Vývoj „legendární edice“ trilogie Mass Effect přešel do gold fáze. To znamená, že základní hra je tímto oficiálně hotová a putuje do lisoven.
Vývojáři se v nejbližších týdnech mohou zaměřit na eliminaci bugů, finální optimalizaci a přípravu day one patche. K odkladu hry už by však dojít nemělo. Novinku oznámil skrze Twitter šéf projektu Mac Walters.
Mass Effect Legendary Edition has gone GOLD! It's been quite a journey – time to celebrate briefly. Maybe even dance a little… if that's you're thing. #MassEffect #Legendary pic.twitter.com/cvDmGjFrSi
— Mac Walters (@macwalterslives) April 9, 2021
Mass Effect: Legendary Edition vychází 14. května ve verzích pro PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S. V jedné kolekci dostanete vylepšené verze prvního, druhého i třetího dílu.
Grafické zlepšení můžete zhodnotit ve starším videu, které přímo porovnává původní a novou verzi trilogie.
Mass Effect: Legendary Edition si lze předobjednat v Xzone.
Bude pro vás vydání remasterované trilogie dostatečnou motivací k návratu do světa Mass Effectu?
Moje motivace k návratu tu je, byla a bude i bez remasteru
Nejvíc mě láká jednička, na které je vidět nejvíc práce. Poprvé také budu hrát na konzoli, jelikož *ehem*nejsou grafiky*ehem*, a věřím, že na velké obrazovce ve 4k to bude zase trochu jiný zážitek. Každopádně, až cena klesne a komponenty budou za normální ceny, tak dopořídím i na PC. Jestli mi někde není peněz líto, tak je to ME Trilogie, kde jsem už strávila přes 1.5k hodin 
Každopádně s remasterem se na další průchod tentokrát těším jako malé dítě
Hrál jsem Mass Effect 3, když jsem si pak tady přečetl, že bude Legendární edition 🙂
Těším se jak sviňa 😄jako asi každý jsem hodně zvědav na první díl🙂
To znamená, že základní hra je tímto oficiálně hotová a putuje do lisoven = Vývojáři se v nejbližších týdnech mohou zaměřit na eliminaci bugů, finální optimalizaci a přípravu day one patche
OK
Teď už jenom někde sehnat tolik volného času. Na všechny tři díly x)
Jono. Taky si říkám že si budu muset zlámát obě hnáty abych si mohl pomarodit
není jak když jsem byl nefachčenko to jsem točil dvojku furt dokola klidně měsíc a bylo mi to šumák.
Mám to tak nějak podobně xD Dvojku jsem hrál jako školák. Takže jsem zkoušel různé konce a volby v dialozích. Nechal jsem v ní strašně moc času. Teď jsem rád když stihnu dohrát jednu hru za měsíc. A ani to se mi moc často nepovede xD
Mám v knihovničce na Steamu a fyzickou sběratelku objednanou přes kolegyni kamarádky skrze Německo
Květenec bude veliký!
Plus Days Gone snad konečně… Tvrdili jaro 
Zakoupil bych jen první remasterovaný díl, pokud by to šlo, úplně se mi nelíbí, že v dalších dílech bude menší cenzura a v trojce odstranili multiplayer. A s koncem neudělali nic.
O žádnou „cenzuru“ se nejedná. Bylo změněných jen pár uhlů, které v rámci vizuálního vyprávění nebyly ideální a během tvorby si toho si spíš nevšimli. Ono to opravdu vypadá hloupě, když Miranda mluví o své rodině a sestře, Shep stojí čelem k ní, dívá se jí do tváře ale přes půl obrazovky je její zadek. (Taky na to ve své době kolovalo dost vtipů) Celou tu scénu a rozhovor to režisérsky shazuje, jo kdyby to byl jiný rozhovor a Shep se jí tam díval na zadek a vyprávěla tam jak byla stvořená k dokonalosti, tak je to něco jiného. Druhá věc která byla změněná, byl uhel kamery když si v několika scénách Shep sedne v podpalubí na bedny, u FemShep nastal potíž že když jí dáš šaty, tak stále používá animaci jako když má cokoliv jiného a má tak nohy od sebe jako nějaká lehká děva, a tak kameru zvedly a přiblížili aby to vypadalo líp. Je to lehčí než dodávat kvůli jednomu možnýmu skinu novou animaci.
O cenzuře teda nemůže být řeč, když tam naopak zůstává hromada jiných scén se sexy zadky naprosto beze změn. Takže zase takový ten komár ze kterýho dělají lidé velblouda. Tady prostě bych řekl že jsou to oprávněný změny k lepšímu, který se během vývoje spíš přehlídly, takový DMC5 a jeho lens flare ne PSku je jiná písnička za kterou bych nakopal
A konec, no bohužel s tím už nikdo nic nenadělá, snad ME4 to nějak zlepší. Spíš mě mrzí, že třeba nepřidali do dvojky FemShep romanci s Jack, která měla být vystřižená těsně před vydáním kvůli nějakýmu poprasku nebo skandálu v době vydání. Ale tam asi bude spíš důvod to, že už v trojce by neměla pokračování.
Když jsem před pár lety rozehrál celou sérii a dohrál ji v kuse, tak mi konec ani nevadil, naopak byl ještě docela fajn, poslední mise je poměrně dlouhá s několika etapami a extended cut přidal různé cutscény, které jí dodají na pocitu epičnosti. Problém s příběhem ve trojce jsem měl s celou dějovou linií ohledně Cerberu. To se mělo vzít a vyhodit do koše. Nevěřím, že během prací na ME1 a ME2, kde se stále přešlapuje ohledně toho, jak moc špatný Cerberus je nebo není (ale dvojka dokazuje, že jako jedni z mála jsou doopravdy schopní), měli v BioWare v plánu z nich ve trojce udělat obyčejné čistokrevné záporáky tak, jak se stalo.
Konec už je jen vyústěním toho, že celkový příběh ME3 nijak nezářil (ačkoliv vedlejší postavy a mise s Reapery na Rannochu a Tuchance jsou úplně jiná liga a sami o sobě skvělé). Při druhém rozehrání jsem to vnímal spíš takto.
Všimla sem si, že většina hráčů, co hrála ME3 později, neměla s koncem nějaké závažné problémy. Ve výsledku tak 50% celé původní kauzy byla nafouknutá bublina skalních fanoušků.
Tak on ten konec je podle mě nehorázně stupidní, třeba zelený space magic nebo modrý space cop je naprostý výsměch celému pojetí uvěřitelného sci-fi s prvky space opery. Prostě na tom jde vidět, jak to celý přepisovaly kvůli unikům z toho ukradnutého dema pár měsícům před vydáním a celý ten původní koncept s temnou hmotou šel do koše. Je to škoda protože ten příběh měl přesah a byl mnohem lepší, místo toho máme umělý trauma symbolizovaný harantem, příběh o tom jak nikdy nemůže zavládnout mír mezi AI a organickými bytostmi, přestože jedna z vedlejších linek se tímhle napříč dvěma díly zabývá a je možný opak. Takže jak hlavní quest tak i vedlejší aktivně řeší jedno a to samé, z vypravěčského hlediska je to prostě strašně nezvládnutý, jen jakýs rychlý slepenec čeho se dalo.
Ještě smutnější ale je, že fanoušci jim dali možnost jak z toho přejít s čistým štítem s pomocí indoctrination theory, stačilo jim udělat DLC kde každý konec bude symbolizovat jakousi volbu mysli, a navázat na ten červený s nádechem, že se tak z Shep z indoktrinace vymanil a využít tak příležitosti pro druhý pokus. Lidi by jim za to tleskali, místo toho začali prskat jak mají autorskou vizi.
Jsem konečně rád, že někdo uzná tak konec v ME nedává žádný smysl, protože pointa války mezi organiky a AI byla v ME jen lokálního charakteru a ještě ji v průběhu vyřešíš mírem. Jak mám ME rád, tak tohle byla strašná kravina.
Ten konec špatný doopravdy je, o tom žádná. Celkově k ME a ani ostatní moderní tvorbě BioWare moc neseděl (v DA nebo Kotoru se nehrálo na nějakou rádoby hlubokou filosofii, jako spíš na epičnost vyprávění okořeněnou nějakými morálně nejasnými rozhodnutími). Ale za sebe musím zopakovat, že příběhové problémy jsou v ME3 hlubší. Já měl třeba pocit, že vlastně neguje celou ME2 – seznámili jsme se s postavami, to ano, ale jinak? Shepard začíná v zase v Alianci, Normandy patří Alianci, Smrťáci jsou tady a Cerberus jsou zloduši. Kdyby člověk dvojku vynechal, tak hra v některých ohledech naváže lépe.
Konec je jen taková korunka toho všeho. Při prvním hraní mi taky hrozně vadil, ale při druhém už jsem to vnímal takto celkově. Nedovedu si každopádně moc představit, že by tehdy BioWare, věhlasné studio proslulé svými příběhovými RPG, v té době s mnohem lepší reputací než dnes (před Andromedou a Anthem), přijalo za svou nějakou fanfikci z internetu. Každý, komu se líbila, mohl indoktrinační teorii věřit (a jen podotýkám, že mně se taky líbila, sám jsem tehdy fanouškovský konec napsal podle této teorie). Od toho takové počiny jsou, ale bylo by asi hloupé, aby se jimi herní studio řídilo.
Abych to shrnul (protože dnes už se člověk nedostane moc často k diskuzi o ME3), je hra se skvělými momenty, ale celkově to bylo velké zklamání, které (alespoň pro mě) předznamenalo celkový úpadek BioWare jako mého oblíbeného studia (z nejlepších RPG šup do průměrných) a ME3 bylo poslední hrou, kterou jsem si předobjednal a jedinou, kterou jsem si koupil ve sběratelské edici.