Ve světě aktuálně probíhá spor Apple vs. Epic, díky kterému na světlo vyplouvají různé zajímavé informace. Nedávno jsme tak třeba zjistili, kolik Epic zaplatil za zdarma rozdávané hry v prvních 9 měsících, a také na kolik je přišla exkluzivita pro Borderlands 3.
Nyní se na webu Resetera objevil uniklý dokument, v němž se vyskytovala informace, že společnost Epic Games chtěla na svou platformu Epic Games Store ukořistit exkluzivity od Sony, Microsoftu a Nintenda.
Podle tohoto dokumentu pak měla být Sony (PlayStationu) učiněna nabídka ve výši 200 miliónů USD (4,216 miliard Kč) za 4-6 titulů. Nevíme, z jaké doby tento dokument pochází, avšak je v něm uvedeno, že Epic čeká na reakci. Není pak jasné, zda Sony tento obchod přijala či nikoliv, jelikož třeba Days Gone či Horizon Zero Dawn nalezneme zároveň na Epicu i Steamu.
Ohledně Microsoftu je poté řečeno, že diskuze sice přítomna byla, ale jelikož primárním zaměřením firmy je předplatné Game Pass, tak taková dohoda spíše nevyjde. Kromě toho se Phil Spencer má občas stýkat s Gabem Newellem.
No a u Nintenda je následně uvedeno, že je tento nápad sice pěkný, ale pravděpodobně neproveditelný, jelikož je Nintendo v tomto velice neoblomné.
Proč se do toho plete Detroit a Heavy Rain? S tím nemá Sony nic společného, Quantic Dreams byly, jsou a budou nezávislý a ani jedna ze značek nepatří a nikdy nepatřila Sony.
Dále dát 200M za 4-6 titulů s takovým prodejním potenciálem (Počítám s tím, že se jedná o hry jako TLOU, Uncharted, GoW atd.) které můžou trhnout daleko víc, než 200 mega se Steamem? Tohle se fakt nestane za mě.
Plete se to tam, protože mi tento fakt při podotknutí uživatelem níže nedošel.
Omlouvám se, už se na mě trochu projevuje únava.
Kdo ví jestli právě díky Epicu nemáme PS hry na PC? Za několik miliard by nám dají pár jejich titulů, které ještě nemají rozběhlou nebo tak velkou sérii, předělají ji na počítače a hele… ono to vydělává dál, tak zkusíme dát ještě Horizon a Days Gone.
To připomíná ty co rychle přišli k penězům, taky všechno řeší krátkodobě a stylem že na to ty prachy nahází a uvidí.
Tohle nemůže být udržitelný systém z dlouhodobého hlediska, tedy až fortnite přestane vydělávat.
Já si myslím, že Fortnite jen tak vydělávat nepřestane. Stalo se z toho něco víc, než jen hra – je to sociální platforma pro mladé, podobně jako třeba Minecraft…
Ty jsi tu strategii vubec nepochopil. Dokud fortnite vydělává musí ty penize investovat jinde, jak říkáš zlatá žila v podobe Fortnite jednoho dne nevyhnutelně vyschne a do te doby musí vybudivat konkurence schopnou platformu ktera porazi steam a to se neda bez obrovskych počátečních investic.
Já teda nevím kde za tu dobu epic získal výhodu, spíš to promrhal.
Všichni stále vidí potenciál ve steamu jako primárního hráče a epic akorát rozhádal komunitu lidí co platí za hry na pc.
Tak se to opravdu nedělá z pohledu zákazníka.
Pár jich taky ukořistili, když si vezmeme tituly jako Heavy Rain, Journey nebo Kingdom Hearts. Časem některé z nich vyšly i na Steamu, ale pořád to měli exkluzivně.
No jo, na tyhle tituly jsem úplně zapomněl.
Skvělý podotek, doplnil jsem to do článku.
Keby chce byť Epic prozákaznícky tak to urobí tak, že spraví parádneho klienta, ktorý by Steam zahanbil, všetky hry, ktoré človek vlastní na Steame/Uplay/Origin a boli by dostupné aj na EGS, tak tie by užívateľom sprístupil aj u nich (nie je to nič čo by tu nebolo, GoG to robí skrz program GoG Connect), ponúkne vývojárom vyšší podiel a dohodneme sa s nimi na nižšej výslednej cene. Keď aj o 5 eur. To by bol férový konkurenčný boj, ktorý by hráči ocenili.
A zrazu by som mal celú svoju knižnicu v jednom klientovi bez nutnosti duplicitných nákupov za to isté, mal by som tam lepšie ceny, možno lepšie výpredaje, flash sales, parádneho klienta, ktorý by možno natívne podporoval všetky populárne ovládače, lepší interface, premakanejší Big Picture mode, ktorý má teda na Steame medzery atď. atď.
zalezi co povazujes za „poradnyho“ ja jediny co potrebuju aby tam bylo tlacitko play, jediny v cem ma steam vyhodu je workshop u her co ho podporuji jinak nenabizi nic bez ceho by se nedalo obejit ci to nejak ovlivni hratelnost dany hry
Sto lidí, sto chutí. Já nechci dalšího přeplácaného klienta, odměny ve formě infantilních nálepek a x-tý pokus o sociální síť. Protože mám rodinu a další náročné koníčky, stačí mi když bude fungovat konkurenční boj ohledně cen. A jelikož PC port Days Gone koupím na Epicu v den vydání o tři stovky levněji, přeji každému kdo přináší konkurenční boj hodně štěstí…
Ještěže existují i další obchody než Steam a Epic. Na Gamesbillet je hra ještě levnější
Sony si stále uvědomuje, že Steam je největší tahoun PC scény a vytříská tam více než je nabídka Epicu. Hodně lidí také radši má hry na Steamu než na Epicu, spousta lidí z mého okolí si sice koupí nějakou exkluzivku na EGS ale po skončení exkluzivity si to koupí i na Steamu.
Novinka je, že lidi z PS chodí na Steam diskuze Days Gone a říkají lidem ať to kupují, protože chtějí DG 2. Díky tomu, že oba tábory vytáhli hlavu ze zadku, tak tu hru podpořím. Horizon Zero Dawn jsem taky koupil hned po vydání, naprostá spokojenost.
Je to vtipný když PC hráči jsou poslední naděje PSkářů dočkat se pokračování skvělý ex-exkluze
Nejlepší by stejně bylo, kdyby MS a Sony udělali dohodu, Sony by na PSku zpřístupnilo Gamepass a MS by vydávali všechny hry na PS5/XSXS/PC, a Sony jakbysmet..nikdo by nemusel kupovat několik zbytečnejch krabic, vývojáři by měli publikum napříč..hráči by ušetřili a vývojáři by vydělali.
Ani na PC se nevyhneš rušení sequelu/DLC, přestože původní hra vydělala. Cyperpunk 2077 se nedočká slibovaného multiplayeru apod.
Takže chceš zrušit konzole? Proč by je někdo kupoval, kdyby bylo všechno dostupné všude?
Tím implikujete, že konzole mají hodnotu jen díky exkluzivním titulům a jinak jsou zbytečné? Nebyl by to argument navíc proti nim, nikoliv za jejich zachování?
Pro koho nejlepší? Proč by Sony pouštěla na svoji platformu GamePass, když mají PSNow, který chcou rozšiřovat tento rok?
Mam pocit ze si ty penize pletou s Aladinovou lampou ale dobrej pokus