Zatímco obě nové konzole (Xbox i PlayStation) pilně rozšiřují seznamy her s vylepšeními pro hraní her z minulých generací, řada fanoušků druhé jmenované konzole se posledního půl roku dokolečka vyptávala po vylepšení jednoho konkrétního titulu. Nyní se konečně dočkali a mohou si zopakovat cestu Ellie za pomstou v nové kvalitě: hlavním zlepšením je možnost hrát v 60 snímcích za vteřinu, ale PS5 samozřejmě těží také z vyššího rozlišení nebo rychlejšího nahrávání. Podívat se můžete také na novou upoutávku.
Hlavním zlepšením je možnost hrát v 60 snímcích za vteřinu.
Play The Last of Us Part II on PS5, now targeting 60fps after today's performance patch for the PS4 version: https://t.co/bMC66IxV5k pic.twitter.com/3RibxONMBr
— PlayStation (@PlayStation) May 19, 2021
Na oficiálním blogu PlayStation se k tomu komunitní ředitel Naughty Dog, Arne Meyer, vyjádřil následovně:
Rok 2021 byl zatím úžasný, jak The Last of Us Part II získala přes 300 ocenění za hru roku, což je bezprecedentní výkon. Jsme velmi vděční naší komunitě za vaši ohromnou podporu během uplynulého roku, včetně vašeho hlasování, které nám získalo cenu za hru roku také v BAFTA EE nebo Golden Joystick kategorii „Ultimátní hra roku“. Obdrželi jsme tunu dopisů fanoušků o tom, jak důležitá pro vás byla tato série a byly jsme ohromeni excelentními fanouškovskými kresbami, cosplay či tetováním, které jste s námi sdíleli.
Jednou z nejčastějších žádostí naší komunity přitom bylo vydání patche pro výkon hry na PS5.
Nuže, ten den právě nastal a patch si můžete zdarma stáhnout hned teď!
Jakmile budete mít patch 1.08 instalovaný na vaší PS5, najdete nastavení v Display monžostech, které umožní výběr mezi cílovou plynulostí 30 FPS nebo 60 FPS. Budete si tak moct vybrat preferovanou plynulost, aby doplnila zbytek vylepšení, poskytnutých zpětnou kompatibilitou PS5 pro PS4 hry, jako jsou vyšší rozlišení, rychlejší nahrávací časy a tak dále.
Náš tým zkoumal možnosti PS5 hardware a možnosti, které se nám díky němu odemykají již od loňského vydání a jsme nadšení tím, co přinese budoucnost. Tento patch je pouze prvním krokem naší práce s PS5. Dáme vám vědět, jakmile budeme mít další novinky ke sdílení.
Podívat se můžete také na zhodnocení patche 1.08 od expertů z Digital Foundry:
Nečekám že bych to kdy hrál podruhé ale je fajn že to pojede na 60 FPS. I když těch 30FPS byl ten nejmenší problém co jsem s touhle hrou měl.
Ustřelené končetiny a smrtelné chrčení nyní v 60FPS! Hra o nenásilí nikdy nebyla lepší!
Konečně, čekání bylo opravdu velmi dlouhé.
Ne tak dlouhé jako čekání na samotnou konzoli. Aspoň tedy pro většinu lidí.
V některých nových závodních hrach 30 je málo…a celkově to kazí dost hratelnost
Kam se poděli ti chytráci co tvrdili, jak je 30fps plně dostačující?
Tak mě 30 jako třeba bohatě stačí, hraju Hunta v 30 a nijak mi to ani trochu nevadí, Control stejně tak s RT, pokud jsou pevný ale taky nebudu tvrdit, že 60 není lepších, když na to výkon je.
Někdo honí FPS, někdo si užívá hru a fps neřeší.
Toto může napsat buď pacient oční kliniky, nebo někdo kdo neviděl jak hry v 60fps vypadají proti 30fps. Jo a nebo někdo kdo o PS5 jen sní.
Tak ještě jednou pro natvrdlé: Někdo řeší framerate, někomu je to úplně fuk a netlačí ostatním svá moudra.
Však 30 FPS je dostačující. 60 a výš je samozřejmě lepší, ale při 30 se hra dá hrát. Já třeba před lety dohrál prvního Zaklínače, což jsou desítky hodin, tak na 20 FPS a bavil jsem se.
já dohrál Unity na 15FPS a nemůžu říct,že by mě příběh nebavil,ale nebudu lhát,ten technický stav mě doháněl k šílenství, měl jsem 100 chutí po každé smrti, způsobené pádem snímků, zajet do Paříže si nechat vrátit prachy za hru Nakonec jsem to překousnul a dohrál,ale za ty nervy to nestálo
V mém případě hrála větší role to, že jsem měl slabý stroj. U hry jako Unity, které mělo i na prd optimalizaci by se mi pocitově hrálo hůř nebo bych čekal na update.
Tak po shlédnutí Digital Foundry jako co si budeme povídat, technologicky je ta hra prostě na špici, včetně smyslu pro detail, který je skvěle vyvážený s plynulostí hratelnosti. To prostě nemůže objektivně nikdo hře upřít, včetně ozvučení od kapek deště až po smrtelný chrčení.
true ale příběh je furt odpad nic jiného ale ne bohužel xd
To už je věc osobního názoru, já si příběh naopak skvěle užil.
Nádhera, dohrál jsem 3x, a už půl roku čekám na tento den, abych si ten skvost dal znovu v 60fps.
Tak víkend je jasnej! Druhý průchod si náramně užiju! A třetí si pak dám i s 3D Audiem a adaptivní odezvou.
Podpora 3D audia tam je. Je tam i haptika když jedeš na koni. Jenom adaptivních triggerů jsem si zatím nevšiml.
Martine, a je odstraněno mizení mrtvol. Mne tato vlastnost ve hře velmi vadila. Silně mne to narušovalo atmosféru syrovosti a realističnosti zážitku.
Já kvůli PS5 patchi posouvám xté znovuhraní Uncharted 4 a už mám teda dost absťák. Snad ho brzo vydají
takze zadny zlepseni grafickyho kabatku , textury nic … tak to me docela mrzi . promrhany potencial .
takova shitka graficka v ps4 a mega mosntrum v ps5 a nic z toho ..
Takže je to už plnohodnotný PS5 upgrade nebo to je pořád PS4 hra s 60fps, rychlejším načítáním a zpětnou kompatibilitou? To jsem z článku nepochopil. Díky
To druhé, kromě odemčeného frameratu žádné změny
Je tam vylepšení stínů apod., píšou to autoři přímo v tom ofiko článku.
No to je super, zrovna jsem si říkal, že bych si to projel ještě jednou a dokončil to na platinu. Takže to budu mít navíc s 60 snímky Rád bych ocenil, kdyby jsme se mohli dočkat 60 fps i u Horizonu, u kterého jsem si myslel, že už dávno běží, tak jsem byl celkem zklamán. Nejvíc mě naštval na PS5 Spider-man, kde si chtěj za 60fps nechat zaplatit, což mě jednu chvíli celkem dost vytočilo. Šlo mi jen o to dohrát DLC, ke kterým jsem se na PS4 už nedostal.
TLOUII je první hra kde mám platinu, a pozor jsou tam dvě „schované“ trofeje“… prostě ji musíš dohrát na grounded obtížnost s jedním životem.
Tak to konečně na 3 průchod doklepnu tu platinu. 😁🙋♂️
Tak jde se na to, všechno ostatní jde stranou!