Metro Exodus PC Enhanced Edition bylo oznámena už před nějakou dobou, přičemž tato verze chce nabídnout vylepšený zážitek pro majitele grafických karet, jenž podporují ray-tracing. Těšit se tak můžete na pokročilé odrazy paprsků, podporu technologie DLSS 2.0 od Nvidie či 4K textury.
Při oznámení následně bylo prozrazeno, že tato verze bude zdarma pro všechny majitele původní hry, kdy měla dorazit letos na jaře.
Včera pak došlo na upřesnění data vydání, které bylo stanoveno na 6. května.
Get ready to have your mind blown, Spartan. The #MetroExodus PC Enhanced Edition is coming on May 6!
Didn't think Metro could possibly look any better? Hold our vodka. 🍸
Check out the specs, info and FAQ here: https://t.co/W8HgXNHM73 pic.twitter.com/mPHU8tZGJC
— Metro Exodus (@MetroVideoGame) April 28, 2021
Níže se můžete podívat na oficiální hardwarové požadavky, které budete muset pro běh této vylepšené varianty splňovat. A vzhledem k nedostatku nových karet si hru v QHD a 4K zřejmě užijí prozatím jen vyvolení.
Zájemci se také mohou podívat na analýzu od lidí z Digital Foundry, jenž už měli tu čest novou verzi vyzkoušet, kdy se podle nich jedná o opravdu velké vylepšení oproti původní podobě hry.
Pro připomenutí ještě uvedeme, že v tomto roce má dorazit i speciální verze hry pro next-gen konzole.
Steam mystifikace? V knihovně mam Enhanced edici prej už od 15.2.2021 :))
Dnes 15:00 UTC, tedy 17:00 našeho času.
No jako pekný, ale mě bohatě by stačil update DLSS 2.0 do původního Metra. Nevím proč bych měl znova platit za 2 roky starou hru, jen proto, že tam je vylepšený Ray Tracing a podpora DLSS 2.0.
Pro mě je Ray Tracing zbytečnost. Je to sice hezčí, ale těch pár lepších stínů a odrazů mi za ztratů 50FPS nestojí.
A přitom si stačilo přečíst článek kde je psáno že to bude zadarmo
To jsem nečetl. Kouknul jsem na srovnávací video.
Njn jsi kokot co nečte a chtěl by platit
Jenže, ono se to bude hýbat stejně nebo dokonce i lépe než starší verze při srovnatelném nastavení viz video v článku.
Vidím, že komentáře opět nezklamaly.
LOL
Z hovna bič neupleteš
ze vas ten nesmysl porad bavi , hlavne ze mate rozmazany textury jak v CoD 4 z roku 2007 , to moc nepobiram . Jak v roce 2021 muze vyjit hra co ma textury jak rozmazanej papir . 3090tka proc ? Todle by zvladla i 8800GTX . Crysis je na tom s porovnanim doby a vykonu asi o 1000% lip . Trapnej marketing nic vic . vsechny ty detaily co tam prezentuji by ve hre meli byt normalne , jenze mistr z nvidie si je zaplatil , zablokoval pro ostatni a umele snizil vykon . parada .
tak nebo tak s tim nikdo nic neudela . jen me sere jak ten vykon pocitacu neni nikde videt , proste nikde .
rozdil za poslednich 13 let je jen v animacich a filmovym zazitku , ale brutalni vykon neni stale vyuzit .
stale cekam na exkluztivni PC master race hru . jako kdysi . ale bohuzel . vsichni se orientuji na jiny smer , vse zamaskovat , prekryt a prodat . uz to neni jako driv . zadny IT nadrzenci co sedi u PC od rana do vecera resi jen detaily , dnes je to jen o designu a nablejskanych picovin .
jdu si zahrat feara 2 na uklidneni , dnesni herni doba je priserna .
Zajímavý komentář
Ale jo, vím, co tím chceš říct a v něčem s tebou souhlasím. Ta doba (cca 2004 – 2008), kdy se vývojáři předháněli, kdo bude mít nejvíc pokročilý engine a „kulervoucí“ grafiku (a taky FYZIKU), je dávno pryč. – HL2, Fear, FC2, Crysis, GTA IV…
Dneska je to především o marketingu (ten byl samozřejmě v hojné míře i dřív) a casual hráčích (nyní prioritou), kteří se spokojí i s málem, hlavně že to má milión cutscén s „cinematic“ pruhy s cringe hláškami. Prostě „filmový zážitek“.
Ale s tím metrem to nechápu. Mě naopak přijde po grafické stránce na špičce (ne ve všem samozřejmě) a GTX 8800 by to nedala ani omylem (jakože bez šance). Ale jasně, tuhle grafiku jsme mohli mít dávno v mnoha hrách a DF jsou NVidia biased (tím se ani netají), kteří to musí pořádně zpropagovat.
Jinak, ryze „PC master race“ se jen tak nedočkáš, protože hry se dneska většinou dělají stylem „console first“.
Co je špatného na DLSS ? Je to jedna z nejlepších funkcí co kdy Nvidie vytvořila.
Nárust fps při stejné nebo kolikrát i lepší ostrosti obrazu…
https://www.youtube.com/watch?v=VDQKMtPCVqM&ab_channel=RIZECEK
https://www.youtube.com/watch?v=MC7nWXQ1hsc&ab_channel=RIZECEK
https://www.youtube.com/watch?v=E53uBaT1_6M&ab_channel=RIZECEK
A že ty nedokážeš poznat rozdíl v herním světě za posledních 13 let bude asi jen tvůj problém.
Výkon grafických karet bude furt lést nahoru s tím nic neuděláš a náročnost her bude furt vyšší. Sice většinou to dopadne, tak že hra chce být náročná, ale přitom by to rozjela i GTX 770, ale s tím nic neuděláš. Já se s tímhle už dávno smířil, že nedostaneme takové grafické BUM, jako byl třeba první Crysis nebo hry, který tě prostě zabavý.
Pokud nedokážeš jít s dobou hraj staré hry. Co nebo kdo ti v tom brání.
Já za posledních 5 let měl 970,1070,1080,2080,3070 proč, protože chci prostě výkon, ale nechci dávat zase 50 000kč za ty jejich nejdražší modely, když za 2 roky ten výkon koupím za 1/2.
Co spíš mě štve v dnešních hrách je optimalizace. Ta nejvíc brzdí ty hry. Kolikrát bys z té hry dostal mnohem lepší výkon, kdyby si s tím vývojáři dali práci, ale na co ? Zbytečný zdržování, protože lidi to stejně koupí.
Jako jo, mohl bych celkem i souhlasit. Dnešní hry nevypadaj o tolik líp než hry z let cca 2008-2012 ale dneska potřebuješ na podobnou grafiku uplně šílenej HW, to taky trochu nechápu. Vidim v tom prostě lenost vývojářů, ty 200 GB hry jsou asi nednodušší na vývoj než řešit ňáký komprese a optimalizace. Nemyslim si že je Metro tak hnusný jak řikáš, ale je fakt že když vyšel Crysis, tak to prostě byla absolutní bomba která zašlapala do země všechno co do tý doby vyšlo. Dneska máme 5x silnější HW ale zase si vem v jakym rozlišení se tenkrát hralo a v jakym se hraje tenkrát, v roce 2007 se běžně hrálo i v 1024×1024, dneska je standard minimálně full HD a 4K už má taky kde kdo, takže když si to spočítáš (dejme tomu že standard pro rok 2007 bude 1280×1024), tak když si to dneska pustim ve 4K, tak je to 6,6x víc pixelů a ten výkon pak relativně odpovídá. Jasně, v roce 2008 už měl kde kdo třeba 1680×1050, ale kdo v tom rozlišení fakt mohl hrát?
S čim s tebou bohužel musim souhlasit je že spousta dnešních her vypadá fakt hnusně a tim myslim fakt ohavně. Když si vzpomenu třeba na textury ve FarCry 1, Doom 3, HL2 a podobně, kurňa, když tam nasadíš 16x AF tak to furt vypadá dobře i dneska, dnešní hry jsou příšerně rozmazaný, to je samá chromatická vada, DoF a jiný hrůzy který někdy ani nejdou vypnout. Asi bych preferoval spíš grafiku a hratelnost z roku 2004 a díky tomu brutální výkon ve 4K na dnešnim HW.
Jestli po tomhle bude furt někdo tvrdit že RT je sračka tak to nemá v hlavě v pořádku. Takhle se to bude běžně na plno používat asi až vymřou úplně karty bez RT.
Tahle verze nebude mít ani možnost vypnout RTX tak že to na běžných GTX ani nepojede a je tohle první hra která používá plnej potenciál RT.
lol
si na haku kamo …
skocil si jim na spek tak papej dal .
Trochu to rozved odborníku na co přesně jsem jim skočil. Narážíš třeba na to že to de aji softvérově a nepotřebuješ k tomu RT karty ? To jistě jde ale kde teda jsou ty hry ? Reálný nasvícení je jedna z hlavních věcí co chci ve hrát a tedy vidím zatím to nejlepší tak že za mě pohoda.
Jo nebude mít možnost vypnout Ray Tracing….
Řekni mi jedinou hru, kde to nešlo.
Podle mě tam budeš mít na výběr.
Buď ho celej vypnout nebo určitý druh ray tracingu…..
Mysli trochu hlavou. Už vidím, jak si to lidi s RTX 2060 zahrajou s ray tracingem… ještě, když tahle verze je zdarma, která se určitě sama upgraduje na tuhle edici a nebude možné přejít zpět na starou. By si vývojáři akorát házeli klacky pod nohy.
Spíš by mě zajimalo, proč se dneska dělají takové remastery, když tak 40% lidi nemá grafickou kartu ve srovnání s rokem 2019, když Metro vyšlo.
Ty co nejseš schopnej ani přečíst článek a pak si na něco stěžuješ i když to tak není mně bude říkat at myslím hlavou ? To že takhle vylepšená verze pojede jen na RTX kartách je potvrzený. Stará ti normálně zůstane pro ty co mají jen GTX karty.
Blbost. Potvrzený to máš odkud?
Udělají to tak, že enhanced edici udělají všem kdo ji má zdarma, ať má GTX nebo RTX.
Hra třeba bude už jen v DX 12, ale Ray Tracing tam půjde vypnout, takže to pojede i na GTX.
Fajn tak neumím číst… ale aspoň tady nepíšu takové kraviny, jako to, že ten ray tracing tam nepůjde vypnout.
Ray Tracing není neucená technologie. Vždycky budeš mít možnost jí buď zapnout nebo vypnout.
Už vidím, jak za 3-5 let bude každej mít ve svým počítači RTX 6080, aby si to zahrál s nějakýma odleskama….
Co takhle si o tom zjistit něco víc než ze sebe začneš dělat blbečka ? Zing není jediná stránka o hrách. V knihovně budeš mít dvě verze hry a ta vylepšená prostě bez RTX karty nepůjde ani zapnout.
Kdyby chtěli tak dosáhnout stejnýho výsledku i s grafikama co nejsou RTX od nvidie, stačí prostě hru dobře optimalizovat a mít kvalitní engine.
Snad to na konzole dorazí taky v blízké době, už delší dobu mám v plánu si dát opáčko společně s DLCčkama a čekám jen na tohle.
Nevím nevím, sice věřím že hra muže vypadat fresh, ale i tak hrát na 60FPS je prostě málo u takové hry.
A nevadí ti že to má jen 4k? 😂
dalsi takovej . inteligenti clovek co rozumi vykonu a roste celou zivot u pc . rozumi detailum a enginum , a ne jen ohledne strance designu ale jadra .
pak se nemuzem divit ze takovy hry vychazej ale coz o hry ale ze jim prochazi oklesteni deatilu a prezentovani neceho na omameni zakazniku . ale chapu kazdej to nevidi stejne a nekdo to holt vidi zastrene . treba to nekdy pochopis .
Myslim že hra co nejede na RTX2080+ ve 4K na minimálně 100 FPS by vubec neměla vyjít, to je prostě epic fail. Hrát v 60 FPS je fakt utrpení (kvůli dlouhýmu frame timu a input lagu) a hrát na 32″ ve FHD je taky utrpení. Ten tlak na to aby to hlavně jelo v hodně FPS a ve 4K by měl bejt podle mě priorita a ne řešit jestli objekt XY má realistickej odlesk jak je to dneska běžný, to normální hráče vubec nezajímá.
Vypneš ray tracing zapneš dlss a hra pojede na 120…
Ve 4K? Pochybuju. Mam 4K monitor od roku 2016 a dá to dost práce ty hry nastavit ňák aby jely na 60+, z posledních let to šlo prakticky jenom ve FarCry 5, to byla dost dobře optimalizovaná hra. Pokud budeme k dosažení 60+ používat ochcávky jako DLSS, tak už mam ale problém s tim to nazývat opravdu 4K hraní, je to jenom pokročilá forma upsalingu, sice to může bejt z hlediska poměru obraz/výkon výhodný ale jsou to ochcávky. A hrát ve FHD už je pro mě fakt retro, na 32″ displeji se na to nedá koukat.