O chystaném čtvrtém Bioshocku zatím moc informací nemáme. S jistotou víme, že vzniká v nově založeném studiu Cloud Chamber se sídlem v kanadském Montrealu. Před časem jsme se rovněž dozvěděli, že se BioShock 4 pochlubí úplně novým unikátním světem.
Tím bychom ale mohli dosavadní seznam zpráv o hře ukončit. Nyní se k nám však dostává další zajímavý střípek, podle kterého nabídne BioShock 4 otevřený svět. Tato informace pochází přímo z oficiálních stránek studia, které zrovna nabírá nové členy.
Této skutečnosti si poprvé všiml web PCGamesN. Zásadní je především inzerát na pozici Senior Writer, ve které se přímo uvádí, že společnost hledá někoho, kdo dokáže vytvořit působivé příběhy zasazené do otevřeného světa. Tato pozice je navíc výslovně spojena s prací na novém Bioshocku.
Je samozřejmě otázkou, jak moc otevřený a rozsáhlý svět by hra potencionálně mohla nabídnout. Už jen samotnou zmínku o open worldu ale můžeme považovat za překvapivou. Starší lineárnější díly má ostatně určitě řada z vás ještě v živé paměti.
Další otevřené pozice konkrétně zmiňují herní náplň rozdělenou na hlavní a vedlejší mise, což rovněž naznačuje možné směřování hry. Společnost dále shání někoho, kdo má zkušenosti s Unreal Enginem čtvrté generace a s vývojem stříleček z pohledu první osoby.
Spojení dosavadních informací každopádně naznačuje, že BioShock 4 půjde v mnoha směrech vlastní cestou. Nábor nových vývojářů na některé klíčové pozice však zároveň signalizuje, že si na vydání hry ještě nějaký čas počkáme.
Jak se vám koncept Bioshocku v otevřeném světě zamlouvá?
Jeden ze stavebních kamenů atmosféry Bioshocku byly minimalistické uzavřené prostory..
Všude nacpeme otevřený svět, do něj tunu nudných „side questů“ na které si nikdo po dohrání ani nevzpomene a k tomu novodobou podobu rpg skill tree a máme tu každou druhou triple A hru co dnes vychází…..
Asi tak bych to popsal. Problém je v tom, že vývojáři chtějí, aby hra obsahovala co nejvíc věcí. Pak z toho v lepším případě vznikne OK hra, která nijak nevybočuje a nemá svou identitu.
Není nad pořádnou lineární hru. Ale co, někomu generické honění se za otazníky a vykřičníky baví.
Tak nevím, jestli se mám radovat nebo ne? Asi spíš… ne. Vodou uzavřené lokace, bloudění v Rapture mi naprosto vyhovovalo a vše bylo pěkně zhuštěné do nervydrásajícího zážitku spíš na menší ploše. Nevím, no. Nemyslím si, že by každý žánr nutně potřeboval mít open world. Na druhou stranu o tom nevíme nic než jeden řádek z inzerátu. Třeba chystají nějakou převratnou formu OW. Uvidíme. Ale když se řekne Bishock, tak mi okamžitě na mysl přijde přesný opak open worldu. Rapture = nechceš aby ta skla a trubky pod tlakem oceánu praskly. Chceš bejt v suchu
Nic mi neinklinuje k otevřenému světu. Třeba chtějí propojit hlubiny s nebesy v jeden celek. Kdo ví?
Ikdyž pro mě není Bioshock nějaká klenot (možná jsem ho hrál až moc pozdě), tak třetí díl mě vcelku bavil a dal jsem si ho už 2x. Tady mi osobně otevřený svět moc nesedí a poslední dobou se mi začíná zajídat. V předchozích měsících jsem si zahrál starší hry jako první Far Cry, Crysis nebo Metro 2033 a fakt se mi zastesklo po té lineárnosti, která vůbec nemusí být na škodu.
Nic od toho nečekám ale otevřený svět… proč ne. Však i předešlé díly v Rapture byly v celku otevřené co si pamatuju. Jestli tady budeme přeskakovat mezi majáky z jedné mapy do druhé kde bude polootevřený svět podobně jako třeba TR tak to bude dost neoriginální ale kdo ví co s tím vyvedou. Třeba to bude fungovat.
Nelze říct než jen – Odpočívej v pokoji 😥Myslím si ,že Bioshock, jak ho známe právě umřel 😥👍
proc proc proc musi neustale cpat otovrenej svet do her do kterych to nepatri a kazdi to celou atmosferu … kort v biochocku .
Přesně to mě napadlo, když jsem četl nadpis článku.
Mám rád Bioshock, všechny díly, nejvíc se mi zalíbil Infinite.
Budu doufat, že to dopadne dobře a věřit, že se NEBUDOU inspirovat Ubisoftem, u kterého je známo, že rádo dělá otevřené světy, které jsou v některých částech prázdné a nudné.
I tak jsem zvědav co nám představí.
Dokud na tom nebude pracovat Ken Levine, tak další Bioshock nechci.
Ken Levine už nějaký čas pracuje na vlastní nové značce
https://www.zing.cz/novinky/96208815/nova-hra-od-autora-bioshocku-je-v-pokrocile-fazi-vyvoje/
Tohle je samozřejmě velmi subjektivní, ale Ken Levine nedělal ani na druhém dílu, který považuji za nejlepší.
Dvojka je taková nejednoznačná. Jedni jí chválí, druzí ji zase považují za nevýraznou ale většina se shodne na DLC Minerva’s Den. To je prostě klasické kouzlo umění.
To já taky, zejména proto, že všudypřítomná voda už nebyla jen kulisou jako v jedničce. Level v němž jsem se probojovával suchou nohou tam a zcela zatopeným prostředím zase zpět považuji za jeden nejlepších zážitků v historii pětadvaceti let hraní…