Idea Factory, které se do hry promítne v podobě Neptune ze série Neptunia jako hratelného charakteru. Za 1,99 dolarů bude v prodeji ode dne vydání plné hry. Další postavy ze série Neptunia budou v prodeji jako stahovatelný obsah v následujících měsících.
V rámci spolupráce s Idea Factory dostanou hráči, kteří si koupí Shachibato! President, It’s Time For Battle! Maju Wars, další slevu získají slevu také 10% na hru Hyperdimension Neptunia Re;Birth 1. Slevu získají také všichni stávající vlastníci hry Hyperdimension Neptunia Re;Birth 1.
Shachibato! President, It’s Time For Battle! Maju Wars je součástí multimediální franšízy Shachibato! President, It’s Time for Battle!, vytvořenou ve spolupráci s Kadokawa Corporation. Anime je v současné době k dispozici v angličtině a v japonštině na Funimationu.
Love Live! School Idol Festival ~after school ACTIVITY~ Wai-Wai! Home Meeting!!
Square Enix vydal launch trailer ke hře Love Live! School Idol Festival ~after school ACTIVITY~ Wai-Wai! Home Meeting!!, která má 24. března vyjít pro PlayStation 4.
Tato verze hry pro domácí konzole, původně šlo o hudební hru pro automaty, bude k dispozici formou free-to-play v podobě základní verze s osmi písněmi a třemi kostýmy. Dalších 117 písní a 60 kostýmů pak půjde zakoupit formou obsahu ke stažení. Podrobnosti naleznete na oficiálních stránkách.
Na launch trailer se můžete podívat také v japonštině nebo zjednodušené a tradiční čínštině.
Fatal Twelve
Prototype vydá v Japonsku letos na jaře Switch verzi mysteriozního vizuálního románu Fatal Twelve od studia Aiueo Kompany. Fatal Twelve přitom již vyšel celosvětově přes Steam pro PC v březnu 2018 a pak i v srpnu roku pro PlayStation 4.
Hlavní hrdinkou románu je Shishimai Rinka, která přežila smrtelnou nehodu, měla pocit, že už její život skončil. Jen že pak se znovu probrala a nepokračovala v každodenní rutině, jako by k nehodě nikdy nedošlo. Den po dni v ní ale vzrůstal pocit neklidu, dokud na ni ve snech nepromluvila záhadná dívka a řekla ji, že: „Hra začíná. Toto je šance být skutečně znovuzrozena.“
Aiueo Kompany vytvořili vizuální román v podobě napínavé adventury a obsahuje scény s požáry, výbuchy a dalšími i násilnými situacemi. Hraní je tak na osobní zodpovědnost. Switch verze nabízí grafiku a text ve full HD rozlišení a i když je hra určena pro Japonsko, jsou titulky k dispozici v angličtině a japonštině. Dabing je pouze v japonštině.
Sangoku Rensenki: Omoide Gaeshi + Gakuen Ransenki
Koncem roku vydá společnost Prototype v Japonsku kolekci her obsahující otome vizuální romány vyvinuté studiem Daisy2. Jde o Sangoku Rensenki: Omoide Gaeshi a Gakuen Ransenki.
Sangoku Rensenki: Omoide Gaeshi je fanouškovských diskem hry Sangoku Rensenki: Otome no Heihou! vydané již v roce 2010. Tento disk vyšel v Japonsku původně pouze pro PC v červnu roku 2013 a v únoru 2016 následovala PS Vita a PSP verze. Gakuen Rensenki zase vychází z populárního bonusového drama CD série a vyšla poprvé pro PC v říjnu roku 2017.
「三国恋戦記」のファンディスク「三国恋戦記~思いでがえし~」にスピンオフ作品「学園恋戦記」が加わってNintendo Switchに登場!
「三国恋戦記~思いでがえし~+学園恋戦記」は2021年秋、発売予定です!#乙女Switchhttps://t.co/6jZlXcOf7O— 株式会社プロトタイプ (@PROTOTYPE_info) March 23, 2021
Oficiální stránky najdete zde.
Koei Tecmo
Společnost Koei Tecmo plánuje na 28. března ve 14:00 JST uspořádat akci Kou Shibusawa 40th Anniversary Program: Spring Campaign. Budete jej moci sledovat na YouTube, Niconico a Twitteru.
Program je zaměřený na 40 letou historií značky Kou Shibusawy, počítá se se vzpomínání na začátky společnosti a také se určitě dočkáme nových informací. Mezi přednášejícími bude hostující komik Hikaru Ijuuin, MC Maiko Tenmei a samozřejmě generální producent Koei Tecmo Games Kou Shibusawa.
Ochranné známky
V poslední době si několik japonských herních společností registrovalo několik ochranných známek. Najdeme mezi nimi i potenciální nový engine od Koei Tecmo a několik nových titulů od Segy a Square Enixu. Přehled registrací značek najdete níže.
Amanita
Koei Tecmo Games
Konami Digital Entertainment
- The Keisatsukan (japonský název arkádovky a hry pro PlayStation 2 Police 911 a Police 24/7)
Sega
Square Enix
Tento týden vychází
Dvanáctý týden tohoto roku byl zajímavý co se týče nově vydaných her nejen v Japonsku. Najdeme zde totiž takové tituly jako je Monster Hunter Rise, Balan Wonderworld nebo Memories Off a Love Live!
Mezi dalšími zajímavými novinkami najdete třeba otome vizuální román LoverPretend, herní adaptaci anime The Quintessential Quintuplets ∬: Summer Memories also Come in Five anebo SD Gundam G Generation Cross Rays Platinum Edition. A určitě nezapomeňte na to, že Octopath Traveler a Yakuza 6: The Song of Life vychází na Xboxu One a na PC.
Hardware
- Nintendo Switch Monster Hunter Rise Special Edition
Fyzicky i digitálně
A Clockwork Ley-Line: Kagerou ni Samayou Majo (Switch)
- Ai Kiss 2 (PS4, Switch) – také limitovaná edice (PS4, Switch)
- Balan Wonderworld (PS5, PS4, Switch) – vychází celosvětově (Severní Amerika a Evropa – PS5, Xbox Series/One, PS4, Switch
- Kagawa Manao to Futari de Shogi (Switch)
- The House in Fata Morgana: Dreams of the Revenants Edition (Switch)
- LoverPretend (Switch) – také limitovaná edice
- Memories Off Historia Vol. 1 (PS4, Switch) – vychází také v čínštině
- Memories Off Historia Vol. 2 (PS4, Switch) – vychází také v čínštině
- Memories Off Historia Bundle (PS4, Switch) – vychází také v čínštině
- Monster Hunter Rise (Switch) – Hunting Friend Double Pack, v Severní Americe Standard, Deluxe a Collector’s edice a v Evropě Standard a Deluxe edice
- The Quintessential Quintuplets ∬: Summer Memories Also Come in Five (PS4, Switch)
- Sea of Solitude: The Director’s Cut (Switch) – k dispozici již celosvětově
- SD Gundam G Generation Cross Rays Platinum Edition (PS4, Switch) – také asijská verze (PS4, Switch)
Digitálně
Aery: Broken Memories (Switch) – k dispozici již celosvětově
- Balan Wonderworld (Xbox Series, Xbox One, PC [Steam]) – vychází celosvětově
- Black Legend (PS4, Xbox One, Switch, PC [Steam]) – vychází celosvětově
- Bladed Fury (PS4, Xbox One, Switch) – vychází celosvětově
- BodyQuest (Switch) – vychází celosvětově
- DARQ: Complete Edition (Switch) – vychází celosvětově.
- El Hijo: A Wild West Tale (PS4, Xbox One, Switch) – vychází celosvětově
- Fishing Fighters (Switch) – vychází celosvětově
- Genesis Noir (Xbox One, Switch, PC [Steam]) – vychází celosvětově
- Get-A-Grip Chip (Switch) – vychází celosvětově
- Golf Royale (Switch) – vychází celosvětově
- It Takes Two (PS5, Xbox Series, PS4, Xbox One, PC [Steam]) – vychází celosvětově
- Jumping Stack Ball (Switch) – k dispozici již celosvětově
- Love Live! School Idol Festival ~after school ACTIVITY~ Wai-Wai! Home Meeting!! (PS4) – vychází celosvětově
- MazM: The Phantom of the Opera (Switch, PC [Steam]) – vychází celosvětově
- Mega Mall Story 2 (Switch) – vychází celosvětově
- My Hidden Things (Switch) – k dispozici již celosvětově
- Octopath Traveler (Xbox One, PC [Microsoft Store]) – vychází celosvětově
- Overcooked! All You Can Eat (PS4, Xbox One, Switch, PC [Steam]) – vychází celosvětově
- Paperball Deluxe (Switch) – vychází celosvětově
- Puyo Puyo Tetris 2 (PC [Steam]) – vychází celosvětově
- Rip Them Off (Switch) – vychází celosvětově
- Scandal In The Spotlight (Switch) – vychází celosvětově
- Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 (PS5, Xbox Series) – vychází celosvětově
- Toon Shooters 2: The Freelancers (Switch) – vychází celosvětově
- Vaporum: Lockdown (Switch) – vychází celosvětově
- Wild Park Manager (Switch) – vychází celosvětově
- YesterMorrow (Switch) – k dispozici již celosvětově
- Yakuza 6: The Song of Life (Xbox One, PC [Steam, Microsoft Store]) – vychází celosvětově
Recenze Famitsu Vol. 1686
- Monster Hunter Rise (Switch) – 10/10/9/9 [38/40]
Prodeje podle Famitsu
Za období od 15. do 21. března 2021. V závorkách uvedeny celkové prodeje od vydání.
Software
- Super Mario 3D World + Bowser’s Fury (Switch) – 37 396 ks (555 517 ks)
- Densha de GO!! Hashirou Yamanote Sen (Switch) – 24 393 ks (novinka)
- Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban! (Switch) – 20 275 ks (2 052 117 ks)
- Jack Jeanne (Switch) – 15 827 ks (novinka)
- Ring Fit Adventure (Switch) – 14 865 ks (2 466 941 ks)
- Mario Kart 8 Deluxe (Switch) – 11 925 ks (3 738 387 ks)
- Apex Legends Champion Edition (Switch) – 11 665 ks (novinka)
- Super Smash Bros. Ultimate (Switch) – 10 397 ks (4 208 669 ks)
- Animal Crossing: New Horizons (Switch) – 9 516 ks (6 699 716 ks)
- Minecraft (Switch) – 9 320 ks (1 861 643 ks)
Hardware
- Switch – 52 579 ks (15 368 232 ks)
- Switch Lite – 36 525 ks (3 449 619 ks)
- PlayStation 5 – 26 322 ks (433 545 ks)
- PlayStation 5 Digital Edition – 8 335 ks (84 371 ks)
- PlayStation 4 – 2 559 ks (7 772 882 ks)
- Xbox Series X – 1 128 ks (30 204 ks)
- Xbox Series S – 801 ks (8 526 ks)
- New 2DS LL (včetně 2DS) – 714 ks (1 159 191 ks)
- PlayStation 4 Pro – 19 ks (1 575 708 ks)
Nejkrásnější chrámy – 新 田 神社/Nitta Jinja
Tato svatyně je věnována samurajskému válečníkovi, který ale zemřel přirozenou smrtí a v období Edo se stal populárním ochráncem, který svým věřícím přinášel štěstí.
Svatyně Nitta si v říjnu roku 2008 připomněla 650. výročí o své výstavby a je nyní známá jako Svatyně štěstí. Uvnitř najdete několik důležitých uměleckých děl (obrazů a soch) a středem pozornosti je jistě socha Svatyně lásky. Říká se, že pár, který se před touto sochou vyfotí, bude mít do smrti štěstí.
Svatyně se nachází asi 3 minuty chůze od stanice Musaš-šinden na trati Tokio Tamagawa na adrese 1-21-23 Jaguč, Ota-ku, Tokio.
Zdroj: FuRyu, Famitsu, Niantic, Preapp Partners, Ryokutya2089., Square Enix, Koei Tecmo, Mistwalker, Nippon Ichi Software, Nintendo, SNK, Square Enix, Type-Moon, SystemSoft Alpha, Type-Moon Ace, Digimerce, 24 Entertainment, Tozai Games, Experience, Bandai Namco Art, Games Talk, Bandai Namco, aNCHOR
Wow, tak 2D-JRPG Astria Ascending mě velice zaujalo a dost mi to připomělo nádherně akvarelem kreslená pozadí hry Child Of Light. Velmi působivé. Mám to v seznamu přání na Steamu! Díky za tenhle objev.
Může mi někdo znalý věci vysvětlit, proč ve hrách typu Samurai Warriors 5, Dynasty Warriors a jiných je tak oblíbená mechanika bojovat proti stojícím a čekajícím s prominutím tupounům, kteří nejsou schopni čehokoliv a na jednu ránu se z nich stávají desítky mrtvol. Nikdy jsem nepochopil v čem je to jádro zábavy. A že her na téhle mechanice je až neskutečné množství. Nehledě na archaickou grafiku (čert to vem), ale ta hratelnost je alespoň pro mě neskutečně tupá a nudná. Nemyslím to jako urážku, jen bych rád pochopil, v čem je jádro té popularity a zábavnosti. Ano i v Doomu zůstávají po hráči stovky mrtvol, ale tam mám pocit, že jejich porážka je zasloužená, tady v Samurai Warriors 5 vidím něco jiného. A kdyby u videa nebyl popisek o kterou hru se jedná, spletl bych si jí s libovolným dílem Dynasty Warriors. To samé v bledě modrém One Piece: Pirate Warriors 4 a jak píši v desítkách podobných her na naprosto stejné generické šabloně. Ale opakuji, vše je myšleno bez urážky, jen z mé osobní zvědavosti.
Tohle nedokážu vysvětlit. Na první pohled je ten koncept fakt divný, ale třeba One Piece musou věci mne neskutečně baví. Je to hodně ale o tom, že člověk vzpomíná na příběh OP. Ty boje jsou jen jako bonus. Ještě jsem svého času chtěl zkusit Berserka v podobě musou mlatičky, ale nedostal jsem se k tomu.
Děkuji za vnesení alespoň trochu světla. Pokud je hnací motorem povedený příběh, pak s tím nemám problém. Já jen, že z pohledu diváka jsou ty boje opravdu až zvláštně směšné!
Tenhle pocit chápu. Osobně se mi to taky nezdálo příliš přitažlivé, ale pár roků nazpět jsme podobným hrám s kamarádem propadli. Ona je v tom větší hloubka, než se může na první pohled zdát. Na bojišti je to především o hrdinech, kde využíváš jejich různé bojové styly/schopnosti a ta jednoduchá ai u stovek nepřátel je prostě abys ty schopnosti využil naplno. Kromě toho ale přepínáš mezi několika hrdiny, tvoříš formace, na každé mapě máš dodatečné úkoly a nepřátelské bosse, které je už těžší porazit, a kteří mají své vlastní schopnosti. Mimo bojiště se pak v některých hrách (např. SW) jedná o managment své „země“, kde dosazuješ jednotlivé hrdiny na různé pozice, prohlubuješ s hrdiny vztahy, tvoříš formace, dáváš jim nová vybavení a leveluješ je.
Do toho máš u některých her mapu (např. Japonska) kde mezi sebou soupeří různé frakce (AI nebo jiní hráči), které můžeš napadat nebo tvořit aliance. A do toho všeho je tu většinou nadpřirozený, ale vcelku obstojný příběh, který třeba u Samurai Warriors souvisí i s mytologií Japonska, tvoří se zde různé přátelské a nepřátelské vztahy mezi postavami (které se pak můžou promítnout v podobě dialogů na bojišti, pokud si je vezmeš s sebou). Řekl bych ale, že je to tedy hlavně o příběhu a o prožitku s jednotlivýma hrdinama demolovat bojiště skrze jejich přepínaní a využívání vizuálně zajímavých schopností. To samé i u One Piece a podobných anime her, kde se ale víc cílí na fanoušky a nemá to takovou hloubku jako SW nebo DW, ale pořád to je zábava i díky možnosti hrát za známe postavy.
U těch adaptací je výhodou, že příběh fanoušci většinou znají a souboje jen umocňují pocit, že jste toho součástí.
Vtipné je, že tisíce nepřátel nejsou problém, ale v kombinaci se silným velitelem, už jsou oříšek. Speciální údery se navíc nabíjí poražením těch řadových. Některé cíle na mapě jsou k tomu časově omezené, jiné zase vyžadují udržení několika pozic. Plus jsou tady i subquesty.
A i když se to nezdá, je bojový styl hrdinů dost odlišný a i silnější nepřátelé vyžadují odlišný přístup.
Chce to vyzkoušet
Ty prodeje jsou tak neobjektivní, v Evropě je to dle toho kdy tu hru hodily do angličtiny a začala se prodávat, přitom Zestiria je úplně nejhorší z nich co se týče hrátelnosti. Ta hra je chaotická, mizerný UI, craft je úplně na hlavu a s tím i loot, příběh teda nic moc krom soundtracku.
Je možné, že byly tyhle díly v nějaké slevové akci a lidi si to nakoupili jen tak „do sbírky“.